ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" травня 2011 р. Справа № 2a-1363/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Судді Микитюка Р.В.
при секретарі Дущак С.М.
за участю представників ст орін:
від позивача Кузь А.П.
від відповідача Ковтун Н .О., Рібун Г.М
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Повного това риства "Просто Ломбард Влад ико С.В. і компанія"
до відповідача: Державн ої податкової інспекції в м. І вано-Франківську
про скасування податкових повідомлень-рішень №0000102200/0 та № 0000092200/0 від 06.04.2011 року,-
ВСТАНОВИВ:
Повне товариство “Прост о Ломбард Владико С.В. і ко мпанія” (далі - позивач) з вернулося в суд з адміністра тивним позовом до Державної податкової інспекції в м. Іва но-Франківську (далі - відпові дач) про скасування податков их повідомлень-рішень №0000102200/0 т а №0000092200/0 від 06.04.2011 року.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, викла дених в позовній заяві. В обґр унтування посилався на вимог и ст.ст. 2, 8, 9 Закону України “Про оподаткування прибутку підп риємств”, ст. 3, 7 Закону України “Про податок на додану варті сть” та зазначив, що перевіря ючими під час скаладання акт у перевірки та прийняття на й ого основі оскаржуваних пода ткових повідомлень-рішень не враховано положень Закону У країни “Про податок на додан у вартість”. Просив позов зад овольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали з підстав, в икладених в письмовому запер еченні, вважають їх безпідст авними та такими, що не підляг ають до задоволення. Пояснил и, що відповідно до ст.77 Податк ового кодексу України ДПІ в м . Івано-Франківськ проведено планову виїзну перевірку з п итань дотримання вимог подат кового законодавства, валютн ого та іншого законодавства за період з 26.06.2009 року по 31.12.2010 року .
За результатами виїзної пл анової перевірки ПТ “Просто Ломбард Владико С.В. і Ком панія”, код ЄДРПОУ 36497259 складен о акт №1619/225-0/36497259 від 25.03.2011 року, яким встановлено порушення подат кового законодавства. Зокрем а, зазначили, що позивачем пор ушено вимоги пп.8.2.2 п.8.2, пп.8.3.2 п.8.3, п п.8.6.1 п.8.6 пп.8.8.1 п.8.8 ст.8 Закону Украї ни „Про оподаткування прибут ку підприємств" неправомірно віднесено витрати на поліпш ення орендованих основних фо ндів до 3 групи основних фонді в що призвело до завищення ам ортизаційних відрахувань за період з 26.06.2009 року по 31.12.2010 року н а суму 3877,71 грн.
Наголошували на тому, що вит рати на поліпшення основних фондів І групи (орендовані не житлові приміщення) в податк овому обліку відображаються як створення основних фонді в групи 1 за умови їх використа ння в господарській діяльнос ті платника податку. Тому, поз ивачем неправомірно віднесе но витрати на поліпшення оре ндованих основних фондів до 3 групи основних фондів, а тому інспекцією проведено перера хунок амортизаційних відрах увань відповідно по нормі 2%.
Податкове повідомлення-рі шення №0000102200/0 від 06.04.2011р. за вчинен і позивачем порушення є таки м, що винесене на підставі, в м ежах та у спосіб, передбачени й Конституцією та законами У країни і не підлягає до скасу вання.
Щодо вчинення позивачем по рушення пп.3.1.1. п.3.1. ст.3 Закону Укр аїни “Про податок на додану в артість” від 03.04.97р. № 168/97-ВР (зі змі нами та доповненнями) за люти й-грудень 2010 року зазначили, що ломбардом занижено об'єкт оп одаткування від здійснення о перацій з реалізації не вику плених предметів застави.
В порушення п.п.7.4.3 п.7.4 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість” ломбард ом завищено суму податкового кредиту на суму 17141,0 грн.
Винесене податкове повідо млення рішення №0000092200/0 від 06.04.2011р. на загальну суму 21576 грн, в т.ч. ос новний платіж 17261 грн. та штрафн а санкція в сумі 4315 грн.є правом ірним та таким, що не підлягає до скасування. Просили відмо вити в задоволенні позову по вністю.
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши наявні в матеріалах справ и письмові докази, судом вста новлено наступне.
Державною податковою інсп екцією в м. Івано-Франківську проведено планову виїзну пе ревірку ПТ “Просто Ломбард Владико С.В. і компанія” з пи тань дотримання вимог податк ового законодавства валютно го та іншого законодавства з а період з 26.06.2009 року по 31.12.2010 року, за результатами якої податк овим органом складено акт за №1619/22-0/36497259 від 25.03.2011 року.
На підставі вказаного акту перевірки податковим органо м винесено податкові повідом лення-рішення №0000102200/0 та №0000092200/0 ві д 06.04.2011 року.
В судовому засіданні судом з'ясовано, що в результаті п еревірки було встановлено по рушення ПТ “Просто Ломбард Владико С.В. і компанія” вим ог податкового законодавств а, а саме: пп.8.2.2 п.8.2, пп.8.3.2 п.8.3, пп.8.6.1 п.8 .6 пп.8.8.1 п.8.8 ст.8 Закону України „П ро оподаткування прибутку пі дприємств" та неправомірно в іднесено витрати на поліпшен ня орендованих основних фонд ів до 3 групи основних фондів щ о призвело до завищення амор тизаційних відрахувань за пе ріод з 26.06.2009р. по 31.12.2010 р. на суму 3877,71 г рн. відповідно занижено пода ток на прибуток в сумі 969,00 грн., в тому числі по звітних податк ових періодах:три квартали 2010 року- 505,00 грн; 2010 рік - 969,00 грн.
Під терміном «основні фонд и»слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються п латником податку для викорис тання у господарській діяльн ості платника податку протяг ом періоду, який перевищує 365 к алендарних днів з дати введе ння в експлуатацію таких мат еріальних цінностей, та варт ість яких перевищує 1000 гривен ь і поступово зменшується у з в'язку з фізичним або моральн им зносом (пп. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 вищезга даного Закону)
Відповдіно з пп.8.2.2 вищезазна ченої статті основні фонди р озподілено за групами. До скл аду основних фондів групи 1 ві дносяться будівлі, споруди, ї х структурні компоненти та п ередавальні пристрої, у тому числі житлові будинки та їх ч астини (квартири і місця зага льного користування), вартіс ть капітального поліпшення з емлі.
Дана норма не зазначає, що п ідставою для віднесення до д аної групи основних фондів є належність основних фондів на праві власності, а зазнача є, що до групи 1 основних фонді в відносяться будівлі, спору ди, їх структурні компоненти та передавальні пристрої, у т ому числі житлові будинки та їх частини (квартири і місця з агального користування), вар тість капітального поліпшен ня землі.
Відповідно до пп.8.8.1 п.8.1 ст.8 вищ езазначеного закону встанов лено, що у разі коли договір оп еративного лізингу (оренди) з обов'язує або дозволяє оренд арю здійснювати поліпшення о б'єкта оперативного лізингу (оренди), орендар може збільши ти (створити) балансову варті сть відповідної групи основн их фондів на вартість фактич но проведених поліпшень тако го об'єкту .
Таким чином, суд вважає прав оміинм висновок податкового органу про те, що витрати на п оліпшення основних фондів І групи (орендовані нежитлові приміщення) в податковому об ліку відображаються як створ ення основних фондів групи 1 з а умови їх використання в гос подарській діяльності платн ика податку.
Таким чином, позивачем непр авомірно віднесено витрати н а поліпшення орендованих осн овних фондів до 3 групи основн их фондів, а тому інспекцією п равомірно проведено перерах унок амортизаційних відраху вань відповідно по нормі 2%.
Як вбачається з атку переві рки, позивачем також порушен о пп.3.1.1. п.3.1. ст.3 Закону України “ Про податок на додану вартіс ть” та занижено об'єкт оподат кування від здійснення опера цій з реалізації невикуплени х предметів застави за лютий -грудень 2010 року.
Відповідно до пп.3.1.1. п.3.1. ст.З З акону України “Про податок н а додану вартість”- “об"єктом оподаткування є операції пл атників податку з поставки т оварів та послуг, місце надан ня яких знаходиться на митні й території України...”.
Як вбачається із п.4.1 ст.4 Зако ну України “Про податок на до дану вартість” база оподатку вання операції з поставки то варів (послуг) визначається з договірної (контрактної) вар тості, але не нижче за звичайн і ціни. До складу договірної (к онтрактної) вартості включаю ться будь-які суми коштів, вар тість матеріальних і нематер іальних активів, що передают ься платнику податку безпосе редньо покупцем або через бу дь-яку третю особу з компенса цією вартості товарів (послу г).
В бухгалтерському обліку л омбарду поступлення коштів в ідображено, як кошти, що одерж ані за вказані послуги (прода ж невикуплених предметів зас тави) та відображено на рахун ку 702 «Дохід від реалізації».
У відповідності до п.п. а) п.10.1 .ст.10 Закону України від "Про по даток на додану вартість" осо бами, відповідальними за нар ахування, утримання та сплат у (перерахування) податку до б юджету, є платники податку, ви значені у статті 2 цього Закон у.
За період з 26.06.2009 року по 31.12.2010 ро ку ПТ “Просто Ломбард Влади ко С.В. і Компанія” задеклар овано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 66061,00 грн. в т.ч.: за березень 2010 року в сумі 11585 грн., за квітень 2010 року в сумі 81 грн., за травень 2010 року в сумі 187 грн., за червень 2010 року в сумі 12595 грн., за липень 2010 року в сумі 333 грн., за серпень 2010 року в сумі 10669 грн., за вересен ь 2010 року в сумі 503 грн., за жовтен ь 2010 року в сумі 9737 грн., за листоп ад 2010 року в сумі 11312 грн., за груде нь 2010 року в сумі 9059 грн.
Згідно п.п. 3.2.5 п. 3.2 ст. З Закону У країни “Про податок на додан у вартість” не є об'єктом опод аткування ПДВ операції з над ання послуг з інкасації, розр ахунково-касового обслугову вання, залучення, розміщення та повернення коштів за дого ворами позики, депозиту, вкла ду (у тому числі пенсійного), у правління коштами та цінними паперами (корпоративними пр авами та деривативами), доруч ення, надання, управління і пе реуступки фінансових кредит ів, кредитних гарантій і банк івських поручительств особо ю, що надала такі кредити, гара нтії або поручительства.
Відповідно до п.п.7.4.3 п.7.4 статт і 7 Закону України “Про подато к на додану вартість”, у разі к оли товари (роботи, послуги), в иготовлені та/або придбані, ч астково використовуються в о податковуваних операціях, а частково ні, до суми податков ого кредиту включається та ч астка сплаченого (нараховано го) податку при їх виготовлен ні або придбанні, яка відпові дає частці використання таки х товарів (робіт, послуг) в опо датковуваних операціях звіт ного періоду.
Однак, як встановлено судом ПТ “Просто Ломбард Владико С.В. і Компанія” в порушення п.п.7.4.3 п.7.4 статті 7 Закону Україн и “Про податок на додану варт ість” завищено суму податков ого кредиту на суму 17141,0 грн., в т ому числі по періодах:
- у березні 2010 року на 5145,00 грн., частка оподатковуваних операцій склала 55,59% (обсяг опо даткованих операцій - 73718 грн., о бсяг неоподаткованих операц ій -58897 грн.) Таким чином, сума, як а підлягає включенню до скла ду податкового кредиту від ч астки оподатковуваних опера цій склала 6440 грн. (11585 грн.* 55,59%). В по датковому обліку зазначену о перацію відображено: Д-т 63 К-т 64 13.
- у квітні 2010 року на 33 грн ., частка оподатковуваних опе рацій склала 58,75%, (обсяг оподат кованих операцій - 5268 грн., обся г неоподаткованих операцій - 3699 грн.) Таким чином, сума, яка пі длягає включенню до складу п одаткового кредиту від частк и оподатковуваних операцій с клала 48 грн. (81 грн. * 58,75%). В податко вому обліку зазначену операц ію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у травні 2010 року завище но суму податкового кредиту на 187 грн., частка оподатковува них операцій склала 0%, (обсяг о податкованих операцій -0 грн., обсяг неоподаткованих опера цій - 4805 грн.) Таким чином, сума, я ка підлягає включенню до скл аду податкового кредиту від частки оподатковуваних опер ацій склала 0 грн. (187 * 0%) В податко вому обліку зазначену операц ію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у червні 2010 року завищено су му податкового кредиту на 353 г рн., частка оподатковуваних о перацій склала 97,21%, (обсяг опод аткованих операцій - 84486 грн., об сяг неоподаткованих операці й - 2428 грн.) Таким чином, сума, яка підлягає включенню до склад у податкового кредиту від ча стки оподатковуваних операц ій склала 12242 грн. (14581,00 * 97,21 %) В подат ковому обліку зазначену опер ацію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у липні 2010 року завищен о суму податкового кредиту н а 40 грн., частка оподатковуван их операцій склала 88,1%, (обсяг о податкованих операцій - 10751 грн ., обсяг неоподаткованих опер ацій - 1447 грн.) Таким чином, сума, яка підлягає включенню до ск ладу податкового кредиту від частки оподатковуваних опер ацій склала 293 грн. (333,00 * 88,14 %) В пода тковому обліку зазначену опе рацію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у серпні 2010 року завище но суму податкового кредиту на 739 грн., частка оподатковува них операцій склала 93,07%, (обсяг оподаткованих операцій - 65395 гр н., обсяг неоподаткованих опе рацій - 4866 грн.) Таким чином, сума , яка підлягає включенню до ск ладу податкового кредиту від частки оподатковуваних опер ацій склала 9930 грн.(10669,00 * 93,07%) В пода тковому обліку зазначену опе рацію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у вересні 2010 року завищено с уму податкового кредиту на 478 грн., частка оподатковуваних операцій склала 4,99%, (обсяг опо даткованих операцій - 5773 грн., о бсяг неоподаткованих операц ій - 109904 грн.) Таким чином, сума, як а підлягає включенню до скла ду податкового кредиту від ч астки оподатковуваних опера цій склала 25 грн. (503,00 * 4,99 %) В податк овому обліку зазначену опера цію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у жовтні 2010 року завищено су му податкового кредиту на 2666 г рн., частка оподатковуваних о перацій склала 72,62%, (обсяг опод аткованих операцій - 70775 грн., об сяг неоподаткованих операці й - 26688 грн.) Таким чином, сума, яка підлягає включенню до склад у податкового кредиту від ча стки оподатковуваних операц ій склала 7071 грн. (9737,00 * 72,62 %) В податк овому обліку зазначену опера цію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у листопаді 2010 року завищен о суму податкового кредиту н а 4126 грн., частка оподатковуван их операцій склала 63,53%, (обсяг о податкованих операцій - 71445 грн ., обсяг неоподаткованих опер ацій - 41013 грн.) Таким чином, сума, яка підлягає включенню до ск ладу податкового кредиту від частки оподатковуваних опер ацій склала 7186 грн. (11312,00 * 63,53 %) В пода тковому обліку зазначену опе рацію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
- у грудні 2010 року завищено су му податкового кредиту на 3374 г рн., частка оподатковуваних о перацій склала 65,75%, (обсяг опод аткованих операцій - 71755 грн., об сяг неоподаткованих операці й - 37365 грн.) Таким чином, сума, яка підлягає включенню до склад у податкового кредиту від ча стки оподатковуваних операц ій склала 5685 грн. (9059,00 * 65,75%) В податк овому обліку зазначену опера цію відображено: Д-т 63 К-т 6413.
У відповідності до п.п. а) п.10.1. ст.10 Закону України від 03 квітн я 1997 р. №168/97-ВР "Про податок на дод ану вартість" із змінами та до повненнями особами, відповід альними за нарахування, утри мання та сплату (перерахуван ня) податку до бюджету, є платн ики податку, визначені у стат ті 2 цього Закону.
За змістом частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адмін істративних справах про прот иправність рішень, дій чи без діяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щод о доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіял ьності покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.
В контексті наведеного, при ймаючи до уваги той факт, що ві дповідачем доведено правомі рність спірних податкових по відомлень-рішень, суд вважає , що правові підстави для задо волення позову відсутні, а по даткові повідомлення-рішенн я від 06.04.2011 року №0000102200/0 та №0000092200/0 є та кими, що винесені на підставі , в межах та у спосіб, передбач ений Конституцією та законам и України і не підлягають до с касування.
На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд,-
П ОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя: Мики тюк Р.В.
Постанова складен а в повному обсязі 27.05.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2011 |
Оприлюднено | 09.06.2011 |
Номер документу | 16037082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні