Постанова
від 16.05.2011 по справі 3789/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 16 травня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 3789/11/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі головуючого судді   Шляхова О.М.   розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом

Управління Пенсійного фонду України в Харківському районі  Харківської області   

до

 Липецького територіального виробничого управління експлуатаціії житлово-комунального господарства та побутового обслуговування   

про

 стягнення заборгованості ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд стягнути з Липецького територіально виробничого управління експлуатації житлово-комунального господарства та побутового обслуговування на користь управління Пенсійного фонду України в Харківському районі Харківської області суму заборгованості зі сплати фінансової санкції: штрафу в розмірі 822,46 грн. та пені в розмірі 2057,01 грн., всього на загальну суму 2879,47 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, Липецьке територіально виробниче управління експлуатації житлово-комунального господарства та побутового обслуговування, зареєстроване як платник страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України і відповідно до вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі Закон) зобов’язане сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний календарний місяць, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього календарного місяця шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Відповідач не додержується вимог діючого законодавства та у строки, передбачені законодавством, зобов»язання не виконує. Внаслідок чого за несплату та несвоєчасну сплату відповідачем сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством, на підставі картки особового рахунку Управлінням Пенсійного фонду України в Харківському районі Харківської області були прийняті рішення про застосування фінансової санкції до Липецького територіального виробничого управління експлуатації житлово - комунального господарства та побутового обслуговування від 07.10.2009р. за № 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807.  

У відповідача була проведена перевірка щодо правильності обчислення, повноти нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов»язкове державне пенсійне страхування, на підставі якої складений акт № 127 від 09.10.2009. Перевіркою виявлено порушення встановленого порядку нарахування, обчислення та строків сплати страхових внесків. Враховуючи результати перевірки, згідно з п.4. частини 9 ст. 106 Закону до відповідача застосована фінансова санкція згідно  Рішення № №837 від 12.10.2009р., яке надсилалось відповідачу, та отримано ним. Також Управлінням пенсійного фонду в Харківському районі Харківської області прийняті рішення про застосування фінансових санкцій від від 07.04.2010р. № 205, 206, від 16.08.2010р. за №681. Всі рішення надсилались відповідачу та отримані ним. На теперішній час заборгованість із фінансової санкції та пені складає - 2879,47 грн.  та не сплачені відповідачем.

Відповідно до ч.4 ст.183–2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження надіслана відповідачу 15.04.2011 року та отримана ним, що підтверджується повернутим до суду повідомленням про вручення поштового відправлення

Таким чином відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи,  приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідно до п.2.1 Положення про управління пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України №8-2 від 30 квітня 2002 року одним з основних завдань управління є облік платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, збирання та акумулювання в районі (місті) страхових внесків та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Фонду.

Судом встановлено, що Липецьке територіально виробниче управління експлуатації житлово-комунального господарства та побутового обслуговування зареєстроване в Управлінні пенсійного фонду України Харківському районі Харківської області як платник страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до п.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в Пенсійний Фонд України, зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.2004 за N64/8663, страхувальники є платниками страхових внесків.

Згідно ст.1 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Частиною 2 ст.5 Закону передбачено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

Відповідно до ч.6 ст.17 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” страхувальник зобов’язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Частиною 2 ст.20 зазначеного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Пунктом 6 ст. 20 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно ч.12 ст.20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Згідно із ч.4 ст.18 Закону страхові внески не включаються до складу податків, інших обов’язкових платежів, що складають систему оподаткування.

Згідно акту №127 від 09.10.2009 року про результати планової перевірки Липецьке територіально виробниче управління експлуатації житлово-комунального господарства та побутового обслуговування з питань дотримання вимог законодавства щодо нарахування, обчислення та сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів та надання достовірних відомостей до органів Пенсійного фонду за період з 01.09.2007 року по 10.08.2009 року відповідачем встановлені наступні порушення: порушення вимог п.6 ст.20 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”; станом на 20.05.2010 рік відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків та фінансові санкції на суму 22215,12 грн.

У встановлений законом строк відповідач страхові внески не сплатив, внаслідок чого утворилася заборгованість перед Пенсійним фондом.

Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” на підставі картки особового рахунку Управлінням Пенсійного фонду України в Харківському районі Харківської області були прийняті рішення про застосування фінансової санкції до Липецького територіального виробничого управління експлуатації житлово - комунального господарства та побутового обслуговування від 07.10.2009р. за № 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807. Враховуючи результати перевірки, згідно з п.4. частини 9 ст. 106 Закону до відповідача також застосована фінансова санкція згідно  Рішення  №837 від 12.10.2009р, від 07.04.2010р. за № 205, 206, від 16.08.2010р. за №681. Відповідно цих рішень загальна сума фінансових санкцій разом по рішенням складає : фінансова санкція у розмірі 822,46 грн. та пеня у розмірі –2057,01 грн.

У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки.

Відповідно до ч.8 ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" На  недоїмку  нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Зазначені вище рішення були направлені на адресу відповідача, та вручені відповідачу, що підтверджується копіями поштових повідомлень про вручення, та не були ним оскаржені. На даний час сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена, внаслідок чого згідно наданих розрахунків сум фінансових санкцій та нарахувань пені (а.с.5) залишок боргу складає 2879,47 гривень.

Абзацом 8 ч.3 ст.106 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” визначено, що у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

Таким чином, законом встановлено право на звернення відповідного органу Пенсійного фонду з вимогою про сплату недоїмки або до відповідного підрозділу державної виконавчої служби, або до суду. В даному випадку позивач правомірно скористався наданим йому правом звернення до суду, у нього наявне право на підтримання позовних вимог як у відповідного суб'єкта владних повноважень.

Факт наявності у відповідача заборгованості перед Управлінням пенсійного фонду України в Харківському районі Харківської області підтверджується розрахунком сум фінансових санкцій та пені , який знаходиться в матеріалах справи.

На теперішній час заборгованість відповідача становить 2879,47 грн., що підтверджується матеріалами справи та не сплачена ним.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 2879,47 грн., суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” № 1058-IV від 09.07.2003 року, ст.ст. 2, 8-14, 41, 51, 94, 112, 128, 136, 160-163, 167, 186 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов  Управління Пенсійного фонду України в Харківському районі  Харківської області  до  Липецького територіального виробничого управління експлуатаціії житлово-комунального господарства та побутового обслуговування  про стягнення заборгованості - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Липецького територіально виробничого управління експлуатації житлово-комунального господарства та побутового обслуговування (62414, с.Липці, вул.Пушкінська, 6а, п/р 260048020001 ХФ АТ «Укрінбанк», МФО 351243, код ЄДРПОУ 30772737)  на користь управління Пенсійного фонду України в Харківському районі Харківської області(р/р 256053122092 в ХОТ ВАТ ДОБУ м. Харкова, МФО 351823, код ОКПО 22719370)суму заборгованості зі сплати фінансової санкції: штрафу в розмірі 822,46 грн. та пені в розмірі 2057,01 грн., всього на загальну суму  2879,47  грн. (дві тисячи вісімсот сімдесят дев»ять гривень 47 копійок).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційні скарги у справах, передбачених пунктами 1, 2 частини першої цієї статті, розглядаються апеляційними судами в порядку письмового провадження.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя                                                                                      Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2011
Оприлюднено09.06.2011
Номер документу16039175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3789/11/2070

Постанова від 16.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні