ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 березня 2011 р. (15:15) Справа №2а-12896/10/5/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі:
судді Сидоренко Д.В., при се кретарі Мородецькій Ю.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за адміністративним позов ом Державної податкової інсп екції в м.Керчі АР Крим, м.Керч ,
до відповідача Відкритог о акціонерного товариства «Керчстройтранс», м.Керч,
про спонукання до виконанн я певних дій.
Обставини справи: ДПІ в м.Ке рчі АР Крим звернулась до Окр ужного адміністративного су ду Автономної Республіки Кри м з адміністративним позовом про спонукання Відкритого акціонерного товариства « Керчстройтранс» надати прав овстановлюючі документи на о писане заставне майно із ціл лю його подальшої реалізації через біржовий аукціон та на правленням грошових коштів в рахунок погашення податково го боргу боржника.
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на положенням п.10.1 ст.10 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » відносно здійснення за пла тника податку та на користь д ержави міри по притягненню д одаткових джерел погашення с уми податкового боргу та мот ивовані тим, що керівництво п ідприємства знаходиться в м. Феодосія та на вимогу податк ової інспекції щодо виділенн я майна на реалізацію в рахун ок погашення податкового бор гу відповіді не надані.
Позивач явку свого предста вника в судове засідання не з абезпечив, надіслав клопотан ня про розгляд справи без уча сті його представника за ная вними у справі матеріалами.
Відповідач у судове засіда ння явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу рекомендованою кореспон денцією судових повісток, як і отримані 20.01.2011р. та 09.03.2011р., про що свідчить відмітка на повідо мленні про вручення поштовог о відправлення №9500002207473 та №9500003204613 в ідповідно. Заперечень на поз овну заяву, а також клопотань про відкладення розгляду сп рави до суду не надав, про прич ини неявки суд не повідомив.
Приймаючи до уваги належне повідомлення осіб, які берут ь участь у справі, про час, дат у та місце судового розгляду , суд вважає можливим на підст аві ст.128 КАС України розгляну ти справу за відсутністю сто рін, на підставі наявних в ній документів.
Розглянувши матеріали спр ави, суд-
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св ободи та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п.1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Пунктом 1 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»).
Враховуючи зазначене, пози вач, здійснюючи свої повнова ження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноваже нь, спір що виник між сторонам и пов'язаний із здійсненням п овноважень позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить ро зглядати в порядку, встановл еному КАС України.
Згідно Свідоцтва про держа вну реєстрацію (перереєстрац ію) суб' єкта підприємницько ї діяльності - юридичної ос оби від 21.08.1996р. проведено держав ну реєстрацію ВАТ «Керчбудтранс».
Розпорядженням виконавчог о комітету Керченської міськ ої ради №1212-р від 05.12.1997р. (а.с.47) заре єстровано статут ВАТ «Керчбу дтранс» в новій редакції (а.с.4 8-50).
Відповідно до довідки №70 ві д 24.02.1999р. (а.с.47, зворотній бік) ВАТ «Керчбудтранс» взято на облі к як платник податків від 06.02.1998р . ДПІ в м.Керчі.
Згідно витягу про реєстрац ію в Державному реєстрі обтя жень рухомого майна №22501580 від 05. 02.2009р. (а.с.38) до Державного реєстр у обтяжень рухомого майна вн есено реєстраційний запис, я кий містить наступні дані:
§ вид обтяження - публ ічне обтяження;
§ тип реєстрації - по точна;
§ тип обтяження - под аткова застава;
§ підстава обтяження - абз.2 п.п.8.2.1. п.8.2. ст..8 Закону Укр аїни ««Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», 1/40 , 0.02.2009р., ДПІ в м.Керч;
§ об' єкт обтяження - активи платника податків зг ідно з Актом опису від 04.02.2009р. №139 5/10/24-1;
§ відомості про обмеж ення відчуження - за погодж енням з обтяжувачем;
§ обтяжував - ДПІ в м.К ерч;
§ боржник - ВАТ «Керч будтранс», код ЄДРПОУ 34406573;
§ термін дії 05.02.2014р.;
§ реєстраційний номер - 8433928.
В подальшому, згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого м айна №27114488 від 13.05.2010р. (а.с.27) до реєст раційного запису Державного реєстру обтяжень рухомого м айна №8433928 внесено наступні змі ни:
§ додано об' єкт - ак тиви платника податків згідн о з актом опису від 13.05.2010р. №10782/10/24-1.
Доказів оскарження правом ірності передачі активів бор жника - ВАТ «Керчбудтранс» (ко д ЄДРПОУ 34406573) у податкову заста ву сторонами не надано.
22.06.2009р. позивачем прийнято рі шення №21 про стягнення грошов их коштів і продажу активів п латника податків в рахунок п огашення його податкового бо ргу (а.с.38), згідно якого вирішен о застосувати стягнення грош ових коштів і продаж інших ак тивів, які знаходяться у влас ності ВАТ «Керчбудтранс».
Постановою Окружного адмі ністративного суду АР Крим в ід 15.02.2010р. у справі №2а-13326/09/6/0170 (а.с.43-44) з ВАТ «Керчбудтранс» стягнуто 98344,01 грн. податкового боргу.
Наказом ДПІ в м.Керч АР Крим «Про призначення податкових керуючих» №64 від 03.03.2010р. (а.с.74-75) пр изначено Бородіну Ю.О., го ловного державного податков ого ревізора-інспектора, под атковим керуючим ВАТ «Керчбу дтранс».
Листами від 15.06.2010р. вих. №1368/9/24-1, ві д 06.07.2010р. вих. №14117 та від 30.11.2010р. вих. № 24398/10/24-1 (а.с.39) ДПІ в м.Керчі АР Крим з верталася до голови правлінн я ВАТ «Керчбудтранс» з приво ду надання переліку майна, як е рахується на балансі боржн ика для його реалізації в рах унок погашення податкового б оргу, а також усіх необхідних правовстановлюючих докумен тів на заставне майно.
Розглядаючи справу в межах заявлених позовних вимог су д встановив, що відповідно до п.5 ч.2 ст.17, ч.4 ст.50 КАС України суб 'єкт владних повноважень має право звернутися до адмініс тративного суду у випадках, в становлених Конституцією та законами України.
Як вбачається з матеріалів справи ДПІ в м.Керчі АР Крим з вернулася з адміністративни м позовом про спонукання ВАТ «Керчстройтранс» надати пра вовстановлюючі документи на описане заставне майно із ме тою його подальшої реалізаці ї через біржовий аукціон та н аправленням грошових коштів в рахунок погашення податко вого боргу боржника, 07.10.2010р.
Відповідно до пунктів 11 та 11- 1 ст.10 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» ( в редакції на момент зве рнення позивача із адміністр ативним позовом) подають до с удів позови до підприємств, у станов, організацій та грома дян про визнання угод недійс ними і стягнення в доход держ ави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випа дках - коштів, одержаних без ус тановлених законом підстав, а також про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна, а також про застосування санкцій, пов'яз аних із забороною організаці ї і проведення азартних ігор на території України.
Позивачем не доведено у вст ановленому порядку наявніст ь, станом на дату подачі позов у, визначеної законом компет енції для звернення до суду і з вимогами про спонукання пл атника податків надати право встановлюючі документи на оп исане заставне майно з метою його подальшої реалізації в порядку адміністративного с удочинства.
Разом з тим, частиною 2 ст.9 КА С України визначено, що суд ви рішує справи на підставі Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов'язковість як их надана Верховною Радою Ук раїни.
На момент вирішення спору щ одо спонукання ВАТ «Керчстро йтранс» надати правовстанов люючі документи на описане з аставне майно, відносини, що в иникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема що до компетенції контролюючих органів, повноваження і обов ' язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, регулюються Податк овим кодексом України, який н абрав чинності з 01.01.2011р.
Відповідно до пункту 20.1.16 пун кту 20.1 статті 20 Податкового код ексу України (далі ПК України ) органи державної податково ї служби мають право звертат ися до суду, у разі якщо платни к податків перешкоджає викон анню податковим керуючим пов новажень, визначених цим Код ексом, щодо зупинення видатк ових операцій на рахунках пл атника податків шляхом накла дення арешту на кошти та інші цінності такого платника по датків, що знаходяться в банк у, та зобов'язання такого плат ника податків виконати закон ні вимоги податкового керуюч ого, передбачені цим Кодексо м.
Повноваження податкового керуючого визначені ст.91 ПК Ук раїни, пунктом 91.3 якої передба чено, що податковий керуючий описує майно платника подат ків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження м айна, яке перебуває у податко вій заставі, проводить опис м айна, на яке поширюється прав о податкової застави, для йог о продажу у випадках, передба чених цим Кодексом, одержує в ід боржника інформацію про о перації із заставленим майно м, а в разі його відчуження без згоди органу державної пода ткової служби (за умови, коли н аявність такої згоди має бут и обов'язковою згідно з вимог ами цього Кодексу) вимагає по яснення від платника податкі в або його службових (посадов их) осіб. У разі продажу в раху нок погашення податкового бо ргу майна платника податків, на яке поширюється право под аткової застави, податковий керуючий має право отримуват и від такого платника податк ів документи, що засвідчують право власності на зазначен е майно.
В свою чергу, пунктом 91.4 ст.91 П К України передбачено, що у ра зі якщо платник податків, що м ає податковий борг, перешкод жає виконанню податковим кер уючим повноважень, визначени х цим Кодексом, такий податко вий керуючий складає акт про перешкоджання платником под атків виконанню таких повнов ажень у порядку та за формою, щ о встановлюються центральни м органом державної податков ої служби.
Орган державної податково ї служби звертається до суду щодо зупинення видаткових о перацій на рахунках платника податків та зобов'язання так ого платника податків викона ти законні вимоги податковог о керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можут ь бути зупинені видаткові оп ерації, визначається судом, а ле не більше двох місяців.
З системного аналізу навед ених норм слідує, що податков ий орган має право звертатис я до суду щодо зобов'язання пл атника податків виконати зак онні вимоги податкового керу ючого, зокрема щодо отримува ння від платника податків до кументів, які засвідчують пр аво власності на заставне ма йно для його подальшої реалі зації, лише у разі перешкоджа ння боржником виконання таки х повноважень. При цьому, факт перешкоджання платником под атків виконанню повноважень податкового керуючого має п ідтверджуватися відповідни м актом про перешкоджання.
Відповідно до ч.4 ст.70 КАС Укр аїни обставини, які за законо м повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис я ніякими іншими засобами до казування, крім випадків, кол и щодо таких обставин не вини кає спору. На час вирішення сп ору, позивачем допустимого д оказу перешкоджання (акту пр о перешкоджання) ВАТ «Керчст ройтранс» у реалізації подат ковим керуючим повноважень щ одо отримання від відповідач а документів, які засвідчуют ь право власності на заставн е майно для його подальшої ре алізації, суду не надано.
На підставі викладеного, су д дійшов висновку про безпід ставність позовних вимог та, як наслідок, необхідність ві дмови в задоволенні адмініст ративного позову.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 24.03.2011 року.
У повному обсязі постанову складено 28.03.2011 р.
Керуючись статтями 122, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 16035506 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні