Постанова
від 10.05.2011 по справі 42751/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

10 травня 2011 р. № 2-а- 42751/09/2070

Харківський окружний ад міністративний суд у складі

головуючого судді Чалого І.С.,

при секретарі судового зас ідання Елоян Ж.Г.,

за участю представників ст орін:

позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу за позовом державної податково ї інспекції у Дзержинському районі міста Харкова до фіз ичної особи-підприємця ОСО БА_2 про надання дозволу на проведення позапланової виї зної перевірки,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна под аткова інспекція у Дзержинсь кому районі міста Харкова зв ернулась до Харківського окр ужного адміністративного су ду з позовом, в якому просить с уд прийняти судове рішення п ро надання дозволу Державній податковій інспекції у Дзер жинському районі м. Харкова н а проведення позапланової ви їзної документальної переві рки фізичної особи-підприємц я ОСОБА_2 (код НОМЕР_1) за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року, п очатком проведення перевірк и вважати дату фактичного до пущення фахівців Державної п одаткової інспекції у Дзержи нському районі м. Харкова до п роведення позапланової виїз ної документальної перевірк и відповідача за період з 01.01.2006 року по 31.12.2008 року та надання бу хгалтерських документів.

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив, що згідно плану-графіку на І ІІ квартал 2009 року відповідач а включено в перевірку, відпо відач був повідомлений про п роведення виїзної планової п еревірки повідомленням від 2 2.07.2009 р. № 11102/10/17-226, яке було відправл ене поштою та отримане 05.08.2009 р. Н а підставі направлення від 27.0 8.2009 р. № 984 про проведення планов ої виїзної перевірки (з 27.08.2009 р. п о 09.09.2009 р.), направлення від 10.09.2009 р. № 1040 щодо проведення виїзної пл анової перевірки з 10.09.2009 р. по 16.09.2 009 р. та наказу від 10.09.2009 р. № 878 "Про п родовження планової виїзної перевірки" та відповідно до п лану-графіку проведення план ових виїзних перевірок з 27.08.2009р . по 07.09.2009 р. здійснювалась перев ірка відповідача. При виході перевіряючих на проведення планової виїзної перевірки з 08.09.2009 р. по 16.09.2009 р., довірена особа в ідповідача відмовляла в допу ску до проведення перевірки та надання будь-яких докумен тів фінансово-господарської діяльності відповідача, та в ідповідачем не було надано п ояснень щодо не допуску до пе ревірки.

На підставі вищезазначено го було складено акти відмов и від допуску до проведення п ланової виїзної перевірки.

Позивач вважає, що відмовою відповідача було фактично п озбавлено можливості викону вати позивачем покладенні на нього обов'язки та функції, що може привести до завдання ек ономічним інтересам Держави збитків у вигляді неправомі рного ненадходження до бюдже ту сум податків та зборів в ве ликих розмірах або у вигляді неправомірної витрати бюдже тних коштів.

В судовому засіданні предс тавник позивача повністю під тримав позовні вимоги, надав аналогічні обставинам справ и пояснення та просив позов з адовольнити в повному обсязі .

Представник відповідача н адала заперечення на позов, д е виклала свій погляд на обст авини справи та просить суд в ідмовити в задоволенні позов них вимог.

Представник відповідача в судове засідання не з' явил ась, про дату, час та місце роз гляду справи повідомлялась н алежним чином та своєчасно, н адала заяву про розгляд спра ви за її відсутності.

Суд вважає, що не явка відпо відача у судове засідання не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній матеріалам и.

Вислухавши пояснення пре дставника позивача, дослідив ши матеріали справи, оцінивш и належність, допустимість, д остовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у сп раві доказів у їх сукупності , суд дійшов наступного висно вку.

Згідно з ст. 19 Конституції Ук раїни органи державної влади , їх посадові особи зобов' яз ані діяти на підставах, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Діяльніст ь органів податкової служби регламентується Законом Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»(далі - Зак он України № 509-12).

Судом встановлено, що відпо відач отримала повідомлення відповідача № 162 від 22.07.2009р. (вих. № 11102/10/17-226), згідно якого відповідн о до плану - графіку проведе ння перевірок ДПІ у Дзержинс ькому районі м. Харкова з 20.08.2009 р оку по 03.09.2009 року буде проводить виїзну планову перевірку ві дповідача за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року.

Згідно направлення на пере вірку № 984 від 27.08.2009 року, виданом у ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, головний держаний податковий ревізор - інспект ор відділу контрольно-переві рочної роботи управління опо даткування фізичних осіб Н арожна О.О. повинна проводи ти планову перевірку відпові дача, яка вже повинна була три вати з 27.08.2009 року по 09.09.2009 року.

Наказом від 10.09.2009 р. № 878 ДПІ у Дз ержинському районі м. Харков а продовжила термін проведен ня планової виїзної перевірк и відповідача.

Згідно направлення на пере вірку № 1040 від 10.09.2009 року, виданом у ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, головний держаний податковий ревізор - інспект ор відділу контрольно-переві рочної роботи управління опо даткування фізичних осіб Н арожна О.О. повинна проводи ти планову перевірку, яка вже повинна була тривати з 10.09.2009 ро ку по 16.09.2009 року.

Як зазначено у актах відмов и від допуску до планової виї зної перевірки відповідача ( від 08.09.2009 р., 09.09.2009 р., 11.09.2009 р., 14.09.2009 р., 15.09.2009 р ., 16.09.2009 р.,) довірена особа фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_2 в телефонній розмові відмо вляла в допуску до проведенн я перевірки та наданні будь-я ких документів фінансово-гос подарської діяльності відпо відача.

Статтею 11-1 Законом України « Про державну податкову служб у в Україні»(далі - Закон Укр аїни № 509-12) (яка діяла на момент п одання позову до суду) визнач ені підстави та порядок пров едення органами ДПС планових і позапланових виїзних пере вірок своєчасності, достовір ності, повноти нарахування т а сплати податків та зборів (о бов' язкових платежів).

Позапланові перевірки суб ' єктів господарювання конт ролюючими органами, зокрема органами податкової служби, проводяться лише за наявност і підстав, передбачених чинн им законодавством.

Відповідно до статті 11-1 Зако ну України №509-12 позаплановою в иїзною перевіркою вважаєтьс я перевірка, яка не передбаче на в планах роботи органу дер жавної податкової служби і п роводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

1) за наслідками перевірок і нших платників податків вияв лено факти, які свідчать про п орушення платником податків законів України про оподатк ування, валютного законодавс тва, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на о бов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту;

2) платником податків не под ано в установлений строк под аткову декларацію або розрах унки, якщо їх подання передба чено законом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вій декларації, поданій плат ником податків, якщо платник податків не надасть пояснен ня та їх документальні підтв ердження на обов'язковий пис ьмовий запит органу державно ї податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту;

4) платник податків подав у в становленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу д ержавної податкової служби п ід час проведення планової ч и позапланової виїзної перев ірки, в якій вимагає повного а бо часткового скасування рез ультатів відповідної переві рки;

5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від особи, яка мала прав ові відносини з платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту;

6) проводиться реорганізаці я (ліквідація) підприємства;

7) стосовно платника податкі в (посадової особи платника п одатків) у порядку, встановле ному законом, податковою міл іцією заведено оперативно-ро зшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позап ланової виїзної перевірки фі нансово-господарської діяль ності такого платника податк ів;

8) у разі, коли вищестоящий ор ган державної податкової слу жби в порядку контролю за дос товірністю висновків нижчес тоящого органу державної под аткової служби здійснив пере вірку документів обов'язково ї звітності платника податкі в або висновків акта перевір ки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та вия вив їх невідповідність вимог ам законів, що призвело до нен адходження до бюджетів сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів). Позапланова виї зна перевірка в цьому випадк у може ініціюватися вищестоя щим органом державної податк ової служби лише у тому разі, к оли стосовно посадових або с лужбових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планов у або позапланову виїзну пер евірку зазначеного платника податків, розпочато службов е розслідування або порушено кримінальну справу;

9) платником подано декларац ію з від'ємним значенням з под атку на додану вартість, яке с тановить більше 100 тис. гривен ь.

Позапланова виїзна переві рка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Орг ан державної податкової служ би, який ініціює проведення п озапланової виїзної перевір ки, подає до суду письмове обґ рунтування підстав такої пер евірки та дати її початку і за кінчення, склад осіб, які буду ть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до частини шостої цієї статті с відчать про виникнення підст ав для проведення такої пере вірки, інформацію про вид та к ількість перевірок, проведен их органами державної податк ової служби щодо суб'єкта гос подарської діяльності та нас лідки таких перевірок за поп ередні три роки, а також на вим огу суду - інші відомості.

В якості обґрунтування під став проведення позапланово ї перевірки відповідача пози вач посилається лише на те, що при виході перевіряючого на проведення планової виїзної перевірки з 08.09.2009 р. по 16.09.2009 р. дові рена особа ФОП ОСОБА_2 ві дмовляла в допуску на провед ення планові виїзної перевір ки та наданні будь-яких докум ентів фінансово-господарськ ої діяльності відповідача.

Суд щодо цих обставин зазна чає, що Постановою Харківськ ого окружного суду від 12.11.2010р. в изнано незаконними дії Держа вної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова щодо проведення планової перевірки фізичної особи підприємця ОСОБА_2 у період, що не збігається у з азначеному у повідомленні № 162 від 22.07.2009р. (вих. № 11102/10/17-226) з 20.08.2009 року по 03.09.2009 року. Скасовано наказ Д ержавної податкової інспекц ії у Дзержинському районі м. Х аркова щодо подовження терм іну проведення перевірки фіз ичної особи підприємця ОСО БА_2 № 878 від 10.09.2009 року.

Ухвалою Харківського апел яційного адміністративного суду від 27.01.2011 р. постанову Харк івського окружного суду від 12.11.2010р. було залишено без змін. В казана постанова набрала зак онної сили.

Тобто судовим рішенням бул о встановлено, що перевіряюч і неправомірно виходили на п ланову перевірку після 03.09.2009 ро ку, а тому і відпадають обстав ини на які спирається позива ч при обґрунтуванні позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодекс у адміністративного судочин ства України, обставини, вста новлені судовим рішенням в а дміністративній, цивільній а бо господарській справі, що н абрало законної сили, не дока зуються при розгляді інших с прав, у яких беруть участь ті с амі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно з ст. 255 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни постанова або ухвала су ду, яка набрала законної сили , є обов'язковою для осіб, які б еруть участь у справі, для їхн іх правонаступників, а також для всіх органів, підприємст в, установ та організацій, пос адових чи службових осіб, інш их фізичних осіб і підлягає в иконанню на всій території У країни. Обставини, які були вс тановлені постановою, що наб рала законної сили, в одній ад міністративній справі не мож уть оспорюватися в іншій суд овій справі за участю тих сам их сторін.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що підстави для пр оведення позапланової перев ірки відповідача відсутні, п озовні вимоги нормативно та документально не обґрунтова ні та не підлягають задоволе нню.

На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 18 6, 254, 255 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністр ативного позову державної п одаткової інспекції у Дзержи нському районі міста Харкова до фізичної особи-підприєм ця ОСОБА_2 про надання доз волу на проведення позаплано вої виїзної перевірки - відмо вити в повному обсязі.

Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десяти денний строк з дня її проголо шення, копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції. У разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Повний текст постанови виг отовлено 12.05.2011 року.

Суддя І.С.Чалий

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2011
Оприлюднено09.06.2011
Номер документу16038994
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —42751/09/2070

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 10.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чалий І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні