Постанова
від 11.05.2011 по справі 2а-3174/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

11 травня 2011 р.                                                                                    № 2а-3174/11/1370  

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої cудді –Потабенко В.А.

за участю секретаря – Гойни Є.А.,

за участю представників сторін:

позивача –ОСОБА_1, згідно довіреності,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мокате Україна" про стягнення коштів,-

в с т а н о в и в :

ДПІ у Франківському районі м. Львова звернулася до суду з позовом до ТзОВ "Мокате Україна" про стягнення податкової заборгованості в розмірі 103154,94 грн., що складається з сум штрафних (фінансових) санкцій та основного платежу по податку на додану вартість.

Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги з підстав, викладених в позовній заяві. Просить позов задовольнити.  

Суд вважає за доцільне зазначити, що відповідач в судове засідання не з'явився, кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про відсутність адресата за адресою, вказаною на конверті.

Згідно ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Мокате Україна", знаходиться за адресою: 79015, Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 197.

Відтак, суд вважає, що відповідач, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи і справу можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, оглянувши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно акта перевірки про порушення податкового законодавства № 4533/15-2/33944638 від 27.09.2010 року, ДПІ в Франківському районі м. Львова 11.10.2010 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0009331530/0 за платежем податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), яким позивачу донараховано 98242,80 грн. основного платежу податку на додану вартість та 4912,14 грн. штрафних (фінансових) санкцій. В матеріалах справи наявні докази розміщення вказаного повідомлення-рішення 18.10.2010 року на дошці податкових оголошень через неможливість його вручення платникові податків.

Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі –Закон № 2181-III) (в редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин), ДПІ у Франківському районі м. Львова виставило ТзОВ "Мокате Україна" податкові вимоги:

-          І податкова вимога № 1/1657 від 05.11.2010 року на суму 103154,94 грн.;

-          ІІ податкова вимога № 2/1922 від 20.12.2010 року на суму 103154,94 грн.

До матеріалів справи долучено копії відповідних актів про неможливість вручення платнику податків податкової вимоги у зв’язку з відсутністю останнього за місцем реєстрації та розміщення таких вимог на дошці податкових оголошень.

Зі слів представника позивача ні податкові повідомлення-рішення, ні податкові вимоги не оскаржувалися.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов’язання), платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ, податковий борг –податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв  будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган –державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) та погашенням податкових зобов’язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов’язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов’язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків ТзОВ "Мокате Україна" не вжив жодних заходів для погашення податкового зобов’язання.

Згідно довідки позивача, станом на 02.03.2011 року податкова заборгованість відповідача складає 103154,94 грн. (з них - 98242,80 грн. основне зобов’язання та 4912,14 грн. - штрафні (фінансові) санкції).  

На даний час вказані сума податкового зобов'язання в розмірі 103154,94 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищенаведене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33, 35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -  

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.  

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Мокате Україна", код ЄДРПОУ 33944638, що зареєстроване за адресою: 79015, м. Львів, вул. Городоцька, 197, до бюджету податковий борг в сумі 103154 (сто три тисячі сто п’ятдесят чотири) гривні 94 коп.  

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

Повний текст постанови виготовлений 16.05.2011 року.

Суддя                                                                                Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16070498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3174/11/1370

Постанова від 11.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні