Постанова
від 31.05.2011 по справі 2а/0570/7202/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 31 травня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/7202/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Стойки В.В.

при секретарі          

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стойка В.В., розглянувши у порядку скороченого  провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Будьонівському районі міста Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Новофарм» про стягнення заборгованості з штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 646,22 грн., -

В С Т А Н О В И В:

                                                                                                                                                

Державна податкова інспекція у Будьонівському районі міста  Донецька (далі – ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Новофарм» (далі – ТОВ «Новофарм», відповідач) заборгованості з штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 646,22 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість у розмірі 646,22 грн., яка виникла у зв’язку з несплатою відповідачем штрафних санкцій з податку на додану вартість, застосованих до нього позивачем за несвоєчасне подання декларацій з податку на додану вартість за квітень-липень 2010 року. Приймаючи до уваги факт несплати ТОВ «Новофарм» суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.  

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Новофарм» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Донецької міської ради 06.10.2000 року за №04052844ЮО040342, що підтверджено Свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи; ідентифікаційний код – 31158508; місцезнаходження: 83053, м. Донецьк, вул. Мінська, буд. 3. Згідно з довідкою від 12.10.2000 року № 7108/10/28 ТОВ «Новофарм» перебуває на податковому обліку в ДПІ у Будьонівському районі з 11.10.2000 року за № 06101883.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька 20.09.2010 року проведена невиїзна документальна (камеральна) перевірка своєчасності подання ТОВ «Новофарм» податкової звітності по податку на додану вартість, про що складений акт від 20.09.2010 року № 3013/15-211/31158508. Перевіркою встановлено, що ТОВ «Новофарм» не надані до податкового органу декларації з податку на додану вартість (далі – декларація з ПДВ) за квітень-липень 2010 року у строки визначені чинним законодавством, а саме:

-          граничний строк подання декларації з ПДВ за квітень 2010 року – 20.05.2010 року;

-          граничний строк подання декларації з ПДВ за травень 2010 року – 21.06.2010 року;

-          граничний строк подання декларації з ПДВ за червень 2010 року – 20.07.2010 року;

-          граничний строк подання декларації з ПДВ за липень 2010 року – 20.08.2010 року.

Таким чином, зазначеною перевіркою встановлено порушення п. 7.8.1 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент встановлення порушення) та пп. 4.1.4 (а) п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення).

За результатами акту перевірки від 20.09.2010 року № 3013/15-211/31158508 ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 680,00 грн., про що винесене податкове повідомлення-рішення від 29.09.2010 року №0004431502/0/13312/15-213/31158508/10. У зв’язку з неможливістю вручити зазначені акт перевірки та податкове повідомлення-рішення відповідачу (незнаходження посадових осіб за юридичною адресою), ДПІ у Будьонівському районі складені відповідні акти, та у відповідності до вимог чинного на той момент Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», спірне податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень.   

За даними облікової картки відповідача за платежем «Податок на додану вартість» вбачається, що у ТОВ «Новофарм» наявна переплата з цього податку у розмірі 33,78 грн. Таким чином, заборгованість відповідача становить 646,22 грн. (680,00 грн. – 33,78 грн.).  

З метою погашення такої заборгованості ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька приймалися заходи, передбачені чинним на той момент Законом України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме: на адресу відповідача за його юридичною місцезнаходженням надіслані податкові вимоги, відповідно, від 14 жовтня 2010 року за № 1/356 та від 07 грудня 2010 року № 2/414 про сплату податкової заборгованості на суму – 646 22 грн.  Зазначена податкові вимоги розміщені на дошці податкових оголошень, оскільки поверненні поштою з відміткою «за зазначеною адресою не знаходиться», про що свідчать поштові повідомлення. Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що на підставі пп. 8.2.1 п.8.2 ст. 8 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи позивача в сумі 1292,44 грн. ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька знаходяться у податковій заставі, про що свідчить Витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 18.10.2010 року № 28886401.

При цьому, у справі відсутні докази стосовно апеляційного чи судового оскарження дій та актів позивача щодо наведених податкового повідомлення-рішення та податкових вимог.

На підставі наведеного судом встановлено, що податковий борг ТОВ «Новофарм» у зв’язку з несплатою штрафних санкцій по податку на додану вартість становить 646,22 грн.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

        Згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (ПКУ) визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 ПКУ, в межах їх повноважень (п. 61.2 ст.61 ПКУ).

Приписами статті 41 ПКУ встановлено, що контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Право податкових органів на звернення до суду з питання щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини передбачене пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.

Таким чином, позивач – Державна податкова інспекція у Будьонівському районі м. Донецька є суб’єктом владних повноважень, та здійснює повноваження в даних правовідносинах надані їй чинним законодавством України.

Приписами п. 4.1 ст. 4  Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (судом застосовується чинне на момент встановлення порушення законодавство) визначено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається наступний за вихідним або святковим операційний (банківський) день. Граничні строки подання податкової декларації збільшуються за правилами та на підставах, які передбачені пунктом 15.4 статті 15 цього Закону.

Так, у відповідності до пп. 15.4.1 п. 15.4 ст. 15 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків граничні строки для подання податкової декларації, визначені пунктом 4.1 статті 4, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, визначені пунктом 5.2 статті 5, заяв про повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), визначені пунктом 15.3 цієї статті, підлягають продовженню керівником податкового органу (його заступником) за письмовим запитом платника податків, якщо такий платник податків протягом зазначених строків: перебував за межами України; перебував у плаванні на морських судах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден; перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду; мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або через інші обставини непереборної сили, підтверджені документально; був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законодавством.

В матеріалах справи відсутні докази, що ТОВ «Новофарм» звертався до ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька з проханням продовження граничного строку подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Законом України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що за порушення податкового законодавства на платника податків накладаються штрафні санкції. На підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 статті 17 цього Закону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.  

З огляду на зазначене, судом встановлено, що дії ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька щодо стягнення з ТОВ «Новофарм» заборгованості з штрафних санкцій по податку на додану вартість є правомірними.

Отже, згідно узгодженої суми штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість у сумі 680,00 грн. на підставі податкового повідомлення-рішення від 29.09.2010 року № 0004431502/0/13312/15-213/31158508/10 та з урахуванням наявної переплати на обліковому рахунку відповідача по податку на додану вартість у сумі 33,78 грн., податковий борг ТОВ «Новофарм» складає 646,22 грн.

Податковим кодексом України (далі – ПКУ) встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З огляду на наведене, оскільки штрафні (фінансові) санкції з податку на додану вартість ТОВ «Новофарм» не сплачені в установлені строки, таке зобов'язання є податковим боргом. Наведені розрахунки відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем не спростовані.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов’язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

        Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Беручи до уваги те, що сума податкового боргу товариством з обмеженою відповідальністю «Новофарм» у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджені матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Державної податкової інспекції у Будьонівському районі міста Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Новофарм» про стягнення заборгованості з штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 646,22 грн. – задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Новофарм» (ідентифікаційний код - 31158508; місцезнаходження: 83053, м. Донецьк, вул. Мінська, буд. 3) на користь державного бюджету з розрахункових рахунків платника податків в установах банків, які обслуговують такого платника податків на розрахунковий рахунок 31113029700003, код платежу 14010100, ЄДРПОУ 34686940, одержувач банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016 - суму боргу у розмірі 646,22 грн. (шістсот сорок шість грн. 22 коп.).

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 31 травня 2011 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

  

Суддя                                                                                      Стойка В. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2011
Оприлюднено15.06.2011
Номер документу16064505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7202/2011

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні