ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2011 року Справа № 2а-0870/3301/11
10 год. 30 хв.
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Каракуші С.М.
при секретарі Гончаренко А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя (далі – позивач або УПФУ в Ленінському районі м. Запоріжжя) звернулось з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Запоріжнафтопродукт» про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у розмірі 2 943 грн. 75 коп.
У позові зазначено, що працівнику Відкритого акціонерного товариства «Запоріжнафтопродукт» (далі – відповідач або ВАТ «Запоріжнафтопродукт») призначена та виплачується пенсія на пільгових умовах відповідно до п. «б» - «з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за Списком № 2. Пенсія була призначена та виплачується на підставі матеріалів пенсійної справи, серед яких довідка, що підтверджує особливі умови праці, що дають право на нарахування пільгової пенсії пенсіонеру ОСОБА_1.
Згідно розрахунку боргу, сума нестягненого боргу зі сплати фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за період з лютого 2011 року по квітень 2011 року включно, призначених на пільгових умовах вищезазначеному громадянину становить 2 943 грн. 75 коп. Крім того позивач зазначає, що відповідачем порушуються вимоги ст.ст. 1, 2 Закону України «Про збір на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», згідно з якими усі підприємства, незалежно від форми власності та господарювання, галузевої належності та виду діяльності повинні відшкодовувати витрати пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Просить стягнути з відповідача 2 943 грн. 75 коп. на виплату і доставку пільгових пенсій за період з лютого 2011 року по квітень 2011 року включно.
Представник позивача у судове засідання не з’явилась, подала до суду клопотання про розгляд справи без участі представника УПФУ в Ленінському районі м. Запоріжжя , просила суд позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання повторно не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи у поштовому повідомленні про отримання судової повістки.
Враховуючи подане клопотання представника позивача, відповідно до ст.128 КАС України, суд прийняв рішення розглянути справу на підставі наявних доказів.
Відповідно до п.1 ст.41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З’ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Запоріжнафтопродукт» є платником збору на обов’язкове пенсійне страхування відповідно до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування», а також платником страхових внесків відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та зареєстроване в УПФУ у Ленінському районі м. Запоріжжя.
Статтею 1 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 № 400 (надалі Закон № 400) визначено, що платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об’єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об’єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Матеріалами справи встановлено, що громадянину ОСОБА_1 на підставі розпорядження від 19.01.2011 №125506 з 19.04.2007 призначена і виплачується пенсія на пільгових умовах за Списком №2. ОСОБА_1 працював у ВАТ «Запоріжнафтопродукт» на роботах, які згідно законодавства дає йому право на пенсію на пільгових умовах 5 років 10 місяців 20 днів, що підтверджується довідкою, що уточнює особливий характер роботи або умови праці, необхідні для призначення пільгової пенсії 17.01.2007 №01-04. Частка сплати відповідача у відшкодуванні витрат на виплату і доставку пенсії зазначеному пенсіонеру становить 47,11%.
Статтею 1 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 №400/97-ВР встановлено, що платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об’єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об’єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до абзацу 4 п.1 статті 2 зазначеного закону об’єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. До 17.02.2000 вказана стаття, крім визначення категорій працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, регулювала порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначений відповідно до п.п. «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 17.02.2000 норму що регулювала дане питання у ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» виключено та врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій шляхом введення окремого виду збору на обов’язкове державне пенсійне страхування у Закон України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування», яким передбачено, що платники збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, передбачені п. 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов’язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених ст. 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні до об’єкта оподаткування, який передбачено ст. 2 цього Закону. Суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, повинні сплачувати збір на обов’язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об’єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Цей порядок компенсації витрат Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» 09.07.2003 № 1058-IV чинності з 01.01.2004.
Пунктом «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що:
б) працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць:
чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах;
жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах.
Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи - жінкам;
в) трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі;
г) жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, - після досягнення 50 років і при загальному стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 15 років на зазначеній роботі;
д) жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років за умови виконання встановлених норм обслуговування.
Норми обслуговування для цих цілей встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України;
е) жінки, зайняті протягом повного сезону на вирощуванні, збиранні та післязбиральній обробці тютюну, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років;
є) робітниці текстильного виробництва, зайняті на верстатах і машинах, - за списком виробництв і професій, затверджуваним у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років; ж) жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України;
з) водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв:
чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи 25 років, в тому числі на зазначеній роботі не менше 12 років 6 місяців;
жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи 20 років, в тому числі на зазначеній роботі не менше 10 років
Розмір сум і порядок відшкодування вказаних витрат Пенсійному фонду України врегульований розділом 6 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» від 16.01.2004 № 64/8663.
Відповідно до п. 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону. П. 6.5 визначає, що розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Тобто, нормативно правовим актом на органи Пенсійного фонду України покладено обов’язок визначати розмір відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
П.6.8. зазначено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та інше), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.
Матеріалами справи встановлено, що відповідачу своєчасно надсилались розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пільгової пенсії пенсіонеру, що має право на пільгову пенсію на підприємстві відповідача за період з лютого 2011 року по квітень 2011 року включно.
Розмір виплачених пенсій підтверджується довідками УПФУ у Ленінському районі м. Запоріжжя про розмір виплачених пенсій, розрахунками фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій (Додаток №6 до Інструкції) які надсилалися відповідачу.
Абзацом 8 п. 3 ст. 106 Закону України «Про загальнообов’язкове пенсійне страхування» передбачено, що органи Пенсійного фонду України мають право звертатись до суду чи до господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. Несплачені суми фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій стягуються відповідно до норм вказаного Закону.
Наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог Законів України «Про пенсійне забезпечення», «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», не відшкодовано у повному обсязі суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, нарахованої і виплаченої органами Пенсійного фонду України з лютого 2011 року по квітень 2011року зазначеному пенсіонеру, у зв’язку з чим, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються
На підставі викладеного, ст. ст. 94, 158, 161-163, 257 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Запоржнафтопродукт» (вул. Дніпровське шосе, 21, м. Запоріжжя, 69069, код ЄДРПОУ 19283006) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя (вул. Трегубова, 18, м. Запоріжжя, 69041, код ЄДРПОУ 20508404, р/р № 256053012001079 – філія ЗОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», МФО 313957, код платежу 50020600) суму заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з лютого 2011року по квітень 2011 року у розмірі 2 943 (дві тисячі дев’ятсот сорок три) грн. 75 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М. Каракуша
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16068009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні