ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2011 року Справа № 2а/0370/1051/11
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Костюк евича С.Ф.,
при секретарі судового зас ідання Кириченку О.О.,
за участю прокурора Рибака А.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом Володимир-Волин ського міжрайонного проку рора в інтересах держави в ос обі Володимир-Волинського міськрайонного центру зай нятості до ОСОБА_2 про стя гнення коштів, отриманих як д опомога по безробіттю,
ВСТАНОВИВ:
15 квітня 2011 року Волод имир-Волинський міжрайонн ий прокурор в інтересах держ ави в особі Володимир-Волин ського міськрайонного цен тру зайнятості звернувся в с уд з позовом до ОСОБА_2 про стягнення коштів, отриманих як допомога по безробіттю в с умі 6074,88 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що ОСОБА_2 на підста ві поданої заяви з 31 жовтня 2007 р оку зареєстрований у Волод имир-Волинському міськрай онному центрі зайнятості як безробітний, у зв' язку з чим йому виплачувалась допомога по безробіттю на загальну су му 6074,88 грн. В ході проведення пе ревірки було встановлено, що ОСОБА_2 будучи зареєстров аним як безробітний, прихова в факт про те, що на момент реє страції в центрі зайнятості був зареєстрований як суб' є кт підприємницької діяльнос ті з 16.06.2005 року, а тому відповідн о до законодавства України н е мав права отримувати грошо ве забезпечення по безробітт ю. У зв' язку з цим, директором Володимир-Волинського м іськрайонного центру зайнят ості прийнято наказ про пове рнення відповідачем допомог и по безробіттю, витяг з якого разом з листом про поверненн я коштів надіслано ОСОБА_2 , проте в добровільному поряд ку допомога по безробіттю не повернута. Просить стягнути з відповідача в користь Во лодимир-Волинського міськ районного центру зайнятості 6074,88 грн. коштів, отриманих як до помога по безробіттю.
Прокурор Рибак А.І. позовні вимоги підтримав з підстав в икладених у позові. Пояснив, щ о відповідач, будучи зареєст рований як безробітний, прих овав факт про те, що на момент реєстрації в центрі зайнятос ті був зареєстрований як суб ' єкт підприємницької діяль ності, а тому не мав права отри мувати грошове забезпечення по безробіттю. В добровільно му порядку на вимогу Володи мир-Волинського міськрайо нного центру зайнятості кошт ів не повернув, тому просить п озов задовольнити.
Від представника позивача Володимир-Волинського м іськрайонного центру зайнят ості надійшла письмова заява за вхідним №8884/11 від 28.04.2011 року, в я кій просить розгляд справи п роводити за його відсутності . Позовні вимоги підтримує в п овному обсязі.
Відповідач в судове засіда ння на виклик суду для участі в розгляді справи двічі - 27.04.2 011 року та 11.05.2011 року не з' явився , свого повноважного предста вника не направив, хоча належ ним чином повідомлявся про ч ас, дату та місце його проведе ння. Про причини неявки суд не повідомляв, клопотання про в ідкладення розгляду справи т а заперечень на позов не пода вав.
Відповідно до адресної дов ідки від 28.04.2011 року з обласного адресного бюро, яка надана на запит суду, відповідач ОСО БА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєс трований за адресою: АДРЕСА _1, куди судом і направлялис ь повістки про виклик до суду для участі в розгляді справи .
У зв' язку з вищенаведеним , суд вважає за можливе розгля нути справу без участі відпо відача або його представника , оскільки судом вжиті всі пер едбачені заходи для повідомл ення відповідача належним чи ном про час і місце розгляду с удової справи з його участю т а реалізації права на судови й захист своїх прав та інтере сів.
Заслухавши пояснення прок урора, дослідивши подані суд у письмові докази, оцінивши ї х за своїм внутрішнім переко нанням, що ґрунтується на все бічному, повному і об' єктив ному розгляді у судовому про цесі всіх обставин справи в ї х сукупності, суд приходить д о висновку про повне задовол ення позову. При цьому судом в раховано наступне.
Відповідно до пункту 5 части ни 1 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на публічно-пр авові спори за зверненням су б' єкта владних повноважень у випадках, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.
Правові, економічні та орга нізаційні основи зайнятості населення України і його зах исту від безробіття, а також с оціальної гарантії з боку де ржави в реалізації громадяна ми права на працю визначає За кон України “Про зайнятість населення”.
Відповідно до статті 18 Зако ну України “Про зайнятість н аселення” для реалізації дер жавної політики зайнятості н аселення, професійної орієнт ації, підготовки і перепідго товки, працевлаштування та с оціальної підтримки тимчасо во не працюючих громадян у по рядку, що визначається Кабін етом Міністрів України, ство рюється державна служба зайн ятості, діяльність якої здій снюється під керівництвом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України, місцеви х державних адміністрацій та органів місцевого самовряду вання. Державна служба зайня тості складається з: Державн ого центру зайнятості Мініст ерства праці та соціальної п олітики України, центру зайн ятості Автономної Республік и Крим, обласних, Київського т а Севастопольського міських , районних, міськрайонних, міс ьких і районних у містах цент рів зайнятості, центрів орга нізації професійного навчан ня незайнятого населення і ц ентрів професійної орієнтац ії населення, інспекцій по ко нтролю за додержанням законо давства про зайнятість насел ення.
Підпункт “н” пункту 4 Положе ння про державну службу зайн ятості, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 24.06.1991 року №47 “Про затвер дження положень щодо застосу вання Закону УРСР “Про зайня тість населення” визначає, щ о державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань реєструє безроб ітних, забезпечує їх працевл аштування, в тому числі за баж анням направляє безробітних на сезонні роботи та оплачув ані громадські роботи, випла чує допомогу по безробіттю, м атеріальну допомогу по безро біттю, надає одноразову мате ріальну допомогу безробітни м та членам їх сімей, які переб увають на їх утриманні, а тако ж матеріальну допомогу грома дянам, які проходять підгото вку, перепідготовку або підв ищення кваліфікації за напра вленням державної служби зай нятості, надає безпроцентні позики безробітним для зайня ття підприємницькою діяльні стю.
В абзаці 5 пункту 7 вищезгада ного Положення визначено, що районні, міськрайонні, міськ і та районні центри зайнятос ті несуть відповідальність з а раціональне використання к оштів державного фонду сприя ння зайнятості населення, що знаходяться в їх розпорядже нні.
За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Володимир-Волинський місь крайонний центр зайнятості, який входить до складу держа вної служби зайнятості.
Стаття 2 Закону України “Про зайнятість населення” визна чає, що безробітними визнают ься працездатні громадяни пр ацездатного віку, які через в ідсутність роботи не мають з аробітку або інших передбаче них законодавством доходів і зареєстровані у державній с лужбі зайнятості як такі, що ш укають роботу, готові та здат ні приступити до підходящої роботи.
Відповідно до частини 2 стат ті 36 Закону України “Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття” застраховані особи, зареєстровані в устан овленому порядку як безробіт ні, зобов' язані своєчасно п одавати відомості про обстав ини, що впливають на умови вип лати їм забезпечення та нада ння соціальних послуг. У разі виїзду особи, зареєстровано ї в установленому порядку як безробітна, за межі України з метою працевлаштування чи з дійснення іншої діяльності, спрямованої на отримання при бутку, така особа зобов'язана повідомити про це державну с лужбу зайнятості.
Відповідно до статті 22 Зако ну України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття” застраховані особи, ви знані у встановленому порядк у безробітними, які протягом 12 місяців, що передували поча тку безробіття, працювали на умовах повного або неповног о робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплач ували страхові внески, мають право на допомогу по безробі ттю залежно від страхового с тажу.
Судом встановлено, що ОСО БА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 року на родження, зареєстрований у Володимир-Волинському міс ькрайонному центрі зайнятос ті як такий, що шукає роботу з 24.10.2007 року. Відповідно до подано ї ним заяви від 31.10.2007 року, яка до сліджена судом, відповідач з ареєстрований у Володимир -Волинському міськрайонно му центрі зайнятості, у зв' я зку з чим з 31 жовтня 2007 року йому надано статус безробітного та призначено допомогу по бе зробіттю. В період з 31.10.2007 року п о 18.12.2008 року Володимир-Волинс ьким міськрайонним центро м зайнятості відповідачу вип лачувалась допомога по безро біттю, яка склала 6074,88 грн., що пі дтверджується матеріалами с прави, зокрема, довідкою пози вача №63 від 01.02.2011 року.
З дослідженої судом заяви ОСОБА_2 від 31.10.2007 року до Вол одимир-Волинського міськр айонного центру зайнятості п ро надання статусу безробітн ого вбачається, що відповіда ч у ній зазначив, що він не зар еєстрований як суб' єкт підп риємницької діяльності, труд овою діяльністю не займаєтьс я, пенсію не отримує, не є найм аним працівником.
Відповідно до довідки з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців від 08.12.2010 року, яка н адана на запит позивача, відп овідач ОСОБА_2 з 16.06.2005 року Володимир-Волинською райо нною державною адміністраці єю зареєстрований як фізична особа - підприємець. З довід ки також вбачається, що з 08.02.2010 р оку за судовим рішенням було припинено підприємницьку ді яльність.
Проаналізувавши вищевикла дене, суд вважає, що відповіда ч, будучи зареєстрованим як с уб' єкт підприємницької дія льності приховав цей факт пр и поданні заяви про надання с татусу безробітного до Вол одимир-Волинського міськр айонного центру зайнятості.
Судом встановлено, що позив ачем були здійснені заходи щ одо погашення заборгованост і шляхом прийняття наказу №Н Т101019 від 19.10.2010 року про поверненн я коштів в сумі 6074,88 грн. та надіс лання відповідного листа від 20.10.2010 року за вихідним №06-4/1604 в яко му пропонувалось в добровіль ному порядку повернути кошти . Проте, в добровільному поряд ку відповідачем кошти, які от римані ним як матеріальна до помога по безробіттю, не пове рнуті.
Отже, сума несплачених кошт ів - виплаченого забезпеченн я по безробіттю відповідачем становить 6074,88 грн., які ним були отримані в період з 31.10.2007 року п о 18.12.2008 року.
На день розгляду справи суд ом - 11.05.2011 року доказів про спл ату коштів в сумі 6074,88 грн. на рах унок центру зайнятості відпо відач суду не надав.
Відповідно до частини 3 стат ті 36 Закону України “Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття” сума виплачен ого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг з астрахованій особі внаслідо к умисного невиконання нею с воїх обов'язків та зловживан ня ними стягується з цієї осо би відповідно до законодавст ва України з моменту виникне ння обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечен ня та надання соціальних пос луг.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає за необхідне позов Володимир-Волинського м іжрайонного прокурора, який звернувся в інтересах держав и в особі Володимир-Волинсь кого міськрайонного центр у зайнятості про стягнення з ОСОБА_2 коштів, отриманих як допомога по безробіттю ро змірі 6074,88 грн. задовольнити по вністю.
Керуючись статтями 11, 17, 158, 160, 163 Кодексу адміністративного с удочинства України, на підст аві статті 36 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття”, стат ті 18 Закону України “Про зайня тість населення”, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 в кори сть Володимир-Волинського міськрайонного центру зай нятості на розрахунковий рах унок 37178300901007, код 21732397, МФО 803014, ГУ ДКУ у Волинській області 6074 (шість т исяч сімдесят чотири) гривні 88 копійок коштів, отриманих я к допомога по безробіттю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку апеляцій ну скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання апеляційної скарги д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Волинський окружний адмініс тративний суд. Апеляційна ск арга на постанову суду подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови , повний текст якої буде вигот овлено 16 травня 2011 року. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до Львівського апеляці йного адміністративного суд у.
Головуючий С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2011 |
Оприлюднено | 09.06.2011 |
Номер документу | 16035615 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні