Постанова
від 12.05.2011 по справі 2а-1728/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

12.05.11 місто Севаст ополь Справа №2а-1728/10/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя в ск ладі:

головуючого судді - Прохор чук О.В.,

секретар судового засідан ня - Іванов Д.Б.,

за участю:

прокурора - не з' явився

представника позивача - ОСОБА_1, довіреність № 98/08 від 10.01.2009,

представника відповідача - ОСОБА_2, довіреність № 115- 10 від 23.03.2009,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті С евастополі справу за адмініс тративним позовом прокурора Гагарінського району міста Севастополя в інтересах держ ави в особі Севастопольськог о міського центру зайнятості до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Виробничо-к омерційна фірма «Ларанд ЛТД» про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Гагарінського р айону міста Севастополя в ін тересах держави в особі Сева стопольського міського цент ру зайнятості звернувся до О кружного адміністративного суду міста Севастополя з адм іністративним позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Виробничо-комерці йна фірма «Ларанд ЛТД»про ст ягнення штрафу у розмірі 17680,00 г рн.

Позовні вимоги обґрунтова ні порушенням відповідачем Закону України «Про зайн ятість населення».

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 10.06.2010 відкрито провад ження в адміністративній спр аві. Іншою ухвалою суду від 10.06. 2010 закінчено підготовче прова дження, справа призначена до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 14.07.2010 провадження у сп раві зупинено до розгляду та набранням законної сили суд овим рішенням Окружного адмі ністративного суду міста Сев астополя у адміністративній справі № 2а-1953/10/2770 за позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю “Ларанд ЛТД” до Ін спекції з контролю за дотрим анням законодавства про зайн ятість населення Севастопол ьського міського центру зайн ятості про визнання недійсни м та скасування припису за ак том перевірки № 67 від 16.04.2010.

18.04.2011 до суду надійшла заява С евастопольського міського ц ентру зайнятості № 1311/08 від 15.04.2011 п ро поновлення провадження у справі, оскільки Севастополь ським апеляційним адміністр ативним судом 30.03.2011 апеляційна скарга Товариства з обмежен ою відповідальністю “Ларанд ЛТД” у справі № 2а-1953/10/2770 розглян ута, рішення суду першої інст анції залишено без змін.

Ухвалою суду від 19.04.2011 провад ження у справі поновлено, спр аву призначено до судового р озгляду.

Прокурор у судове засідан ня не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи пов ідомлявся належним чином, пр ичин нез' явлення суду не по відомив.

Суд ухвалив розглянути спр аву у відсутність прокурора, належним чином повідомленог о про дату, час ті місце розгля ду справи, оскільки позов ним поданий в інтересах держави в особі Севастопольського м іського центру зайнятості, п редставник якого присутній у судовому засіданні.

У ході судового розгляду сп рави представник позивача на задоволенні позовних вимог наполягав.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав у пов ному обсязі, зазначив що прип ис, на підставі якого прокуро ром заявлений позов про стяг нення, є незаконним, висновки , викладені у ньому, зроблені н а підставі суперечливих відо мостей, зазначених в акті пер евірки.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, всебічн о і повно з'ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд дійшов в исновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних п ідстав.

Статтею 18 Закону Україн и “Про зайнятість населення” № 803-XII від 01.03.1991 встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підгот овки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної пі дтримки тимчасово не працююч их громадян у порядку, що визн ачається Кабінетом Міністрі в України, створюється держа вна служба зайнятості, діяль ність якої здійснюється під керівництвом Міністерства п раці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів міс цевого самоврядування. Держа вна служба зайнятості склада ється з: Державного центру за йнятості Міністерства праці та соціальної політики Укра їни, центру зайнятості Автон омної Республіки Крим, облас них, Київського та Севастопо льського міських, районних, м іськрайонних, міських і райо нних у містах центрів зайнят ості, центрів організації пр офесійного навчання незайня того населення і центрів про фесійної орієнтації населен ня, інспекцій по контролю за д одержанням законодавства пр о зайнятість населення.

Постановою Кабінету Мініс трів України № 47 від 24.06.1991 затвер джені положення щодо застосу вання Закону УРСР "Про зай нятість населення".

Зокрема, затверджено Полож ення про державну службу зай нятості, згідно з пунктом 2 яко го серед основних завдань де ржавної служби зайнятості ви значений контроль за дотрима нням законодавства про зайня тість підприємствами, устано вами та організаціями усіх ф орм власності.

Згідно з пунктом 1 Положення про державну службу зайнято сті Державна служба зайнятос ті складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономно ї Республіки Крим, обласних, К иївського та Севастопольськ ого міських, районних, міськр айонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, ц ентрів організації професій ного навчання незайнятого на селення, центрів професійної орієнтації населення, інспе кцій по контролю за додержан ням законодавства про зайнят ість населення.

Відповідно до пункту 4 вказа ного Положення Державна служ ба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань, у т ому числі: здійснює контроль за дотриманням підприємства ми, установами та організаці ями усіх форм власності зако нодавства про зайнятість нас елення; вживає заходів до зап обігання незаконному викори станню робочої сили. Пунктом 8 Положення встановлено, що Де ржавна служба зайнятості має право: стягувати відповідно до Закону України "Про за йнятість населення" штрафи з підприємств, установ та орга нізацій усіх форм власності у разі: відмови у прийнятті на роботу громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних конкуруват и на ринку праці, у межах устан овленої броні; використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу де ржавної служби зайнятості; п осередництво у працевлаштув анні за кордоном без ліцензі ї, виданої Державним центром зайнятості Мінпраці; непода ння або порушення строків по дання державній службі зайня тості письмового повідомлен ня про наступне вивільнення працівників, як це передбаче но пунктом 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість нас елення".

Також постановою Кабінету Міністрів України № 47 від 24.06.1991 з атверджено Положення про інс пекцію по контролю за додерж анням законодавства про зайн ятість населення.

Згідно з пунктом 1 даного По ложення інспекція по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до с кладу державної служби зайня тості. Інспекція здійснює ко нтроль за виконанням законод авства про зайнятість населе ння підприємствами, установа ми та організаціями усіх фор м власності, фермерами та інш ими роботодавцями.

У своїй діяльності інспекц ія керується Конституцією Ук раїни, Законом України "Пр о зайнятість населення", цим П оложенням, іншими нормативно -правовими актами.

Пунктом 5 Положення про інсп екцію по контролю за додержа нням законодавства про зайня тість населення визначено, щ о основними завданнями інспе кції є: здійснення контролю з а дотриманням підприємствам и, установами та організація ми усіх форм власності, ферме рами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятіст ь; забезпечення громадянам п рав і гарантій у галузі зайня тості шляхом здійснення захо дів щодо запобігання та усун ення виявлених порушень зако нодавства про зайнятість нас елення.

Згідно з підпунктом а) пункт у 6 Положення інспекція відпо відно до покладених на неї за вдань проводить перевірку до держання законодавства про з айнятість населення підприє мствами, установами та орган ізаціями усіх форм власності , фермерами та іншими роботод авцями.

Пунктом 8 Положення інспекц ії надано право: а) безперешко дно відвідувати підприємств а, установи та організації ус іх форм власності з метою кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння. Ознайомлюватися з докум ентами та одержувати від під приємств, установ та організ ацій копії наказів, розпоряд жень, протоколів, дані обліку і звітності та інформацію з п итань додержання законодавс тва про зайнятість населення , інші документи і відомості, н еобхідні для виконання інспе кцією своїх завдань; б) давати власнику (керівнику) підприє мства, установи та організац ії або уповноваженому ним ор гану та іншим роботодавцям у разі виявлення порушень зак онодавства про зайнятість на селення приписи про їх усуне ння. Приписи підлягають обов 'язковому виконанню з повідо мленням у місячний строк інс пекції про вжиті заходи; г) зас тосовувати економічні санкц ії до підприємств, установ і о рганізацій, незалежно від фо рм власності й господарюванн я, за порушення законодавств а про зайнятість населення, п ередбачені статтями 5 і 20 Зак ону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що 16.04.2010 Севастопольським міським це нтром зайнятості проведена п ланова перевірка дотримання Товариством з обмеженою від повідальністю «Виробничо-ко мерційна фірма «Ларанд ЛТД»з аконодавства про зайнятість населення, яким отримано доз віл на використання праці гр омадянки Російської Фед ерації ОСОБА_5 на посаді вихователя.

У ході перевірки встановл ено порушення підприємством вимог пункту 2 статті 8 Закон у України “Про зайнятість н аселення”, що виразилося у ви користанні праці громадянки Російської Федерації ОСОБА_5 на посаді старшого а дміністратора без дозволу де ржавної служби зайнятості.

За результатами перевірки складений акт перевірки дот римання законодавства про за йнятість населення № 67 від 16.04.201 0.

На підставі зазначеного ак ту перевірки Севастопольськ им міським центром зайнятост і 16.04.2010 прийнятий припис із зобо в' язанням Товариства з обме женою відповідальністю «Вир обничо-комерційна фірма «Лар анд ЛТД» на підставі частини 4 статті 8 Закону України « Про зайнятість населення»пе рерахувати у місячний строк штраф у двадцятикратному роз мірі мінімальної заробітної плати у сумі 17680,00 грн.

Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України «Про зайня тість населення»відносини з айнятості в Україні регулюют ься цим Законом та іншими законодавчими актами Україн и, прийнятими відповідно до ц ього Закону.

Частиною 2 статті 8 зазначен ого Закону встановлено, щ о роботодавці мають право на використання праці іноземці в та осіб без громадянства на умовах трудового договору л ише за наявності виданого ро ботодавцю державною службою зайнятості дозволу на викор истання праці іноземців та о сіб без громадянства, якщо ін ше не передбачено міжнародни ми договорами України, згода на обов'язковість яких надан а Верховною Радою України.

Судом встановлено, що Севас топольським міським центром зайнятості Товариству з обм еженою відповідальністю «Ви робничо-комерційна фірма «Ла ранд ЛТД» відповідно до вимо г статті 8 Закону України «Про зайнятість населення»б ув виданий дозвіл № 29/08 (№ 017298) від 14.05.2008 на працевлаштування на п осаду вихователя громадянки Російської Федерації ОСОБА_5 (термін дії дозволу - до 14.05.2009, який було продовжен о до 14.05.2010) (а.с. 16).

Наказом № 49-к від 15.05.2008 ОСОБ А_5 прийнята на посаду вихов ателя ДОЛ “Кастрополь” з 15.05.2008 (а.с.14).

Наказом № 52-к від 30.05.2008 ОСОБА_ 5 дозволено суміщення 0,5 ста вки посади старшого адмініст ратора ДОЛ “Кастрополь” з 01.06.20 08 (а.с.13).

Наказом б/н від 31.05.2008 ОСОБА_5 - вихователю ДОЛ «Кастроп оль», скасований раніше нада ний дозвіл на суміщення 0,5 ста вки посади старшого адмініст ратора ДОЛ “Кастрополь” з 01.09.20 09 (а.с.15).

Як вбачається з довідки про доходи від 16.04.2010, наданої Товар иством з обмеженою відповіда льністю «Виробничо-комерцій на фірма «Ларанд ЛТД», ОСОБ А_5 займає посаду “виховате ль/старший адміністратор”, ї ї загальна сума доходу за пер іод з 01.01.2010 по 31.03.2010 складає 2607,00 грн.

Також особиста картка міст ить відомості про призначенн я ОСОБА_5 з 15.05.2008 на посаду ви хователя, з 01.06.2008 на посаду стар шого адміністратора на 0,5 став ки (а.с. 12).

Таким чином, факт використа ння праці громадянки Росій ської Федерації ОСОБА_5 на посаді старшого адмініст ратора підтверджується мате ріалами справи та відповідач ем не спростований.

Згідно з повідомленням Сев астопольського міського цен тру зайнятості № 1848/05 від 29.04.2010, як е було надіслане на адресу ві дповідача, на підставі наказ у виконуючого обов' язки дир ектора Севастопольського мі ського центру зайнятості № 109 від 27.04.2010 анульований дозвіл №29 /08 від 14.05.2008 (бланк № 017298) на працевл аштування громадянки Росі йської Федерації ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1, на посаді ви хователя Товариства з обмеже ною відповідальністю «Вироб ничо-комерційна фірма «Ларан д ЛТД», у зв' язку з встановле нням факту використання прац і іноземця на інших умовах, н іж вказано в дозволі на викор истання праці іноземця.

Не погодившись з приписом в ід 16.04.2010, Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнич о-комерційна фірма «Ларанд Л ТД», оскаржило його у судовом у порядку.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Сев астополя від 29.09.2010 у справі № 2а- 1953/10/2770, яку ухвалою Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду від 30.03.2011 залиш ено без змін, у задоволенні ад міністративного позову Това риства з обмеженою відповіда льністю “Виробничо-комерцій на фірма “Ларанд ЛТД” до Сева стопольського міського цент ру зайнятості про визнання н едійсним та скасування припи су по акту перевірки № 67 від 16.04.2 010, відмовлено.

Частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що о бставини, встановлені судови м рішенням в адміністративні й, цивільній або господарськ ій справі, що набрало законно ї сили, не доказуються при роз гляді інших справ, у яких беру ть участь ті самі особи або ос оба, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, виходячи з анал ізу норм чинного законодавст ва та фактичних матеріалів с прави, суд приходить до висно вку, що вимоги позивача щодо с тягнення з відповідача суми заборгованості у сумі 17680,00 грн . є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позо в задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «В иробничо-комерційна фірма «Л аранд ЛТД»(99000, м.Севастополь, в ул.Охотська, 8, код ЄДРПОУ 20675415, ін ших реквізитів у матеріалах справи немає) на користь Сева стопольського міського цент ру зайнятості (99053, м.Севастопол ь, вул.Руднева, 40, код ЄДРПОУ 03491145, р/р 37175305900001 у ГУДК у місті Севасто полі, код платежу 50040500, МФО 824509) штр аф у розмірі 17680,00 грн. (сімнадцят ь тисяч шістсот вісімдесят г ривень).

Постанова може бути оскар жена у строки і порядку, встан овлені частинами першою, дру гою статті 186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через суд першої інстан ції шляхом подачі апеляційно ї скарги в десятиденний стро к з дня отримання копії поста нови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и.

Суддя О.В. Прохорчук

Постанову складено та пі дписано в порядку частини 3 ст атті 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України 17 тр авня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено09.06.2011
Номер документу16039712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1728/10/2770

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні