Постанова
від 26.05.2011 по справі 2а/0570/4874/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2011 р. справа № 2а/0570/4874/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 0 год. 25 хв.

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Зекунов а Е. В.

при секретарі Коваль ському А.В.

за участю

представника позивача Мезенцева В.М.

представника відповідача не з' явився .

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Київському районі м. Донець ка до приватного малого підп риємства «Бонаник и Ко» про с тягнення фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері РРО у розмірі 1229,36 грн.

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податков а інспекція в Київському рай оні м. Донецька, звернувся до с уду із адміністративним позо вом до приватного малого під приємства «Бонаник и Ко» про стягнення фінансових санкці й за порушення законодавства у сфері РРО у розмірі 1229,36 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено штрафні (фінансові) сан кції за порушення законодавс тва у сфері РРО.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час і місце судов ого розгляду повідомлений на лежним чином.

Згідно до ч.4 ст.128 у разі повто рного неприбуття відповідач а - який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без пові домлення ним про причини неп рибуття розгляд справи не ві дкладається і справу може бу ти вирішено на підставі наяв них у ній доказів.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення його пред ставника, всебічно і повно з'я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтується позов , об'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд встанови в наступне.

Відповідно до пунктів 2 та 11 статті 11 Закону “Про державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби у випадках, в межах ком петенції та порядку, встанов лених законами України, мают ь право, здійснювати контрол ь за додержанням порядку про ведення готівкових розрахун ків за товари (послуги) у встан овленому законом порядку, на явністю свідоцтв про державн у реєстрацію суб'єктів підпр иємницької діяльності, ліцен зій на провадження видів гос подарської діяльності, що пі длягають ліцензуванню відпо відно до закону, з наступною п ередачею матеріалів про вияв лені порушення органам, які в идали ці документи, торгових патентів, застосовувати до п латників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми недоїмки, пе ні у випадках, порядку та розм ірах, встановлених законами України.

Статтею 11-1 Закону визн ачені підстави та порядок пр оведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перев ірок своєчасності, достовірн ості, повноти нарахування та сплати податків та зборів (об ов`язкових платежів).

Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податков их органів, визначених Закон ами України “Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг”, “Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а в інш их випадках - за рішенням суду .

Статтями 15 та 16 Закону Україн и “Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг” виз начено, що контроль за додерж анням суб`єктами підприємниц ької діяльності порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього З акону здійснюють органи держ авної податкової служби Укра їни шляхом проведення планов их або позапланових перевіро к.

Таким чином, ДПІ в Київськом у районі м. Донецька є суб`єкто м владних повноважень, який в даних правовідносинах реалі зує надані йому Законом Укра їни „Про державну податкову службу в Україні” повноважен ня.

Відповідач, Приватне мале п ідприємство «Бонаник и Ко» з находиться на обліку в ДПІ у К иївському районі м. Донецька з 02.03.1993 року за №393.

13.08.2009 р. позивачем проведено п еревірку приватного малого п ідприємства «Бонаник и Ко» щ одо здійснення розрахункови х операцій у сфері готівково го та безготівкового обігу.

За результатами перевірки складено акт перевірки щодо контролю за здійсненням роз рахункових операцій у сфері готівкового та безготівково го обігу суб'єктами підприєм ницької діяльності №0387/05/64/23/21969337 в ід 14.08.2009 р., яким встановлено пор ушення пункту 2.6 Положенням пр о ведення касових операцій у національній валюті в Украї ні, затвердженого постановою Правління Національного бан ку України від 15 грудня 2004 р. N 637, з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 3 січня 2005 р. з а N 40/10320, оскільки відповідачем н е оприбутковано готівкові ко шти у розмірі 495,65 грн.

Рішенням Державної податк ової інспекції в Київському районі м. Донецька про застос ування штрафних (фінансових) санкцій N 003262343/22539/10/23-413 від 18.08.2009 р. за п орушення законодавства у сфе рі готівкового обігу до ПМП « Бонаник и Ко» застосовано шт рафні (фінансові) санкції у ро змірі 2478,25 грн.

На момент розгляду справи у казана сума сплачена частков ого. Таким чином, кінцева сума заборгованості складає 1229,36 гр ивень.

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою, визначені Пол оженням про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні, затвердженим по становою Правління НБУ N 637 від 15.12.2004 (далі - Положення N 637).

Пунктом 1.2 Положення N 637 визна чено, що: книга обліку розраху нкових операцій (далі - КОРО) - п рошнурована і належним чином зареєстрована в органах дер жавної податкової служби Укр аїни книга, що містить щоденн і звіти, які складаються на пі дставі відповідних розрахун кових документів щодо руху г отівкових коштів, товарів (по слуг); оприбуткування готівк и - проведення підприємствам и і підприємцями обліку готі вки в касі на повну суму її фак тичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розраху нкових операцій.

Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, уся готівка, що надходит ь до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів ) та в повній сумі оприбуткову ватися. Оприбуткуванням готі вки в касах підприємств, які п роводять готівкові розрахун ки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог гл ави 4 цього Положення, є здійсн ення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжен ь у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів . У разі проведення готівкови х розрахунків із застосуванн ям реєстраторів розрахунков их операцій (РРО) або використ анням розрахункових книжок ( РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначен их готівкових коштів у повні й сумі їх фактичних надходже нь у книзі обліку розрахунко вих операцій на підставі фіс кальних звітних чеків РРО (да них РК).

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.12.2000 N 614 затверджений Порядок реєстрації та ведення книг о бліку розрахункових операці й і розрахункових книжок, яки й розроблено на виконання За кону України "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг". Порядок поширюється на книги обліку розрахунков их операцій і розрахункові к нижки, що використовуються с уб'єктами підприємницької ді яльності при здійсненні розр ахунків у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг, крім розрахунків при здій сненні операцій з купівлі-пр одажу іноземної валюти.

Порядок ведення книги ОРО р егулюється розділом 7 вказан ого Порядку. Зокрема, пп. 7.5 вста новлено, що використання кни ги ОРО, зареєстрованої на РРО , передбачає: наявність книги ОРО на місці проведення розр ахунків, де встановлено РРО; п ідклеювання фіскальних звіт них чеків на відповідних сто рінках книги ОРО; щоденне вик онання записів про рух готів ки та суми розрахунків, при ць ому дані за сумами, отриманим и від покупців (клієнтів), та д ані за сумами, виданими покуп цям (клієнтам), записуються ок ремо; у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенерг ії здійснення записів за обл іком розрахункових квитанці й; ведення обліку ремонтів, ро біт з технічного обслуговува ння, а також перевірок констр укції та програмного забезпе чення РРО у відповідному роз ділі книги ОРО.

Відповідно до п. 1 Указу През идента України "Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки" від 12.06.95 N 436/95 у разі п орушення юридичними особами всіх форм власності, фізични ми особами - громадянами Укра їни, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємниц ької діяльності, а також пост ійними представництвами нер езидентів, через які повніст ю або частково здійснюється підприємницька діяльність, н орм з регулювання обігу готі вки у національній валюті, що встановлюються Національни м банком України, до них засто совуються фінансові санкції у вигляді штрафу, у тому числі за неоприбуткування (неповн е та/або несвоєчасне) оприбут кування у касах готівки - у п'я тикратному розмірі неоприбу ткованої суми.

Згідно з п. 2 Указу Президент а України "Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки" від 12.06.95 N 436/95 штрафні санкці ї, передбачені цим Указом, зас тосовуються до осіб, зазначе них у статті 1 цього Указу, орг анами державної податкової с лужби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно -ревізійної служби, фінансов их органів та органів Мініст ерства внутрішніх справ Укра їни в установленому законода вством порядку та в розмірах , чинних на день завершення пе ревірок або на день одержанн я органами державної податко вої служби зазначених подань .

Відповідно до п. 3 Указу През идента України "Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки" від 12.06.95 N 436/95 контрол ь за додержанням особами, заз наченими у статті 1 цього Указ у (крім банків), норм з регулюв ання обігу готівки в націона льній валюті, що встановлюют ься Національним банком Укра їни, здійснюють органи держа вної податкової служби, держ авної контрольно-ревізійної служби, Міністерства внутрі шніх справ України та фінанс ові органи, а банками - Націона льний банк України.

Як свідчать матеріали спра ви, відповідачем при визначе нні штрафних санкцій рішення м від 26.05.2010 р. N 0000372343 не порушено строки застосування адмініс тративно-господарських санк цій, до яких відноситься і заз начені штрафи, встановлені с т. 250 Господарського кодексу У країни.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що ДПІ в Київс ькому районі м. Донецька прав омірно застосовано до відпов ідача штрафні санкції за нео прибуткування у касі готівки у розмірі 1229,36 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Як свідчать матеріали спра ви станом на день розгляду сп ору суми штрафних санкцій ві дповідачем не сплачена.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Враховуючи вищезазначене, матеріали справи, суд дійшов висновку, що визначення відп овідачеві фінансових санкці й здійснено податковим орган ом правомірно і в межах компе тенції та повноважень контро люючого органу, встановлених законами України.

З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача штрафних санкцій у розм ірі 1229,36 грн.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69 - 71, 99, 103, 112, 158 - 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податково ї інспекції в Київському рай оні м. Донецька до приватного малого підприємства «Бонани к и Ко» про стягнення фінансо вих санкцій у розмірі 1229,36 грив ень задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банка х, обслуговуючих Приватне ма ле підприємство «Бонаник и К о» (83054, Донецька обл., м. Донецьк, пр. Засядька, 1, ЄДРПОУ21969337) суму ф інансових санкцій у розмірі 1229 (одна тисяча двісті двадцят ь дев' ять) грн. 36 коп. на р/р 314165417, код 21080900, ОКПО 34687001, МФО 834016 ГУДКУ в Д онецькій області.

Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 2 6 травня 2011 року у присутності п редставника позивача.

Постанова у повному обсязі виготовлена 31 травня 2011 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя Зекунов Е. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16036373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4874/2011

Постанова від 26.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні