Постанова
від 20.01.2011 по справі 2а-10181/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 січня 2011 року Справа № 2а-10181/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді - Секірської А.Г.

за участю секретаря - Єгорової О.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Ленінської між районної державної податков ої інспекції у місті Лугансь ку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрост» пр о стягнення податкового борг у, -

В С Т А Н О В И В:

22 грудня 2010 року позивач Ленінська МДПІ у м. Луганську звернувся до Луганського ок ружного адміністративного с уду з даним позовом, в обґрунт ування якого послався на нас тупне.

Станом на 14.12.2010 відповід ач ТОВ «Фрост» має заборгова ність перед бюджетом у розмі рі 13 527,65 грн., в тому числі ПДВ - 12 195,38 грн., податок на прибуток - 1 332,27 грн. Заборгованість перед бюджетом утворилась внаслід ок несплати узгоджених подат кових зобов' язань з вказани х податків і підтверджується податковими деклараціями та податковими повідомленнями - рішеннями. Ленінською МДП І у м. Луганську з метою погаше ння податкового боргу платни ка податків здійснювались за ходи, передбачені Законом № 218 1, а саме: згідно п.6.2 ст.6 на адрес у відповідача направлено пер шу податкову вимогу № 1/1997 від 07.0 7.2009; у зв' язку з невиконанням якої платнику податків напра влено другу податкову вимогу № 2/448 від 26.02.2010. Відповідно до ст.10 З акону № 2181, заступником началь ника Ленінської МДПІ у м. Луга нську прийняте рішення № 49 від 17.05.2010 про стягнення коштів та п родаж інших активів платника податків в рахунок погашенн я його податкового боргу. Під пунктом 3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону № 2181 вст ановлено, що активи платника податків можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

На підставі викладен ого, позивач просить суд стяг нути з ТОВ «Фрост» суму подат кового боргу з податку на дод ану вартість у розмірі 12 195,38 грн ., податку на прибуток в розмір і 1 332,27 грн., разом 13 527,65 грн. в доход Державного бюджету України.

В ході судового розгл яду справи представник позив ача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, дав пояснен ня, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився з невідомих суду прич ин, про час та місце слухання с прави повідомлявся належним чином, заяв про розгляд справ и за його відсутності до суду не надходило, заперечень про ти позову не надав.

Вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали адміністрати вної справи, розглянувши спр аву в межах заявлених позовн их вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази від повідно до вимог ст.69-72 КАС Укра їни, суд прийшов до наступног о.

Позивач - Ленінська М ДПІ у м. Луганську, у розумінн і пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'є ктом владних повноважень, а спори за участю цих органів та фізичних осіб-підприємці в щодо стягнення податкового боргу є публічно - правовими , оскільки виникають за участ ю суб'єкта владних повноваж ень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йо му чинним законодавством в ладні управлінські функції , та відповідають визначен ню «адміністративної справи ».

Частиною 1 ст.10 ЗУ «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» від 04.12.1990 №509 (далі - Закон Ук раїни № 509) передбачено функці ї державних податкових інспе кцій в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонних та об`єднаних державних податкових інспек цій, серед яких, п.11 закріплено - подавати до судів позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів, о держаних без установлених за коном підстав, а також про стя гнення заборгованості перед бюджетом і державними цільо вими фондами за рахунок їх ма йна.

Відповідно до п. 11 ч.1 ст.11 З У від 04.12.1990 №509 органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.

Стаття 67 Конституції Ук раїни передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.

Законом України «Про си стему оподаткування» визнач ено, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюд жетів та до державних цільов их фондів слід розуміти обов 'язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов'язкових платежів ) є юридичні і фізичні особи, н а яких згідно з законами Укра їни покладено обов'язок спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі. Платники пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) зобов'язані у числі ін шого, сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.

Законом України "Про п орядок погашення зобов'язан ь платників податків перед бюджетами та державними ці льовими фондами" від 21.12.2000 № 2181- III (зі змінами та доповненнями) (д алі - Закон № 2181) визначений п орядок погашення податков ого боргу платника податків та порядок звернення стягне ння на активи платника под атків, який відповідно до вв ідної частини є спеціальним законом з питань оподаткуван ня, та встановлює порядок пог ашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і збор ів (обов'язкових платежів), на рахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податкі в контролюючими органами.

Також цим Законом запро ваджене поняття податкового боргу, як податкового зобов'я зання, узгодженого платнико м податків або встановлено го судом, але не сплаченого у встановлений строк, а тако ж пені, нарахованої на суму та кого податкового зобов'язанн я.

У відповідності зі ст . 1 Закону № 2181 передбачено: п.1.3 по датковий борг (недоїмка) - пода ткове зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.

Згідно п.5.1 ст. 5 Закону № 2181, податкове зобов'язання (зобо в'язання платника податків с платити до бюджетів або держ авних цільових фондів відпов ідну суму коштів у порядку та строки визначені цим Законо м або іншими законами Україн и), самостійно визначене плат ником податків у податковій декларації, вважається узгод женим з дня подання такої под аткової декларації.

Відповідно до п. п 5.4.1 .п. 5.4 ст.5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.

Судом встановлено, що ві дповідач ТОВ «Фрост» зареєст рований як суб' єкт підприєм ницької діяльності - юридич на особа управлінням державн ої реєстрації та міського ре єстру Луганської міської рад и 28.11.2003, № запису 25370169Ю0043946, що підтве рджується свідоцтвом про дер жавну реєстрацію юридичної о соби (а.с.4), та взятий на облік в Ленінській МДПІ у м. Луганськ у.

Згідно зі ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» визначено, що суб' єкти господарювання зобов' язані у встановленому цим за коном порядку сплачувати под аток на додану вартість.

Відповідач є платнико м податку на додану вартість , з якого має заборгованість в розмірі 12 195,38 грн., яка складаєт ься з штрафних санкцій, визна чених органом державної пода ткової служби податковим пов ідомленнями - рішеннями № 0013 131900 від 17.11.2009 на суму 10223,57 грн. (а.с.13), № 0025121600 від 13.05.2010 на суму 680,00 грн. (а.с.12), № 0028511600 від 08.07.2010 на суму 170,00 грн. (а.с.10), т а пені, яка обліковується за в ідповідачем, в розмірі 1121,81 грн .

Порядок нарахування т а строки сплати податку на пр ибуток визначено ст.16 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств».

Відповідач є платнико м податку на прибуток, з якого має заборгованість в розмір і 1332,27 грн., яка складається з осн овного боргу, самостійно виз наченого відповідачем у декл арації № 68555 від 29.07.2009 на суму 382,00 гр н. (а.с.15), та штрафних санкцій, ви значених органом державної п одаткової служби податковим и повідомленнями - рішенням и № 0010921510 від 01.06.2009 на суму 591,53 грн. (сп лачено 570,69 грн.) (а.с.16), № 0010931510 від 01.06.20 09 на суму 589,43 грн. (а.с.16), № 0006251510 від 22.04 .2010 на суму 340,00 грн. (а.с.20).

Податкові повідомлен ня - рішення № № 0010921510 від 01.06.2009 та № 0010931510 від 01.06.2009 були отримані упо вноваженою особою відповіда ча 01.06.2010; № 0006251510 від 22.04.2010 було направ лене на адресу відповідача, а ле повернулося за закінчення м терміну зберігання, про що с кладено відповідний акт № 1490/15- 1 від 31.05.2010 про неможливість вру чення матеріалів перевірки ( а.с.19).

Зазначені обставини під тверджуються наведеними дек лараціями, податковими повід омленнями - рішеннями, висн овком Ленінської МДПІ у м. Луг анську (а.с.6), довідкою розраху нків з бюджетами (а.с.7), розраху нком податкового боргу (а.с.8), а ктами про результати невиїзн ої документальної перевірки за несвоєчасне подання декл арацій з податку на додану ва ртість № 330/28-524 від 18.05.2010 (а.с.10), № 138/28-524 в ід 23.03.2010 (а.с.12), актами про результ ати невиїзної документально ї перевірки своєчасності спл ати податку на прибуток до бю джету № 1158/15-1 від 01.06.2009 (а.с.17), № 1159/15-1 від 01.06.2009 (а.с.18), актом про результати невиїзної документальної пе ревірки своєчасності поданн я податкової звітності № 422/15-1 в ід 10.03.2010 (а.с.21), актом про результа ти невиїзної документальної (камеральної) перевірки своє часності сплати (погашення) у згодженого податкового зобо в' язання з податку на додан у вартість ТОВ «Фрост» № 1073/19/3274297 1 від 17.11.2009 (а.с.14).

Згідно статті 6 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами", у р азі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов'язання в устан овлені строки, податковий ор ган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідачу відповідн о до цієї статті було направл ено першу податкову вимогу № 1/1997 від 07.07.2009 на суму 1097,70 грн.(а.с.22), як а була отримана відповідачем 23.01.2010, що підтверджується підпи сом уповноваженої особи у по відомленні про вручення пошт ового відправлення, та другу податкову вимогу за № 2/448 від 26.0 2.2010 на суму 12 337,65 грн. (а.с.23), яка напр авлялася відповідачеві, прот е було складено акт від 13.04.2010 пр о неможливість вручення пода ткової вимоги у зв' язку з не находженням платників подат ків за юридичною адресою (а.с.2 4).

Рішенням Ленінської МД ПІ у м. Луганську № 49 від 17.05.2010 вир ішено здійснити стягнення ко штів та продаж інших активів , що перебувають у власності (п овному господарському відан ні) платника податків ТОВ «Фр ост», а також тих активів, прав а власності на які він набуде в майбутньому в рахунок пога шення узгодженої суми боргу цього платника податків.

Позивачем вживалися вс тановлені Законом України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" заходи щодо погашення відповідачем зазн аченої заборгованості, однак позитивних результатів не д осягнуто.

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповід ачем дійсно є податковий бор г у зазначеній сумі, про яку ві н повідомлений, яка ним не осп орена, до теперішнього часу н е сплачена.

Оскільки позивач відно ситься до суб' єкта владних повноважень, вказаними вище Законами йому надано право н а звернення до суду з позовам и у зазначених випадках про с тягнення податкового боргу шляхом звернення стягнення на активи боржника, при цьому передбачено, що таке стягнен ня можливе тільки виключно н а підставі рішення суду, тому суд вважає, що виниклі правов ідносини носять характер пуб лічно-правових, а тому адміні стративний суд має право роз глядати такі спори та прийма ти відповідні рішення з цьог о приводу.

Суд вважає, що підстави д ля відмови у задоволенні поз ову відсутні, тому адміністр ативний позов Ленінської між районної державної податков ої інспекції у місті Лугансь ку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрост» пр о стягнення податкового борг у підлягає задоволенню.

Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 112, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у місті Лу ганську до Товариства з обме женою відповідальністю «Фро ст» про стягнення податковог о боргу задовольнити в повно му обсязі.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Фрост» (код ЄДРПОУ 32742971, 91000, м. Луганськ, вул. Алексєєва, 17) сум у податкового боргу в розмір і 13 527,65 (тринадцять тисяч п' ятс от двадцять сім гривень 65 коп. ) грн.., а саме: з податку на дода ну вартість в розмірі 12 195,38 (два надцять тисяч сто дев' яност о п' ять гривень 38 коп.) грн. в д оход Державного бюджету Укра їни (р/р 31117029700006, код платежу 14010100, УД К у м. Луганську ГУДКУ у Луганс ькій області, код 24046582, банк ГУДК У в Луганській області МФО 804013) ; з податку на прибуток в розмі рі 1 332,27 (одна тисяча триста трид цять дві гривні 27 коп.) грн. в до ход Державного бюджету Украї ни (р/р 31115009700006, код платежу 11021000, УДК у м. Луганську ГУДКУ у Лугансь кій області, код 24046582, банк - ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013); звернувши стягнення на ак тиви платника податків.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.

Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

Постанову складено у п овному обсязі та підписано 20 с ічня 2011 року.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16037170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10181/10/1270

Постанова від 20.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні