Постанова
від 25.05.2011 по справі 2а-4366/11/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 травня 2011 р. Справа №2а-4366/11/0170/1

(16:21) м.Сімфероп оль

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Трещової О.Р., при секретар і Сусловій Є.О.,

за участю представників п озивача - Башиної Г.К., Дінісл ям Д.С.,

представника відповідача Республіканського комітет у по земельних ресурсах АРК - Доляновської А.М.,

представника відповідача Ради міністрів АРК - Салько ва А.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Сл авус» до Республіканського к омітету по земельних ресур сах АРК, Ради міністрів АРК п ро визнання протиправною ві дмову та спонукання до викон ання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулося з позов ом Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Славус» до Р еспубліканського комітету по земельних ресурсах АРК, Р ади міністрів АРК про визнан ня протиправною відмову Рес публіканського комітету по земельних ресурсах АРК від носно підготовки проекту по станови Ради міністрів АРК п ро затвердження Проекту зем леустрою з відведення земел ьної ділянки ТОВ «Славус», пі д розміщення будинку рибало к та мисливців з кафе - баром та літніми альтанками для ві дпочинку, площею 0,12 га, за межа ми населених пунктів Добров ської сільської ради Сімфер опольського району, а також п ередачі земельної ділянки н а умовах оренди; спонукати Ре спубліканський комітет по з емельних ресурсах АРК підго тувати проект постанови Ради міністрів АР Крим про затвер дження Проекту землеустрою з відведення земельної діля нки ТОВ «Славус», під розміще ння будинку рибалок та мисли вців з кафе - баром та літні ми альтанками для відпочинку , площею 0,12 га, за межами населе них пунктів Добровської сіл ьської ради Сімферопольськ ого району, а також передачі земельної ділянки на умовах оренди; спонукати Раду мініс трів АРК розглянути на своє му засіданні Проект землеус трою з відведення земельної ділянки ТОВ «Славус», під роз міщення будинку рибалок та м исливців з кафе - баром та л ітніми альтанками для відпоч инку, площею 0,12 га, за межами на селених пунктів Добровсько ї сільської ради Сімферопол ьського району, а також перед ачі земельної ділянки на ум овах оренди.

У судовому засіданні позив ач уточнив позовні вимоги, п росив визнати протиправною бездіяльність Ради міністр ів АРК щодо не розгляду пит ання відносно затвердження проекту землеустрою про ві дведення земельної ділянки Т ОВ «Славус» під розташування будинку рибалок і мисливці в з кафе - баром та літніми ал ьтанками для відпочинку, пло щею 0,12 га за межами населених п унктів Добровської сільськ ої ради Сімферопольського р айону АР Крим, а також переда чі земельної ділянки на умов ах оренди; визнати протиправ ною відмову Республіканськ ого комітету по земельних р есурсах АРК щодо підготовки проекту постанови Ради мін істрів АРК про затвердження проекту землеустрою про ві дведення земельної ділянки ТОВ «Славус», під розташуван ня будинку рибалок і мислив ців з кафе - баром та літнім и альтанками для відпочинку, площею 0,12 га, за межами населе них пунктів Добровської сіл ьської ради Сімферопольськ ого району, а також передачі земельної ділянки на умовах оренди; зобов' язати Респу бліканський комітет по земе льних ресурсах АРК підготув ати проект постанови Ради мі ністрів АР Крим про затвердж ення проекту землеустрою пр о відведення земельної ділян ки ТОВ «Славус», під розташув ання будинку рибалок і мисли вців з кафе - баром та літні ми альтанками для відпочинку , площею 0,12 га, за межами населе них пунктів Добровської сіл ьської ради Сімферопольськ ого району, а також передачі земельної ділянки на умовах оренди; зобов' язати Раду м іністрів АРК розглянути на своєму засіданні проект зем леустрою про відведення земе льної ділянки ТОВ «Славус», п ід розташування будинку риб алок і мисливців з кафе - бар ом та літніми альтанками для відпочинку, площею 0,12 га, за ме жами населених пунктів Добр овської сільської ради Сімф еропольського району, а тако ж передачі земельної ділянк и на умовах оренди.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 14.04.2011 року в ідкрито провадження в адміні стративній справі.

Ухвалою Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим від 14.04.2011 р оку закінчено підготовче про вадження і справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні предс тавники позивача підтримал и уточнений адміністративни й позов, з підстав, зазначени х у ньому, просили задовольни ти позовні вимоги у повному о бсязі, пояснили, що ТОВ «Славу с» зверталося до органів дер жавної влади з метою отриман ня земельної ділянки у тимч асове довгострокове користу вання за договором оренди д ля рекреаційних цілей.

Представники позивача заз начили, що постановою ВР АР К рим № 1560-4/06 від 22.02.2006 року позивач еві узгоджено матеріали міс ця розташування будинку риба лок і мисливців з кафе - баро м та літніми альтанками для в ідпочинку на землях Сімферо польського державного лісо мисливського господарства площею 0,12 га, за межами населе них пунктів Добровської сіл ьської ради Сімферопольськ ого району.

Представники позивача поя снили, що Радою Міністрів АРК 14.11.2006 року прийнято постанову № 707, якою ТОВ «Славус» погоджен о місце розташування будинк у рибалок і мисливців з кафе - баром та літніми альтанками для відпочинку на земельній ділянці площею 0,12 га, з земел ь Сімферопольського держав ного лісомисливського госп одарства за межами населени х пунктів Добровської сільс ької ради Сімферопольськог о району та надано дозвіл на р озроблення проекту відведе ння земельної ділянки на умо вах оренди.

Представники позивача заз начили, що ДП «Кримський наук ово-дослідницький інститут землеустрою» підготовлено Проект землеустрою докумен тації з відведення земельно ї ділянки ТОВ «Славус».

Представники позивача поя снили, що Департаментом держ авної експертизи землевпор ядної документації та ліцен зування Державного комітету України по земельним ресурс ам надано позитивний виснов ок Проекту відведення земел ьної ділянки.

Представники позивача поя снили, що після отримання поз итивного висновку Департам енту державної експертизи з емлевпорядної документації та ліцензування Державного комітету України по земельни м ресурсам ТОВ «Славус» зве рнулося з клопотанням до Рад и міністрів АРК про затвердж ення Проекту відведення зем ельної ділянки та визначенню подальших умов передачі зе мельної ділянки ТОВ «Славус » на умовах оренди.

Представники позивача заз начили, що Радою міністрів АР К було надане відповідне до ручення Республіканському комітету по земельним ресурс ам АРК про підготовку проект у постанови Ради міністрів А РК, а також визначення подаль шого порядку передачі земе льної ділянки ТОВ «Славус» на умовах оренди.

Представники позивача поя снили, що Республіканським к омітетом по земельним ресур сам АРК листами від 15.07.2010 року № 5673/10-25-90 та від 18.02.2011 року № 5673/10-25-90 відмовлено в задоволе нні клопотання позивача про підготовку Проекту постанов и Ради міністрів АРК про зат вердження Проектної землев порядної документації та пер едачі земельної ділянки на умовах оренди.

Представники позивача заз начили, що причиною відмови Р еспубліканського комітету п о земельним ресурсам АРК в з адоволенні клопотання пози вача в листах зазначено нео бхідність проведення торгів для отримання земельної ді лянки на умовах оренди а тако ж те, що Розпорядженням КМУ № 610-р від 10.04.2008 року «Про деякі пи тання розпорядження земел ьними лісовими ділянками» т имчасово призупинено прийн яття рішень про надання згод и на вилучення земельних діл янок, передачу їх у власність та оренди зі зміною цільовог о призначення до законодавч ого врегулювання питань зап обігання зловживань в цій сф ері.

Представники позивача під креслили, що відмова Республ іканського комітету по земел ьним ресурсам АРК в задоволе нні вищезазначеного клопота ння ТОВ «Славус» є необґрунт ованою.

Представники позивача заз начили, що згідно ч.2 ст.134 Земе льного кодексу України пере лік випадків, які передбачаю ть можливість передачі земл і на умовах оренди без провед ення торгів не є вичерпним.

Представники позивача поя снили, що відповідач в обґрун тування своїх доводів посил ається також на те, що частин а земельної ділянки, передач а якого передбачається на ум овах оренди площею 0,0715 га відво диться з земель ДП «Сімфероп ольського лісомисливського господарства», у зв' язку з чим передача земельної діля нки для використання з метою розташування будинку рибал ок та мисливців з кафе - бар ом та літніми альтанками для відпочинку суперечить вимо гам Розпорядження КМУ № 610-р в ід 10.04.2008 року.

Представники позивача заз начили, що використання вище зазначених земель, що віднос яться до лісового фонду, не б уде суперечити їх цільовому призначенню.

Представники позивача так ож підкреслили, що Республік анський комітет по земельним ресурсам АРК, за підсумками розгляду надісланого Радою міністрів АРК клопотання по зивача, не підготував відпов ідного проекту постанови Ра ди міністрів АРК, надіславши позивачеві лист про неможли вість підготовки проекту по станови Ради міністрів АРК, п орушуючи у даному випадку не тільки регламент Ради мініс трів АРК, а й перевищуючи вл адні повноваження, адже до по вноважень Рескомзему виріш ення питання про розпорядже ння земельними ділянками чи нним законодавством не пере дбачається.

Представник відповідача Р еспубліканського комітету по земельних ресурсах АРК п роти позову заперечував, поя снив, що за результатами розг ляду клопотання позивача пр о затвердження проекту від ведення земельної ділянки Ре спубліканський комітет по з емельних ресурсах АРК дійшо в висновку, що підготувати п роект постанови Ради мініст рів АР Крим не є можливим.

Представник відповідача з азначив, що розміщення будин ку рибалок та мисливців з каф е - баром та літніми альтанк ами для відпочинку не входя ть в перелік випадків, визнач ених ч.ч.2,3 ст.134 Земельного коде ксу України, відповідно до як их проведення земельних тор гів не є обов' язковим.

Представник відповідача п ідкреслив, що передача в оре нду земельної ділянки для ви користання з метою розміщенн я будинку рибалок та мислив ців з кафе - баром та літнім и альтанками суперечить Розп орядженню КМУ № 610-р від 10.04.2008 ро ку «Про деякі питання розпо рядження земельними лісови ми ділянками», яким тимчасов о призупинено прийняття ріш ень про надання згоди на вилу чення земельних ділянок, пер едачу їх у власність та оренд и зі зміною цільового призна чення до законодавчого врег улювання питань запобіганн я зловживань в цій сфері.

Представник відповідача Р ади міністрів АРК проти задо волення позовних вимог запер ечував з підстав, зазначених в запереченнях проти позов у, пояснив, що Рескомзем Криму листом від 15.07.2010 року № 5673/10-25-90 об ґрунтовано та правомірно по відомив позивача про неможл ивість підготовки відповід ного проекту постанови Ради міністрів АРК до набуття ТОВ «Славус» права оренди на зем ельну ділянку за результатам и земельних торгів.

Представник відповідача п ідкреслив, що позивач безпід ставно вимагає спонукати Ра ду міністрів АРК розглянути його клопотання, оскільки во но було розглянуто, відповід ь на клопотання позивача за д орученням Ради міністрів АРК була надана Рескомземом Кри му 15.07.2010 року за № 5673/10-25-90. Повторно до Ради міністрів позивач не звертався.

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивш и докази в їх сукупності, суд в важає, що позовні вимоги підл ягають частковому задоволен ню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.35 Ко нституції Автономної Респуб ліки Крим Рада міністрів Авт ономної Республіки Крим як о рган виконавчої влади Автоно мної Республіки Крим самості йно здійснює виконавчі функц ії та повноваження з питань, віднесених до ведення Автоно мної Республіки Крим Констит уцією України, Конституцією Автономної Республіки Крим і законами України.

Відповідно до ч.3 ст.35 Констит уції Автономної Республіки К рим Рада міністрів Автономно ї Республіки Крим виконує та кож державні виконавчі функц ії і повноваження, делегован і законами України відповід но до Конституції України.

Відповідно до ч.2 ст.38 Консти туції Автономної Республіки Крим Рада міністрів Автоном ної Республіки Крим здійснює виконавчі функції і повнова ження, віднесені до самостій ного відання Автономної Респ убліки Крим, у т.ч. з питань зем леустрою.

Відповідно до Положення пр о Державний комітет України із земельних ресурсів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України № 224 від 19.03.2 008 року, Державний комітет із з емельних ресурсів (Держкомзе м) є центральним органом вико навчої влади з питань земель них ресурсів, діяльність яко го спрямовується і координує ться Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Судом встановлено, що Респу бліканський комітет по земе льних ресурсах АРК відповідн о до Положення про республік анський комітет по земельним ресурсам АРК, що є додатком д о постанови Ради міністрів А РК від 25.05.2010 № 200, є республіканс ьким органом виконавчої вла ди АРК з питань земельних рес урсів та входить до єдиної системи державних територіа льних органів земельних рес урсів.

Таким чином, Республікансь кий комітет по земельних рес урсах АРК, який підзвітний і підконтрольний Державному к омітету земельних ресурсів У країни, та Рада міністрів Авт ономної Республіки Крим, зді йснюючі свої завдання та фун кції у правовідносинах з фіз ичними та юридичними особами є суб'єктами владних повнов ажень.

Отже, суд приходить до висно вку, що зазначений спір має оз наки публічно-правового та п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва Окружним адміністративн им судом.

З матеріалів справи судом в становлено наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Славус» бул о зареєстровано Сімферопол ьською державною адміністр ацією АР Крим, що підтверджує ться свідоцтвом про державн у реєстрацію юридичної особи серії А01 № 116132 та довідкою з ЄД РПОУ № 339193 від 23.09.2010 року.

16.03.2004 року фірма «Славус» зве рнулася до Голови Сімферопо льської райдержадміністрац ії з заявою щодо розгляду пи тання про можливість наданн я земельної ділянки в оренду на 24,4 км а/д Сімферополь - Алушт а.

05.04.2004 року фірма «Славус» зв ернулася з заявою до Голови Сімферопольської райдержад міністрації, з якої вбачаєть ся, що позивач просить надат и згоду на довгострокову (49 ро ків) оренду земельної ділянк и, непокриту лісом, на 24,4 км до роги Сімферополь- Ялта для ре креаційних цілей площею 0,3 га , закріплену за Сімферопольс ьким державним лісомисливс ьким господарством.

Судом встановлено, що 14.04.2004 ро ку директором Сімферопольс ького державного лісомислив ського господарства затвер джено акт технічного обстеж ення лісних площ для відведе ння зі складу державного лі сного фонду.

З листа Сімферопольського державного лісомисливськог о господарства № 167 від 22.04.2004 рок у вбачається, що Сімферополь ське державне лісомисливськ оге господарство ТОВ «Славу с» надає згоду на передачу в оренду земельної ділянки п окритої лісом, площею 0,12 га, в П еревальному лісництві кв.17 в ид.18 для використання в рекре аційних цілях строком на 49 ро ків.

Рішенням Добровської сіль ської ради Сімферопольсько го району АРК від 26.05.2004 року у згоджено ТОВ «Славус» збір м атеріалів попереднього узг одження місця розташування земельної ділянки покритого лісом площею 0,12 га для переда чі оренду строком на 49 років для рекреаційних цілей з зем ель Сімферопольського держ авного лісомисливського гос подарства на 24,2 км автодорог и Сімферополь - Ялта.

01.06.2004 року складений акт вибо ру та обстеження земельної д ілянки для рекреаційних ціл ей з земель Сімферопольсько го державного лісомисливськ ого господарства на 24,170 км авт одороги Сімферополь - Ялта на території Добровської сі льської ради площею до 0,12 га.

15.06.2004 року Республіканським комітетом з охорони культур ної спадщини надано висново к № 180-з про можливість відведе ння земельної ділянки.

18.06.2004 року Сімферопольською р айСЕС надано висновок щодо вибору(відведення) земельної ділянки під забудову № 66.

Розпорядженням Сімферопол ьської районної державної а дміністрації АРК від 19.08.2004 рок у № 1516-р узгоджено ТОВ «Славу с» попереднє місце розташув ання земельної ділянки зага льною площею до 0,12 га лісних з емель Сімферопольського ДЛ МГ для рекреаційних цілей, ро зташованих на 24,17 км автодорог и Сімферополь - Ялта на тери торії Добровської сільсько ї ради Сімферопольського ра йону.

З виписки з протоколу засід ання республіканської Міжв ідомчої комісії при Раді мін істрів АРК з впорядкування підприємницької діяльності ,пов' язаної з геологічним вивченням надр, добичею кор исних копалин, комплексним о своєнням та розвитком земел ь рекреаційного призначення від 14.09.2004 року вбачається, що к омісією погоджено виділення земельної ділянки ТОВ «Слав ус» загальною площею 0,12 га лі сних земель Сімферопольсько го державного лісомисливськ ого господарства для рекреа ційних цілей під розміщення «Будинку рибалок та мисливц ів з кафе-баром та літніми аль танками для відпочинку, розт ашованого на 24,17 км автодороги Сімферополь - Ялта, на терит орії ДОбровської сільської ради Сімферопольського райо ну.

17.11.2004 року Управлінням держа вної екологічної інспекції Центрально-Кримського регі ону Республіканського коміт ету АРК з екології та природн им ресурсам ТОВ «Славус» над ано висновок по акту вибору т а обстеження земельної діля нки для рекреаційних цілей з земель Сімферопольського де ржавного лісомисливського г осподарства на 24,17 км автодоро ги Сімферополь - Ялта на тер иторії Добровської сільськ ої ради.

18.11.2004 року Сімферопольським районним відділом земельних ресурсів надано висновок з у згодження місця розташуван ня та розміру земельної діл янки ТОВ «Славус» для рекреа ційних цілей на землях Сімфе ропольського державного ліс омисливського господарства , розташованих на території Д обровської сільської ради пл ощею до 0,12 га.

18.11.2004 року Відділом містобуд ування та архітектури Сімфе ропольської районної держав ної адміністрації надано ви сновок № 5660 від 18.11.2004 року щодо у згодження місця розташуван ня та розміру земельної діл янки ТОВ «Славус» для рекреа ційних цілях на землях Сімф еропольського державного лі сомисливського господарств а, розташованих на території Добровської сільської ради площею до 0,12 га.

З листа Республіканського комітету по земельних ресур сах № 787/10-29 від 15.12.2004 року вбачаєть ся, що Республіканський комі тет по земельних ресурсах вв ажає можливим розгляд надан их матеріалів з узгодження м ісця розташування будинку р ибалок та мисливців з кафе-ба ром та літніми альтанками д ля відпочинку ТОВ «Славус» В Р АР Крим та прийняття рішенн я у відповідності з вимогами Земельного кодексу України.

Постановою ВР АР Крим від 22. 02.2006 року № 1590-4/06 ТОВ «Славус» пог оджено матеріали місця розт ашування об' єкту для розмі щення будинку рибалок та мис ливців з кафе-баром та літні ми альтанками для відпочинку на землях Сімферопольськог о державного лісомисливсько го господарства (0,12 га) (Добров ська сільська рада,Сімфероп ольський район).

11.10.2006 року Республіканським к омітетом АРК з лісного та мис ливського господарства лис том № 05-1/217 погоджено місце роз ташування земельної ділянк и.

Постановою Ради міністрів АРК від 14.11.2006 року № 707 погоджен о місце розташування будинку рибалок та мисливців з кафе - баром та літніми альтанка ми для відпочинку ТОВ «Слав ус» на земельній ділянці, пло щею 0,12 га, з земель Сімферопол ьського державного лісомис ливського господарства за м ежами населених пунктів на території Добровської сільс ької ради Сімферопольськог о району АР Крим та дозволен о розроблення проекту відве дення земельної ділянки на у мовах оренди.

Судом встановлено, що ДП Кр имський науково-дослідницьк ий та проектний інститут з емлеустрою розроблено прое кт землеустрою з відведення земельної ділянки ТОВ «Слав ус» під розміщення будинку р ибалок та мисливців з кафе - баром та літніми альтанками для відпочинку, площею 0,12 га , за межами населених пунктів на території Добровської сі льської ради Сімферопольсь кого району АР Крим (в оренд у строком на 49 років).

21.09.2007 року Начальником служб и автомобільних доріг в АРК затверджено акт обстеження земельної ділянки для будів ництва (реконструкції) об' є ктів сервісу, розміщення ма лої архітектурної форми.

16.10.2007 року директором Київсь кої філії «Дніпродорекспер тиза» затверджено результа ти експертно-аналітичної об робки технічно-правової доку ментації щодо можливості ро зміщення об' єктів дорожнь ого сервісу та спеціальних к онструкцій і зовнішньої рек лами вздовж автомобільних до ріг загального користування , з яких вбачається, що розгля нути матеріали відповідають чинному законодавству та в имогам «Порядку видачі дозв олів..» і рекомендуються для погодження та видачі дозвол у на розміщення об' єкта сер вісу в установленому порядку .

В жовтні 2007 року директором Київської філії «Дніпродоре кспертиза» надано позитивн ий висновок щодо погодження ТОВ «Славус» місця розташу вання будинку мисливців та р ибалок в межах смуги відвед ення автомобільної дороги М -18 Харків - Сімферополь - А лушта - Ялта, км 680 + 100 праворуч, поза межами населених пункт ів Сімферопольського район у АР Крим.

17.10.2007 року ДП «Укрдіпродор» н адано дозвіл № 01634/399/10-07 на розмі щення об' єкту сервісу на з емлях дорожнього господарс тва вздовж автомобільної до роги М -18 Харків - Сімферопол ь - Алушта.

Судом встановлено, що проек т землеустрою з відведення земельної ділянки ТОВ «Славу с» було узгоджено з Головним архітектором Сімферопольсь кого району, у зв' язку з чим о тримано висновок № 1176 від 05.03.2008 р оку, Сімферопольською райСЕС , у зв' язку з чим отримано вис новок № 60 від 19.02.2008 року, Управлі нням екологічної інспекції Ц ентрально - Кримського регі ону Республіканського коміт ету АРК з охорони навколишн ьої природної середовища, у з в' язку з чим отримано висно вок № 107/14-п від 12.02.2008 року, Республ іканським комітетом з охоро ни культурної спадщини, у зв ' язку з чим надано висновок № 1291 від 14.02.2008 року, Сімферополь ським районним відділом зем ельних ресурсів, у зв' язку з чим отримано висновок № 252 від 26.12.2007 року.

09.04.2008 року директором ДП «Сім феропольське лісомисливськ е господарство» затверджен о акт технічного обстеження лісних площ, для відведення зі складу державного лісног о фонду.

З листа Республіканського комітету АРК з лісового і ми сливського господарства в ід 14.04.2008 року № 05-1/54 вбачається, що Республіканський комітет А РК з лісового і мисливського господарства погоджує прое кт землеустрою з відведення земельної ділянки ТОВ «Слав ус» за умови збереження дере вно-чагарникової рослинност і.

З висновку Державної експе ртизи землевпорядної докуме нтації від 02.06.2008 року № 3792/12, затве рдженого Головою Рескомзем у АРК 10.06.2008 року, вбачається, що направлений на державну екс пертизу Проект землеустрою з відведення земельної діл янки ТОВ «Славус» в оренду п ід розміщення будинку рибал ок та мисливців з кафе - бар ом та літніми альтанками дл я відпочинку, площею 0,12 га, за м ежами населених пунктів на території Добровської сільс ької ради Сімферопольськог о району АР Крим не відповід ає вимогам діючого законода вства України, встановленим нормам та правилам, оцінюєть ся негативно та не погоджуєт ься.

17.12.2009 року заступником голови Державного комітету Україн и із земельних ресурсів затв ерджено висновок державної е кспертизи землевпорядної д окументації №1706-09, з якого вбач ається, що проект землеустр ою щодо відведення земельно ї ділянки ТОВ «Славус» під ро зміщення будинку риболовів тв. Мисливців з кафе-баром та літніми альтанками для від починку, площею 0,12 га, за межами населених пунктів на терито рії Добровської сільської р ади Сімферопольського район у АРК не в повній мірі відпові дає вимогам чинного законод авства України, встановлени м нормам і правилам,повертає ться на доопрацювання.

Судом встановлено, що післ я доопрацювання позивачем п роекту відведення земельно ї ділянки та направлення від повідних документів до Депа ртаменту державної експерт изи землевпорядної докумен тації та ліцензування Держа вного комітету України з зем ельних ресурсів, останнім д о висновку державної експерт изи землевпорядної докумен тації №1706-09 внесено відповідн ий запис про те, що зауваження ТОВ «Славус» враховано, прое кт землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки ТОВ «С лавус» оцінений позитивно.

22.12.2009 року Республіканським комітетом АРК з охорони куль турної спадщини надано висн овок про погодження проекту відведення земельної ділянк и, з якого вбачається, що Респ убліканським комітетом АРК з охорони культурної спадщин и на підставі раніше видано го висновку № 1291 від 14.02.2009 року, у зв' язку з зауваженнями Дер жавного комітету України з з емельних ресурсів (висновок державної експертизи земле впорядної документації № 1706-09 в ід 17.12.2009 року), погоджує проект в ідведення земельної ділянки площею 0,12 га на 24,17 км автодорог и Сімферополь - Ялта (Добров ська сільська рада) Сімфероп ольського району для рекреа ційних цілей.

22.12.2009 року Кримським басейнов им управлінням водних ресур сів Державного комітету Укра їни по водному господарству надано висновок № 2307-07 про узг одження проекту землеустро ю з відведення земельної діл янки в оренду строком на 49 рок ів ТОВ «Славус» за умови дотр имання п.8 зазначеного виснов ку.

Розпорядженням Сімферопо льської районної державної адміністрації в АРК № 3755-р узгоджено ТОВ «Славу с» проект землеустрою з від ведення та передачі в оренду строком на 49 років земельної ділянки загальною площею 0,12 га під розміщення будинку ри балок та мисливців з кафе-бар ом та літніми альтанками для відпочинку на території Доб ровської сільської ради, в т.ч . на землях ДП «Сімферопольс ьке лісомисливське господар ство» - 0,0715 га та Служби автомоб ільних доріг в АРК- 0,0485 га, виріш ено направити проект землеу строю на затвердження в Рад у міністрів АРК.

08.06.2010 року позивач звернувся до Голови ради міністрів АРК з клопотанням щодо затвердж ення проекту землеустрою та підготовки відповідного про екту постанови Ради міністрі в АРК.

З листа Республіканського комітету по земельних ресур сах АРК від 15.07.2010 року № 5673/10-25-90 вб ачається, що Республіканськ ий комітет по земельних ресу рсах АРК на виконання дору чення Ради міністрів АРК ро зглянув клопотання позивача про затвердження проекту ві дведення земельної ділянки п лощею 0,12 га, розташованого за м ежами населених пунктів Добр овської сільської ради Сімф еропольського району для роз міщення будинку рибалок та мисливців з кафе-баром та літ німи альтанками для відпочи нку, а також матеріали проект у відведення, за результатам и розгляду Комітет дійшов ви сновку, що підготувати проек т постанови Ради міністрів АРК з питання, зазначеного в к лопотанні позивача, є немож ливим.

Причинами відмови в підгот уванні проекту постанови Рад и міністрів АРК зазначено те , що розміщення будинку рибал ок та мисливців з кафе - баро м та літніми альтанками для в ідпочинку не входять в пере лік випадків, визначених ч.2 ст .134 Земельного кодексу України , і тому не є підставою для зв ільнення від проведення зем ельних торгів при передачі земельної ділянки в оренду, а також той факт, що передача в оренду земельної ділянки дл я використання з метою розмі щення будинку рибалок та ми сливців з кафе - баром та лі тніми альтанками суперечить розпорядженню КМУ № 610-р від 10 .04.2008 року «Про деякі питання р озпорядження земельними лі совими ділянками».

Крім того, в листі Республік анського комітету по земельн их ресурсах АРК від 15.07.2010 року № 5673/10-25-90 зазначено, що у зв' язк у з тим, що відведення земель ної ділянки передбачається за рахунок земель, які знахо дяться в користуванні ДП «Сі мферопольське лісомисливсь ке господарство» та Служби автомобільних доріг в АРК, як і є державними підприємства ми, прийняття рішення про пе редачу ТОВ «Славус» в оренд у зазначеної земельної діля нки буде суперечити вимогам розпорядження КМУ від 11.02.2010 ро ку № 318-р «Деякі питання збере ження об' єктів державної в ласності».

В листі також зазначено, що на момент його розгляду до Ко мітету не надійшли висновки Міністерства будівельної п олітики та архітектури АРК, Р еспубліканського комітету А РК з охорони навколишнього п риродного середовища, Кримс ької республіканської СЕСп ро можливість (неможливість) підготовки проекту постан ови Ради міністрів АРК з вище вказаного питання.

З листа Республіканського комітету по земельних ресур сах АРК від 18.02.2011 року № 5673/10-25-90 вб ачається, що Республіканськ ий комітет по земельних ресу рсах АРК повторно розгляну в клопотання позивача про за твердження проекту відведе ння земельної ділянки площе ю 0,12 га, розташованого за межам и населених пунктів Добровсь кої сільської ради Сімфероп ольського району для розміще ння будинку рибалок та мисл ивців з кафе-баром та літніми альтанками для відпочинку, а також додані матеріали, та д ійшов висновку, що підготува ти проект постанови Ради мі ністрів АРК з питання, зазнач еного в клопотанні, є неможли вим.

Причинами відмови в підгот уванні проекту постанови Рад и міністрів АРК, окрім тих, що зазначені в листі Республіка нського комітету по земельни х ресурсах АРК від 15.07.2010 року № 5673/10-25-90, зазначено те, що проект землеустрою з відведення зе мельної ділянки ТОВ «Славус» не погоджений у встановлено му законом порядку.

Судом встановлено, що позив ач, не погодившись з відмовою Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК п ідготувати проект постанов и Ради міністрів АРК щодо за твердження проекту відведе ння земельної ділянки, зверн увся до суду.

Перевіряючи наявність під став для задоволення уточнен их позовних вимог, судом вста новлено наступне.

Згідно зі ст. 14 Конституції У країни земля є основним наці ональним багатством, що знах одиться під особливою охорон ою держави. Право на землю наб увається і реалізується гром адянами і суб'єктами господа рської діяльності (юридичним и і фізичними особами) виключ но відповідно до закону.

На час звернення позивача щодо надання земельної ділян ки в оренду та на час розгляд у спору порядок регулювання земельних відносин встановл ений у Земельному кодексі Ук раїни (далі - ЗК України).

Відповідно до ч.1 ст.123 З К України (в редакції станом н а час звернення позивача щод о надання земельної ділянки в оренду) надання земельних д ілянок юридичним особам у по стійне користування здійсню ється на підставі рішень орг анів виконавчої влади та орг анів місцевого самоврядуван ня за проектами відведення ц их ділянок.

Згідно з ч.3 ст.123 ЗК Укра їни (в редакції станом на час з вернення позивача щодо нада ння земельної ділянки в орен ду) юридична особа, зацікавле на в одержанні земельної діл янки у постійне користування із земель державної або кому нальної власності, звертаєть ся з відповідним клопотанням до районної, Київської та Сев астопольської міських держа вних адміністрацій або сільс ької, селищної, міської ради.

Відповідно до ч.4 ст.123 З К України (в редакції станом н а час звернення позивача щод о надання земельної ділянки в оренду) до клопотання про ві дведення земельної ділянки д одаються матеріали, передбач ені частиною п'ятнадцятою ст атті 151 цього Кодексу, докумен ти, що обґрунтовують її розмі р, призначення та місце розта шування.

Згідно з ч.5 ст.123 ЗК Укра їни (в редакції станом на час з вернення позивача щодо нада ння земельної ділянки в орен ду) відповідна районна держа вна адміністрація або сільсь ка, селищна, міська рада розгл ядає клопотання у місячний с трок і дає згоду на розроблен ня проекту відведення земель ної ділянки.

Відповідно до ч.6 ст.123 З К України (в редакції станом н а час звернення позивача щод о надання земельної ділянки в оренду) проект відведення з емельної ділянки погоджуєть ся із землекористувачем, орг аном по земельних ресурсах, п риродоохоронним і санітарно -епідеміологічним органами, органами архітектури та охор они культурної спадщини і пі сля одержання висновку держа вної землевпорядної експерт изи по об'єктах, які їй підляга ють, подається до відповідно ї державної адміністрації аб о сільської, селищної, місько ї ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах свої х повноважень, визначених ци м Кодексом, приймають рішенн я про надання земельної діля нки.

Суд зазначає, що на час звернення позивача з клопот анням щодо затвердження про екту землеустрою до Земельн ого кодексу України було вне сено зміни, ст.123 ЗК України вик ладена в новій редакції.

Так, ч. 6 ст.123 ЗК України ( в редакції на момент звернен ня позивача з клопотанням що до затвердження проекту зем леустрою) передбачено, що від повідний орган виконавчої вл ади або орган місцевого само врядування у двотижневий стр ок з дня отримання проекту зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки, а в разі необ хідності здійснення обов'язк ової державної експертизи зе млевпорядної документації з гідно із законом - після отрим ання позитивного висновку та кої експертизи приймає рішен ня про надання земельної діл янки у користування.

Відповідно до абз.3 п.12 Перехідних положень Земель ного кодексу України до розм ежування земель державної та комунальної власності Рада міністрів Автономної Респуб ліки Крим на території Автон омної Республіки Крим здійсн ює розпорядження землями за межами населених пунктів від повідно до повноважень, визн ачених цим Кодексом. Надання та зміна цільового призначе ння земель водного фонду, іст орико-культурного, лісогоспо дарського, оздоровчого, рекр еаційного, природно-заповідн ого та іншого природоохоронн ого призначення в межах насе лених пунктів (крім земель, пе реданих у приватну власність та земель, зазначених в абзац і другому цього пункту) здійс нюється за погодженням з Рад ою міністрів Автономної Респ убліки Крим.

Суд зазначає, що земел ьна ділянка, про надання якої просить ТОВ «Славус», належи ть до державної форми власно сті та розташована за межами населених пунктів Добровськ ої сільської ради Сімферопо льського району АРК, отже, ро зпорядження зазначеною земе льною ділянкою здійснює Рад а міністрів АРК.

Судом встановлено, що після погодження ТОВ «Славу с» проекту землеустрою з ві дведення земельної ділянки під розміщення будинку риба лок та мисливців з кафе - ба ром та літніми альтанками д ля відпочинку позивач зверну вся до Ради міністрів АРК з к лопотанням про затвердженн я проекту землеустрою та пе редачі земельної ділянки у к ористування на умовах оренд и.

Суд зауважує, що відповідно до ст.16 ЗК України до повноваж ень Ради міністрів Автономно ї Республіки Крим у галузі зе мельних відносин належить р озпорядження землями держав ної власності в межах, визнач ених цим Кодексом; підготовк а висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок.

Відповідно до п.94 Регл аменту Ради міністрів АРК, що є додатком 1 до постанови Рад и міністрів АРК від 23.09.98 року № 295 (в редакції постанови Ради міністрів АРК від 13.04.2010 року № 1 44), головним виконавцем проект ів актів Ради міністрів з зе мельних питань є виключно Ре спубліканський комітет по з емельних ресурсах АРК.

Згідно з п.1 Положення про республіканський коміте т по земельним ресурсам АРК, що є додатком до постанови Ра ди міністрів АРК від 25.05.2010 № 200, д іяльність Рескомзему коорд инується Радою міністрів АР Крим в межах його повноважен ь в сфері регулювання земель них відносин, визначених зак онодавством.

Проаналізувавши вищевикла дене, суд приходить до виснов ку, що розпорядження землями за межами населених пунктів на території Автономної Рес публіки Крим здійснює Рада м іністрів Автономної Республ іки Крим, яка відповідно до на даних їй законом повноважен ь і приймає рішення щодо зат вердження проектів відведе ння таких земельних ділянок або про відмову в затвердже нні проектів.

Судом встановлено, що Рада міністрів АРК після отриман ня клопотання ТОВ «Славус» щ одо затвердження проекту зе млеустрою та підготовки від повідного проекту постанови Ради міністрів АРК, передала його Республіканському ком ітету по земельних ресурсах АРК для виконання проекту п останови Ради міністрів АРК.

Суд зауважує, що Республіка нський комітет по земельних ресурсах АРК, здійснюючи дор учення Ради міністрів АРК є в иключено виконавцем щодо роз робки проектів актів Ради мі ністрів з земельних питань.

Тобто, делегування Радою м іністрів АРК Республіканськ ому комітету по земельних ре сурсах АРК виготовлення про ектів актів з земельних пита нь є внутрішніми правовідно синами між останніми та сві дчить про делегування Респуб ліканському комітету по зем ельних ресурсах АРК повнова жень щодо вирішення питанн я про затвердження або відмо ву затвердження проектів зе млеустрою.

Суд підкреслює, що су б' єктом, який уповноважени й приймати рішення щодо затв ердження проектів відведен ня земельних ділянок є саме Р ада міністрів АРК, яка відпов ідним рішенням має надати зг оду або відмовити у затвердж ення проекту землеустрою т а передачі земельної ділянк и у користування на умовах ор енди.

Зазначені повноваження Ра ди міністрів АРК є його виклю чною компетенцією, яка не мож е бути делегована Республі канському комітету по земель них ресурсах АРК або іншим о рганам.

Суд зазначає, що загальні в имоги та необхідні додатки д о розроблених проектів акті в Ради міністрів АРК передба чені у п.п.79,80 Регламенту Ради м іністрів АРК, що є додатком 1 д о постанови Ради міністрів А РК від 23.09.98 року № 295 (в редакції постанови Ради міністрів АР К від 13.04.2010 року № 144).

Зазначеними пунктами регл аменту передбачено, що голов ний виконавець у процесі пі дготовки акту Ради міністрі в АРК повинен додати до нього відповідні пояснювальні з аписки, супровідні листи та д овідки.

Тобто, у разі наявності зау важень щодо можливості затв ердження підготовленого ак ту Ради міністрів АРК, Респу бліканський комітет по земе льних ресурсах АРК має можли вість зазначити про це у дод атках до підготовленого про екту акту Ради міністрів А РК, після чого підготовлений проект разом із додатками н аправляється до Ради мініст рів АРК на розгляд, яка відпо відно і приймає рішення стос овно можливості затверджен ня підготовленого проекту п останови про затвердження п роекту землеустрою.

Суд підкреслює, що відповід но до ч.2 ст.19 Конституції Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Судом встановлено,що Респу бліканський комітет по земе льних ресурсах АРК не підгот ував відповідного проекту п останови Ради міністрів АРК , а надіслав позивачеві лист про неможливість підготовк и проекту постанови Ради мін істрів АРК, чим порушив Регла мент Ради міністрів АРК, що є додатком 1 до постанови Ради міністрів АРК від 23.09.98 року № 295 (в редакції постанови Ради м іністрів АРК від 13.04.2010 року № 144), та перевищив надані йому по вноваження, адже до повноваж ень Республіканського комі тету по земельних ресурсах А РК вирішення питання про ро зпорядження земельними діл янками та погодження проект ів землеустрою не входить.

Згідно з п.п.9 п.4 Положен ня про республіканський комі тет по земельним ресурсам АР К, що є додатком до постанови Ради міністрів АРК від 25.05.2010 № 200, Рескомзем в у відповідност і до покладених на нього зав дань узгоджує проекти земл еустрою відносно відведенн я земельних ділянок.

Суд зазначає, що Республіка нський комітет по земельних ресурсах АРК та територіаль ні органи земельних ресурсі в вже реалізували надані їм законом повноваження:

- 18.11.2004 року Сімферопольським районним відділом земельни х ресурсів надано висновок з узгодження місця розташува ння та розміру земельної ді лянки ТОВ «Славус»,

- з листа Республіканськог о комітету по земельних ресу рсах від 15.12.2004 року вбачається, що Республіканський комітет по земельних ресурсах вважа є можливим розгляд наданих м атеріалів з узгодження місц я розташування будинку риба лок та мисливців з кафе-баром та літніми альтанками для в ідпочинку ТОВ «Славус» ВР АР Крим та прийняття рішення у в ідповідності з вимогами Земе льного кодексу України;

- 26.12.2007 року Сімферопольським районним відділом земельни х ресурсів погоджено проект землеустрою з відведення з емельної ділянки ТОВ «Славус », про що надано висновок № 252;

- Республіканським коміте том по земельних ресурсах пр оведено державну експертизу проекту землеустрою з відв едення земельної ділянки ТО В «Славус», у зв' язку з чим на дано негативний висновок ві д 02.06.2008 року № 3792/12;

- Департаментом державної експертизи землевпорядної документації та ліцензуван ня Державного комітету Украї ни з земельних ресурсів про ведено державну експертизу землевпорядної документаці ї ТОВ «Славус», у зв' язку з чи м 17.12.2009 року надано висновок №170 6-09.

Отже, проаналізувавши вищ евикладене, суд приходить до висновку, що за клопотанням позивача про затвердження п роекту землеустрою та підго товки відповідного проекту п останови Ради міністрів АРК уповноваженим органом, яким є Рада міністрів АРК, відпов ідне рішення не прийнято, у з в' язку з чим суд вважає необ хідним зобов' язати Раду мі ністрів АРК розглянути клоп отання ТОВ «Славус» від 08.06.2010 р оку щодо затвердження проект у землеустрою про відведенн я земельної ділянки ТОВ «Сла вус», під розташування будин ку рибалок і мисливців з кафе - баром та літніми альтанка ми для відпочинку, площею 0,12 г а, за межами населених пункті в Добровської сільської рад и Сімферопольського району т а прийняти відповідне рішен ня та уточнені позовні вимо ги в цій частині підлягають з адоволенню.

Суд зауважує, що належним сп особом є зобов' язання Раду міністрів АРК саме розгляну ти питання та прийняти відп овідне рішення про затвердж ення або про відмову в затвер дженні проекту землеустрою про відведення земельної ді лянки.

При цьому, суд не оцінює на явність підстав для затверд ження проекту землеустрою позивача, у зв' язку з тим, що уповноваженим органом ще не прийнято рішення з цього пит ання, а висновки, що викладені в листах Республіканського комітету по земельних ресу рсах АРК від 15.07.2010 року та 18.02.2011 ро ку, який є неналежним органом на цій стадії оформлення зе млі не тягнуть будь-яких прав ових наслідків для позивача .

Щодо уточнених позовних ви мог про визнання протиправно ю відмову Республіканського комітету по земельних ресу рсах АРК підготувати проек т постанови Ради міністрів А РК про затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки ТОВ «Слав ус», під розташування будинк у рибалок і мисливців з кафе - баром та літніми альтанка ми для відпочинку, площею 0,12 г а, за межами населених пункті в Добровської сільської рад и Сімферопольського району, а також передачі земельної д ілянки на умовах оренди та з обов' язання Республікансь кий комітет по земельних ре сурсах АРК підготувати прое кт постанови Ради міністрів АР Крим про затвердження про екту землеустрою про відвед ення земельної ділянки ТОВ « Славус», а також передачі зе мельної ділянки на умовах о ренди суд зазначає наступне.

Як встановлено вище, Респуб ліканський комітет по земел ьних ресурсах АРК є неуповн оваженим органом на прийнят тя рішень щодо затвердження проекту землеустрою, здійс нюючи підготовку проекту по станови Ради міністрів АРК п ро затвердження проекту зем леустрою про відведення зем ельної ділянки ТОВ «Славус» , Республіканський комітет п о земельних ресурсах АРК ви конує повноваження, які мают ь внутріорганізаційний, допо міжний характер.

При цьому, суд звертає увагу відповідача, що у випадку ная вності у Республіканського к омітету по земельних ресур сах АРК зауважень при здій сненні підготовки проекту п останови Ради міністрів АРК, він мав зазначити про це у до датках до підготовленого пр оекту акту Ради міністрів АРК, яка, здійснивши розгляд проекту, прийняла б відпові дне рішення стосовно можливо сті затвердження підготов леного проекту постанови, а н е самостійно направляти пози вачеві відмову щодо підготов ки проекту постанови Ради м іністрів АРК, будучи неуповн оваженим органом.

Отже, враховуючи вищевикла дене, суд зазначає, що підста ви для визнання дій Республі канського комітету по земел ьних ресурсах АРК протипра вними та спонукання його під готувати проект постанови Ра ди міністрів АРК відсутні, у зв' язку з чим, вищевказані уточнені позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про ви знання протиправною бездіял ьності Ради міністрів АРК щ одо не розгляду питання від носно затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки ТОВ «Слав ус» під розташування будинк у рибалок і мисливців з кафе - баром та літніми альтанка ми для відпочинку, площею 0,12 г а за межами населених пункті в Добровської сільської рад и Сімферопольського району АР Крим, а також передачі зем ельної ділянки на умовах оре нди, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Рада міністрів АРК після отриман ня клопотання ТОВ «Славус» щ одо затвердження проекту зе млеустрою та підготовки від повідного проекту постанови Ради міністрів АРК, передала його Республіканському ком ітету по земельних ресурсах АРК для виконання проекту п останови Ради міністрів АРК.

Як встановлено вище, листа ми від 15.07.2010 року № 5673/10-25-90 та 18.02.2011 ро ку № 5673/10-25-90 Республіканський ко мітет по земельних ресурсах відмовив позивачеві в підг отовці проекту постанови Ра ди міністрів АРК щодо затвер дження проекту землеустрою земельної ділянки.

Судом встановлено, що Респу бліканський комітет по земел ьних ресурсах АРК надіслані йому Радою міністрів АРК мат еріали та клопотання позивач а до Ради міністрів АРК не по вертав, у зв' язку з чим у Рад и міністрів АРК була відсутн я можливість для прийняття в ідповідного рішення.

Таким чином, позовні вимоги про визнання протипра вною бездіяльності Ради мін істрів АРК щодо не розгляду питання відносно затвердж ення проекту землеустрою пр о відведення земельної ділян ки ТОВ «Славус» не підлягают ь задоволенню.

Щодо посилань представник ів відповідачів на пропуск п озивачем строку звернення д о суду, встановленого КАС Укр аїни, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що факт ично позовні вимоги позивач а пов' язані з відмовою пози вачеві Республіканським ком ітетом по земельних ресурсах в підготовці проекту поста нови Ради міністрів АРК про затвердження проекту земле устрою земельної ділянки, о формленої листами від 15.07.2010 ро ку № 5673/10-25-90 та 18.02.2011 року № 5673/10-25-90.

Суд зазначає, що на момент надання Республіканським к омітетом по земельних ресурс ах відповіді ТОВ «Славус» л истом № 5673/10-25-90 від 15.07.2010 року ч.2 ст .99 КАС України був встановлени й річний строк для звернення до адміністративного суду з а захистом прав, свобод та інт ересів особи, який, якщо не вст ановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася аб о повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Судом встановлено, що ТОВ «С лавус» звернулося до суду 12.04.20 11 року.

Отже, позивач, оскаржуючи д ії Республіканського коміте ту по земельних ресурсах щод о відмови в підготовці проек ту постанови Ради міністрів АРК про затвердження проект у землеустрою земельної ді лянки, оформлену листом від 1 5.07.2010 року № 5673/10-25-90, зверн увся до суду в межах річного строку, встановленого ч.2 ст .99 КАС України ( в редакції, на м омент виникнення спірних пр авовідносин).

Суд зазначає, що на момент н адання відповіді Республіка нським комітетом по земельни х ресурсах ТОВ «Славус» щодо відмови в підготовці проект у постанови Ради міністрів АРК про затвердження проекту землеустрою земельної діл янки, оформленої листом від 1 8.02.2011 року № 5673/10-25-90, ч.2 ст.99 КАС Украї ни Законом України від 07.07.2010 р. N 2 453-VI була викладена в новій ред акції.

Так, відповідно до ч.2 ст.99 КАС України (в новій редакції, що діє з 30.07.2010 року) для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів особи встановлюється ш естимісячний строк, який, якщ о не встановлено інше, обчисл юється з дня, коли особа дізна лася або повинна була дізнат ися про порушення своїх прав , свобод чи інтересів.

Приймаючи до уваги, що позив ач до суду звернувся 12.04.2011 року, суд зазначає, що ТОВ «Славус » не порушено строк зверненн я до суду і стосовно оскаржен ня відповіді Республікансь кого комітету по земельних р есурсах, оформленої листом № 5673/10-25-90 від 18.02.2011 року.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що доводи представників відпо відачів щодо пропуску позива чем строку звернення до суду , встановленого КАС України, є безпідставними.

Отже, позовні вимоги підляг ають частковому задоволенн ю.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.

Враховуючи, що пропорційні сть стягнення судових витрат не поширюється на правовідн осини, пов' язані з немайнов ими вимогами, суд вважає необ хідним стягнути на користь п озивача судовий збір у сумі 03, 40 грн.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 25.05.2011 року оголошена вступна та резолютивна част ина постанови, а 30.05.2011 року пост анова складена у повному обс язі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд

П ОСТАНОВИВ:

1.Уточнені позовні вимоги з адовольнити частково.

2. Зобов' язати Раду м іністрів АРК розглянути кло потання ТОВ «Славус» від 08.06.2010 року щодо затвердження прое кту землеустрою про відведе ння земельної ділянки ТОВ «С лавус», під розташування буд инку рибалок і мисливців з ка фе - баром та літніми альтан ками для відпочинку, площею 0 ,12 га, за межами населених пунк тів Добровської сільської р ади Сімферопольського район у та прийняти відповідне ріш ення.

3. В решті уточнених позовни х вимог відмовити.

4.Стягнути на користь Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Славус» (ЄДРПОУ 24866796) з Д ержавного бюджету України с удовий збір у розмірі 3 гривні 40 копійок.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.05.2011
Оприлюднено15.06.2011
Номер документу16057967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4366/11/0170/1

Ухвала від 17.08.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 25.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні