Постанова
від 31.05.2011 по справі 2а/0470/3345/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2011 р. Справа № 2а/0470/3345/11

Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у складі:

головуючого судді Конєвої С.О.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження у м. Дніп ропетровську адміністратив ну справу за адміністративни м позовом Новомосковської об ' єднаної державної податко вої інспекції Дніпропетровс ької області до Приватного п ідприємства «Лакі 06», м.Дніпро петровськ про стягнення 371 грн . 90 коп., -

ВСТАНОВИВ:

23.03.2011 року Новомосковсь ка об' єднана державна подат кова інспекція Дніпропетров ської області звернулась з п озовом до Приватного підприє мства «Лакі 06»та просить стяг нути з останнього податкову заборгованість в сумі 371 грн. 90 коп. з орендної плати за земел ьні ділянки з юридичних осіб .

В обґрунтування позову поз ивач зазначає, що в ході перев ірки господарської одиниці П П «Лакі 06», податковою інспекц ією встановлено порушення ві дповідачем п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р., а саме: платн иком несвоєчасно сплачено по даткові зобов' язання по под атковим деклараціям з орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності, у зв' язку з чим пода тковим органом на підставі п .п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21. 12.2000р. до відповідача застосова но штрафні санкції в сумі 371,97 г рн., однак з наявною переплато ю яка рахується на особовому рахунку ПП «Лакі 06»у розмірі 0,07 грн. загальна сума боргу скл адає 371,90грн.

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, о днак надав до канцелярії суд у клопотання, в якому просить розглядати даний позов без у часті представника управлін ня, при цьому, в клопотанні заз начено про те, що позивач позо вні вимоги підтримує в повно му обсязі.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився двічі (22.04.2011р. т а 23.05.2011р.), причину неявки не пові домив, про час і місце слухан ня справи повідомлений належ ним чином відповідно до вимо г ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України з а адресою, вказаною в довідці Дніпропетровського обласно го управління статистики №2911т а свідоцтві про державну реє страцію юридичної особи Се рія А00 №725539 (а.с.6,8). Відповідач п роцесуальним правом на участ ь у судовому засіданні не ско ристався, причини неявки не п овідомив, з клопотанням про в ідкладення розгляду справи а бо розгляд справи за його від сутності до суду не звернувс я.

Відповідно до ч.4 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі неприбут тя відповідача - суб' єкта в ладних повноважень, належним чином повідомленого про дат у, час і місце судового розгл яду, без поважних причин або б ез повідомлення ним про прич ини неприбуття розгляд справ и не відкладається і справу м оже бути вирішено на підстав і наявних у ній доказів. Ці ж н аслідки застосовуються у раз і повторного неприбуття за т аких самих умов відповідача, який не є суб' єктом владних повноважень.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС Укр аїни встановлено, що якщо нем ає перешкод для розгляду спр ави у судовому засіданні, виз начених цією статтею, але при були не всі особи, які беруть у часть у справі, хоча і були нал ежним чином повідомлені про дату, час і місце судового роз гляду, суд має право розгляну ти справу у письмовому прова дженні у разі відсутності по треби заслухати свідка чи ек сперта.

З огляду на викладене, врах овуючи строки розгляду і вир ішення справи, встановлені с т. 122 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд вв ажає за можливе розглядати с праву за відсутності предста вників сторін згідно до вимо г ч. 4, 6 ст. 128 Кодексу адміністрат ивного судочинства України у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об' єктивно оцінивши докази у сукупності з норма ми чинного законодавства Укр аїни, суд находить підстави д остатніми для задоволення по зову, виходячи з наступного.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб' єкта владних повноваже нь у випадках, встановлених К онституцією та законами Укра їни.

Згідно зі ст.19 Конституції У країни встановлено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

З 01.01.2011р. набрав чинності Пода тковий кодекс України від 02.12.20 10р. № 2755-УІ, який встановлює пере лік податків та зборів, що спр авляються в Україні та поряд ок їх адміністрування, платн иків податків та зборів, їх пр ава та обов' язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов' язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпов ідачем у даній адміністрати вній справі - податкового бо ргу по орендній платі з юриди чних осіб за земельні ділянк и виник до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, суд приходить до висновку, що, в даному випад ку, при розгляді справи слід з астосовувати норми раніше ді ючого законодавства, так як з гідно до ст.58 Конституції Укра їни закони та інші нормативн о-правові акти не мають зворо тної дії в часі.

Спеціальними законами, які визначають статус державної податкової служби в Україні , її функції, а також обов' яз ки платників податків щодо с плати податків і зборів (обов ' язкових платежів) є Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні», чинного як на момент виникнення спір них правовідносин, так і на мо мент розгляду справи, Закон У країни «Про систему оподатку вання», Закон України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», які були чинни ми та діяли на момент виникне ння спірних правовідносин.

Відповідно до п.11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»держав ні податкові інспекції в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онні та об' єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій про с тягнення заборгованості пер ед бюджетом і державними ціл ьовими фондами за рахунок їх майна.

Також, пунктом 20.1.18 ст. 20 Податк ового кодексу України ( який н абрав чинності з 01.01.2011р.) передб ачено, що органи державної по даткової служби мають право звертатися до суду щодо стяг нення коштів платників подат ків, який має податковий борг , з рахунків у банках, обслугов уючих такого платника, на сум у податкового боргу або його частини.

Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Лакі 06»зар еєстровано рішенням виконко му Дніпропетровської місько ї ради від 09.03.2006р. за адресою: Д ніпропетровська область, м. Д ніпропетровськ, проспект Кар ла Маркса, буд. 20, кв. 92, як суб' єкт підприємницької діяльно сті - юридична особа та пере буває на обліку як платник по датків та обов' язкових плат ежів у Державній податковій інспекції у Жовтневому район і м.Дніпропетровська, що підт верджується копією свідоцтв а про державну реєстрацію ві д 09.03.2006р., довідкою Дніпропетров ського обласного управління статистики №2911 та довідкою ДП І у Жовтневому районі м. Дніпр опетровська про взяття на об лік платника податків від 31.10.20 06р. №93 (а.с.6-8).

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю справ ляється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель. Розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом. Власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв) та землекорис тувачі, крім орендарів та інв есторів - учасників угоди пр о розподіл продукції, сплачу ють земельний податок.

Статтею 15 Закону України «П ро плату за землю»встановлен о, що власники землі та землек ористувачі сплачують земель ний податок, а також оренду пл ату за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті з дня виникнення права вла сності або права користуванн я земельною ділянкою.

Платники земельного подат ку, а також орендної плати за з емельні ділянки державної аб о комунальної власності (крі м громадян) самостійно обчис люють суму земельного податк у та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого п оточного року, подають відпо відному органу державної под аткової служби за місцезнахо дженням земельної ділянки по даткову декларацію на поточн ий рік за формою, встановлено ю центральним податковим орг аном, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцям и. Подання такої декларації з вільняє від обов' язку подан ня щомісячних декларацій( ст аття 14 Закону України «Про пла ту за землю»).

Згідно зі ст.17 Закону Україн и «Про плату за землю»податк ове зобов' язання по земельн ому податку, а також по оренд ній платі за землі державної та комунальної власності, ви значене у податковій деклара ції на поточний рік, сплачуєт ься рівними частками власник ами та землекористувачами зе мельних ділянок за місцезнах одженням земельної ділянки з а базовий податковий (звітни й) період, який дорівнює кален дарному місяцю, щомісячно пр отягом 30 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця.

Відповідно до статті 27 Зако ну України «Про плату за земл ю», контроль за правильністю обчислення і справляння зем ельного податку, а також орен дної плати за земельні ділян ки державної та комунальної власності здійснюється орга нами державної податкової сл ужби.

Законом України «Про систе му оподаткування», чинного н а момент виникнення спірних правовідносин, встановлено, що земельний податок є обов' язковим платежем, а платника ми податків та зборів (обов' язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких згід но із законодавством покладе но обов' язок сплачувати под атки і збори (обов' язкові пл атежі) у встановлені законом строки.

Так, судом встановлено, що в ідповідачем подано до податк ової інспекції податкову де кларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності №1395 в ід 30.01.2008р., в якій самостійно виз начено відповідачем суму оре ндної плати із встановленою щомісячною платою з вересня по грудень 2008р. - 126,63 грн., а у січ ні 2009р. - 126,57 грн. зі строком спла ти, відповідно 01.09.2008р., 30.09.2008р., 30.10.2008р. , 01.12.2008р., 30.12.2008р., 30.01.2009р. та з датою спла ти - 11.10.2010р. (а.с.30).

Пунктом 5.1 статті 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»№21 81-ІІІ (чинного на момент виник нення правовідносин) передба чено, що податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Зазн ачене податкове зобов' язан ня не може бути оскаржене пла тником податку в адміністрат ивному або судовому порядку.

Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5 .3 цієї ж статті Закону України № 2181-ІІІ, платник податків зобо в' язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов' я зання, зазначену у податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого підпунктом 4.1.4 пункт у 4.1 статті 4 цього Закону для по дання податкової декларації .

Новомосковською об' єднан ню державною податковою інсп екцією Дніпропетровської об ласті 08.11.2010р. було проведено пер евірку ПП «Лакі 06»з питання св оєчасності сплати податкови х зобов' язань по податковій декларації з орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності № 1395 від 30.01.2008р. у період з липня 2008р. по грудень 2008р., в результаті як ої встановлено порушення п.п .5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р ., а саме: платником несвоєчасн о сплачено податкові зобов' язання по податковим деклара ціям з орендної плати за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності про що с кладено відповідний акт №376/10/15 (а.с.19,30).

Відповідальність за неспл ату узгодженої суми податков ого зобов' язання протягом г раничних строків передбачен а п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р. (чинного на момент виник нення правовідносин)

Так, за результатами вищевк азаної перевірки Новомосков ською об' єднаною державною податковою інспекцією Дніпр опетровської області було пр ийнято податкове повідомлен ня - рішення форми «Ш»від 08.11.20 10р. №0004141530/0 про застосування до в ідповідача штрафних санкцій в сумі 371,97 грн. на підставі п.п.17.1 .7 п.17.1 ст.17 Закону України № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. Однак враховуючи пе реплату яка рахується на осо бовому рахунку відповідача в сумі 0,07грн. загальна сума борг у складає 371,90 грн., що підтвердж ується розрахунком суми позо вних вимог (а.с.10,13).

Зазначене рішення про заст осування штрафних санкцій от римано відповідачем 09.12.2010р., про що свідчить копія поштового повідомлення (а.с.10).

Доказів оскарження зазнач еного вище рішення позивача відповідачем в адміністрати вному або судовому порядку н е надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Пунктом 3 ч.1 ст. 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я», чинного на момент виникне ння податкового боргу, платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.

У відповідності до п.п.3.1.1. п.3.1 с т. 3 Закону № 2181-ІІІ активи платн ика податків можуть бути при мусово стягнені в рахунок по гашення його податкового бор гу виключно за рішенням суду .

Відповідач в судове засід ання не з' явився, доказів ос карження зазначеного вище рі шення позивача відповідачем в адміністративному або суд овому порядку та доказів спл ати податкового боргу суду н е надано.

За викладеного, суд приход ить до висновку, що позовні ви моги позивача є обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню, так як відповідач ем порушені норми Закону Укр аїни «Про плату за землю», Зак ону України «Про систему опо даткування», Закону України «Про порядок погашення зобов ' язання платників податків перед бюджетом та державним и цільовими фондами», чинних на момент виникнення податк ового боргу щодо своєчасност і та сплати платежів до бюдже ту.

Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд вихо дить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах, у яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти з відповідача не стягують ся. При цьому, враховується те , що позивачем, при пред' явле нні цього позову до суду, судо ві витрати не понесені.

Керуючись ст.ст. 10, 11, 12, 71, 86, 94, 122, 128, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Новомосковської об' єдна ної державної податкової інс пекції Дніпропетровської об ласті до Приватного підприєм ства «Лакі 06» про стягнення 371 г рн. 90 коп. - задовольнити повн істю.

Стягнути з Приватного підп риємства «Лакі 06» (49027, Дніпро петровська область, м. Дніпро петровськ, проспект Карла Ма ркса, буд.20, кв.92 код ЄДРПОУ 34229885 ) податкову заборгованість в сумі 371 грн. 90 коп. (триста сімдес ят одна грн. 90 коп.) з орендної п лати за земельні ділянки юри дичних осіб на користь держа ви (13050200, місцевий бюджет, р/р332168127001 99, отримувач УДКУ у Новомосков ському районі, ГУДКУ у Дніпро петровській області, код 23929879, б анк отримувача ГУДКУ у Дніпр опетровській області, МФО 805012).

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду через суд першої інстанц ії шляхом подачі апеляційної скарги у порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Повний текст постанови ск ладений 27.05.2011р.

Суддя

С.О. Конєва

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16062523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/3345/11

Ухвала від 28.03.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні