Постанова
від 02.06.2011 по справі 2а-6385/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2011 р. Справа № 2а-6385/10/0470

Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді Павловського Д.П.

при секретарі Бесчасові Д.В.

за участі представника поз ивача Дмитрук О .М.

представників в ідповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом суб ' єкта підприємницької діял ьності-фізичної особи ОСОБ А_4 до Новомосковської об' єднаної державної податково ї інспекції Дніпропетровськ ої області про скасування по даткових повідомлень-рішень ,-

в с т а н о в и в :

15 травня 2010р. до суду надійш ов даний адміністративний по зов, у якому позивач просить с касувати податкові повідомл ення-рішення №0002121710/2 від 15.03.2010р., №000 2121710/1 від 13.01.2010р., №0002121710/0 від 15.12.2009р., вине сені Новомосковською об'єдна ною державною податковою інс пекцією Дніпропетровської о бласті в повному обсязі, скас увати податкові повідомленн я-рішення №0002111710/2 від 15.03.2010р., №0002111710/1 в ід 13.01.2010р., №0002111710/0 від 15.12.2009р., винесен і Новомосковською об'єднаною державною податковою інспек цією Дніпропетровської обла сті в повному обсязі, скасува ти податкові повідомлення-рі шення 0002101710/2 від 15.03.2010р., №0002101710/1 від 13.01. 2010р., №0002101710/0 від 15.12.2009р., винесені Нов омосковською об'єднаною держ авною податковою інспекцією Дніпропетровської області в повному обсязі.

Позовні вимоги обґрунтова но адміністративним позовом від 15.05.2010р.

Представник позивача прос ила задовольнити позовні вим оги у повному обсязі.

Представники відповідача просили відмовити у задоволе нні позовних вимог, посилаюч ись на заперечення від 03.09.2010р., н аявне у матеріалах справи, як им обґрунтована така позиція .

Також, у судовому засіданні були досліджені письмові до кази, а саме: копії акту переві рки №292/173/НОМЕР_1 від 04.12.2009р., по даткового повідомлення-ріше ння 0002121710/0 від 15.12.2009р., податкового повідомлення-рішення 0002111710/0 ві д 15.12.2009р., податкового повідомле ння-рішення 0002101710/0 від 15.12.2009р., ріше ння про результати розгляду скарги №321/10/17-315 від 13.01.2010р., винесен е Новомосковською ОДПІ, пода ткового повідомлення-рішенн я №0002121710/1 від 13.01.2010р., №0002111710/1 від 13.01.2010р., № 0002101710/1 від 13.01.2010р., скарг № 5355 10 25-008 від 03. 03.2010р, винесене ДПА в Дніпропет ровській області, податковог о повідомлення-рішення №0002121710/2 від 15.03.2010р., податкового повідом лення-рішення №0002111710/2 від 15.03.2010р., п одаткового повідомлення-ріш ення №0002101710/2 від 15.03.2010р.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши доводи сторін , суд встановив наступні обст авини.

Так, Новомосковською ОДПІ з а результатами перевірки фіз ичної особи-підприємця ОСО БА_4 за період з 01.01.2008р. по 31.03.2009р. б уло складено акт про результ ати позапланової виїзної пер евірки дотримання вимог пода ткового та іншого законодавс тва від 04.12.2009р. №292/173/НОМЕР_1.

За результатами акту перев ірки було встановлено поруше ння позивачем вимог п.п.7.4.1, 7.4.4, 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України „Про по даток на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97 (із змінами і доповне ннями) у зв'язку з чим на підст аві п.п."б" пп..п.4.2.2 п.4.2 ст.4 та п.п.17.1.3 п .17.1 ст.17 Закону України „Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами і державними цільовми фондами" від 21.12.2000р. №2181-ПІ (із змін ами і доповненнями) позивачу було визначено податкове зо бов'язання по податку на дода ну вартість в сумі 1826746 грн.50 коп ., з яких: основний платіж - 1217831 гр н.00 коп., штрафна санкція - 608915 грн .50 коп.

За результатами перевірки було встановлено порушення позивачем ст.13 розділу IV Декре ту КМУ №13-92 від 26.12.1992р. „Про прибут ковий податок з громадян" (із з мінами і доповненнями) у зв'яз ку з чим на підставі п.п."б" пп..п .4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України №2181-Ш по зивачу було визначено суму п одаткового зобов'язання по п одатку на доходи від підприє мницької діяльності в сумі 4891 87 грн.14 коп., з них: 489187 грн.14 коп. - ос новний платіж.

Крім того, за результатами р озгляду скарги фізичної особ и-підприємця ОСОБА_4 ДПА у Дніпропетровській області б уло винесено рішення про рез ультати розгляду скарги від 03.03.2010р. №5355/10/25-008, яким додатково бул о визначено позивачу суму по даткового зобов'язання по по датку з доходів фізичних осі б в сумі 2544 грн.00 коп., з яких: осно вний платіж - 848 грн.00 коп., штрафн а санкція - 1696 грн.00 коп. за поруш ення п.7.1 ст.7, п.8.1.1, п.8.1 ст.8, п.17.2 ст.17, п.1 9.2 ст.19 Закону України „Про пода ток з доходів фізичних осіб" № 889-ІУ від 22.05.2003р.(із змінами і допо вненнями) та на підставі пп.."б " п.п.4.2.2 ст.4 Закону України №2181-ІІ І.

Всього позивачу було донар аховано за актом перевірки 2318 477 грн.64 коп.

За підсумками розгляду пов торної скарги ДПА у Дніпропе тровської області збільшено розмір донарахованого подат ку з доходів фізичних осіб на суму 352 грн. та застосованої шт рафної санкції на суму 704 грн. З алишила без змін рішення від 13.01.2010р. № 0002111710/1 про сплату 489187,14 грн. п одатку на доходи від підприє мницької діяльності та від 13.0 1.2010р. № 0002121710/1 про сплату 1826746,50 грн. по датку на додану вартість і за стосованої штрафної санкції .

У ході проведення документ альної перевірки з метою під твердження достовірності вз аєморозрахунків, правомірно сті включення СПД-фізичною о собою ОСОБА_4 до складу ва лових витрат вартості придба ння товарів (робіт, послуг) та віднесення до складу податко вого кредиту сум ПДВ, сплачен их у зв'язку з придбанням това рів (робіт, послуг) направлено листи-запити до відповідних ДПІ області.

За результатами перевірки до Новомосковської ОДПІ над ійшли відповіді на запити за № 3628/7 від 11.11.2009р. та № 3627/7 від 17.11.2009р від ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, щодо вза ємовідносин СГ - фізичної осо би ОСОБА_4 з ТОВ „Вантажек спо" (код за ЕДРПОУ 35862369) та ТОВ "Ге тера-В" (код за ЕДРПОУ 35496212) повід омило, що проведення перевір ки ТОВ "Гетера-В" та ТОВ „Ванта жекспо" не можливо, тому як під приємства зняті з податковог о обліку ДПІ. По іншим запитам відповідей на час складання акту перевірки не надходило .

За результатами перевірки правильності визначення вал ового доходу виявлені розбіж ності у податковій звітності підприємця, а саме сума валов ого доходу декларації про до ходи за 2008 рік

та І квартал 20 09 року 25641425,0 грн. не відповідає су мам обсягів продажу, зазначе них СГ-

фізичною особою О СОБА_4 у деклараціях з ПДВ за аналогічний період 28503115,0 грн.

з урахуванням заборговано сті покупців на початок та кі нець перевіряємого періоду.

Відповідно до наданого пис ьмового пояснення підприємц я, станом на 01.01.2008р. заборговані сть замовників перед СГ - фізи чною особою ОСОБА_4 склада є 1097403,66 грн. Різниця між задекла рованим обсягом продажу в де клараціях з податку на додан у вартість складає 2861690,0 грн., в т .ч. за 2008р. - 2734555,0грн., за 2009р. - 127135.0грн. та задекларованим валовим дохо дом в деклараціях про доходи .

Розбіжності між даними дек ларацій з ПДВ СГ - фізичної осо би ОСОБА_4 та даними перев ірки встановлені внаслідок н е включення підприємцем до в алового доходу декларацій пр о доходи за 2008 рік -1 квартал 2009 ро ку грошових коштів у розмірі 37044,98 грн., отриманих на розрахун ковий рахунок у вигляді забо ргованості покупців ТОВ "Вен тпроект" (код ЄДРПОУ 36054019), ТОВ ТП Г "Максима" (код ЄДРПОУ 35447139), за ві двантажений товар у попередн іх звітних періодах.

Відповідно до ст.13 Декрету № 13-92, оподатковуваним доходом в важається сукупний чистий до ход, тобто різниця між валови м доходом (виручки у грошовій та натуральній формі) і докум ентально підтвердженими вит ратами, безпосередньо пов'яз аними з одержанням доходу.

Таким чином, суб'єктом госпо дарювання ОСОБА_4 не відоб ражена у складі валового дох оду сума 37044,98 грн., яка по даним п ідприємця рахується як забор гованість замовників.

Перевіркою правильності в изначення валових витрат вст ановлено завищення суми вало вих

витрат за 2008 рік на 15340,91 гр н., за І квартал 2009 року на 6468,66 грн .

Фактично за перевіряємий п еріод з "01" січня 2008 року по "31" бер езня 2009 року суб'єкт підприємн ицької діяльності ОСОБА_4 здійснював оптову торгівлю паливом без наявності торго вих об'єктів.

Під час проведення перевір ки фінансово-господарської д іяльності ПП ОСОБА_4, вста новлено наступне.

Згідно договору купівлі-пр одажу №020808 від 02.08.2008р. ТОВ „Вантаж експо" (Продавець) в особі дире ктора ОСОБА_5 зобов'язуєть ся передати у власність ПП ОСОБА_4 (покупець) товар, ціна , кількість, номенклатура яко го визначається в заявках По купця (під час перевірки не на дані), та в товарній накладній яка є невід'ємною частиною ць ого договору, а Покупець зобо в'язується прийняти та оплат ити товар згідно товарної на кладної. Умови доставки това ру: Продавець вважає виконан ими свої обов'язки по поставц і товару з моменту передачі й ого у розпорядження покупця, і не несе відповідальності з а нестачу товару, яка виникла після його передачі. Покупец ь вважає виконаними свої обо в'язки по сплаті за товар з мом енту зарахування грошових ко штів на розрахунковий рахуно к чи внесенням до каси постач альника, а також в момент зуст річних поставок в його адрес у. Форма розрахунків - безготі вкова або внесення в касу пос тачальника готівки, а також ш ляхом зустрічних поставок По купця постачальнику. Дата по ставки рахується дата виписк и накладної, з урахуванням зм ін ринкових цін на товар. Терм ін дії договору до 31.12.08р., в част ині взаєморозрахунків до їх повного виконання.

У періоді, що перевірявся, з гідно видаткових накладних Т ОВ „Вантажекспо" поставлено ПП ОСОБА_4 товар на загаль ну суму 7 306 981,42 тис. грн.

За придбаний товар ПП ОСО БА_4 розрахувався з ТОВ "Вант ажекспо"(код ЄДРПОУ 35862369) на зага льну суму 3 842 871,59 грн.: за рахунок перерахування грошових кошт ів на банківські рахунки на з агальну суму 558284,26 грн.; за рахун ок зустрічних поставок на за гальну суму 3 284 587,33 грн.

За даними наданих пояснень та акту звірки взаємних розр ахунків ПП ОСОБА_4 має заб оргованість в сумі 3 464 109,83 грн. пе ред постачальником ТОВ „Вант ажекспо".

У ході дослідження фактичн ого переміщення зазначених т оварів від ТОВ «Вантажекспо» до ПП ОСОБА_4 Новомосковсь кою ОДПІ було надано ПП ОСО БА_4 письмові запити від 05.11.2009р . № 21446/10/17-315 від 11.11.2009р. № 22008/10/17-315, щодо над ання пояснень та документаль ного підтвердження угод на т ранспортування товару автом обільним транспортом та това ротранспортних накладних за перевіряємий період. Згідно пояснень ПП ОСОБА_4 від 10.11.2 009р. №1011-01: (мовою оригіналу) «дого воров на транспортировку тов ара автотранспортом нет, т.к. т овар доставлялся нашим аренд ованным автотранспортом или транспортом поставщика, где сумма транспортных расходов была включена (в том и другом случаях) в отпускную цену и от дельной строкой не выделялис ь.»

Але товарно-транспортні на кладні та інші документи, які б підтверджували фактичне п ереміщення товарів ТОВ ,,Baнтaж eкcпo,, до ПП ОСОБА_4 до переві рки не надані.

У свою чергу, як передбачено пунктом 11.1 Правил перевезень вантажів автомобільним тран спортом в Україні, затвердже них наказом Міністерства тра нспорту України від 14 жовтня 1 997 року N363 та зареєстрованих в М іністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за N 128/2568 (далі - Пра вила №363), основними документа ми на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладн і та дорожні листи вантажног о автомобіля.

За визначенням статті 1 вказ аних Правил товарно-транспор тна накладна - це єдиний для вс іх учасників транспортного п роцесу юридичний документ, щ о призначений для списання т оварно-матеріальних цінност ей, обліку на шляху їх переміщ ення, оприбуткування, складс ького, оперативного та бухга лтерського обліку, а також дл я розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Дорожній лист вантажного а втомобіля є документом, без я кого перевезення вантажів не допускається (пункт 11.3 Правил №363).

Згідно пункту 11.5 Правил №363 то варно-транспортну накладну н а перевезення вантажів автом обільним транспортом Замовн ик (вантажовідправник) повин ен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник ) засвідчує всі екземпляри то варно-транспортної накладно ї підписом і при необхідност і печаткою (штампом).

Перший екземпляр товарно-т ранспортної накладної залиш ається у Замовника (вантажов ідправника), другий - передаєт ься водієм (експедитором) ван тажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засві дчені підписом вантажоодерж увача (у разі потреби й печатк ою або штампом), передається П еревізнику (пункт 11.7 Правил №363 ).

Також, згідно службових зап исок ВПМ Новомосковської ОДП І від 20.11.09р. за № 1553, від 25.11.09р. за № 1566, в ід 27.11.09р. за № 1579 отримано письмов і пояснення 5-ти найманих прац івників-водіїв ПП ОСОБА_4 щодо здійснення перевезень в антажів, згідно яких з'ясован о, що ніяких перевезень ванта жу від ТОВ „Вантажекспо" зазн ачені водії не здійснювали.

Крім того, згідно первинних документів основну частину товарів отриманих ПП ОСОБА _4 від ТОВ „Вантажекспо" скла дає пічне та котельне паливо .

В свою чергу згідно Нормати вів і стандартів ДОПОГ(ДОПНВ ), Правил дорожнього перевезе ння небезпечних вантажів зат вердженого Наказом Міністер ства внутрішніх справ Україн и від 26 липня 2004 року N 822 зареєстр ованим в Міністерстві юстиці ї України 20 серпня 2004 р. за N 1040/9639, Пе реліку небезпечних вантажів та кодів ООН пічне паливо (№ 1202 , клас - 3, класифікаційний код - F1) відноситься до небезпечних вантажів.

Відповідно ст. 8 Закону Укра їни „Про перевезення небезпе чних вантажів" від 6 квітня 2000 р оку N 1644-ІІІ перевізник небезпе чних вантажів зобов'язаний:

- приймати небезпечні ванта жі до перевезення, якщо ванта ж і документи на нього відпов ідають встановленим вимогам ;

- забезпечувати перевезенн я небезпечних вантажів у вст ановленому порядку визначен ими транспортними засобами;

- у разі дорожнього перевезе ння розробити та погодити з Д ержавтоінспекціею Міністер ства внутрішніх справ Україн и маршрути і режими перевезе ння небезпечних вантажів; за безпечити своєчасний огляд т ранспортних засобів у підроз ділах Державтоінспекціі Мін істерства внутрішніх справ У країни та отримання відповід ного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного ва нтажу; під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися без печних умов руху та постійно контролювати стан транспорт ного засобу і вантажу.

У свою чергу, листом від 23.11.2009р . № 14/11140 ДАІ ГУ МВС України у Дніп ропетровській області надан о перелік узгоджень на перев езення небезпечних вантажів по ПП ОСОБА_4 Так, у перевір яємому періоді ПП ОСОБА_4 не мав Узгоджень маршрутів д орожнього перевезення небез печного вантажу у яких ванта жовідправником або вантажоо тримувачем виступало ТОВ „Ва нтажекспо".

Таким чином, відповідно до н аданих до перевірки документ ів неможливо визначити умови постачання товару, умови тра нспортування, момент переход у права власності, відсутні д окументи, підтверджуючі тран спортування товару.

За результатами аналізу по даткової звітності ТОВ „Вант ажекспо" встановлено, що вало вий дохід підприємства за 2008 р ік склав 2 514 929,00 грн. У декларацій з податку на прибуток за 2008р., д одаток К 1 відсутній. Рядки 4.10 "В итрати на поліпшення основни х фондів" та 07 "Сума амортизаці йних відрахувань" декларацій з податку на прибуток підпри ємства не заповнені. Тобто ос новні засоби та нематеріальн і активи на підприємстві від сутні.

Крім того, згідно деклараці ї річної декларації про приб уток ТОВ „Вантажекспо" за 2008 рі к. р.04.1 Витрати на придбання тов арів (робіт, послуг) складає 2 471 396,0 грн.

В свою чергу, лише відповідн о декларації з податку на дод ану вартість ТОВ „Вантажексп о" за жовтень місяць 2008 року по строчці „Операції на митній території України, що оподат ковуються за ставкою 20 відсот ків, крім імпорту товарів" зад екларований обсяг поставки ( без ПДВ) склав 54 697192,0 грн.

За результатами аналізу іс нуючих баз даних та податков ої звітності підприємства ТО В „Вантажекспо" можливо зроб ити висновок, що зазначене пі дприємство не є виробником т а має ознаки підприємства - „т ранзитера".

Під час здійснення перевір ки ПП ОСОБА_4 проведено ре тельний аналіз товарообігу м іж постачальниками та покупц ями приватного підприємця, з окрема у розрізі номенклатур и товарів, отриманих від ТОВ „ Вантажекспо". Так, за результа тами аналізу встановлено, що у період здійснення взаємов ідносин з ТОВ „Вантажекспо", п риватним підприємцем придба вався товар аналогічної номе нклатури, зокрема пічне та ко тельне паливо, у виробника ВА Т „Запорожкокс" (код ЄДРПОУ 001912 24), який в свою чергу має необхі дні умови для виробництва да ного виду товарно-матеріальн их цінностей.

Даний факт свідчить про те, що ПП ОСОБА_4 від початку д о кінця працюючи у даному сег менті ринку був обізнаний що до учасників цього ринку і на лагоджених стабільних зв'язк ів із реальними виробниками зазначеної номенклатури тов арів, але, в основному, у своїй фінансово-господарській дія льності мав контрагентами пі дприємства, які є посередник ами.

З метою встановлення реаль них виробників продукції, як а придбавалась у ТОВ „Вантаж експо" Новомосковською ОДПІ направлено запит ПП ОСОБА_4 від 11.11.2009р. № 22008/10/17-315 щодо надання сертифікатів якості на отри маний товар.

Згідно відповіді ПП ОСОБ А_4 від 13.11.20098р. № 1311-01 сертифікати якості на отримання товарів від ТОВ „Вантажекспо" - відсут ні.

Що стосується податку з дох одів фізичних осіб, необхідн о зазначити, що у порушення ст .13 Декрету № 13-92 СПД - фізичною ос обою до складу валових витра т віднесено суму виплаченої заробітної плати найманим пр ацівникам, які перебували у т рудових відносинах з приватн им підприємцем, але не викону вали роботи пов'язані з підпр иємницькою діяльністю СПД - ф ізичної особи ОСОБА_4

Відповідно до ст.13 Декрету № 13-92, до складу валових витрат в ідносяться документально пі дтверджені витрати, безпосер едньо пов'язані з одержанням доходу.

В ході документальної пере вірки встановлено, що в підпр иємницькій діяльності СПД - ф ізична особа ОСОБА_4 викор истовував працю найманих пра цівників з якими було укладе но трудові угоди, які було зар еєстровано в Новомосковсько му ЦЗ а саме: гр.ОСОБА_6(труд овий договір від 25.01.2008р. №0485080004 - ел ектрогазозварник, гр.ОСОБА _7.(трудовий договір від 04.12.2008р . №04850800941 - електрогазозварник).

Статтею 21 Кодексу законів п ро працю України визначено, щ о трудовий договір є угода мі ж працівником і власником пі дприємства, установи, органі зації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, з а якою працівник зобов'язуєт ься виконувати роботу, визна чену цією угодою, з підляганн ям внутрішньому трудовому ро зпорядкові, а власник підпри ємства, установи, організаці ї або уповноважений ним орга н чи фізична особа зобов'язує ться виплачувати працівнико ві заробітну плату і забезпе чувати умови праці, необхідн і для виконання роботи, перед бачені законодавством про пр ацю, колективним договором і угодою сторін.

Статтею 1 Закону України "Пр о оплату праці" визначено, що з аробітна плата - це винагород а, обчислена, як правило, у гро шовому виразі, яку за трудови м договором власник або упов новажений ним орган виплачує працівникові за виконану ни м роботу.

Розмір заробітної плати за лежить від складності та умо в виконуваної роботи, профес ійно-ділових якостей працівн ика, результатів його праці т а господарської діяльності п ідприємства.

До перевірки СПД - фізичною особою ОСОБА_4 надані відо мості нарахування заробітно ї плати найманим працівникам відповідно до трудових угод на виконання електрогазозва рювальних робіт, але відсутн і будь які первинні документ и, яку конкретно роботу викон ували ОСОБА_6 та ОСОБА_7

Враховуючи те, що до складу валових витрат включаються в итрати, безпосередньо пов'яз ані з отриманням доходу, то ви трати в сумі 21809,57 грн. пов'язані з нарахуванням заробітної пл ати електрогазоварникам не в ключаються до витрат за пере віряємий період.

Статтею 3 Господарського ко дексу України визначено, що п ід господарською діяльністю розуміється діяльність суб' єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, сп рямована на виготовлення та реалізацію продукції, викона ння робіт чи надання послуг в артісного характеру, які маю ть цінову визначеність. Госп одарська діяльність, що здій снюється для досягнення екон омічних і соціальних результ атів та з метою одержання при бутку є підприємництвом, а су б'єкти підприємництва - підпр иємцями. Господарська діяльн ість може здійснюватись і бе з мети одержання прибутку (не комерційна господарська дія льність).

Стаття 142 цього Кодексу вказ ує на те, що прибуток (доход) су б'єкта господарювання є пока зником фінансових результат ів його господарської діяльн ості, який визначається шлях ом зменшення суми валового д оходу суб'єкта господарюванн я за певний період на суму вал ових витрат.

За визначенням пункту 1.32 ста тті 1 Закону №283 господарська д іяльність - це будь-яка діяльн ість особи, направлена на отр имання доходу в грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах, у разі коли безпосер едня участь такої особи в орг анізації такої діяльності є регулярною, постійною та сут тєвою.

В порушення ст.13 Декрету № 13-92 СПД - фізичною особою до склад у валових витрат віднесено с уму виплаченої заробітної пл ати найманим працівникам, як і перебували у трудових відн осинах з приватним підприємц ем, але не виконували роботи п ов'язані з підприємницькою д іяльністю СПД - фізичної особ и ОСОБА_4

Відповідно до ст.13 Декрету № 13-92 до складу валових витрат ві дносяться документально під тверджені витрати, безпосере дньо пов'язані з одержанням д оходу.

Відповідно до ст.13 Декрету № 13-92 оподатковуваним доходом в важається сукупний чистий до ход, тобто різниця між валови м доходом (виручкою у грошові й та натуральній формі) і доку ментально підтвердженими ви тратами, безпосередньо пов'я заними з одержанням доходу.

За результатами перевірки встановлено заниження опода тковуваного доходу за переві ряємий період з 01.01.2008 року по 31.12.20 08 року - на 3217733,90 грн.; за період з 01.0 1.2009 року по 31.03.2009 року - на 43513,64 грн.

Враховуючи зазначене та ви моги чинного законодавства з а результатами перевірки, з у рахуванням ст.7 Закону № 889, дона раховано податок з доходів ф ізичних осіб від підприємниц ької діяльності, у розмірі 489187, 14 грн., в т.ч. : 2008 рік - 482660,09 грн. (3217733,90 х15%) , І квартал 2009 року - 6527,05 грн. (43513,64х 15%) .

Крім того, ПП ОСОБА_4 в пе ріоді з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року вик ористовував в підприємницьк ій діяльності працю найманих працівників. Середня чисель ність працюючих за трудовими угодами в 2008р. склала на почато к перевірки - 4 чоловіка, на кін ець -12 чоловік, в 2009р. - 10 чоловік. С ередня заробітна плата на 31.12.20 08р. - 655,00 грн., на 31.03.2009р. - 694,50 грн.

Згідно наданих СПД ОСОБА _4 первинних документів (роз рахунково-платіжні відомост і нарахування заробітної пла ти) нараховано за період з 01.01.2008 р. по 31.03.2009р. податку з доходів фі зичних осіб із заробітної пл ати - 6613,75 грн., в т.ч. за березень 2009 р. -599,94 грн., сплачено податку до бюджету - 6175,45 грн., в т.ч. за груден ь 2007р. - 161,64 грн.

Заборгованість станом на 01. 04.2009р. по заробітній платі та по податку з доходів фізичних о сіб на отриману заробітну пл ату, згідно наданих документ ів, відсутня.

В перевіряємому періоді по даток з доходів фізичних осі б із заробітної плати утриму вався за ставками, передбаче ними ст.7 Закону №889-ІУ та перера ховувався до бюджету своєчас но і в повному обсязі.

СПД ОСОБА_4 первинних до кументів, а саме, актів викона них робіт та розрахунково-пл атіжних відомостей, щодо нар ахування орендної плати та у тримання податку з доходів ф ізичних осіб не надано.

Згідно наданих розрахунко вих банківських документів з а період з 01.01.2008р. по 31.03.2009р. сплаче но до бюджету податку з доход ів фізичних осіб за оренду ав томобілів - 4800,0 грн., в т.ч. 480,0 грн. з а грудень 2008р.

СПД - фізична особа ОСОБА_4 у перевіряємому періоді ор ендував у фізичної особи ОС ОБА_8 транспортні засоби зг ідно договору № 0307-1 від 01.03.2007р.

Згідно п.1 Договору, Орендод авець - фізична особа ОСОБА _8 надає у власність

Орен даря - ОСОБА_4 транспортні засоби тягач МАН НОМЕР_2, п ричіп-цистерну НОМЕР_5 , зг ідно договору № 0307-1 від 01.03.2007р.

Також СПД - фізична особа О СОБА_4 у перевіряємому пері оді орендував у фізичної осо би ОСОБА_9 транспортні зас оби згідно договору № 1107-1 від 01.1 1.2007р.

Згідно п. 1 Договору Орендод авець - фізична особа ОСОБА _9 надає у власність Орендар я - ОСОБА_4 транспортні зас оби тягач МАН НОМЕР_3, прич іп-цистерну НОМЕР_4, згідн о договору № 0307-1 від 01.03.2007р.

Відповідно підпункту 4.1 п.4 до говору оренди - орендна плата проводиться щомісячно, а сам е - за готівку згідно договірн ої ціни в розмірі 1600,00 грн. до 3 чи сла кожного місяця.

Таким чином, ПП ОСОБА_4 зг ідно видаткових касових орде рів в 2008р. виплатив фізичним ос обам ОСОБА_8 та ОСОБА_9 за оренду автомобілів 35200,0 грн. , а саме за грудень 2007р. - 3200,0 грн. та за 2008р. - 32000,0 грн.

Приватний підприємець заб оргованості перед фізичними особами за оренду автомобіл я не має, але має заборгованіс ть по податку з доходів фізич них осіб за оренду автомобіл ів в сумі - 480,0 грн., чим порушено вимоги п.п.8.1.4 п.8.1 ст.8 Закону № 889, т обто при виплаті оподатковув аного доходу у не грошовій фо рмі чи готівкою з каси резиде нта, суб'єкта господарювання - фізична особа повинен сплат ити (перерахувати) податок до бюджету протягом банківсько го дня, наступного за днем так ої виплати.

Податковий агент (ПП ОСОБ А_4) зобов'язаний виконувати всі функції, передбачені п.1.15 с т.1 Закону № 889-ІУ щодо виплачува них доходів. Відповідно до ви мог п.1.15 ст.1, п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8 Закону № 889-ІУ податковий агент, який на раховує (виплачує) оподатков уваний дохід на користь плат ника податку, утримує подато к від суми такого доходу за йо го рахунок, використовуючи с тавку податку, визначену у ві дповідних пунктах статті 7 ць ого Закону.

Згідно з п. 19.2 ст.19 Закону, особ и, які відповідно до цього Зак ону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчас но та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (пе рераховувати до бюджету) под аток з доходу, який виплачуєт ься на користь платника пода тку та оподатковується до аб о під час такої виплати та за ї ї рахунок. Тобто оподаткуван ню (нарахуванню на них податк у) підлягають нараховані та ф актично виплачені у відповід ному податковому періоді (мі сяці) суми доходів.

ПП ОСОБА_4 виплачував в 20 08р. за оренду транспортних зас обів фізичним особам ОСОБА _9 та ОСОБА_8 щомісячно по 1600,0 грн. кожному, водночас відп овідно до вимог п.1.15 ст.1, п.п.8.1.1 п.8. 1 ст.8, п.17.2 ст.17, п.19.2 ст.19 Закону Укра їни від 22.05.2003р. № 889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб" утри мано податок від суми такого доходу за його рахунок, за ста вкою - 15%, що не відповідає вимог ам п.7.1 статті 7 цього Закону.

Таким чином, в порушення вим ог п.7.1 ст.7, п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8, п.17.2 ст.17, п.19.2 ст.19 та п.п.20.3.2 п.20.3 ст.20 Закону Укра їни "Про податок з доходів фіз ичних осіб" від 22.05.2003р. №889-ІУ (із зм інами та доповненнями) - не утр имано податок з доходів фізи чних осіб в сумі 848,0 грн.

Податкові розрахунки за ф. 1 -ДФ до Новомосковської ОДПІ н адавалися своєчасно, але в по рушення вимог п.19.2 ст.19 Закону № 889 не в повному обсязі надавав ся податковий розрахунок сум доходу, сплаченого на корист ь платників податку, а саме: не відображено отримання доход ів фізичними особами за здач у в оренду автомобілів.

Що ж стосується податковог о кредиту, то за період з 01.01.08р. п о 31.03.09р. суб'єктом підприємниць кої діяльності задекларован о податку на додану вартість , що підлягає сплаті до бюджет у у сумі 44474,0 грн. та податку, що п ідлягає бюджетному відшкоду ванню у сумі 0,0 гривень.

ПП ОСОБА_4 від'ємне значе ння чистої суми зобов'язань п о податку на додану вартість за наданими деклараціями по податку на додану вартість н е відображав.

Платник податку за перевір ений період не користувався пільгами по сплаті податку н а додану вартість та не засто совував „0" ставку по податку н а додану вартість.

Перевіркою дотримання стр оків сплати податку на додан у вартість за період з 01.01.08р. по 31.03.09р. порушень не встановлено .

Відповідно до пункту 1.7 стат ті 1 Закону № 168, податковий кред ит - це сума, на яку платник под атку має право зменшити пода ткове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з ц им Законом.

Згідно з підпунктом 7.4.1 пункт у 7.4 статті 7 Закону № 168 податков ий кредит звітного періоду с кладається із сум податків, н арахованих (сплачених) платн иком податку за ставкою, вста новленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протя гом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку з придбання м або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) т а послуг з метою їх подальшог о використання в оподатковув аних операціях у межах госпо дарської діяльності платник а податку.

Закон містить певні обмеже ння щодо включення сум ПДВ до складу податкового кредиту. Зокрема, що стосується підтв ерджуючих документів, відпов ідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 с татті 7 Закону № 168 не дозволяєт ься включення до податкового кредиту будь-яких витрат по с платі податку, що не підтверд жені податковими накладними чи митними деклараціями, а пр и імпорті робіт (послуг) - акто м прийняття робіт (послуг) чи б анківським документом, який засвідчує перерахування кош тів в оплату вартості таких р обіт (послуг).

У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними ци м підпунктом документами, платник податку несе відп овідальність у вигляді фінан сових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту , не підтверджену зазначеним и цим підпунктом документами .

Проте, одночасно наявність оформлених первинних докуме нтів та податкових накладних є обов'язковою, але не єдиною умовою для віднесення в пода тковому обліку відповідних с ум ПДВ до складу податкового кредиту.

Відповідно до статті 215 Циві льного кодексу України, неді йсним є правочин, якщо його не дійсність встановлена закон ом (нікчемний правочин). У цьом у разі визнання такого право чину недійсним судом не вима гається. А підставою недійсн ості правочину є недодержанн я в момент вчинення правочин у стороною (сторонами) вимог, я кі встановлені частинами пер шою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Згідно зі статтею 203 Цивільн ого кодексу України, зміст пр авочину не може суперечити ц ьому Кодексу, іншим актам цив ільного законодавства, а так ож моральним засадам суспіль ства волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі, правочин має вчинятися у формі, встановленій законо м, правочин має бути спрямова ний на реальне настання прав ових наслідків, що обумовлен і ним.

За приписами статті 228 Цивіл ьного кодексу України, право чин вважається таким, що пору шує публічний порядок, якщо в ін був спрямований на поруше ння конституційних прав і св обод людини і громадянина, зн ищення, пошкодження майна фі зичної або юридичної особи, д ержави, Автономної Республік и Крим, територіальної грома ди, незаконне заволодіння ни м.

Згідно з пунктом 19 статті 2 Бю джетного кодексу України, до ходи бюджету - усі податкові, н еподаткові та інші надходжен ня на безповоротній основі, с правляння яких передбачено з аконодавством України (включ аючи трансферти, дарунки, гра нти).

За нормами статті 9 Бюджетно го кодексу України, доходи бю джету класифікуються за таки ми розділами: податкові надх одження, неподаткові надходж ення, доходи від операцій з ка піталом, трансферти. Відпові дно до частини 2 цієї статті по датковими надходженнями виз наються передбачені податко вими законами України загаль нодержавні і місцеві податки , збори та інші обов'язкові пла тежі.

Підпунктом 3.2.1 пункту 3.2 статт і 3 Закону України від 21.12.00 № 2181-XII "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" (із змінами т а доповненнями, далі - Закон № 2181) визначено, що у випадках кол и платник податків згідно із законами з питань оподаткув ання уповноважений утримува ти податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковують ся інші особи, у тому числі под аток на додану вартість, а так ож будь-які інші податки, що ут римуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (о бов'язкових платежів) вважає ться бюджетним фондом, який н алежить державі або територі альній громаді та створюєтьс я від їх імені.

Таким чином, несплачений пі дприємством податок на додан у вартість внаслідок^ поруш ення встановленого порядку ф ормування податкового креди ту, є дохідною частиною держа вного бюджету, власністю дер жави.

Враховуючи вищезазначене, встановлено відсутність фак тичних поставок товарів від ТОВ „Вантажекспо" до ПП ОСО БА_4, що свідчить про укладен ня угод без мети настання реа льних наслідків. Отже, зазнач ені договори відповідно до п .п.1, 2 ст.215, п.п.1, 5 ст.203 Цивільного ко дексу України є нікчемними, і в силу ст.216 Цивільного кодекс у України не створюють юриди чних наслідків, крім тих, що по в'язані з їх недійсністю.

Договір від 02.08.08р. за № 020808, укла дений між ПП ОСОБА_4 (Покуп ець) та ТОВ „Вантажекспо" (Прод авець), не був спрямований на р еальне настання правових нас лідків, що обумовлені ним (час тина п'ята статті 203 ЦКУ) тобто п равочин вчинений без наміру створення правових наслідкі в, які обумовлювалися цим пра вочином (стаття 234 ЦКУ).

Суми податкового кредиту з податку на додану вартість, з гідно податкових накладних о триманих від ТОВ „Вантажексп о" в розмірі 1217831,0 грн. ПП ОСОБА _4, відповідно до наданих для перевірки реєстрів отримани х податкових накладних, вклю чалися до Декларацій з ПДВ пр отягом звітних періодів з се рпня 2008 року по листопад 2008 року включно.

В порушення підпунктів 7.4.1, 7.4. 4 та 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону У країни від 3 квітня 1997 №168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість », із змінами і доповненнями (д алі - Закон №168), підприємцем н еобґрунтовано завищено суми податкового кредиту, який бу ло враховано в деклараціях з податку на додану вартість з а період з серпня 2008 року по лис топад 2008 року на суму 1217831,0 грн., вн аслідок включення до складу податкового кредиту суми под атку на додану вартість, згід но наступних податкових накл адних, отриманих від ТОВ „Ван тажекспо" на підставі нікчем ного правочину.

Враховуючи вимоги Закону У країни "Про податок на додану вартість" № 168/97 від 03.04.97р., ПП ОСО БА_4 до податкового кредиту безпідставно віднесено суму ПДВ -1217831,0 грн. Так, загальна сума завищеного податкового кред иту ПП ОСОБА_4 складає 1217831,0 г рн.

Таким чином, виходячи з досл іджених матеріалів справи, т оварно-транспортні накладні та інші документи, які б підтв ерджували фактичне переміще ння товарів ТОВ ,,Baнтaжeкcпo,, до ПП ОСОБА_4, сертифікати якос ті на отримання товарів від Т ОВ „Вантажекспо" у СПД ОСОБ А_4 на момент позапланової в иїзної перевірки - відсутні , а також первинні документи, а саме, акти виконаних робіт та розрахунково-платіжних відо мостей, щодо нарахування оре ндної плати та утримання под атку з доходів фізичних осіб та інших документів на підтв ердження належної господарс ької діяльності позивача на момент вищевказаної перевір ки не були надані, що вказує на суттєві порушення податково го законодавства які чітко в ідображені та зафіксовані у акті про результати позаплан ової виїзної перевірки дотри мання вимог податкового та і ншого законодавства від 04.12.2009р . №292/173/НОМЕР_1.

Виходячи із вищевикладено го, суд доходить висновку, що о скаржувані рішення, винесені відповідачем, є правомірним та відповідають вимогам чин ного законодавства, а отже, по зовні вимоги є необґрунтован ими і не підлягають задоволе нню.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адмініс тративного позову - відмовит и повністю.

Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного с удочинства України та може б ути оскаржена в порядку та у с троки, встановлені ст.186 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Постанова складена у повно му обсязі 25.04.2011р.

Суддя

Д.П. Павловський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2011
Оприлюднено15.06.2011
Номер документу16062713
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6385/10/0470

Постанова від 02.06.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні