Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 травня 2011 року Справа № 2а-3511/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого - судді: Прудн ика С.В.,
при секретарі: Шматковій Д .О.,
за участю сторін:
представника позивача: О СОБА_1 (довіреність №22/10 від 23.03 .2011 р.),
представника відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Ле нінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м.Луганську до Приватного п ідприємства «Промтех-Луга» п ро стягнення податкового бор гу в сумі 381786 грн. 00 коп,
В С Т А Н О В И В:
26 квітня 2011 року позивач Ле нінська міжрайонна держав на податкова інспекція у м.Лу ганську звернувся до суду із адміністративним позовом, в обґрунтування якого зазначи в, що Приватне підприємство « Промтех-Луга» є платником по датків та зборів, перебуває н а податковому обліку в Лен інській МДПІ у м.Луганську. Станом на березень 2011 року пі дприємство має заборгованіс ть перед бюджетом зі сплати п одатку на додану вартість у р озмірі 381786 грн. 00 коп.
В обгрунтування вимог пози вач посилається на те, що орга ном державної податкової сл ужби здійснювалися необхід ні заходи, спрямовані на стяг нення з відповідача вказаної суми, передбачені Законом Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» №2 181-ІІІ від 21.12.2000 року, а саме: напра влено першу податкову вимогу №1/2251 від 06.08.2009 р., другу податкову вимогу №2/3001 від 25.11.2009 року та при йнято рішення №4 від 03.02.2010 року п ро стягнення коштів та прода ж інших активів боржника. У зв ' язку із несплатою відповід ачем суми заборгованості, по зивач просив стягнути з Прив атного підприємства «Промте х-Луга» на користь Ленінськ ої міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луг анську податковий борг в сум і 381 786 грн. 00 коп.
У судовому засіданні предс тавник позивача просив позов ні вимоги задовольнити, пояс нив, що Приватне підприємств о «Промтех-Луга» є платником податків та зборів, перебува є на податковому обліку в Л енінській МДПІ у м.Луганськ у. Станом на березень 2011 року п ідприємство має заборговані сть перед бюджетом зі сплати податку на додану вартість у розмірі 381786 грн. 00 коп. Позивач з азначає, що ним було вчинено н еобхідні заходи, спрямовані на стягнення суми заборгован ості з відповідача. З цією мет ою ПП «Промтех-Луга» було нап равлено першу податкову вимо гу №1/2251 від 06.08.2009 р., другу податко ву вимогу №2/3001 від 25.11.2009 року та п рийнято рішення №4 від 03.02.2010 рок у про стягнення коштів та про даж інших активів. Вказані ви моги були направлені поштов им відправленням та поверну ті з позначкою «за зазначено ю адресою не проживає». Врахо вуючи наведене позивач проси в стягнути з Приватного підп риємства «Промтех-Луга» на к ористь Ленінської міжра йонної державної податково ї інспекції у м.Луганську под атковий борг в сумі 381 786 грн. 00 ко п.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату слухання справи п овідомлявся належним чином.
Оскільки відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджуєтьс я поштовими повідомленнями, суд дійшов висновку про можл ивість подальшого розгляду а дміністративної справи за йо го відсутності.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають пр аво стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми грошових зобов'язань та/а бо податкового боргу у випад ках, порядку та розмірі, встан овлених цим Кодексом, стягув ати суми простроченої заборг ованості суб'єкта господарюв ання перед державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) з а кредитом (позикою), залучени м державою (Автономною Респу блікою Крим чи територіально ю громадою міста) або під держ авну (місцеву) гарантію, а тако ж за кредитом з бюджету в поря дку, визначеному цим Кодексо м.
Статтею 1 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» №2181-ІІІ від 21. 12.2000 року, який діяв на момент ви никнення спірних правовідно син, дається визначення поня ття податкового боргу (недої мки) як податкового зобов'яза ння (з урахуванням штрафних с анкцій за їх наявності), самос тійно узгодженого платником податків або узгодженого в а дміністративному чи судовом у порядку, але не сплачене у вс тановлений строк, а також пен я, нарахована на суму такого п одаткового зобов'язання; под аткове зобов'язання визначен е як зобов'язання платника по датків сплатити до бюджетів або державних цільових фонді в відповідну суму коштів у по рядку та у строки, визначені ц им Законом або іншими закона ми України.
Відповідно до вказаної ста тті платниками податків можу ть бути юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичні особи, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно з з аконами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові п латежі), пеню та штрафні санкц ії.
Таким чином, податковий бор г може існувати у разі, коли іс нує податкове зобов' язання , узгоджене саме платником по датків, статус якого визнача ється відповідним законом що до відповідного податку, збо ру (обов'язкового платежу).
Згідно ст. 9 Закону України « Про систему оподаткування» в ід 25.06.1991 року № 1251-XII, який діяв на мо мент виникнення спірних прав овідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані, зокрема, пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів) т а сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни. Обов' язок пла тника податків щодо здійснен ня своєчасної сплати суми по даткових зобов' язань встан овлений також пунктом 16.1.4. стат ті 16 Податкового кодексу Укра їни.
У відповідності до ст. 14 Зак ону України «Про систему опо даткування» податок на додан у вартість є загальнодержавн им податком.
Порядок нарахування та спл ати податку на додану вартіс ть було визначено Законом Ук раїни «Про податок на додану вартість», а з 01.01.2011 Податковим кодексом України.
Згідно зі ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», суб' єкти господарюва ння зобов' язані у встановле ному цим законом порядку спл ачувати податок на додану ва ртість.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податкове зобов'яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Зазн ачене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платн иком податків в адміністрати вному або судовому порядку. Я кщо у майбутніх податкових п еріодах (з урахуванням строк ів давності, визначених стат тею 15 цього Закону) платник по датків самостійно виявляє по милки у показниках раніше по даної податкової декларації , такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок. Платник податків має п раво не подавати такий розра хунок, якщо такі уточнені пок азники зазначаються ним у ск ладі податкової декларації з а будь-який наступний податк овий період, протягом якого т акі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих р озрахунків визначається у по рядку, встановленому для под аткових декларацій.
Крім того, підпунктом 5.3.1 п. 5.3 с т. 5 того ж Закону встановлено, що платник податків зобов'яз аний самостійно сплатити сум у податкового зобов'язання, з азначену у поданій ним подат ковій декларації, протягом д есяти календарних днів, наст упних за останнім днем відпо відного граничного строку, п ередбаченого підпунктом 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 цього Закону д ля подання податкової деклар ації.
Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 за значеного Закону, узгоджена сума податкового зобов'язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.
Згідно п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган держа вної податкової служби здійс нює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шл яхом стягнення коштів, які пе ребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шлях ом продажу майна такого плат ника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягне ння коштів та продаж майна пл атника податків провадяться не раніше ніж через 60 календа рних днів з дня надіслання та кому платнику податкової вим оги. Стягнення коштів з рахун ків платника податків у банк ах, обслуговуючих такого пла тника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направл яється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.
Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено , що виконанням податкового о бов'язку визнається сплата в повному обсязі платником ві дповідних сум податкових зоб ов'язань у встановлений пода тковим законодавством строк .
Виходячи з аналізу вказани х положень, суд вважає, що позо вні вимоги підлягають задово ленню з огляду на таке.
Приватне підприємство «Пр омтех-Луга», ідентифікаційни й код 34386919, зареєстроване як юри дична особа Виконавчим коміт етом Луганської міської ради 31.05.2006 року за №13821020000008697 (арк. справи 5). Підприємство перебуває на о бліку в Ленінській міжр айонній державній податков ій інспекції у м.Луганську з 31.05.2006 року за №864.
У судовому засіданні встан овлено, що Ленінською між районною державною податко вою інспекцією у м.Луганську вчинялися передбачені зако нодавством заходи, спрямован і на погашення відповідачем суми заборгованості. З цією м етою до Приватного підприєм ства «Промтех-Луга» було над іслано першу податкову вимог у від 06.08.2009 року № 1/2251 та другу под аткову вимогу від 25.11.2009 року № 2/30 01 (арк. справи 8-11).
Рішенням №4 від 03.02.2010 року заст упника начальника Ленінсь кої МДПІ у м.Луганську було вирішено здійснити стягненн я коштів та продаж інших акти вів, що перебувають у власнос ті (повному господарському в іданні) платника податків Пр иватного підприємства «Пром тех-Луга», а також тих активів , права власності на які він на буде у майбутньому, в рахунок погашення узгодженої суми п одаткового боргу цього платн ика податків (арк. справи 11).
Вказані вимоги були направ лені поштовим відправлення м та повернуті з позначкою «з а зазначеною адресою не прож иває» (арк. справи 9, 11).
Актом перевірки Ленінськ ою міжрайонною державною податковою інспекцією у м.Лу ганську від 08.12.2010 року №864/23/34386919 Л енінською міжрайонною дер жавною податковою інспекці єю у м.Луганську, складеним за результатами невиїзної док ументальної перевірки Прива тного підприємства «Промтех -Луга», зафіксовано порушенн я відповідачем п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п .п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» , п.2 ст.3 Закону україни «Про бу хгалтерський облік та фінан сову звітність в Україні», в р езультаті чого занижено пода ток на додану вартість за лип ень 2009 року в сумі 254524 грн. 00 коп. (а рк. справи 15-17).
Крім того, в даному випадку, в тому числі, ставиться питан ня про стягнення з відповіда ча на користь державного бюд жету штрафних санкцій за пор ушення граничного строку спл ати податку на додану вартіс ть, які у відповідності до п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» накладаються на п латника податків за порушенн я податкового законодавства у розмірах, визначених цією с таттею.
Як передбачено п. 17.3 ст. 17 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачем були по рушені вимоги п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» та п.п. 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додан у вартість» в частині несвоє часної сплати податку на дод ану вартість. Такі порушення податкового законодавства є підставою для накладення на відповідача штрафних санкці й відповідно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами».
Згідно податкового повідо млення-рішення № 0001932310/0 від 14.12.2010 р оку Ленінською міжрайон ною державною податковою ін спекцією у м.Луганську на від повідача були накладені штра фні санкції у загальному роз мірі 127262 грн. (арк. справи 13).
Суду не надано доказів щодо оскарження відповідачем вка заного податкового повідомл ення-рішення, тому він має спл атити суму штрафу за порушен ня граничного строку сплати податку на додану вартість.
У судовому засіданні встан овлено, що податкове повідом лення-рішення № 0001932310/0 від 14.12.2010 ро ку було розміщено позивачем на дошці податкових оголошен ь, про що складений акт від 10.01.201 1 року №2, відповідно до підпун кту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» , згідно з яким, у разі коли под атковий орган або пошта не мо же вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з н езнаходженням посадових осі б, їх відмовою прийняти подат кове повідомлення або податк ову вимогу, незнаходженням ф актичного місця розташуванн я (місцезнаходження) платник а податків, податковий орган розміщує податкове повідомл ення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному дл я огляду місці біля входу до п риміщення податкового орган у. При цьому день розміщення т акої податкової вимоги вважа ється днем її вручення. Таким чином, податкове зобов' яза ння є узгодженим.
Отже, з відповідача підляг ає стягненню податковий борг з податку на додану вартість у сумі 381786 грн. 00 коп., в тому числ і:
- податкове зобов' яз ання за основним платежем - 254524 грн. 00 коп.;
- штрафні санкції - 127262 грн. 00 коп.
Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги Ленінської між районної державної податко вої інспекції у м.Луганську д о Приватного підприємства «П ромтех-Луга» про стягнення п одаткового боргу підлягают ь задоволенню як такі, що є зак онними та обґрунтованими.
Оскільки, спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведення судових експертиз, судові ви трати(судовий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС України стягненню з в ідповідача не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
П О С ТА Н О В И В:
Позовні вимоги Ленінськ ої міжрайонної державної п одаткової інспекції у м.Луга нську до Приватного підприєм ства «Промтех-Луга» про стяг нення податкового боргу, зад овольнити повністю.
Стягнути з Приватног о підприємства «Промтех-Луга » (91000, м.Луганськ, вул.Сосюри, буд .137) на користь Ленінської м іжрайонної державної подат кової інспекції у м.Луганськ у податковий борг в сумі 381 786 гр н. (триста вісімдесят одна тис яча сімсот вісімдесят шість гривень 00 копійок).
Постанова може бут и оскаржена в апеляційному п орядку до Донецького апеляці йного адміністративного суд у.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, вста новленого Кодексом адмініс тративного судочинства Укра їни, якщо таку скаргу не було п одано.
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття п останови у письмовому пров адженні апеляційна скарга по дається протягом десяти дн ів з дня отримання копії по станови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційно го адміністративного суду ч ерез Луганський окружний ад міністративний суд. Копія ап еляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.
Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та поря дку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Украї ни, було повідомлено про мож ливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскаржен ня постанови суду обчислюєт ься з наступного дня після закінчення п'ятиденного ст року з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливіст ь отримання копії постанови суду.
Постанову складено у повно му обсязі 24 травня 2011 року.
Суддя С.В. Прудник
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16068827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Прудник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні