Постанова
від 04.05.2011 по справі 2а/0570/4673/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 04 травня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/4673/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді   

при секретарі          Хлопов А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Донецьку адміністративну справу за позовом прокурора Ворошиловського району м. Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Аві-Дон» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 36511,92 грн., -

В С Т А Н О В И В:

          Прокурор Ворошиловського району м. Донецька звернувся до Донецького окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Аві-Дон» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 36511,92 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що у порушення Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” відповідач своєчасно не сплатив страхові внески до пенсійного фонду, у зв’язку з чим має прострочену заборгованість у розмірі 36511,92 грн. з яких у тому числі, штрафні санкції та пеня нараховані Пенсійним фондом згідно рішення. Оскільки відповідач суму страхових внесків не сплачує, просив у відповідності до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” стягнути з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька заборгованість по сплаті страхових внесків у зазначеному вище розмірі.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, що підтверджується телефонограмою наявною у матеріалах справи, причин не явки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності від нього до суду не надходило. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.

Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Прокурор Ворошиловського району м. Донецька представляє інтереси держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред’явлення вимог про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків.

Судом встановлено, що Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька є суб’єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно  зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями,  пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики України.

Згідно ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

Відповідач – товариство з обмеженою відповідальністю «Аві-Дон» є юридичною особою (ЄДРПОУ 32516424); відповідно до п. 2.1.1 вказаної Інструкції платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.

Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цього обов’язку платниками страхових внесків приводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і як наслідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України.

Згідно з ч. 4 ст. 20  Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.

          Частиною 6 ст. 20 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

          У порушення зазначеної норми відповідачем не було своєчасно сплачено страхові внески, у зв’язку з чим утворилась заборгованість на суму у розмірі 36511,92 грн., що підтверджується звітами щодо нарахування внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

          Частиною 2 статті 106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідачем у встановлені строки заборгованість зі сплати страхових внесків сплачена не була, у зв’язку з чим згідно п. 2 ч. 9 ст. 106 цього Закону начальником Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька були прийняті рішення № 765/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 766/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 767/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 768/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 769/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 770/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 771/03-51/32516424 від 18.05.2010, № 772/03-51/32516424 від 18.05.2010 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду на загальну суму: 839,02 грн. - фінансові санкції; 2094,10 грн. – пеня.

Зазначені рішення були надіслані відповідачу та не оскаржувались, до виконання не пред’являлись.

Отже, загальна сума заборгованості становить 47833,43 грн., з яких 11321,51 грн. сплачені відповідачем у добровільному порядку.

Таким чином, сума боргу становить у розмірі 36511,92 грн.,  що підтверджується даними особового рахунку страхувальника та розрахунком суми боргу.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився та не надав суду жодних доказів, які б спростовували доводи позивача.

Враховуючі зазначене, оскільки відповідач своєчасно не сплатив у повному обсязі страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, то відповідно до ч. 1 ст. 106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” з нього підлягає стягненню у рахунок погашення заборгованості сума у розмірі 36511,92 грн.

          Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 КАС України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора Ворошиловського району м. Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Аві-Дон» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 36511,92 грн., - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Аві-Дон» на користь Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька (р/р 256033012000 у ДОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», МФО 335106) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 36511 (тридцять шість тисяч п’ятсот одинадцять) грн. 92 коп.

Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини 04 травня 2011 року.

Повний текст постанови складений 10 травня 2011 року.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову Донецького окружного адміністративного суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

   

  

Суддя                                                                                      Лазарєв В.В.

Дата ухвалення рішення04.05.2011
Оприлюднено15.06.2011
Номер документу16064477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4673/2011

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні