ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 травня 2011 р. № 2а-4217/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Гулика А.Г., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Галицького району м. Львова в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Західному регіоні до Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квітучий сад»про стягнення штрафу, -
в с т а н о в и в :
прокурор Галицького району м. Львова звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Західному регіоні до Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квітучий сад», в якому просить стягнути з відповідача до бюджету штраф в розмірі 306 грн. 00 коп.
Позовні вимоги мотивовані невиконанням відповідачем припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Львівській області, у зв’язку з чим на відповідача накладено штраф. Проте, у встановлений законодавством строк, відповідачем до бюджету штраф не сплачено, що зумовило звернення прокурора в інтересах держави з вказаним вище адміністративним позовом до суду.
Ухвалою від 08.04.2011 року суддя відкрив скорочене провадження у даній справі, надав відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз’яснив наслідки такого неподання.
Судом встановлено, що позовні вимоги не стосуються прав, свобод, інтересів та обов’язків третіх осіб.
Суд належним чином виконав обов’язок щодо повідомлення відповідача. Проте, відповідач заперечення проти позову чи заяву про визнання позову до суду не подав, хоча належним чином був повідомлений суддею про наслідки такого неподання. Таким чином, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши повідомлені прокурором обставини, дослідивши надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається із матеріалів справи, на підставі ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»та акту перевірки від 17.11.2010 року № 03-1599, позивачем винесено припис від 10.02.2010 року № 03-313.
Зі змісту вказаного припису вбачається, що ОСББ «Квітучий сад»зобов’язано здійснити ряд заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства, з посиланням на відповідну вимогу законодавства та визначенням термінів усунення виявлених порушень. Окрім того, зобов’язано надати план заходів щодо виконання припису до 25.02.2010 року та повідомити про виконання припису в цілому до 07.05.2010 року.
Судом встановлено, що, за ухилення від виконання припису від 10.02.2010 року № 03-313, позивачем винесено постанову від 13.12.2010 року № 83 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, якою на відповідача накладено штраф в розмірі 306 грн. 00 коп.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у зв’язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об’єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулюються Законом України «Про електроенергетику»від 16.10.1997 року № 575/97-ВР.
Як вбачається з положень ст. 9 цього Закону, державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, інші органи, визначені законодавством України.
Відповідно до ч. 7 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб’єктів електроенергетики.
Відповідальність за порушення законодавства про електроенергетику визначається ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»від 16.10.1997 року № 575/97-ВР. Так, згідно з п.п. 2, 3 ч. 3 вказаної статті, суб’єкти господарської діяльності несуть відповідальність, зокрема, за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій –штраф у розмірі до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб’єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. При цьому, суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Порядок накладення державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання регулюється Положенням про порядок накладення на суб’єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312.
Згідно з п.п. 2, 3, 8 вказаного Положення, штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб’єктів господарювання, зокрема, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів та порушення умов ліцензій. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою (розпорядженням).
Отже, як вбачається з системного аналізу норм чинного законодавства України, державні інспектори безпосередньо наділені правом накладати на суб’єктів господарювання штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики, зокрема, за ухилення, невиконання чи несвоєчасне виконання вимог приписів, що оформляється відповідною постановою.
Узагальнюючи викладене вище, суд вважає, що прийняття державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області постанови від 13.12.2010 року № 83 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері постачання, відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», є обґрунтованим та таким, що відповідає вимогам закону.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квітучий сад»(місцезнаходження: 79008, м. Львів, вул. Лисенка, буд. 5, код ЄДРПОУ - 36182514) до Державного бюджету України суму штрафу у розмірі 306 грн. 00 коп. (триста шість гривень).
3. Постанову суду звернути до негайного виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Відповідно до ч. 8 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 12 травня 2011 року.
Суддя Гулик А.Г.
З оригіналом згідно
Суддя Гулик А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16071708 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні