Постанова
від 27.04.2011 по справі 2а-3996/11/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 квітня 2011 р.  

Справа №2а-3996/11/0170/1

             Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Сусловій Є.О.. , за участю

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

   Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим     

   до  товариства з обмеженою відповідальністю «БК «Євробудконстракшн»   

   про стягнення заборгованості в сумі 28.90 грн.,

                                               ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної   Республіки   Крим   звернулася   з   позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим  до  товариства з обмеженою відповідальністю  «БК «Євробудконстракшн» (далі ТОВ «БК «Євробудконстракшн»)  про стягнення податкової заборгованості у розмірі 28,90  гривень.

В позовній заяві позивач вказує, що  у відповідача ТОВ «БК «Євробудконстракшн» залишилася непогашеною сума податкового боргу з комунального податку за 2 квартал 2009р. – 18.70 гривень. За 3 квартал 2009 року – 10.20 грн. Позивач просить суд стягнути податкову заборгованість у розмірі 28,90  гривень з відповідача.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 07.04.11 року  було відкрите провадження в адміністративній справі.

Ухвалою  Окружного  адміністративного суду Автономної Республіки Крим   від 07.04.11 року  закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання представники сторін не з’явилися, повідомлені належним чином про час, дату та місце розгляду справи, про що свідчать  поштове повідомлення та розписка.

Позивач надіслав клопотання, про розгляд справи за його відсутності , в якому підкреслив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу у відсутності сторін.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3  статті 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб’єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб’єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що ДПІ в  м. Сімферополі  АР Крим під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб’єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55  Господарського кодексу України суб’єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов’язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми  зобов’язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб’єктами господарювання.

Судом встановлено, що ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  являється юридичною особою,  зареєстроване як суб’єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АРК 29.08.2008 року  з ідентифікаційним кодом юридичної особи 36115982, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01№ 147210.

Видом діяльності ТОВ «БК «Євробудконстракшн»   за КВЕД є монтаж та встановлення збірних конструкцій; інші спеціалізовані будівельні роботи ; будівництво будівель; ізоляційні роботи ; електромонтажні роботи; оренда будівельної техніки з оператором.

Суд зауважує, що відповідач зареєстрований у якості платника податків у Державній  податковій інспекція в м. Сімферополі  АР Крим про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків, від 01.12.2008 року за номером № 45064/3112/29-0.

Таким чином, судом встановлено, що ТОВ «Бк»Євробудконстракшн»   являється суб’єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов’язане виконувати обов’язки, покладені на нього законами у зв’язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” від  25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п. 5.1. статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

          Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

          Обов’язок ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  сплачувати комунальний  податок передбачений Декретом Кабінету Міністрів України “Про місцеві податки і збори” № 56-93 від  20.05.1993 року.

Порядок, підстави та строки сплати комунального податку, надання податкової звітності встановлений Положенням “Про механізм стягнення і порядку сплати комунального податку”, затвердженого Рішенням сесії міської ради м. Сімферополя АР Крим № 44 від 29.10.2002 року

Судом встановлено, що ТОВ «БК «Євробудконстракшн»   зобов’язане щоквартально  протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим декларації з комунального податку.

Судом встановлено, що 16.07.2009 року ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  надане до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим  податковий розрахунок комунального податку за 2 квартал   2009 року, згідно з яким ТОВ «БК «Євробудконстракшн» зобов’язується сплатити податок в розмірі 18,70  гривень.

Судом встановлено, що 12.10.2009 року ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  надане до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим  податковий розрахунок комунального податку за 3 квартал   2009 року, згідно з яким ТОВ «БК «Євробудконстракшн» зобов’язується сплатити податок в розмірі 10,20   гривень.

Загальна сума зі сплати комунального податку за ІІ та ІІІ квартали 2009 року складає 28,90 гривень, що підтверджується особовим рахунком.

Суд зауважує, що станом на день розгляду справи вказану узгоджену суму податкового зобов’язання, що була визначена у податкових деклараціях у загальній сумі 28.90 гривень,  відповідачем не сплачено.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  від 21 грудня 2000 року №  2181-III  (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) у  разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

          Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  від 21 грудня 2000 року №  2181-IIIпПодаткові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”від 21 грудня 2000 року N  2181-III ( що діяв на момент виникнення спірних правовідносин)  встановлено, що у разі, коли  податковий  орган  або  пошта  не  може  вручити платнику  податків  податкове  повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням  посадових  осіб,  їх  відмовою  прийняти податкове    повідомлення   або  податкову  вимогу,  незнаходженням фактичного   місця   розташування   (місцезнаходження) платника податків,  податковий  орган  розміщує  податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових  оголошень,  встановленій  на вільному  для  огляду  місці  біля входу до приміщення податкового органу.  При  цьому  день  розміщення  такої   податкової   вимоги або повідомлення вважається днем її вручення.

          Судом встановлено, що 23.02.2009  року ДПІ в м. Сімферополі АРК була складена перша податкова вимога  № 1/3567 на суму податкового боргу ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  в розмірі 28,90  гривень, яка була направлена відповідачу.

          Але у зв’язку з поверненням кореспонденції  податкова вимога № 1/3567 від 23.02.2009   року була розміщена на дошці оголошень, згідно акту від 17.12.2009  року № 738/24-1.

          Судом встановлено, що 18.01.2010 року ДПІ в м. Сімферополі АРК була складена друга податкова вимога № 2/214 на суму податкового боргу ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  в розмірі 28,90 гривень, яка  була направлена відповідачу.

          Але у зв’язку з відсутністю платника податків за місцем  знаходження  податкова вимога № 2/214  від 18.01.2010  року   була розміщена на дошці оголошень, згідно акту від 25.0.2010 року.

          Суд звертає увагу на те, що відповідно до п.1.6 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  від 21 грудня 2000 року №  2181-III примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.

          Згідно з підпунктом 3.1.1. п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  від 21 грудня 2000 року №  2181-III активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

          Судом встановлено, що рішенням ДПІ у м. Ялта № 70/24-1 від 09.03.2010 року вирішено здійснити стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення податкового боргу.

          Але застосовані заходи стягнення податкового боргу будь-яких результатів не дали.

На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  податкового боргу у встановлені  законом строки є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право  звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 28,90 гривень відповідачем станом на день розгляду справи є погоджений та не сплаченим, суд  відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України  вважає необхідним задовольнити  позов шляхом  стягнення з ТОВ «БК «Євробудконстракшн»  податкового  боргу перед бюджетом у розмірі 28,90 гривень з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «БК «Євробудконстракшн».

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Судом 27.04.11 року  оголошена вступна та резолютивна частини постанови, а 04.05.2011  року  постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

                                              ПОСТАНОВИВ:

1.          Позовні  вимоги задовольнити у повному обсязі.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «БК «Євробудконстракшин» (код ЄДРПОУ  36115982) податковий борг з комунального податку у розмірі 28,90 гривень з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою  відповідальністю «БК «Євробудконстракшин» (код платежу 16010202 (р/р  33214828700004, в Держ. Бюджет м. Сімферополь, ГУ ДКУ В АРК, ЕДРПОУ 34740405, МФО 824026).

3.          Копію постанови надіслати сторонам.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

    

 

Суддя                                                                          Трещова О.Р.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16035454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3996/11/0170/1

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні