Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 травня 2011 р. справа № 2а/0570/6100/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Стойки В.В.
при секретарі Барковій В.Ю.
за участю
представника позивача не з*явився
відповідач не з*явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за адресою: 83052, місто Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Державної інспекції з енергозбереження до Комунального підприємства "Володарськ - водомережа" про стягнення економічних санкцій за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 4116,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з енергозбереження звернулась до суду з позовною заявою до Комунального підприємства "Володарськ - водомережа" про стягнення економічних санкцій за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 4116,00 грн.
У позовній заяві позивач зазначає, що територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Донецькій області проведено планову перевірку використання паливно-енергетичних ресурсів підприємствами теплопостачання та водопровідно-каналізаційного господарства Комунального підприємства " Володарськ -водомережа", за результатами якої складено акт від 26 листопада 2010 року №15-6/89-16/М, яким встановлено факти нераціонального (неефективного) використання паливно-енергетичних ресурсів. Позивачем було винесено припис №15-6/89-16/М від 26 листопада 2010 року та зобов*язано відповідача до травня 2011 року провести відновлення технічної документації, а саме: паспортів на встановлене обладнання, режимних та технологічних карт із внесенням до них змін, що сталися в процесі експлуатації; отримати бланк Енергетичного паспорту підприємства, заповнити його та зареєструвати у ТУ Державної інспекції з енергозбереження (у разі встановленої електричної потужності підприємства 100 кВт, що буде встановлено після відновлення технічної документації); доведення режимів роботи насосного обладнання до номінальних параметрів після відновлення проектної та технічної документації по обладнанню свердловин; терміново розробити заходи по усуненню фактів перевитрат електроенергії внаслідок втрат води при транспортуванні понад затверджений нормативний показник.
03 грудня 2010 року територіальним управлінням по Донецькій області Державної інспекції з енергозбереження прийнято постанову №15-6\103-КП16/М про застосування економічних санкцій до Комунального підприємства "Володарськ - водомережа" у сумі 4 116,00 грн.
Оскільки протягом встановленого законодавством строку вказану суму сплачено не було, тому позивач просить стягнути її з відповідача.
Представник позивача та відповідача у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Причин неявки суду не повідомили, заяв про відкладення розгляду справи не надсилали.
Враховуючи наведене суд вирішує справу на підставі наявних у справі доказів.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Державна інспекція з енергозбереження, є урядовим органом державного управління згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 29 червня 2000 року №1039.
Відповідно до пункту 1 Положення про територіальне управління державної інспекції з енергозбереження в Донецькій області, є структурною одиницею Державної інспекції з енергозбереження.
Відповідно до преамбули Закону України "Про енергозбереження" енергозбереження -це діяльність (організаційна, наукова, практична, інформаційна), яка спрямована на раціональне використання та економне витрачання первинної та перетвореної енергії і природних енергетичних ресурсів в національному господарстві і яка реалізується з використанням технічних, економічних та правових методів.
Нераціональне (неефективне) використання паливно-енергетичних ресурсів - прямі втрати паливно-енергетичних ресурсів, їх марнотратне витрачання та використання паливно-енергетичних ресурсів понад показники питомих витрат, визначених системою стандартів, а до введення в дію системи стандартів - нормами питомих витрат палива та енергії;
Відповідно до статті 5 Закону України "Про енергозбереження" суб'єктами правового регулювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи, в результаті діяльності яких здійснюються: проведення енергозберігаючої політики та заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного господарства - промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві тощо, соціальній сфері та побуті, а також у сфері міждержавного та міжнародного співробітництва.
Судом встановлено, що територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Донецькій області проведено планову перевірку використання паливно-енергетичних ресурсів підприємствами теплопостачання та водопровідно-каналізаційного господарства Комунального підприємства " Володарськ - водомережа", за результатами якої складено акт від 26 листопада 2010 року №15-6/89-16/М, яким встановлено факти нераціонального (неефективного) використання паливно-енергетичних ресурсів, а саме: норми питомих витрат ПЕР на підприємстві не розраховуються, згідно п.1.7. «Методики розрахунку норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства України»; «Енергетичний паспорт підприємства» відсутній в зв*язку з відсутністю проектної потужності по споживанню ПЕР за рік не менше, як 100 т.у.п., або з приєднаною електричною потужністю 100 кВт., але цей факт необхідно підтвердити після відновлення проектної та технічної документації по обладнанню свердловин; виявлені перевитрати електроенергії за 2009 рік внаслідок втрат води при транспортуванні понад показник затвердженого нормативного значення встановленого «Галузевими технологічними нормативами використання питної води на підприємствах ВКГ України»; виявлені порушення п.2.1.9, 2.4.1 «Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України» (перевитрати електричної енергії внаслідок втрат води при транспортуванні понад затверджених нормативних показників складають З тис.кВт.год./рік); виявлено недотримання «Галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах ВКГ України».
Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Донецькій області було винесено припис №15-6/89-16/М від 26 листопада 2010 року та зобов*язано Комунальне підприємство "Володарськ - водомережа" строком до травня 2011 року провести відновлення технічної документації, а саме: паспортів на встановлене обладнання, режимних та технологічних карт із внесенням до них змін, що сталися в процесі експлуатації; отримати бланк Енергетичного паспорту підприємства, заповнити його та зареєструвати у ТУ Державної інспекції з енергозбереження (у разі встановленої електричної потужності підприємства 100 кВт, що буде встановлено після відновлення технічної документації); доведення режимів роботи насосного обладнання до номінальних параметрів після відновлення проектної та технічної документації по обладнанню свердловин; терміново розробити заходи по усуненню фактів перевитрат електроенергії внаслідок втрат води при транспортуванні понад затверджений нормативний показник.
03 грудня 2010 року територіальним управлінням по Донецькій області Державної інспекції з енергозбереження прийнято постанову №15-6\103-КП16/М про застосування економічних санкцій до Комунального підприємства "Володарськ - водомережа" у вигляді підвищеної плати в сумі 4 116,00 грн.
Відповідно до пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України №1036 від 29.06.2000 року "Питання Державної інспекції з енергозбереження" зазначено, що Державна інспекція з енергозбереження має право застосувати економічні санкції до підприємств відповідно законодавства у випадку виявлення фактів перевитрат ними паливно-енергетичних ресурсів, внаслідок неефективного (нераціонального) їх використання.
Відповідно до пунктів "е" та "є" статті 11 Закону України "Про енергозбереження", економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін та тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами, застосування економічних санкцій за марнотратне витрачання палива та енергії внаслідок безгосподарної або некомпетентної діяльності працюючих.
Згідно пункту 15 Порядку проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання рішення про сплату підвищеної плати за неефективне використання енергоресурсів приймається відповідно до законодавства України на підставі акта перевірки підприємства, складеного інспектором і оформлюється постановою про сплату підвищеної плати.
У відповідності до пункту 16 вказаного Порядку підприємство повинно внести застосовану до нього підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування.
Протягом встановленого законом строку та на час розгляду справи підвищену плату відповідачем внесено не було.
У відповідності до пункту 17 Порядку в разі несплати підвищеної плати в зазначений строк грошова сума стягується в судовому порядку.
На підставі ст. 94 КАС України суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача витрати по сплаті судового збору у розмірі 102,00 грн.
За таких обставин, суд вважає, що позивачем доведено правомірність своїх дій щодо обґрунтування прийняття постанови.
З огляду на вищенаведене суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної інспекції з енергозбереження до Комунального підприємства "Володарськ-водомережа" про стягнення економічних санкцій за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 4116,00 грн. -задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "Володарськ-водомережа" (ЄДРПОУ 34626588) економічні санкції за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів в доход Державного бюджету України, 21081200, призначення платежу: "Штрафні санкції за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів", отримувач: Державне казначейство України Володарського району, банк: УДК у Донецькій області, р/р 31213202700214, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686888 у розмірі 4116,00 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Державної інспекції з енергозбереження (02094, м. Київ, вул. Краківська, 17, ЄДРПОУ 21655283, р/р 35229004000194 в УДК в м. Києві) судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя Стойка В. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2011 |
Оприлюднено | 09.06.2011 |
Номер документу | 16036205 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні