Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 травня 2011 року Справа № 2а-2436/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судд і: Захарової О.В.
при секретарі: Б ілоконі Д.І.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 12.01.2011 № 950/10)
представник відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Ал чевської об' єднаної держав ної податкової інспекції в Л уганській області до Дочірнь ого підприємства «Автоприце п» Закритого акціонерного то вариства «Луганськбудтранс » про стягнення коштів в сумі 57 313,33 грн. з рахунків в банках, об слуговуючих платника податк ів в рахунок погашення подат кового боргу по орендній пла ті за землю, -
ВСТАНОВИВ:
23 березня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції в Луганській обл асті до Дочірнього підприємс тва «Автоприцеп» Закритого а кціонерного товариства «Луг анськбудтранс» про стягненн я коштів в сумі 57 313,33 грн. з рахун ків в банках, обслуговуючих п латника податків в рахунок п огашення податкового боргу п о орендній платі за землю.
В обґрунтування позовних в имог зазначено, що Дочірнє пі дприємство «Автоприцеп» Зак ритого акціонерного товарис тва «Луганськбудтранс» є юри дичною особою і зареєстрован о як суб' єкт підприємницько ї діяльності Перевальською р айонною державною адміністр ацією 03.06.1996, реєстраційний номе р 13731200000000488. Знаходиться на податк овому обліку в Перевальськом у відділенні Алчевської ОДПІ як платник податків з 22.07.1996. 11.01.2004 року між Державним підприємс твом «Автоприцеп» Закритого акціонерного товариства «Лу ганськбудтранс» та Переваль ською міською радою укладено договір землі, де відповідач є орендарем. Договір оренди з емельної ділянки зареєстров ано у Перевальській районній філії ДЗК та присвоєно №33 від 11.02.2004. За умовами договору орен дар приймає у платне користу вання земельну ділянку та зо бов' язується вносити плату за оренду землі у грошовій фо рмі у розмірі та в строки, що в становлені договором. Станом на 16.03.2011 платник має податковий борг в сумі 57 313,33 грн. по орендні й платі за землю - 57313,33 грн., у т.ч .: податкові зобов' язання - 56 449,16 грн., пеня - 864,17 грн. Податко ві зобов' язання в сумі 56449,16 гр н. визначені платником подат ків самостійно в податкових деклараціях№119 від 19.01.2009, №801 від 28 .01.2010 та №476 від 25.01.2011. Грошові зобов ' язання платника податків є безспірними та підтверджуют ься обліковою карткою станом на 16.03.2011, довідкою про суму пода ткового боргу станом на 16.03.2011, п одатковими деклараціями.
У зв' язку з чим позивач про сить стягнути з відповідача кошти в сумі 57313,33 грн. з рахунків в банках, обслуговуючих плат ника податків в рахунок пога шення податкового боргу по о рендній платі за землю.
У судовому засіданні представник позивача підтри мав позовні вимоги, надав поя снення аналогічні викладени м в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, 16 .04.2011 на адресу суду надійшла за ява в якій представник відпо відача зазначає, що визнає по зовні вимоги у повному обсяз і та просить розглянути спра ву без уповноваженого предст авника Дочірнього підприємс тва «Автоприцеп» Закритого а кціонерного товариства «Луг анськбудтранс». Крім цього п росить розстрочити виплату б оргу на 2 місяці, обґрунтовуюч и наявністю заборгованості п о заробітній платі в розмірі 44 256,52 грн. та не одноразовим зве рненням до податкової для от римання дозволу на реалізаці ю списаного обладнання, яког о так і не отримано.
Суд вважав можливим розгля нути справу без участі предс тавника відповідача, відпові дно до ч. 6 ст. 71 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни на основі наявних в матер іалах справи доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и надані суду письмові доказ и, оцінивши їх за своїм внутрі шнім переконанням, що ґрунту ється на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у суд овому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд пр иходить до наступного.
Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, ор ган місцевого самоврядуванн я, їхня посадова чи службова о соба, інший суб'єкт при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь (п.7 ч.1 ст. З КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції - публічно-пра вовий спір у якому хоча б одні єю із сторін є орган виконавч ої влади, орган місцевого сам оврядування, їхня посадова ч и службова особа або інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства.
З урахуванням викладеного , зазначена справа відносять ся до юрисдикції адміністрат ивних судів, оскільки учасни ком спору є суб'єкт владних по вноважень (орган державної п одаткової служби, наділений публічно-владними повноваже ннями).
Відповідач - Дочірнє підп риємство «Автоприцеп» Закри того акціонерного товариств а «Луганськбудтранс», і.к. 13371293, зареєстроване Перевальсько ю районною державною адмініс трацією Луганської області 0 3.07.1996 за № 1 373 120 0000 000488 (а.с. 9).
Перебуває на обліку як плат ник податків в Алчевській об ' єднаній державній податко вій інспекції з 22.07.2006, що підтве рджується довідкою від 11.09.07 №114.
11 січня 2004 року між Дочірнім п ідприємством «Автоприцеп» З акритого акціонерного товар иства «Луганськбудтранс» та Перевальською міською радою укладено договір земельної ділянки, який зареєстрований у Перевальській районній фі лії ДЗК за №33 від 11.02.2004.
За умовами договору оренди земельної ділянки орендодав ець в особі Перевальської мі ської ради передає, а орендар Дочірнє підприємство «Автоп рицеп» набуває право на орен ду земельної ділянки за адре сою: Луганська область, м. Пере вальськ, вул. Слав' янська, 19, та відповідно розділу 2.3 Догов ору, орендар вносить орендну плату та умовах договору.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 Закон України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» та Закон Украї ни «Про систему оподаткуванн я» втратили чинність.
Проте, у зв' язку з тим, що ча стина спірних правовідносин виникла до набрання чинност і Податковим Кодексом Україн и, в даному випадку частково с лід застосовувати норми Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», ЗУ «Про систему оподатку вання» та ЗУ «Про плату за зем лю», які були чинні на момент в иникнення даних правовіднос ин.
Згідно преамбули ЗУ «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» від 21.12.2000 №2181 (далі - ЗУ №2181) цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який установлює порядо к погашення зобов'язань юрид ичних або фізичних осіб пере д бюджетами та державними ці льовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежі в), включаючи збір на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання та внески на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами, у тому числі за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності, та визна чає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Пунктами 1, 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 19 91 року № 1251-XII «Про систему опода ткування» (який був чинним на час виникнення спірних прав овідносин) передбачені обов' язки платників податків і зб орів (обов' язкових платежів ), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність пр о фінансово-господарську дія льність і забезпечувати її з берігання у терміни, встанов лені законами, подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів); сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про пл ату за землю» від 03.07.1992 №2535 (далі - ЗУ № 2535) (який був чинним на час в иникнення спірних правовідн осин) використання землі в Ук раїні є платним. Плата за земл ю справляється у вигляді зем ельного податку або орендної плати, що визначається залеж но від грошової оцінки земел ь. Розміри податку за земельн і ділянки, грошову оцінку яки х не встановлено, визначають ся до її встановлення в поряд ку, визначеному цим Законом. З а земельні ділянки, надані в о ренду, справляється орендна плата.
Відповідно до ст. 5 вищезазн аченого Закону України, об'єк том плати за землю є земельна ділянка, а також земельна час тка (пай), яка перебуває у влас ності або користуванні, у том у числі на умовах оренди.
Статтею 13 ЗУ №2535 передбачено , що підставою для нарахуванн я земельного податку є дані д ержавного земельного кадаст ру, а орендної плати за земель ну ділянку, яка перебуває у де ржавній або комунальній влас ності, - договір оренди такої з емельної ділянки.
Стаття 14 ЗУ №2535 встановлює, що платники земельного податку , а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислю ють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.
Згідно статті 17 вищезазначе ного закону податкове зобов' язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комунальн ої власності, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» (далі - Закон 2181), податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Якщо у майбутніх податкових пері одах (з урахуванням строків д авності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податк ів самостійно виявляє помилк и у показниках раніше подано ї податкової декларації, так ий платник податків має прав о надати уточнюючий розрахун ок.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 За кону 2181 платник податків зобо в' язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов' я зання, зазначену у поданій ни м податковій декларації, про тягом десяти календарних дні в, наступних за останнім днем відповідного граничного стр оку, передбаченого підпункто м 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зак ону для подання податкової д екларації.
Згідно п.п. 5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» у згоджена сума податкового зо бов' язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені ст. 5 цього закону визна чається сумою податкового бо ргу платника податків.
Правовідносини щодо наявн ості та стягнення податковог о боргу за податковою деклар ацією орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності №476 від 25.01.201 1 регулюються Податковим Код ексом України.
Згідно п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податков ого кодексу України платник податків зобов' язаний спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом.
Відповідно до п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 П одаткового кодексу України о рендна плата за земельні діл янки державної і комунальної власності - обов'язковий плат іж, який орендар вносить орен додавцеві за користування зе мельною ділянкою (далі у розд ілі XIII - орендна плата).
Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податко вого кодексу України податко вий борг - сума грошового зо бов' язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгодженого платником податків або узго дженого в порядку оскарження , але не сплаченого у встановл ений цим Кодексом строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого грошового зобов' язанн я.
П.п.288.1 ст.288 Податкового Кодек су України передбачено, що пі дставою для нарахування орен дної плати за земельну ділян ку є договір оренди такої зем ельної ділянки.Органи викона вчої влади та органи місцево го самоврядування, які уклад ають договори оренди землі, п овинні до 1 лютого подавати ор гану державної податкової сл ужби за місцезнаходженням зе мельної ділянки переліки оре ндарів, з якими укладено дого вори оренди землі на поточни й рік, та інформувати відпові дний орган державної податко вої служби про укладення нов их, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому в ідбулися зазначені зміни.
Податкові зобов' яза ння в сумі 56 449,16 грн. визначені п латником податків самостійн о в податкових деклараціях № 119 від 19.01.09, №801 від 28.01.10 та №476 від 25.01.11 (а .с. 14,15,16).
Відповідно до ч.2 ст.25 ЗУ «Про плату за землю» розмір пені з а несвоєчасне внесення оренд ної плати передбачається у д оговорі оренди, проте він не м оже перевищувати ставки пені за несвоєчасну сплату земел ьного податку.
За несвоєчасне внесення ор ендної плати позивачем відпо відачу була нарахована пеня у розмірі 864,17 грн.
Загальна сума податкового боргу по орендній платі за зе млю підтверджується зворотн ім боком облікової картки пл атника податку (а.с. 17-21).
Враховуючи вищевикладене, податковий борг відповідача по орендній платі за землю в с умі 57 313, 33 грн., в т.ч. податкові зо бов' язання - 56449,16 грн., пеня - 864 ,17 грн. підтверджений матеріал ами справи та на час розгляду справи відповідачем не спла чений.
На виконання ст.6 Закону Укр аїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (який був ч инним на час виникнення спір них правовідносин) позивачем відповідачу, надсилалась пе рша податкова вимога від 05.03.2009 № 1/14, яка була отримана уповнова женим представником відпові дача 21 березня 2009 року (а.с. 12). Дру га податкова вимога №2/37 від 26 ч ервня 2009 року, отримана 16.09.2009 (а.с. 13) .
Вказані податкові вимоги в ідповідачем не оскаржені.
З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення подат кового боргу про те, вони не пр извели до повного погашення відповідачем податкового бо ргу.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу джерелами пог ашення податкового боргу пла тника податків є будь-яке май но такого платника податків з урахуванням обмежень, визн ачених цим Кодексом, а також і ншими законодавчими актами.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Податкового кодексу України Державна податкова інспекці я має право звертатися до суд у щодо стягнення коштів плат ника податків, який має подат ковий борг, з рахунків у банка х, обслуговуючих такого плат ника, на суму податкового бор гу або його частини.
Згідно з п. 95.1 ст .95 ПК України о рган державної податкової сл ужби здійснює за платника по датків і на користь держави з аходи щодо погашення податко вого боргу такого платника п одатків шляхом стягнення кош тів, які перебувають у його вл асності, а в разі їх недостатн ості - шляхом продажу майна та кого платника податків, яке п еребуває у податковій застав і.
Відповідно до п. 95.2 ст.95 ПК Укр аїни стягнення коштів та про даж майна платника податків провадяться не раніше ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст.95 ПК України с тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. 136 КАС Украї ни позивач може відмовитися від адміністративного позов у, а відповідач - визнати адм іністративний позов протяго м всього часу судового розгл яду, зробивши усну заяву. Судо ве рішення у зв' язку з відмо вою від адміністративного по зову, визнанням адміністрати вного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правил ами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.112 КАС України у разі повного визнання відпо відачем адміністративного п озову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністрат ивного позову.
Дії відповідача при визнан ні адміністративного позову не суперечать закону і не пор ушують чиї-небудь права, своб оди або інтереси, тому визнан ня позову приймається судом.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги об ґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задово ленню в повному обсязі.
В наданій заяві про визнанн я позовних вимог відповідач просить розстрочити виплату податкового боргу на 2 місяці , обґрунтовуючи наявністю за боргованості по заробітній п латі в розмірі 44 256,52 грн. та не од норазовим зверненням до пода ткової для отримання дозволу на реалізацію списаного обл аднання, якого так і не отрима но.
Представник відповідача п роти розстрочення погашення податкового боргу заперечув ав, про що надав суду письмову заяву.
Відповідно до ч.1 ст. 257 КАС Укр аїни у разі необхідності спо сіб, строки і порядок виконан ня можуть бути визначені у са мому судовому рішенні.
При вирішенні питання про в ідстрочку чи розстрочку вико нання рішення суду суд вважа є необхідним зазначити, що ві дповідно до статті 263 Кодексу адміністративного судочинс тва України - їх задоволення м ожливе лише у виняткових вип адках, які суд визначає виход ячи з особливого характеру о бставин, що ускладнюють або в иключають виконання рішення (відсутність коштів на рахун ку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).
Підставою для розстроченн я виконання рішення можуть б ути конкретні обставини, що у складнюють виконання рішенн я або роблять його неможливи м у строк встановлений судом , тому всі ці обставини повинн і бути доведені відповідачем .
Крім того, суд зауважує, що в ідповідачем повинно також бу ти зазначено економічне обґр унтування, яке свідчить про м ожливість погашення зазначе ного боргу внаслідок застосу вання режиму розстрочення.
Посилання на тяжке фінансо ве становище, як на підставу д ля розстрочення виконання су дового рішення, судом до уваг и не беруться, оскільки, на дум ку суду, не є винятковою обста виною у розумінні статті 263 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Доказів наявності інших об ставин, що ускладнюють викон ання рішення або роблять йог о неможливим, відповідачем с уду не надано.
Тому, суд приходить до висно вку до необґрунтованість зая вленого відповідачем клопот ання про розстрочення викона ння рішення суду.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України , а також те, що позивач відпов ідно до пункту 15 частини 1 стат ті 4 Декрету Кабінету Міністр ів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від спл ати державного мита (судовог о збору) звільнений, судові ви трати у цій справі не підляга ють стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких поз ивачем є суб' єкт владних по вноважень, а відповідачем - фі зична чи юридична особа, судо ві витрати, здійснені позива чем, з відповідача не стягуют ься.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Алчевської об' єднаної державної подат кової інспекції в Луганській області до Дочірнього підпр иємства «Автоприцеп» Закрит ого акціонерного товариства «Луганськбудтранс» про стяг нення коштів в сумі 57 313,33 грн. з р ахунків в банках, обслуговую чих платника податків в раху нок погашення податкового бо ргу по орендній платі за земл ю задовольнити повністю.
Стягнути з Дочірньог о підприємства «Автоприцеп» Закритого акціонерного това риства «Луганськбудтранс» (і .к.13371293) кошти в сумі 57313,33 грн. (п' ят десят сім тисяч триста трина дцять гривень тридцять три к опійки) з рахунків у банках, об слуговуючих платника податк ів в рахунок погашення подат кового боргу по орендній пла ті за землю, перерахувавши на р/р 33216812700242 (оренда землі), одержув ач: управління держказначейс тва в м.Перевальськ (УДК), банк одержувача: Головне управлі ння держказначейства Україн и в Луганській області( ГУДКУ ) МФО: 804013, і.к. 24046917.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Апе ляційна скарга подається до адміністративного суду апел яційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Повний текст постанови скл адений і підписаний 20 травня 2 011 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 16037697 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні