Постанова
від 26.05.2011 по справі 2а/0570/6732/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2011 р. справа № 2а/0570/6732/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Шальєво ї В.А.

при секретарі

Скокіні О.Л.

за участю представника поз ивача Коростильова С.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд ового засідання в м. Донецьку , по вул. 50 Гвардійської дивізі ї, 17, адміністративну справу з а позовом Державної податков ої інспекції у м. Краматорськ у до Організації роботодавці в «Донецька обласна організа ція роботодавців підприємст в житлово-комунальної галузі «Житло-Донецьк» про припине ння юридичної особи,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інс пекція у м. Краматорську звер нулась до суду з позовом до Ор ганізації роботодавців «Дон ецька обласна організація ро ботодавців підприємств житл ово-комунальної галузі «Житл о-Донецьк» про припинення юр идичної особи, мотивуючи сво ї вимоги тим, що зазначена юри дична особа зареєстрована рі шенням Краматорського міськ ого виконавчого комітету від 16.07.2008 р., перебуває на обліку в по датковій інспекції як платни к податків. Відповідачем не п одавалася звітність щодо обч ислення і сплати податків і і нших обов' язкових платежів з 17.07.2008 року. Заборгованості пе ред бюджетом підприємство не має. Просили припинити юриди чну особу Організації робото давців «Донецька обласна орг анізація роботодавців підпр иємств житлово-комунальної г алузі «Житло-Донецьк».

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги і просив задово льнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро час і місце судового розгл яду повідомлявся належним чи ном, про що свідчить повідомл ення про отримання судової п овістки, причин неявки суду н е повідомив. Заяв про відклад ення розгляду справи не надх одило. З таких обставин суд вв ажає за можливе розглянути с праву за його відсутності на підставі наявних у справі до казів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позов під лягає задоволенню.

У відповідності до ст. 2 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», зав даннями органів державної по даткової служби, зокрема, є зд ійснення контролю за додержа нням податкового законодавс тва, правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м (далі - податки, інші платежі ).

Відповідно до п. 20.1.12 ст. 20 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової слу жби мають право, у випадках, вс тановлених законом, звертати сь до суду щодо припинення юр идичної особи та підприємниц ької діяльності фізичної осо би-підприємця про визнання н едійсними установчих (заснов ницьких) документів суб' єкт ів господарювання.

Таким чином, позивач Держ авна податкова інспекція у м. Краматорську є суб`єктом вл адних повноважень, який в дан их правовідносинах реалізує надані йому Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні» повноваження.

Судом встановлено, що 16.07.2008 рі шенням виконавчого комітету Краматорської міської ради зареєстровано Організації р оботодавців «Донецька облас на організація роботодавців підприємств житлово-комунал ьної галузі «Житло-Донецьк», що також підтверджується св ідоцтвом про держану реєстра цію (а.с. 7), дії на підставі Стат уту (а.с. 8-10), внесене до ЄДРПОУ за № 35853904 (а.с. 11).

Правові, соціальні, економі чні, організаційні засади ст ворення та функціонування ор ганізацій роботодавців, форм и та напрями їх діяльності, а т акож принципи їх взаємодії з органами державної влади та органами місцевого самовряд ування, професійними спілкам и, їх об'єднаннями, іншими об'є днаннями громадян визначені Законом України «Про органі зації роботодавців».

Загальними положеннями ць ого Закону передбачено, що ор ганізація роботодавців - гро мадська неприбуткова органі зація, яка об'єднує роботодав ців на засадах добровільност і та рівноправності з метою п редставництва і захисту їх п рав та інтересів.

Законодавство України про організації роботодавців та їх об'єднання складається з К онституції України, Закону У країни "Про об'єднання громад ян", цього Закону, інших нормат ивно-правових актів, виданих відповідно до нього, а також з аконодавства про соціальне п артнерство, професійні спілк и.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про організації робот одавців», організації робото давців та їх об'єднання підля гають обов'язковій реєстраці ї в порядку, встановленому За коном України «Про об'єднанн я громадян».

Згідно із статтею 14 Закону У країни «Про об' єднання гром адян» об'єднання громадян на бувають статусу юридичної ос оби лише у разі реєстрації (оф іційного визнання), так легал ізація (офіційне визнання) об 'єднань громадян є обов'язков ою і здійснюється шляхом їх р еєстрації або повідомлення п ро заснування. Діяльність об 'єднань громадян, які нелегал ізовані або примусово розпущ ені за рішенням суду, є протиз аконною.

У разі реєстрації об'єднанн я громадян набуває статус юр идичної особи.

Легалізація громадської о рганізації здійснюється від повідно Міністерством юстиц ії України, місцевими органа ми державної виконавчої влад и, виконавчими комітетами сі льських, селищних, міських Ра д народних депутатів.

Згідно до ч. 4 цього Закону, не підлягають легалізації, а діяльність легалізованих

об'єднань громадян забор оняється у судовому порядку, коли їх метою є: зміна шляхом насильства конституційног о ладу і в будь-якій протизако нній формі територіальної ці лісності держави; підрив без пеки держави у формі ведення діяльності на користь інозе мних держав; пропаганда війн и, насильства чи жорстокост і, фашизму та неофашизму; роз палювання національної та ре лігійної ворожнечі; створенн я незаконних воєнізованих фо рмувань; обмеження загальнов изнаних прав людини.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 19 Закон у, припинення діяльності об'є днання громадян може бути пр оведено шляхом його реорган ізації або ліквідації (с аморозпуску, примусового роз пуску).

Ліквідація об'єднання гро мадян здійснюється на підс таві статуту або рішення суд у.

Згідно до ст. 25 цього закону, державний контроль за діяльн істю об'єднань громадян здій снюється державними органа ми у порядку, передбаченому з аконодавством України.

Органи, що проводять легалі зацію об'єднань громадян, зді йснюють контроль за додержа нням ними положень статуту. П редставники цих органів мают ь право бути присутніми на з аходах, що проводяться об'єд наннями громадян, вимагат и необхідні документи, одер жувати пояснення.

Нагляд за виконанням та дод ержанням законності об'єдна ннями громадян здійснюють ор гани прокуратури.

Контроль за джерелами та розмірами надходжень, спла тою податків об'єднаннями гр омадян здійснюють відповід но фінансові органи та орган и державної податкової інспе кції.

Здійснюючи контрольну фун кцію, легалізуючі органи вжи вають відповідні заходи, пер едбачені законодавством. Так , статтею 28 Закону України «Пр о об' єднання громадян» пере дбачено, що за порушення зако нодавства легалізуючим орга ном до громадських організац ій самостійно може бути заст осований такий вид стягнення , як письмове попередження, в р азі грубого або систематично го вчинення правопорушень, л егалізуючий орган звертаєть ся до суду з поданням про накл адення штрафу. Крім того, з мет ою припинення протиправної д іяльності громадської орган ізації легалізуючий орган мо же направляти до суду поданн я про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів діяльн ості, тимчасову заборону дія льності об' єднання на строк до трьох місяців, або про прим усовий розпуск (ліквідацію).

Згідно до ст. 32 Закону таке ст ягнення як ліквідація провод иться за поданням легалізуюч ого органу або прокурора ріш енням суду об'єднання грома дян примусово розпускаєтьс я (ліквідується) у випадках:

1) вчинення дій, передбачени х статтею 4 цього Закону;

2) систематичного або грубог о порушення вимог статті 22 цьо го Закону;

3) продовження протиправно ї діяльності після накладе ння стягнень, передбачених ц им Законом;

4) зменшення кількості члені в політичної партії до чис ла, коли вона не визнається як така.

Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарськ ого Кодексу України, усі суб'є кти господарювання, відокрем лені підрозділи юридичних ос іб, виділені на окремий балан с, зобов'язані вести первинни й (оперативний) облік результ атів своєї роботи, складати т а подавати відповідно до вим ог закону статистичну інформ ацію та інші дані, визначені з аконом, а також вести (крім гро мадян України, іноземців та о сіб без громадянства, які про вадять господарську діяльні сть і зареєстровані відповід но до закону як підприємці) бу хгалтерський облік та подава ти фінансову звітність згідн о із законодавством.

Пунктом 16.1.3 ст. 16 Податкового кодексу України встановлено , що платники податків зобов' язані подавати до контролююч их органів у порядку, встанов леному податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів.

Відповідно до п.3 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу» Державна по даткова інспекція уповноваж ена здійснювати контроль за своєчасністю подання платни ками податків бухгалтерськи х звітів і балансів, податков их декларацій, розрахунків т а інших документів, пов'язани х з обчисленням податків, інш их платежів, а також перевіря ють достовірність цих докуме нтів щодо правильності визна чення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Як вбачається з акту про сво єчасність подання податково ї звітності (а.с. 3), в порушення чинного законодавства, відпо відачем до державної податко вої інспекції звітність не н адавалась з моменту реєстрац ії.

Відповідно до ч. 1 ст. 3, абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців» дія цього Закону поши рюється на державну реєстрац ію всіх юридичних осіб незал ежно від організаційно-право вої форми, форми власності та підпорядкування, а також фіз ичних осіб - підприємців; підс тавами для постановлення суд ового рішення щодо припиненн я юридичної особи, що не пов'яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.

Таким чином, оскільки судом встановлено, що Організації роботодавців «Донецька обла сна організація роботодавці в підприємств житлово-комуна льної галузі «Житло-Донецьк» про припинення юридичної ос оби не подає протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації і інші документи фінансової з вітності відповідно до закон у, суд приходить до висновку п ро необхідність припинення ц ієї юридичної особи.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягнен ню.

Згідно ч.1 ст. 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», суд, який п остановив рішення щодо припи нення юридичної особи, що не п ов'язане з банкрутством юрид ичної особи, у день набрання т аким рішенням законної сили направляє його копію державн ому реєстратору за місцезнах одженням юридичної особи для внесення до Єдиного державн ого реєстру запису про судов е рішення. Дата надходження в ідповідного судового рішенн я вноситься державним реєстр атором до журналу обліку реє страційних дій.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягнен ню.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КА С України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Державної податково ї інспекції у м. Краматорську до Організації роботодавців «Донецька обласна організац ія роботодавців підприємств житлово-комунальної галузі «Житло-Донецьк» про припинен ня юридичної особи задовольн ити.

Припинити юридичну особу О рганізації роботодавців «До нецька обласна організація р оботодавців підприємств жит лово-комунальної галузі «Жит ло-Донецьк» (код ЄДРПОУ 35853904; дер жавна реєстрація проведена 1 6.07.2008 року; юридична адреса: 84300, Кр аматорськ, б. Краматорський, 47 ).

Копію постанови у день набр ання нею законної сили напра вити державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції пр отягом десяти днів з дня отри мання особами, які беруть уча сть у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної с карги, з подачею її копії до су ду апеляційної інстанції.

Суддя Шальєва В.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16036456
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/6732/2011

Постанова від 26.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 28.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шальєва В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні