Постанова
від 30.05.2011 по справі 2а/0570/4114/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2011 р. справа № 2а/0570/4114/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Скріпні ка А.І.

при секретарі Чумарі ній Д.В.

Донецький окружний адмін істративний суд у складі: суд ді: Скріпніка А.І., секретаря с удового засідання: Чумаріній Д.В., розглянувши у відкритом у судовому засіданні позовну заяву Донецького обласного відділення фонду соціальног о захисту інвалідів до товар иства з обмеженою відповідал ьністю „Технопрогрес” про ст ягнення адміністративно - г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць, призначених для працевл аштування інвалідів у 2009 році у розмірі 17 799,07 грн.,

В С Т А Н О В И В:

17 березня 2011 року Донецьке об ласне відділення фонду соціа льного захисту інвалідів зве рнулося до суду із вищевказа ним позовом.

В обґрунтування своїх позо вних вимог зазначив, що відпо відно до листа № 2273/02 від 08.02.2011 рок у середньооблікова численні сть штатних працівників облі кового складу товариства з о бмеженою відповідальністю „ Технопрогрес” становить 12 ос іб. Таким чином, в порушення ви мог статті 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» ві дповідачем не виконано норма тив по створенню 1 робочого мі сця для інвалідів за 2009 рік, у з в' язку з чим сума адміністр ативно-господарських санкці й за невиконання відповідаче м нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів у 2009 році станов ить 16 179,17 грн., нарахована пеня с таном на 15.03.2011 року - 1 619,90 грн., що разом складає 17 799,07 грн., тому пр осить суд стягнути її з відпо відача.

Сторони до суду не з' явили ся, були повідомлені належни м чином.

Дослідивши матеріали спра ви, з' ясувавши обставини сп рави та перевіривши їх доказ ами, суд приходить до висновк у, що позовні вимоги є обґрунт ованими та підлягають задово ленню, виходячи з наступного .

Згідно ст. 17 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» з метою реалізації творчих і в иробничих здібностей інвалі дів та з урахуванням індивід уальних програм реабілітаці ї їм забезпечується право пр ацювати на підприємствах, в у становах, організаціях, а так ож займатися підприємницько ю та іншою трудовою діяльніс тю, яка не заборонена законом .

На підставі ст. 12 Закону Укра їни «Про охорону праці» підп риємства, які використовують працю інвалідів, зобов'язані створювати для них умови пра ці з урахуванням рекомендаці й медико-соціальної експертн ої комісії та індивідуальних програм реабілітації, вжива ти додаткових заходів безпек и праці, які відповідають спе цифічним особливостям цієї к атегорії працівників.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» підприємства, установи , організації, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, зобов'язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.

Статтею 19 зазначеного вище закону встановлено, що для пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік, а якщо пр ацює від 8 до 25 осіб, - у кількост і одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого за коном і забезпечують працевл аштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих м ісць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог закону.

Керівники підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, у р азі незабезпечення виконанн я нормативів робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, неподання Фонду соціальн ого захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів несуть відп овідальність у встановленом у законом порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не вжит о всі передбачені чинним зак онодавством заходи по забезп еченню працевлаштування інв алідів, тобто відповідачем н е було розроблено всі необхі дні заходи по створенню робо чих місць для інвалідів саме у 2009 році, відповідач належним чином не інформував позивач а та місцевий орган зайнятос ті населення про створення р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Також, відпо відач за указаний період вза галі не інформував центр зай нятості про наявність вакант них робочих місць, на яких мож е використовуватись праця ін валідів. Зокрема, відповідь Д онецького міського центру за йнятості (а.с. 37) містить відомо сті про те, що відповідач не ін формував центр зайнятості пр о наявність вакансій робочих місць взагалі для інвалідів . Таким чином, відповідачем не надано доказів того, що на під приємстві проводилась атест ація відповідних робочих міс ць для працевлаштування інва лідів, тобто відповідні робо чі місця для інвалідів створ ені не були.

Суд вважає доречним зверн ути увагу відповідача на при писи ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів Україні», де, зок рема, зазначено, що порядок сп лати адміністративно-господ арських санкцій і пені до ві дділень Фонду соціального за хисту інвалідів, їх акумуляц ії, обліку, а також з ураху ванням пропозицій всеукра їнських громадських органі зацій інвалідів - використа ння цих коштів затверджуєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни.

Отже, відповідно до пр иписів п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, органі зацій та фізичних осіб, що вик ористовують найману працю, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України № 70 ві д 31.01.2007 року, роботодавці, які ма ють відокремлені підрозділ и, разом із заявою, копіями свідоцтва та довідки пода ють (надсилають) відомості пр о такі підрозділи за формою, з атвердженою Мінпраці.

Крім того, суд зазнача є, що згідно п. 3 Порядку поданн я підприємствами, установами , організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів та інформації, необх ідної для організації їх пра цевлаштування, затвердженог о вищенаведеною постановою К абінету Міністрів України, р оботодавець, який має відокр емлені підрозділи, подає зві т про зайнятість і працевла штування інвалідів, підгото влений з урахуванням даних ц их підрозділів. У разі змін и їх кількості роботодавець разом із звітом про зайнят ість і працевлаштування інва лідів подає відомості про такі підрозділи за формою , затвердженою Мінпраці.

Таким чином, враховуючи вищ езазначене, відповідачем не було вжито всіх залежних від нього заходів щодо виконанн я 4 % нормативу створення робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2009 році, що на під ставі ст. 218 Господарського Ко дексу України являється госп одарським правопорушенням, я ке передбачає господарську в ідповідальність у вигляді шт рафних санкцій.

Заявлені до стягнення санк ції є адміністративного- го сподарськими, відтак на них р озповсюджуються загальні за сади відповідальності учасн иків господарських відносин , визначені у статтях 216-218, 238, 241 Гос подарського кодексу України , системний аналіз яких посві дчує підставу сплати за наяв ності складу правопорушення , склад якого у межах спірних п равовідносин позивачем дове дений.

Посилання відповідача у св оїх запереченнях на той факт , що у період з 01.02.2007 року по 03.08.2009 ро ку у товаристві з обмеженою в ідповідальністю „Технопрог рес” прибиральницею працюв ала гр. ОСОБА_1, яка згідно д овідки УПФУ у Пролетарському районі м.Донецька є інвалідо м, а тому заявлені позивачем в имоги про стягнення адмініст ративно - господарських сан кцій за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2009 році є безпідставними , суд не бере до уваги, з огляду на наступне.

Згідно ст. 69 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, доказами в адміністрати вному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі як их суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і запе речення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обставини , що мають значення для правил ьного вирішення справи. Ці да ні встановлюються судом на п ідставі пояснень сторін, тре тіх осіб та їхніх представни ків, показань свідків, письмо вих і речових доказів, виснов ків експертів. Докази суду на дають особи, які беруть участ ь у справі. Суд може запропону вати надати додаткові докази або витребувати додаткові д окази за клопотанням осіб, як і беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Відповідно до заявленого в ідповідачем клопотання під ч ас судового розгляду справи, судом було надіслано запит д о Донецької медико-соціально ї експертизи з питань захвор ювання туберкульозом, з відп овіді якої (а.с. 71) вбачається, щ о 25.05.2005 року ОСОБА_1, 1952 р.н. встановлено 3 групу інвалідн ості терміном на 3 роки, проте черговий огляд у МСЕК у встан овлений термін у 2008 році, відпо відно до Інструкції про вста новлення груп інвалідності, затвердженою наказом Мініст ерства охорони здоров' я від 07.04.2004 року № 183, ОСОБА_1 не прох одила, тобто відомостей про т е, що остання була інвалідом у 2009 році (період стягнення адмі ністративно - господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нваліді у розмірі 17 799,07 грн.) у су ду відсутні.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, Д онецький окружний адміністр ативний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалід ів до товариства з обмеженою відповідальністю „Технопро грес” про стягнення адмініст ративно - господарських сан кцій за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2009 році у розмірі 17 799,07 грн., - задовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю „Те хнопрогрес” (код ЄДРПОУ 23979297, МФ О 335816) на користь Державного бю джету України (розрахунковий рахунок 31216230700001 в ГУДКУ у Донець кій області, ЄДРПОУ 34686537, МФО 834016, к од платежу 50070000) 17 799 (сімнадцять т исяч сімсот дев' яносто дев' ять) грн. 07 (сім) коп., з яких: адмі ністративно-господарські са нкції за невиконання нормати ву робочих місце, призначени х для працевлаштування інвал ідів у 2009 році у сумі 16 179 (шістнад цять тисяч сто сімдесят дев' ять) грн. 17 (сімнадцять) коп. та п еня у сумі 1 619 (одна тисяча шіст сот дев' ятнадцять) грн. 90 (дев ' яносто) коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі ап еляційної скарги в 10-денний ст рок з дня проголошення поста нови. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.

Суддя Скріпнік А.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2011
Оприлюднено15.06.2011
Номер документу16063964
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4114/2011

Постанова від 30.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні