Постанова
від 24.02.2011 по справі 14617/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

         

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 "24" лютого 2011 р.                                                              Справа № 2а-14617/10/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд  у складі

головуючого судді - Мельникова Р.В.

за участю:

секретаря судового засідання - Вороніної І.О.,

прокурора - Семенець Ю.В.,   

          розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Лозівського міжрайонного прокурора Харківської області в інтересах держави в особі Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківської області до товариства з обмеженою відповідальністю "Лозівська швейна фабрика" про  стягнення заборгованості ,-

В С Т А Н О В И В:

Лозівський міжрайонний прокурор Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Лозівської об’єднаної державної податкової інспекції у Харківській області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Лозівська швейна фабрика», в якому просить суд стягнути з  товариства з обмеженою відповідальністю «Лозівська швейна фабрика»заборгованість до бюджету в сумі 78326,34 грн.

Разом з позовною заявою прокурором було подано до суду заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2011 задоволено заяву Лозівського міжрайонного прокурора Харківської області про поновлення строку звернення до адміністративного суду з даним позовом.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України “Про систему оподаткування”. Відповідач не виконував обов’язок сплачувати податки і збори в розмірах, у строки та в порядку, визначені законодавством. За вказані порушення законами встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив суми податків, а також суми штрафів, накладених на нього Лозівською об’єднаною державною податковою інспекцією. Внаслідок цього у відповідача виник податковий борг, який станом на дату звернення до суду з позовом складає: 19337 грн. –з податку на прибуток, 34983 грн. –з податку на додану вартість, 270,67 грн. –земельний податок, 23720, 37 грн. - з орендної плати за землю, 15,30 –з комунального податку. Загальна сума заборгованості складає 78326,34 грн. У зв’язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

У судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав у повному обсязі та повідомив, що станом на день розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, у судові засідання не прибув, про причини неявки, всупереч вимогам ч.2 ст.40 КАС України, суд не повідомив, заперечень проти позову не надсилав.

Враховуючи зазначене, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представника Лозівської ОДПІ та  відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Суд, заслухавши думку прокурора, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідач –ТОВ «Лозівська швейна фабрика»- зареєстрований як юридична особа 27.12.2005 р. Виконавчим комітетом Лозівської міської ради Харківської області, що підтверджується копією Свідоцтва про ДР (а.с.13) та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців  (а.с.14) . Згідно зі ст.ст.4, 5 Закону України “Про систему оподаткування” відповідач є платником податків і зборів та відповідно до довідки від 23.04.2008 року №68 (а.с.13)  перебуває на податковому обліку в Лозівській ОДПІ.

Відповідно до ст. 20 Закону України “Про систему оподаткування” контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.1, 3, 8 ч.1 ст.14 Закону України “Про систему оподаткування” до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов’язкові платежі), як плата зза землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності), податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств і стягується на всій території України. У п.п. 2 п.1 ст. 15 даного закону зазначено, що комунальний податок відноситься до місцевих податків і зборів.

Відповідно до ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в України” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п.п.1, 2 ч.1 ст.11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділення, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензування відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлення порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

Судом встановлено, що 23.09.2010 року фахівцями Лозівської ОДПІ проведено камеральну перевірку  податкової звітності з податку на прибуток платника податку на прибуток ТОВ «Лозівська швейна фабрика». В ході проведення перевірки Лозівською ОДПІ виявлені розбіжності при порівнянні скоригованого валового доходу по податку на прибуток та загальним обсягом поставки по ПДВ, у зв’язку з чим фахівцями ОДПІ зроблено висновок, що платник в порушення п.п.4.1.1 п.4.1. ст..4 , п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст.5, п.п. 8.3.1 п.8.3 ст. 8 Закону України від 28.12.1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»занизив податкове зобов’язання з податку на прибуток на 17920 грн. Зазначені порушення зафіксовані в акті перевірки від 23.09.2010 року №320/15-107 (а.с.44).

На підставі акту перевірки від 23.09.2010 року №320/15-107 та згідно з  п.п.4.2.2 “в”п.4.2 ст.4 та п.п.17.1.4 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” Лозівською ОДПІ було прийнято податкове повідомлення - рішення від 23.09.2010 р. №0003271500/0 (а.с.43), яким визначено суму податкового зобов’язання ТОВ «Лозівська швейна фабрика»в розмірі 18816 грн.

Акт від 23.09.2010 року №320/15-107 про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток та податкове повідомлення –рішення від 23.09.2010 р. №0003271500/0 були вручені директору ТОВ «Лозівська швейна фабрика»- ОСОБА_1, про що свідчить особистий підпис про одержання.

До суду не було подано доказів на підтвердження того, що податкові повідомлення –рішення були оскаржені в установленому порядку, тому відповідно до п.5.2 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові зобов’язання відповідача вважаються узгодженими.

Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Строки подання податкових декларацій встановлені п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Як свідчать матеріали справи, відповідачем було самостійно визначено суми обов’язкових платежів і надано до Лозівської ОДПІ податкові декларації :

- з податку на прибуток в сумі 521 грн., що підтверджується податковими деклараціями № 37824 від 02.11.2009 р. (а.с.30-31), №46272 від 19.01.2010 р.(а.с.32-33), №12232 від 07.05.2010 р. (а.с. 34-35) та №20425 від 16.07.2010 р. (а.с. 36-37)  з яких 521 грн. складає основний платіж;

- з податку на додану вартість у сумі 34983,00 грн., що підтверджується податковою декларацією №9405 від 20.04.2010р. (а.с.29);

- з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 23562,86 грн. (основний платіж), що підтверджується податковими деклараціями орендної плати за земельні ділянки комунальної та державної власності № 19135 від 25.06.2009 року (а.с.41) та № 290 від 22.01.2010 року (а.с. 42);

-  з комунального податку у сумі 15,30 грн., що підтверджується податковими деклараціями  №36083 від 22.10.2009 р.(а.с.40) , № 46270 від 19.01.2010 р.(а.с.39) та 12234 від 07.05.2010 р.(а.с.38).

Відповідно до Закону України “Про систему оподаткування” від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов’язкових платежів) зобов’язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов’язання припиняється їх сплатою.

На підставі п. 5.1 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов’язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, вказаного в наданій їм податковій декларації, на протязі десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.4.1.4. ст. 4 Закону №2181-ІІІ, для надання податкової декларації. В п.п. 5.4.1, п. 5.4 ст.5 вказаного Закону зазначається, що узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені ст. 5, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”).

Також, контролюючим органом була нарахована пеня за несвоєчасну сплату платежів по орендній платі за землю у сумі 157,51 грн. та за несвоєчасну сплату платежів по земельному податку в сумі 270,67 грн., що підтверджується розрахунком пені (а.с.11),

Станом на дату розгляду справи податковий борг відповідача становить 78326,34 грн., з них: 19337 грн. –з податку на прибуток, 34983 грн. –з податку на додану вартість, 270,67 грн. –земельний податок, 23720, 37 грн. - з орендної плати за землю, 15,30 –з комунального податку, що підтверджується матеріалами справи.

Враховуючи зазначене та те, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена у повному обсязі, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 4, 7, 69-71, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

          Адміністративний позов  Лозівського міжрайонного прокурора Харківської області в інтересах держави в особі Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківської області  до   товариства з обмеженою відповідальністю "Лозівська швейна фабрика"  про  стягнення заборгованості  – задовольнити у повному обсязі.

          Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Лозівська швейна фабрика" (64602, Харківська область, м. Лозова, вул. Р.Люксембург, 14, код 33733895, р/р 26000052204594, у Харків. ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк", МФО 351533) заборгованість до бюджету в сумі  78326,34  грн. (сімдесят вісім тисяч триста двадцять шість грн. 34 коп.) шляхом перерахування вказаної суми на розрахункові рахунки: №31115009700015 у сумі 19337 грн. -  податок на прибуток, №31117029700015 у сумі 34983 грн. - податок на додану вартість, №33215811700015 у сумі 270, 67 грн. - земельний податок, №33214812700015 у сумі 23720,37 грн. - орендна плата за землю, № 33219828700015 у сумі 15,30 грн. - комунальний податок .

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          У повному обсязі постанову складено  01.03.2011.

          Суддя                                                                          Р.В. Мельников

          

                                                                                            

                                                                                  

Дата ухвалення рішення24.02.2011
Оприлюднено09.06.2011
Номер документу16039240
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14617/10/2070

Ухвала від 24.02.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 24.02.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні