Постанова
від 19.05.2011 по справі 2а-3767/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №11.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 травня 2011 року Справа № 2а-3767/11/1270

Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:

судді: Щ ипачової Г.Є.

при секретарі: Л ихоліт Ю.С.

за участю:

представника позивача: ОСОБА_5.(довіреність № 28 від 05.05.2011 р.)

представника відповідача: не з' явився;

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Луганського Інституту Агро промислового Виробництва до Відділу Державної виконавчо ї служби Слов' яносербськог о районного управління юстиц ії Луганської області про ви знання дій протипраними та с касування постанови від 13.04.2011 р оку,-

ВСТАНОВИВ:

05 травня 2011 року позива ч - Луганський Інститут Агр опромислового Виробництва з вернувся до Луганського окру жного адміністративного суд у з позовом до Відділу Держав ної виконавчої служби Слов' яносербського районного упр авління юстиції Луганської о бласті, в якому просить визна ти дії ВДВС Слов' яносербськ ого районного управління юст иції Луганської області неп равомірними, скасувати поста нову ВДВС Слов' яносербсько го районного управління юсти ції від 13.03.11 про арешт коштів, зо бов' язати ВДВС Слов' яносе рбського районного управлін ня юстиції Луганської област і зняти арешт з рахунків Луга нського Інституту Агропроми слового Виробництва № 35210008000125 та № 3521501400125.

В обґрунтування заявле них вимог позивач посилаєтьс я, що постановою державного в иконавця ВДВС Слов' яносерб ського районного управління юстиції Луганської області від 13.04.11 накладено арешт на роз рахункові рахунки позивача № 280503000060, № 280131000060, № 280504000060, № 35210008000125, № 3521501400125, № 3 5212006000125, № 35219010000125, № 35219009000125, № 312511272210191, № 35218011000125, № 37112914900125, № 35225015000125, № 31250273210191, № 31259274210191 на за гальну суму 271596,66 грн. Але в пере ліку арештованих рахунків зн аходиться рахунок № 35210008000125 про грама класифікації видатків та кредитування державного бюджету 6591030 «Фундаментальні д ослідження з природних і тех нічних наук у сфері агропром ислового комплексу» та рахун ок № 3521501400125 програма класифікац ії видатків та кредитування державного бюджету 6591060 «Прикл адні наукові та науково-техн ічні розробки, виконання роб іт за державними цільовими п рограмами і державним замовл енням, фінансова підтримка т ехнічного забезпечення наук ових установ та підготовки н аукових кадрів Національної академії аграрних наук Укра їни», через які виплачується заробітна плата працівників бюджетної установи, фінансу вання по яким відбувається з а рахунок Державного бюджету загального фонду. Дії ВДВС Сл ов' яносербського районног о управління юстиції призвел и до затримки виплати заробі тної плати за квітень 2011 року т а подальших виплат.

У судовому засіданні представник позивача уточни в позовні вимоги, просив скас увати постанову ВДВС Слов' яносербського районного упр авління юстиції Луганської о бласті від 13.0411 про арешт кошті в в частині накладення арешт у на рахунки Луганського Інс титуту Агропромислового Вир обництва № 35210008000125 та № 3521501400125 та зоб ов' язати ВДВС Слов' яносер бського районного управлінн я юстиції Луганської області скасувати арешт на рахунках Луганського Інституту Агроп ромислового Виробництва № 35210 008000125 та № 3521501400125, надав суду поясне ння, аналогічні викладеним в уточненій позовній заяві та просив задовольнити позов.

Представник відповід ача в судове засідання не при був, надав суду заперечення п роти позову, в яких посилаєть ся, що відповідачем щодо вико нання зведеного виконавчого провадження № 6477016 від 16.07.2007 року про стягнення боргів з Луган ського Інституту Агропромис лового Виробництва 08.08.2009 року направлені запити до реєстру ючи установ. Згідно відповід і інспекції держтехнагляду в ід 11.09.2009 за підприємством - бор жником ДП ДГ «Агроспілка ЛІА ПВ» зареєстровано 38 одиниць с ільськогосподарської техні ки. Тому 11.09.2009 року державним ви конавцем було накладено ареш т на майно боржника та оголош ено заборону на його відчуже ння. Згідно повідомлення ДПІ від 14.09.2009 боржник має рахунки, т ому 15.09.2009 року державним викона вцем було внесено постанову про арешт коштів на рахунках боржника та направлено до ус танов банків для виконання. 01. 04.2010 року направлені повторні з апити до реєструючи установ. Згідно відповіді інспекції держтехнагляду від 05.05.2010 року з а підприємством - боржником ДП ДГ «Агроспілка ЛІАПВ» зар еєстровано 38 одиниць сільськ огосподарської техніки. Рані ше на зазначене майно держав ним виконавцем було вже накл адено арешт та оголошено заб орону його відчуження. Згідн о повідомлення ДПІ від 29.07.2010 рок у боржник має рахунки, тому 26.07. 2010 року державним виконавцем було винесено постанову про арешт коштів на рахунках бор жника та направлено до устан ов банків для виконання. В 2011 ро ці періодично робилися запит и до реєструючи установ про в иявлення майна боржника та р озрахункових рахунків. 13.04.2011 ро ку у зв' язку з тим, що рішення боржником добровільно не ви конується, згідно відповідей ДПІ боржник має рахунки, тому на підставі ст.. 52 Закону Украї ни «Про виконавче провадженн я» державним виконавцем була внесена постанова про арешт коштів на усіх рахунках борж ника. Згідно повідомлення ДК У постанова про арешт коштів була прийнята до виконання. Т аким чином, вимог Закону Укра їни «Про виконавче проваджен ня» державним виконавцем пор ушено не було, державний вико навець діяв в рамках та на під ставі Закону України «Про ви конавче провадження». Відпов ідач просив відмовити у задо воленні позовних вимог і роз глянути справу без участі йо го представника.

Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст. 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до ст. 1 Зако ну України “Про виконавче пр овадження” виконавче провад ження, як завершальна стадія судового провадження та при мусове виконання рішень інши х органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і пос адових осіб, визначених у цьо му Законі, що спрямовані на пр имусове виконання рішень суд ів та інших органів (посадови х осіб), які провадяться на під става, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Зако ном, іншими нормативно-право вими актами, прийнятими відп овідно до цього Закону та інш их законів, а також рішеннями , що відповідно до цього Закон у підлягають примусовому вик онанню (далі - рішення).

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 2 Закон у України “Про виконавче про вадження”, примусове виконан ня рішень покладається на де ржавну виконавчу службу, яка входить до системи органів М іністерства юстиції України . Примусове виконання рішень здійснюють державні виконав ці, визначені Законом Україн и «Про державну виконавчу сл ужбу». Згідно ч. 2 ст. 4 цього Зак ону державний виконавець є п редставником влади і здійсню є примусове виконання судови х рішень, постановлених імен ем України, та рішень інших ор ганів (посадових осіб), викона ння яких покладено на держав ну виконавчу службу, у порядк у, передбаченому законом.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 с т. 11 Закону України “Про викон авче провадження” державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання р ішення, зазначеного в докуме нті на примусове виконання р ішення, у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим до кументом і цим Законом. Згід но п.6 ч. 3 ст. 11 державний виконав ець у процесі здійснення вик онавчого провадження має пра во накладати арешт на кошти т а інші цінності боржника, зок рема на кошти, які перебувают ь на рахунках і вкладах у банк ах, інших фінансових установ ах, на рахунки в цінних папера х, а також опечатувати каси, пр иміщення і місця зберігання грошей.

Згідно до ч. ч. 1, 2, 4 ст. 52 Зак ону України “Про виконавче п ровадження” звернення стягн ення на майно боржника поляг ає в його арешті, вилученні та примусовій реалізації. Стяг нення за виконавчими докумен тами звертається в першу чер гу на кошти боржника у гривня х та іноземній валюті, інші ці нності, у тому числі кошти на р ахунках і вкладах боржника у банках та інших фінансових у становах, на рахунки в цінних паперах у депозитаріях цінн их паперів. На кошти та інші ці нності боржника, що знаходят ься на рахунках, вкладах та на зберіганні у банках чи інших фінансових установах, накла дається арешт, Арешт поширює ться також на кошт на рахунка х, які будуть відкриті після в инесення постанови про накла дення арешту.

Положеннями статті 57 З акону України “Про виконавче провадження” визначено пор ядок накладення арешту і вил учення майна боржника.

Арешт на майно боржник а може накладатися державним виконавцем шляхом винесення постанови про арешт коштів т а інших цінностей боржника, щ о знаходяться на рахунках і в кладах чи на зберіганні у бан ках або інших фінансових уст ановах; винесення постанови про арешт коштів, що перебува ють у касі боржника або надхо дять до неї; винесення постан ови про арешт майна боржника та оголошення заборони на йо го відчуження; проведення оп ису майна боржника і накладе ння на нього арешту. Вказаним и постановами може бути накл адений арешт у розмірі суми с тягнення з урахуванням викон авчого збору, витрат, пов'язан их з організацією та проведе нням виконавчих дій та засто сованих державним виконавце м штрафів, на все майно боржни ка або на окремі предмети. Коп ії постанови, якою накладено арешт на майно боржника та ог олошено заборону на його від чуження, державний виконавец ь надсилає органам, що здійсн юють реєстрацію майна або ве дуть реєстр заборони на його відчуження. Копії постанови державного виконавця про ар ешт коштів чи майна боржника надсилаються не пізніше нас тупного робочого дня після ї ї винесення дня боржнику та б анкам чи іншим фінансовим ус тановам. Постанова державног о виконавця про арешт коштів чи майна боржника може бути о скаржена в десятиденний стро к у порядку, встановленому ци м Законом.

Відповідно до ч. 1 статт і 59 Закону України “Про банки і банківську діяльність” аре шт на майно або кошти банку, що знаходяться на його рахунка х, а так само арешт на кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що знаходятьс я в банку, накладається виклю чно за санкціонованою прокур ором постановою слідчого, за постановою державного викон авця у випадках, передбачени х законами України, або за ріш енням суду.

Крім того, частиною шо стою статті 59 зазначеного Зак ону передбачено, що стягненн я на грошові кошти та інші цін ності фізичних чи юридичних осіб, що знаходяться у банку, м оже бути звернене за виконав чими документами, передбачен ими законами України.

Стаття 59 Закону передб ачає, що майно боржника може б ути звільнено з-під арешту за постановою начальника відпо відного відділу державної ви конавчої служби, якому підпо рядкований державний викона вець, якщо під час розгляду ві дповідної скарги боржника ви явлено порушення встановлен ого цим Законом порядку накл адення арешту.

Постановою Кабінету М іністрів України від 09.07.2008 № 609 за тверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковую ться кошти державного та міс цевих бюджетів, або бюджетни х установ (далі - Порядок).

Згідно п. 1 Порядку, він визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковую ться кошти державного та міс цевих бюджетів (далі - кошти бю джету) або бюджетних установ , шляхом безспірного списанн я, у тому числі з реєстраційни х та спеціальних реєстраційн их рахунків розпорядників та одержувачів бюджетних кошті в, відкритих в органах Держав ного казначейства, що прийня ті судовими та іншими держав ними органами (посадовими ос обами), які відповідно до зако ну мають право приймати такі рішення (далі - державний орга н).

Відповідно до п. 30 Поря дку, безспірне списання кошт ів загального фонду відповід ного бюджету здійснюється ор ганом Державного казначейст ва, який обслуговує боржника , в межах бюджетних асигнуван ь на поточний рік, передбачен их у затвердженому кошторисі розпорядника бюджетних кошт ів, плані використання бюдже тних коштів одержувачів та у разі наявності на рахунках б оржника відкритих асигнуван ь за відповідними кодами кла сифікації видатків бюджету.

Згідно з п. 32 Порядку, п останова про арешт та за наяв ності копії виконавчого доку мента і рішення суду надсила ється органу Державного казн ачейства, який обслуговує бо ржника, для визначення коду е кономічної класифікації вид атків бюджету, на який наклад атиметься арешт. Арешт накла дається на відкриті асигнува ння, які обліковуються на рах унках загального та спеціаль ного фонду бюджету за відпов ідними кодами економічної кл асифікації видатків, та на ко шти, які обліковуються на рах унках спеціального фонду в ч астині власних надходжень у межах загальної суми їх зали шку на рахунку. Орган Державн ого казначейства приймає до виконання постанову державн ого виконавця про арешт кошт ів боржника, оформлену в поря дку, встановленому Мін' юсто м, із зазначенням найменуван ня боржника та суми коштів, як а підлягає арешту та списанн ю. У разі потреби накладення а решту на окремий рахунок бор жника чи окремий код економі чної класифікації видатків б юджету державний виконавець у постанові про арешт може за значити номер такого рахунка чи коду економічної класифі кації.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 2 Бюджет ного кодексу України, бюджет на установа - орган, установ а чи організація, створена у в становленому порядку органа ми державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого с амоврядування, яка повністю утримується за рахунок відпо відно державного чи місцевих бюджетів. Відповідно до ст. 25 ч . 1 Бюджетного кодексу України , Державне казначейство Укра їни здійснює безспірне списа ння грошових коштів з рахунк ів, на яких обліковуються кош ти Державного бюджету Україн и та місцевих бюджетів, за ріш енням, яке було прийняте держ авним органом, що відповідно до закону має право на його за стосування.

Згідно ч. 2 ст. 12 Бюджет ного кодексу України, борг кл асифікується за типом кредит ора та за типом боргового зоб ов' язання. Будь-які бюджетн і зобов' язання та платежі з бюджету можна здійснювати л ише за наявності відповідног о бюджетного призначення (ст . 23 ч. 1 Бюджетного кодексу Украї ни).

Частиною 2 статті 25 Бю джетного кодексу України пер едбачено, що безспірне списа ння коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державн ого бюджету України чи місце вих бюджетів, в рахунок погаш ення зобов' язань таких бюдж етних установ не допускаєтьс я.

Статтею 7 Бюджетного кодексу України передбачено , що бюджетні кошти використо вуються тільки на цілі, визна чені бюджетними призначення ми.

Судом встановлено, щ о постановою заступника нач альника ВДВС Слов' яносербс ького районного управління ю стиції Козинко В.В. від 13.04.20 11 при примусовому виконанні з веденого виконавчого провад ження № 6477016 від 16.07.2007 року на підс таві: виконавчих листів: № 2а-77 39/10 від 06.12.2010 та № 2а-20862/09 від 10.02.2010, вида них Луганським окружним адмі ністративним судом, вимог Уп равління пенсійного фонду Ук раїни в Слов' яносербському районі та виконавчого листа № 2-40 від 06.05.2010, виданого Слов' ян осербським районним судом Лу ганської області про стягнен ня з Луганського інституту а гропромислового виробництв а на користь фізичної особи та УПФУ в Слов' яносербсько му районі суму у розмірі 271596,66 гр н. накладено арешт на кошти Лу ганського інституту агропро мислового виробництва в сумі 271596,66, що належать боржнику та м істяться на рахунках № 280503000060, № 2 80131000060, № 280504000060, № 35210008000125, № 3521501400125, № 35212006000125, № 3 5219010000125, № 35219009000125, № 312511272210191, № 35218011000125, № 37112914900125, № 35225015000125, № 31250273210191, № 31259274210191 в ГУДКУ у Лу ганські області, м. Луганськ, М ФО 804013.

Згідно п.3.1 ст. 3 Статуту Луганського інституту агроп ромислового виробництва на укова установа є державною б юджетною установою, згідно п . 4.2 ст. 4 Статуту джерелами форм ування майна наукової устано ви є державне майно, передане їй Академією; кошти державно го бюджету, що виділяються Ак адемією на фінансування наук ово-дослідних робіт і т. д.

Згідно довідки Голо вного управління Державно го казначейства України у Лу ганській області № 04-04/3298 від 22.04.201 1 Луганський інститут агропр омислового виробництва, код ЄДРПОУ 00729327, знаходиться на обс луговуванні в управлінні Дер жавного казначейства у м. Луг анську Головного управл іння Державного казначейств а України у Луганській облас ті, є бюджетною установою та п овністю фінансується за раху нок коштів державного бюджет у, у т.ч. на виплату заробітної плати працівникам установи.

Листом Головного управління Державного казн ачейства України у Луганські й області № 04-04/3689 від 18.05.2011 повідом ляється, що рахунки: 35215014000125 за КП КВ 6591060 «Прикладні наукові та н ауково-технічні розробки, ви конання робіт за державними цільовими програмами і держа вним замовленням, фінансова підтримка технічного забезп ечення наукових установ та п ідготовки наукових кадрів Ук раїнської академії аграрних наук», КЕКВ 1171 та 35210008000125 за КПКВ 65910 30 «Фундаментальні досліджен ня у сфері природних і техніч них наук у сфері агропромисл ового комплексу», КЕКВ 1171 відк риті на ім' я Луганського ін ституту агропромислового ви робництва, код ЄДРПОУ 00729327. Згід но плану використання бюджет них коштів на 2011 рік по вищевка заним рахункам видатки запла новано на виплату заробітної плати та нарахування на заро бітну плату.

Згідно ч. 1, 3 ст. 6 Закону України “Про виконавче пров адження” державний виконаве ць зобов' язаний використов увати надані йому права відп овідно до закону і не допуска ти у своїй діяльності поруше ння прав та законних інтерес ів громадян і юридичних осіб . Рішення, дії або бездіяльні сть державного виконавця мож уть бути оскаржені в порядку , встановленому цим Законом.

Накладення арешту на грошові кошти, що містяться н а рахунках Луганського інсти туту агропромислового вироб ництва № 35210008000125 та № 3521501400125 перешко джає реалізації права праців ників інституту на отримання заробітної плати, яке здійсн юється через данні банківськ і рахунки. Державним виконав цем було накладено арешт на г рошові кошти боржника на рах унках в банку, не зважаючи на ї х цільове призначення.

Таким чином, виходячи з матеріалів справи, суд дійш ов висновку, що постанова зас тупника начальника ВДВС Слов ' яносербського районного у правління юстиції ОСОБА_2 від 13.04.2011 при примусовому вико нанні зведеного виконавчого провадження № 6477016 від 16.07.2007 року на підставі: виконавчих лист ів: № 2а-7739/10 від 06.12.2010 та № 2а-20862/09 від 10. 02.2010, виданих Луганським окружн им адміністративним судом, в имог Управління пенсійного ф онду України в Слов' яносерб ському районі та виконавчог о листа № 2-40 від 06.05.2010, виданого Сл ов' яносербським районним с удом Луганської області про стягнення з Луганського інст итуту агропромислового виро бництва на користь фізичної особи та УПФУ в Слов' яносер бському районі суму у розмір і 271596,66 грн. підлягає скасуванню в частині накладення арешту на кошти, що містяться на раху нках № 35210008000125 та № 3521501400125 в ГУДКУ у Л уганській області.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданн і 19.05.2011 проголошено вступну та р езолютивну частини постанов и. Виготовлення постанови у п овному обсязі відкладено на 25.05.2011, про що повідомлено після проголошення вступної та рез олютивної частини постанови в судовому засіданні з ураху ванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Украї ни.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Уточнені позов ні вимоги Луганського інстит уту агропромислового виробн ицтва задовольнити в повном у обсязі.

Скасувати постанову Відділу державної виконавчо ї служби Слов' яносербськог о районного управління юстиц ії Луганської області від 13.04. 2011 про арешт коштів в частині н акладення арешту на кошти, що містяться на рахунках № 3521000800012 5 та № 3521501400125 в ГУДКУ у Луганській області, МФО 804013.

Зобов' язати Відділ державної виконавчої служби Слов' яносербського районн ого управління юстиції Луган ської області скасувати ареш т на рахунках Луганського Ін ституту Агропромислового Ви робництва № 35210008000125 та № 3521501400125.

Стягнути з Державног о бюджету України на користь Луганського інституту агроп ромислового виробництва 3 г рн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційно му порядку до Донецького апе ляційного адміністративног о суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстан ції подається протягом десят и днів з дня її проголошення. У разі застосування судом час тини третьої статті 160 КАС Укр аїни, а також прийняття поста нови у письмовому провадженн і апеляційна скарга подаєтьс я протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Украї ни, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п' ятиденного строку з момен ту отримання суб' єктом влад них повноважень повідомленн я про можливість отримання к опії постанови суду.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.

У разі подання апеляці йної скарги постанова, якщо ї ї не скасовано, набирає закон ної сили після повернення ап еляційної скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційно го оскарження буде поновлено , то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

Повний текст постанов и складено та підписано 25 трав ня 2011 року.

Суддя Г.Є. Щипачова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16068944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3767/11/1270

Постанова від 19.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Щипачова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні