Cправа № 2а-0770/1082/11
Ряд стат. звіту № 8.1.5
Код - 06
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Большакової О.О.,
при секретарі судового засідання Кречко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Хустської об’єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області до Приватного підприємства «Енергобуд»про стягнення коштів з рахунку у банку,-
встановив:
05 квітня 2011 року Хустська об’єднана державна податкова інспекція в Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Енергобуд»про стягнення коштів з рахунку у банку Приватного підприємства «Енергобуд»в сумі 1870 гривень податкового боргу.
Позивач позовні вимоги підтримав, подав суду до початку судового засідання письмову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріалами за відсутності представника позивача.
Відповідач в судове засідання повторно не з’явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання справи за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини неявки суду не повідомив. Письмових заперечень щодо задоволення позовних вимог до суду не надійшло.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 27.03.2008 року виконавчим комітетом Хустської міської ради Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу –Приватне підприємство «Енергобуд», юридичну особу - Приватне підприємство «Енергобуд»було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців із реєстраційним номером юридичної особи ЄДР 10033940337.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»втратив чинність.
Проте, у зв’язку з тим, що правовідносини, щодо своєчасної сплати узгоджених податкових зобов’язань по податку на прибуток виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. П. п. 16.1.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 –УІ (із змінами та доповненнями) передбачено обов’язок платників податків сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків та зборів (обов’язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких законодавством України покладено обов’язок сплачувати податки і збори згідно із цим Кодексом.
Юридична особа –Приватне підприємство «Енергобуд»є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Хустській об’єднаній державній податковій інспекції в Закарпатській області.
Приватне підприємство «Енергобуд»має заборгованість перед бюджетом в розмірі 1870 гривень 29 копійок, яка є непогашеною та виникла у зв’язку з наступним.
25.11.2010 року працівниками Хустської об’єднаної державної податкової інспекції було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, в результаті якої було виявлено відповідачем порушення п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України '"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами'" №2181-111 від 21.12.2000 року (що діяв на момент перевірки), п. 16.4 статті 16 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»зі змінами та доповненнями не було подано (несвоєчасно подано) декларацію по податку на прибуток за 2008 - 2010 року. За результатами перевірки складено акт № 1807/15 від 25.11.2010 року. У зв’язку з неможливістю вручення акту перевірки, працівниками податкової інспекції було складено акт №196/15 від 07.12.2010 року.
На підставі вказаного акту перевірки № 1807/15 від 25.11.2010 року було винесено податкове повідомлення – рішення №0011491540/0/3393/10/15-011 від 07.12..2010 року, яким до відповідача, відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст. 17 даного Закону, було застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1870 гривень по податку на прибуток приватних підприємств. У зв’язку з неможливістю вручення податкового повідомлення - рішення, працівниками податкової інспекції було складено акт №200/15 від 22.12.2010 року.
Відповідно до п. 11.1 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарний квартал, півріччя, три квартали, рік.
Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181 Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Згідно пп.17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону 2181, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Податкові зобов'язання платника податків, нараховані контролюючим органом, відповідно до пунктів 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»вважаються узгодженими у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 п.5.2 ст. 5 цього Закону.
Вищевказані податкові повідомлення - рішення боржником не оскаржувались ні адміністративному, а ні судовому порядку, отже воно є узгодженим відповідно до ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III.
Відповідно до пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п. 14.1.175, п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
В зв'язку з тим, що Відповідачем не було сплачено узгоджені суми у встановлені строки та відповідно, проводячи упереджуючи заходи щодо погашення податкового боргу, платнику відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, Хустською об’єднаною державною податковою інспекцією рекомендованими листами з повідомлення про вручення поштового відправлення направлялися на адресу Відповідача податкові вимоги: № 1/39 від 31 січня 2011 року . Однак, відповідач не провів ніяких заходів по ліквідації заборгованості.
Станом на 04.04.2011 р. за приватним підприємством «Енергобуд»рахується податковий борг у сумі 1870 гривень. Заборгованість відповідача підтверджена матеріалами справи, а саме: Довідкою про стан заборгованості відповідача станом на 04.04.2011 року, копією акту №1807/15 від 25.11.2010 року, копією податкового повідомлення –рішення №0011491540/0/3393/10/15-011 від 07.12.2010 року, обліковою карткою платника, копією першої податкової вимоги.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до ч. 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Таким чином, податкові зобов’язання є узгодженими, але не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету.
Тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позовні вимоги Хустської об’єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області до Приватного підприємства «Енергобуд»про стягнення коштів з рахунку у банку задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунку у банку Приватного підприємства «Енергобуд»(Закарпатська область, місто Хуст, вул. Духновича, 2, код ЄДПРПОУ –35299906, р/р № 26003291591 в «Райффайзенбанк Аваль», місто Київ, МФО 380805) в сумі 1870 (одна тисяча вісімсот сімдесят) гривень податкового боргу.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова відповідно до ч.1 ст.254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.
Головуюча О.О. Большакова
Повний текст постанови виготовлено та підписано 27 травня 2011 року
Суддя О.О. Большакова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2011 |
Оприлюднено | 15.06.2011 |
Номер документу | 16066392 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні