Постанова
від 06.06.2011 по справі 1170/2а-1156/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 червня 2011 року Спра ва № 1170/2а-1156/11

Кіровоградський окруж ний адміністративний суд

у складі: головуючого - су дді Ясенової Т.І.

при секретарі - Осипові й Н.В.,

за участю сторін:

представників позивача: Куліш Н.І.

відповідача: ОСОБА_2

представника відповідач а: ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Кіровограді справу за а дміністративним позовом упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Добровеличківському р айоні до фізичної особи - пі дприємця ОСОБА_2 про стягн ення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійног о фонду України в Добровелич ківському районі звернулось до Кіровоградського окружно го адміністративного суду з позовною заявою, в якій проси ть стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 забо ргованість по страхових внес ках в розмірі 1744 , 80 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а те, що ОСОБА_2 є платником страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування та зобов' яз ана нараховувати, обчислюват и і сплачувати в установлені строки і в повному обсязі стр ахові внески. Відповідно до п . 3 ст.106 Закону України “Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування” протя гом 10-ти денного терміну відпо відач не сплатила узгоджену вимогу № Ф-439 від 03.11.2010 р. про спла ту заборгованості зі сплати страхових внесків за ІІІ ква ртал в сумі 860,46 грн. та узгоджен у вимогу № Ф-32 від 24.02.2011 року про с плату заборгованості зі спла ти страхових внесків за ІV ква ртал 2010 року в сумі 884,34 грн. Вимог а про несплату недоїмки відп овідачем № Ф-439 на суму 860 грн. 46 к оп. була подана до відділу Дер жавної виконавчої служби Доб ровеличківського районного управління юстиції, на яку бу ло відкрито виконавче провад ження. Постановою державної виконавчої служби від 14.02.2011 рок у ВП № 22797681 „Про повернення вико навчого документа стягуваче ві” державною виконавчою слу жбою повернено виконавчий до кумент управлінню ПФУ через відсутність коштів у боржник а. Тому борг (недоїмка) підляга є стягненню у судовому поряд ку. Загальна сума недоїмки в р озмірі 1744,80 грн. складається із сум заборгованих (несплачен их) страхових внесків.

В судовому засіданн і представник позивача позов ні вимоги підтримала повніст ю, пояснення надала аналогіч ні викладеним в позовній зая ві.

Відповідач та представни к відповідача заперечували п роти позовних вимог посилаюч ись на те, що вимога про сплату пенсійних внесків у відпові дності до п.8 Прикінцевих поло жень Закону України „Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування” до пл атника фіксованого податку у відповідності до Указу През идента України від 03.07.1998 №727 „Про спрощену систему оподаткува ння, обліку та звітності суб' єктів малого підприємництва ” є неправомірною. Згідно заз наченого Указу Президента У країни, суб' єкт малого підп риємництва, який обрав спрощ ену систему оподаткування, н е є платником таких видів под атків і зборів (обов' язкови х платежів), зокрема, збору на обов' язкове державне пенсі йного страхування. Проте, стр аховий внесок у Пенсійний фо нд є обов' язковим платежем, що встановлено Законом Укра їни “Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання”, а відповідно до Закону України „Про систему оподат кування” обов' язкові плате жі не можуть встановлюватися або змінюватися іншими зако нами України, крім законів пр о оподаткування. Тобто, норми різних законів припускають неоднозначне трактування пр ав та обов' язків платників податків та контролюючих орг анів. Проте, згідно п.п. 4.4.1 п. 4.4 ст .4 Закону України „Про порядок погашення зобов' язання пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” у разі коли норма за кону чи іншого нормативно-пр авового акта, виданого на під ставі закону, або коли норми р ізних законів чи різних норм ативно-правових актів припус кають неоднозначне ( множинн е) трактування прав та обов' язків платників податків або контролюючих органів, внасл ідок чого є можливість прийн яти рішення на користь як пла тника податків, так і контрол юючого органу, рішення прийм ається на користь платника п одатків. Аналогічне положенн я містить ч.7 ст.4 Закону Україн и „Про основні засади держав ного нагляду (контролю) у сфер і господарської діяльності” .

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, відповіда ча та представника відповіда ча, дослідивши письмові дока зи у справі, суд дійшов виснов ку що позовні вимоги є обґрун тованими та підлягають задов оленню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що фізи чна особа-підприємець ОСОБ А_2 07.03.2000 р. зареєстрована як фі зична особа-підприємець та в зята на облік в Управлінні Пе нсійного фонду України в Доб ровеличківському районі Кір овоградської області (а.с.5).

Згідно ч.1 ст.15 Закону України „Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” від 09.07.2003 року №1058-ІV, платникам и страхових внесків до солід арної системи є страхувальни ки і застраховані особи.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 14 Закону Украї ни „Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння” передбачено, що страхув альниками та відповідно плат никами страхових внесків до Пенсійного фонду є роботодав ці, підприємства, установи і о рганізації, створені відпові дно до законодавства України , незалежно від форми власнос ті, виду діяльності та господ арювання, об' єднання громад ян, профспілки, політичні пар тії (у тому числі філії, предст авництва, відділення та інші відокремлені підрозділи заз начених підприємств, установ , організацій, об' єднань гро мадян, профспілок, політични х партій, які мають окремий ба ланс і самостійно ведуть роз рахунки із застрахованими ос обами), фізичні особи - суб' єкти підприємницької діяльн ості та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єктів підприємницької діяльності, які обрали особл ивий спосіб оподаткування (ф іксований податок, єдиний по даток, фіксований сільського сподарський податок, придбал и спеціальний торговий патен т), які використовують працю ф ізичних осіб на умовах трудо вого договору (контракту) або на інших умовах, передбачени х законодавством або договор ами цивільно-правового харак теру.

Відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України „Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” страхувальники на бувають статусу платників ст рахових внесків із дня їх реє страції у територіальному ор гані Пенсійного фонду.

Статтею 1 Закону України „Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” с трахові внески - кошти відра хувань на соціальне страхува ння та збір на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, сплачені згідно із законод авством, що діяло раніше; кошт и, сплачені на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування відповідно до цього Закону.

На підставі ч.3 ст.18 Закону Ук раїни „Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування” страхові внески є ці льовим загальнообов' язков им платежем, який справляєть ся на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Законом України Про внесе ння змін до законів України „ Про Державний бюджет України на 2010 рік” та „Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування” від 08.07.2010р. №2461, внес ено зміни до підпункту 4 пункт у 8 розділу XV „Прикінцеві поло ження” Закону України „Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування" шляхо м викладення в новій редакці ї: фізичні особи - суб'єкти під приємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опо даткування (фіксований подат ок, єдиний податок), та члени с імей зазначених осіб, які бер уть участь у провадженні ним и підприємницької діяльност і, на період дії законодавчих актів з питань особливого сп особу оподаткування сплачую ть страхові внески в порядку , визначеному цим Законом.

Сума страхового внеску вст ановлюється зазначеними осо бами самостійно для себе та ч ленів їх сімей, які беруть уча сть у провадженні такими осо бами підприємницької діяльн ості та не перебувають з ними у трудових відносинах. При ць ому сума страхового внеску з урахуванням частини фіксова ного або єдиного податку, що п ерерахована до Пенсійного фо нду України, повинна станови ти не менше мінімального роз міру страхового внеску за ко жну особу та не більше розмір у страхового внеску, обчисле ного від максимальної величи ни фактичних витрат на оплат у праці найманих працівників , грошового забезпечення вій ськовослужбовців, осіб рядов ого і начальницького складу, оподатковуваного доходу (пр ибутку), загального оподатко вуваного доходу, з якої сплач уються страхові внески.

Згідно абз.9 ст.1 Закону Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, мінімальний страховий в несок - сума коштів, що визнача ється розрахунково як добуто к мінімального розміру зароб ітної плати на розмір страхо вого внеску, встановлених за коном на день отримання заро бітної плати (доходу).

Відповідно до абз.6 п.4.7 Інстр укції про порядок обчислення і сплати страхувальниками т а застрахованими особами вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни, затвердженого постаново ю правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. №21-1, розмір мі німального страхового внеск у визначається шляхом множен ня мінімального розміру заро бітної плати, установленої з аконом на той час, за який здій снюється розрахунок сум стра хових внесків для застрахова них осіб, визначених підпунк тами 2.2.3 - 2.2.5 пункту 2.2 цієї Інстру кції, тобто фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності, у тому числі тих, як і обрали особливий спосіб оп одаткування (фіксований пода ток, єдиний податок) - на 32 від сотки за 2004 - 2005 роки; 31,8 відсотка за 2006 рік, 33,2 відсотка з 01.01.2007 року по 31.12.2010 року включно.

Частиною 1 ст. 53 Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2010 рік” від 27.04.2010 р. №2154-VІ уст ановлено на 2010 рік мінімальну заробітну плату у місячному розмірі: з 1 січня - 869 гривень, з 1 квітня - 884 гривні, з 1 липня - 888 гривень, з 1 жовтня - 907 гривен ь, з 1 грудня - 922 гривні.

Враховуючи розмір мінімал ьної заробітної плати та ста вку у розмірі 33,2 %, мінімальний страховий внесок для платник ів єдиного та фіксованого по датку у липні - вересні 2010 року становив 294, 82 грн. (888 грн. х 33,2 %) у мі сяць, у жовтні-листопаді 2010 рок у становив 301,12 грн.(907 х 33,2 %) у місяц ь, у грудні 2010 року становив 306,10 г рн.(922 х 33,2 %).

Згідно ч.6 ст.20 Закону України „Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” страхувальники зобов' яз ані сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий звітний період, не п ізніше ніж через 20 календарни х днів із дня закінчення цьог о періоду. Базовим звітним пе ріодом для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статт і 14 цього Закону є календарний місяць.

Суд не приймає до уваги поси лання відповідача на Закон У країни "Про систему оподатку вання", як на підставу звільне ння його від сплати страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування, з огляду на наступне .

Згідно п.п.3, 4 ст. 18 Закону У країни „Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання”, в редакції, діючій на ч ас виникнення спірних правов ідносин, страхові внески є ці льовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в п орядку, встановленому цим За коном. Страхові внески не вкл ючаються до складу податків, інших обов'язкових платежів , що складають систему оподат кування. На ці внески не пошир юється податкове законодавс тво. Законодавством не можут ь встановлюватися пільги з н арахування та сплати страхов их внесків або звільнення ві д їх сплати.

Ставки, механізм справлянн я та пільги зі сплати збору на обов'язкове державне пенсій не страхування встановлені З аконом України „Про збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування” та Законом Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння", якими не передбачено так ої пільги, як звільнення від с плати цього збору для суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок).

Виходячи з вищевикладеног о, страхові внески на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування не входять до системи оподаткування, на ни х не поширюється податкове з аконодавство, а іншим законо давством не можуть встановлю ватися пільги з нарахування та сплати цих внесків або зві льнення від їх сплати. Відтак , обов' язок сплачувати стра хові внески на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування не залежить від ста тусу платника податку.

Пунктом 16 розділу XV „Прикінц еві положення” Закону Україн и „Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” визначено, що до приведенн я законодавства України у ві дповідність із цим Законом, з акони України та інші нормат ивно-правові акти застосовую ться в частині, що не супереча ть цьому Закону.

За таких обставин Указ През идента України „Про спрощену систему оподаткування, облі ку та звітності суб'єктів мал ого підприємництва” не має п ріоритету перед Законом Укра їни „Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання” та застосовується лише в частині, що не суперечить йо му. В даному випадку він регул ює механізм зарахування част ини єдиного (фіксованого) под атку в рахунок страхових вне сків до Пенсійного фонду.

Пунктом 2 Указу Президента У країни „Про спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності суб'єктів малого підп риємництва” визначено, що ві дділення Державного казначе йства України наступного дня після надходження коштів пе рераховують суми єдиного под атку, зокрема 42 % до Пенсійного фонду України.

Частинами 2, 3 ст.106 Закону Укра їни „Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання” передбачено, що суми ст рахових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачен і страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Зак ону, в тому числі обчислені те риторіальними органами Пенс ійного фонду у випадках, пере дбачених частиною третьою ст атті 20 цього Закону, вважаютьс я простроченою заборгованіс тю із сплати страхових внеск ів і стягуються з нарахуванн ям пені та застосуванням фін ансових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату. В имога про сплату недоїмки є в иконавчим документом. Протяг ом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобо в'язаний сплатити суми недої мки та суми фінансових санкц ій. У разі якщо страхувальник , який одержав вимогу територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки і пр отягом десяти робочих днів п ісля її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недо їмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, в ключеної до вимоги, або не узг одив вимогу з відповідним ор ганом Пенсійного фонду, або н е оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо с трахувальник узгодив вимогу , але не сплатив узгоджену сум у недоїмки протягом десяти р обочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідн ий орган Пенсійного фонду зв ертається в установленому за коном порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відпо відного підрозділу державно ї виконавчої служби. У зазнач ених випадках орган Пенсійно го фонду також має право звер нутися до суду чи господарсь кого суду з позовом про стягн ення недоїмки.

Відповідно до ст.23 Закону „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” спори, що виникають із право відносин за цим Законом, вирі шуються в судовому порядку.

Судом встановлено, що фізич на особа-підприємець ОСОБА _2 отримала особисто під роз писку вимогу від 03.11.2010 р. за № Ф-439 п ро сплату заборгованості зі сплати страхових внесків за ІІІ квартал в сумі 860,46 грн. та ви могу від 24.02.2011 року за № Ф-32 про сп лату заборгованості зі сплат и страхових внесків за ІV квар тал 2010 року в сумі 884,34 грн., що під тверджується матеріалами сп рави (а.с.19,20). Доказів погашення відповідачем зазначеної заб оргованості суду не надано.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача по сплаті страхових внесків складає 1744 грн. 80 коп., що підтве рджується довідкою управлін ня Пенсійного фонду України в Добровеличківському район і Кіровоградської області ві д 30.05.2011р. № 631/07-32 (а.с.47).

На підставі викладеного, су д дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись вищевикладен им, ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, с уд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (іден тифікаційний код НОМЕР_1) на користь управління Пенсій ного фонду України в Доброве личківському районі Кіровог радської області (код ЄДРПОУ 20650042, р/р 256073121239 в ОУ ВАТ Державний о щадний банк України в м. Кіров ограді, МФО 323475) заборгованість в розмірі 1744 (тисяча сімсот сор ок чотири) грн. 46 коп.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Кіровогра дський окружний адміністрат ивний суд шляхом подання в 10-д енний строк з дня її проголо шення, а у разі застосування с удом частини третьої статті 160 КАС України - протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скар ги, копія якої одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Постанова у повному обсязі складена 06.06.2011р.

Суддя Ясенова Т.І.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16068741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1156/11

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Постанова від 06.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні