Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 травня 2011 року Справа № 2а-1899/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
Головуючого судді: Захарової О.В.
при секретарі: Б ілоконі Д.І.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 12.01.2011 № 950/10)
представник відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції в Луганській обл асті до Комунального підприє мства «Саночистка» про стягн ення коштів за податковим бо ргом, -
ВСТАНОВИВ:
02 березня 2011 року Алчевська о б' єднана державна податков а інспекція в Луганській обл асті звернулася до суду з адм іністративним позовом до Ком унального підприємства «Сан очистка» про стягнення кошті в за податковим боргом.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що Ком унальне підприємство «Саноч истка» відповідно до даних з емельного кадастру м. Брянка є землекористувачем.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю» ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю справ ляється у вигляді земельного податку або орендної плати. В ідповідач знаходиться на под атковому обліку у Брянківськ ому відділенні Алчевської об ' єднаної державної податко вої інспекції в Луганській о бласті станом на 25.02.2011 має грошо ве зобов' язання в сумі 846 626,77 г рн. по податку на землю з юриди чних осіб, у т.ч.: основний плат іж - 617782,31 грн. за деклараціями від 20.05.2010 №4450, від 18.08.2010 №9108, від 22.01.2010 №188, від 20.05.2009 №4395, від 27.01.2009 №302, від 17.04.2008 №6746 5, від 30.01.2008 №64946; пеня - 105119,96 грн. згі дно ст. 16 ЗУ №2181; штрафні санкції - 123724,50 грн.
Податковий борг у розмірі 84 6 626,77 грн. станом на 25.02.2011 відповід ачем не сплачений, у зв' язку з чим позивач просив стягнут и кошти в сумі 846626,77 грн. податко вого боргу по земельному под атку з Комунального підприєм ства «Саночистка» з рахунків в банках.
Ухвалою суду від 03 березня 201 1 року адміністративний позо в Алчевської об' єднаної дер жавної податкової інспекції в Луганській області до Кому нального підприємства «Сано чистка» про стягнення коштів за податковим боргом в части ні позовних вимог про стягне ння узгодженого податкового зобов' язання за деклараціє ю від 30.01.2008 №64946 залишено без розг ляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зов, надав пояснення аналогі чні викладеним в адміністрат ивному позові, просив позовн і вимоги задовольнити та стя гнути з Комунального підприє мства «Саночистка» кошти за податковим боргом з земельно го податку з юридичних осіб у розмірі 731 916,80 грн.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце судового р озгляду повідомлений належн им чином, причини неявки суду невідомі, заперечення проти позову, заяву про розгляд спр ави без його участі або заяву про визнання позову відпові дач суду не надав.
Суд вважав можливим розгля дати справу за відсутності п редставника відповідача, на підставі доказів, наявних в м атеріалах справи.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, перевірив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і доказів, на явних в матеріалах справи, оц інивши їх відповідно до вимо г ст. 69-72 КАС України, суд прийшо в до наступного.
Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст . 3 КАС України справа адмініст ративної юрисдикції - публіч но-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є , орган ви конавчої влади, орган місцев ого самоврядування, їхня пос адова чи службова особа або і нший суб'єкт, який здійснює вл адні управлінські функції на основі законодавства.
З урахуванням виклад еного, зазначена справа відн осяться до юрисдикції адміні стративних судів, оскільки у часником спору є суб'єкт влад них повноважень (орган держа вної податкової служби, наді лений публічно-владними повн оваженнями).
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 Закон України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами” та Закон Украї ни «Про систему оподаткуванн я» втратили чинність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення спірних правовідноси н.
Відповідач - комунальне п ідприємство «Саночистка» за реєстровано в якості юридичн ої особи виконавчим комітето м Брянківської міської ради Луганської області 20.12.2005 (а.с. 54-55) та як платник податків знахо диться на обліку в Брянківсь кому відділенні Алчевської о б' єднаної державної податк ової інспекції в Луганській області.
Відповідно до частини 2 стат ті 5 Закону України від 03 липня 1992 року №2535-XII «Про плату за землю » Комунальне підприємство «С аночистка» є суб'єктом плати за землю (платником), що підтв ерджується Державними актам и на право постійного корист ування землею №15 від 26.06.1995 та №55 в ід 31.10.1997 (а.с. 57,58).
Статтею 2 Закону України від 03 липня 1992 року №2535-ХІІ «Про плат у за землю» передбачено, що пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 01 січня і до 01 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій.
Згідно преамбули ЗУ «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» від 21.12.2000 №2181 (далі - ЗУ №2181 чинному на момент вини кнення спірних правовідноси н) цей Закон є спеціальним зак оном з питань оподаткування, який установлює порядок пог ашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включ аючи збір на обов'язкове держ авне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає проц едуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.1.12 ст.1 ЗУ №2181 к онтролюючий орган - державни й орган, який у межах своєї ком петенції, визначеної законод авством, здійснює контроль з а своєчасністю, достовірніст ю, повнотою нарахування пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) та погашенням податк ових зобов'язань чи податков ого боргу. Вичерпний перелік контролюючих органів визнач ається статтею 2 цього Закону .
Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Згідно з п. 3 ч.1 ст. 9 Закону Укр аїни " Про систему оподаткува ння" платники податків та збо рів (обов'язкових платежів) зо бов'язані сплачувати належні суми податків та зборів (обов 'язкових платежів) у встановл ені законами термін.
У відповідності зі ст. 1 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " від 21.12.2000 №2181- III (зі змінами та доп овненнями) передбачено: п.1.3 по датковий борг (недоїмка) - пода ткове зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.
Згідно п.5.1 ст. 5 Закону, податк ове зобов'язання (зобов'язанн я платника податків сплатити до бюджетів або державних ці льових фондів відповідну сум у коштів у порядку та строки в изначені цим Законом або інш ими законами України), самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації.
Відповідно до п. п 5.4.1 .п. 5.4 ст.5 у згоджена сума податкового зо бов'язання, не сплачена платн иком податків у строки, визна чені цією статтею, визнаєтьс я сумою податкового боргу пл атника податків.
Відповідно до п. п 5.4.1 .п. 5.4 ст.5 За кону №2181 узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.
Підпунктом 16.1.1. пункту 16.1 ст.16 в ищезазначеного Закону Украї ни передбачено, що після закі нчення встановлених строків погашення узгодженого подат кового зобов'язання на суму п одаткового боргу нараховуєт ься пеня.
Підпунктами 16.4.1 та 16.4.2 підпунк ту 16.4 вищезазначеної статті З акону передбачено, що пеня на раховується на суму податков ого боргу (включаючи суму штр афних санкцій за їх наявност і) із розрахунку 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, діюч ої на день виникнення такого податкового боргу або на ден ь його (його частини) погашенн я, залежно від того, яка з вели чин таких ставок є більшою, за кожний календарний день про строчення у його сплаті.
Зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зб орів (обов'язкових платежів), к рім пені щодо порушення стро ків розрахунків у сфері зовн ішньоекономічної діяльност і, що встановлюється окремим законодавством.
Згідно п.п 17.1.7.п 17.1 ст.17 Закону Ук раїни №2181 у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов'яза ний сплатити штраф у таких ро змірах:
- при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Пунктом 17.3 ст.17 вищезазначен ого Закону передбачено, що сп лата (стягнення) штрафних сан кцій, передбачених цією стат тею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарж ення їх сум.
З матеріалів справи вбачає ться, що комунальне підприєм ство «Саночистка» станом на 25.02.2011 має податковий борг з земе льного податку з юридичних о сіб у розмірі 731916,80 грн.
Земельний податок з юридич них осіб у розмірі 731 916,80 грн. скл адається з наступного:
- податкові зобов' язання - 503 072,34 грн., визначенні платнико м податків самостійно, що під тверджується податковими ро зрахунками земельного подат ку від 20.05.2010 №4450 (а.с. 28), від 18.08.2010 №9108 (а.с . 30), від 22.01.2010 №188 (а.с. 34), від 20.05.2009 №4395 (а.с. 37), від 27.01.2009 №302 (а.с. 41) та від 17.04.2008 №67465 (а .с. 44).
- штрафні санкції - 123 724,50 грн. , застосовані податковим орг аном на підставі податкового повідомлення - рішення від 03.03.2010 №0000651501 на суму 9797,62 грн. та пода ткового повідомлення-рішенн я від 23.12.2010 №0004481501 на суму 113 926,88 грн. (а .с.53).
- пеня за несвоєчасну сплату - 105 119,96 грн.
Податкове повідомлення-рі шення від 23.12.2010 №0004481501/0 винесене на підставі акта перевірки № 287/15/ 21775219 від 23.12.2010 на суму 113926,88 грн. отрим ане відповідачем 23.12.2010, що підтв ерджується підписом директо ра Гафеєва Ю.М. у корінці п одаткового повідомлення ріш ення.
Податкові повідомлення-рі шення від 03.03.2010 №0000651501 на суму 9797,62 гр н. та податкового повідомлен ня-рішення від 23.12.2010 №0004481501 на суму 113 926,88 грн. у встановленому зако ном порядку відповідачем не оскаржені, суми штрафних сан кцій не сплачені.
Загальна сума податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 731916,80 г рн. підтверджується довідкою про суми податкового боргу п латника податків станом на 25.0 2.2011, податковими розрахунками земельного податку і даними зворотнього боку облікової картки платника (а.с. 8,9-27, 28-50).
З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення подат кового боргу про те, вони не пр извели до повного погашення відповідачем податкового бо ргу.
Так, позивачем 25.10.2001 вручено в ідповідачу першу податкову в имогу від 25.10.2001 №1/25 та 01.07.2002 - вруче на друга податкова вимога ві д 28.11.2001 №2/98, про що свідчать підпи си уповноважених осіб Комуна льного підприємства «Саночи стка» у корінцях першої і дру гої податкової вимоги (а.с. 59).
Перша і друга податкові вим оги в установленому законом порядку відповідачем не оска ржені.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України, що набр ав чинності з 01.01.2011.
Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право визначати у ви значених цим Кодексом випадк ах суми податкових та грошов их зобов'язань платників под атків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та /або податкового боргу у випа дках, порядку та розмірі, вста новлених цим Кодексом, стягу вати суми простроченої забор гованості суб'єкта господарю вання перед державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залучен им державою (Автономною Респ ублікою Крим чи територіальн ою громадою міста) або під дер жавну (місцеву) гарантію, а так ож за кредитом з бюджету в пор ядку, визначеному цим Кодекс ом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); зверт атися до суду щодо стягнення коштів платника податків, як ий має податковий борг, з раху нків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму пода ткового боргу або його части ни (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Згідно п. 6 ст. 71 КАС України, су д розглянув справу на підста ві доказів, наявних в матеріа лах справи.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Податковий борг відповіда ча з земельного податку з юри дичних осіб у розмірі - 731 916,80 г рн. підтверджений матеріалам и справи, тому суд вважає позо вні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню в повному обсязі.
При прийнятті рішення суд к ерується нормами матеріальн ого права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 16 травня 2011 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 20 травня 2011 року, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ал чевської об' єднаної держав ної податкової інспекції в Л уганській області до Комунал ьного підприємства «Саночис тка» про стягнення коштів за податковим боргом, задоволь нити повністю.
Стягнути з Комунальн ого підприємства «Саночистк а» (і.к. 21775219) кошти за податковим боргом з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 731916 ,80 грн. (сімсот тридцять одна ти сяча дев' ятсот шістнадцять гривень 80 копійок) з рахунків у банку, обслуговуючих таког о платника, перерахувавши їх на р/р 3321581170017, одержувач: Управлі ння Держказначейства в м. Бря нка (УДК) Банк одержувача, МФО: 804013, ідентифікаційний код 21775219.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Апе ляційна скарга подається до адміністративного суду апел яційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Повний текст постано ви складений і підписаний 20 тр авня 2011 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16069368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні