Постанова
від 03.06.2011 по справі 2а-5709/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 червня 2011 р. № 2а-5709/11/1370

Львівський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого-судді Кра вчука В.М.

за участю секретаря судово го засідання Ганачівської Л.Ю.

представника позивача Ядчишин О.Т.,

представника відповідача Фацієвича Р.Я.,

розглянувши адмініст ративну справу за позовом

Львівське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів

до Миколаївська районна спі лка споживчих товариств

про про стягнення заборгован ості ,

В С Т А Н О В И В :

Львівське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звернулося д о суду з позовною заявою до Ми колаївської районної спілки споживчих товариств про стя гнення штрафних санкцій за н естворені робочі місця для п рацевлаштування інвалідів в 2009 році в розмірі 6 074, 37грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, зокрема, що відповідно до наявного у справі статистич ного звіту відповідача за 2009 р ік середньооблікова чисельн ість працюючих становила 8 ос іб, що зобов' язувало його ст ворити 1 робоче місце для прац евлаштування інваліда. Таким чином, кількість робочих міс ць, незайнятих інвалідами на підприємстві, становить 1 осо ба, а фактично не було працевл аштовано жодного інваліда. ч им порушено норми ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»та не сплачено відпо відні штрафні санкції.

В судовому засіданні позив ач позов підтримав з мотивів , зазначених у позовній заяві .

Представник відповідача п озов визнав. Проте просить ро зстрочити виконання до 2011 рок у у зв' язку із скрутним мате ріальним становищем.

Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріал и справи, дослідивши надані д окази, даючи правову оцінку с пірним правовідносинам, Суд виходив з наступного.

Відповідач - Миколаївська р айонна спілка споживчих това риств, зареєстрована як плат ників страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття в Фонді соц іального захисту інвалідів т а використовує найману працю фізичних осіб.

Миколаївська районна спіл ка споживчих товариств подал а за 2010 рік звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів, з якого вбачає ться, що середньооблікова чи сельність працівників, що ви користовувалась відповідач ем у 2010 р. становила 8 осіб, фонд о плати праці штатних працівни ків 96,6 тис. грн. Норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів ста новив 1 особа. Проте, середньо облікова кількість штатних п рацівників у 2010 році, яким вста новлено інвалідність, у Мико лаївській районній спілці сп оживчих товариств складає 0 о сіб.

Львівським обласним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів нараховано ад міністративно-господарську санкцію 6 056,25 грн. Останнім днем сплати санкції було 15 квітня 2010 р. Сума пені за порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій за о дин день прострочення станов ить 1,51 грн. (6 025,25 грн. х 0,025%). За періо д з 16.04.2011 р. по 27.04.2011 р. включно дорів нює 12 днів, т.ч. пеня 1,51 + 12 = 18,12 грн. От же, сума адміністративно-гос подарських санкцій та пені р азом становить 6 074,37 грн.

Статтею 43 Конституції Украї ни задекларовано право кожно го на працю, що включає можлив ість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджуєть ся. Виконання та реалізація з азначеної конституційної но рми забезпечується законами України, підзаконними актам и та актами ненормативного х арактеру, які встановлюють м еханізм реалізації права на працю.

Поняття «робоче місце інва ліда», «спеціальне робоче мі сце інваліда»визначено стат тею 1 Закону України "Про реабі літацію інвалідів в Україні" від 06.10.2005 N 2961-IV (набрав чинності з 0 1.01.2006), і розуміється як робоче м ісце інваліда - місце або виро бнича ділянка постійного або тимчасового знаходження осо би у процесі трудової діяльн ості на підприємствах, в уста новах і організаціях; спеціа льне робоче місце інваліда - о креме робоче місце або ділян ка виробничої площі, яка потр ебує додаткових заходів з ор ганізації праці особи з урах уванням її індивідуальних фу нкціональних можливостей, об умовлених інвалідністю, шлях ом пристосування основного і додаткового устаткування, т ехнічного обладнання тощо.

Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" від 21.03.91 N 875-XII (далі - Закон).

Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвал ідів та з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії їм забезпечується право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.

Обов'язки роботодавців сто совно забезпечення прав інва лідів на працевлаштування ви значені частиною третьою ста тті 18 Закону, а саме: виділення та створення робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальних р обочих місць; створення для і нвалідів умов праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації; забезпечення інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинн им законодавством; надання д ержавній службі зайнятості і нформації, необхідної для ор ганізації працевлаштування інвалідів; звітування Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.

Основні правила визначенн я нормативу робочих місць дл я забезпечення працевлаштув ання інвалідів та застосуван ня штрафних санкцій за невик онання цього нормативу встан овлено статтями 19, 20 Закону.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 19 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця . Підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, самостійн о розраховують кількість роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів відповідно до нормативу, встановленого час тиною першою цієї статті, і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць окр углюється до цілого значення .

Відповідальність за незаб езпечення зазначених нормат ивів відповідно до частини д ругої статті 19 Закону поклада ється на підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю.

Частиною 1 статті 20 Закону вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положен ня цієї частини не поширюєть ся на підприємства, установи і організації, що повністю ут римуються за рахунок коштів державного або місцевих бюдж етів.

Відповідно до ч.7 ст. 19 Закону порядок реєстрації у Фонді с оціального захисту інваліді в, його відділеннях, строки по дання йому звітів про зайнят ість та працевлаштування інв алідів, зарахування кількост і робочих місць для працевла штування інвалідів, контролю за виконанням нормативів ро бочих місць та перевірки під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, щодо їх реєстраці ї у Фонді соціального захист у інвалідів, його відділення х, подачі щорічного звіту та с плати ними адміністративно-г осподарських санкцій, а тако ж надання державній службі з айнятості інформації, необхі дної для організації працевл аштування інвалідів, визнача ються Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Відповідно до пункту 2.1 Інст рукції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів" від 10.02.2007р. N 42, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 13.02.2007 р. за N 117/13384 зв іт складається роботодавцям и щороку і до 1 березня, наступ ного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за міс цем їх державної реєстрації відділенню Фонду.

Судом встановлено, що відпо відачем подавався звіт форми № 10-ПІ, де норматив робочих міс ць для забезпечення працевла штування інвалідів становив 1 особу. Однак фактично не пра цевлаштовано жодної особи-ін валіда, будь-яких доказів щод о інформування відповідних д ержавних органів про готовні сть та наявність можливості працевлаштування 6 осіб-інва лідів підприємством суду не надано.

Порядок сплати підприємст вами (об'єднаннями), установам и і організаціями штрафних с анкцій до відділень Фонду со ціального захисту інвалідів , акумуляції, обліку та викори стання цих коштів встановлює ться «Порядком сплати підпри ємствами, установами, органі заціями та фізичними особами , що використовують найману п рацю, суми адміністративно-г осподарських санкцій та пені за невиконання нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів», затверджени й Постановою Кабінету Мініст рів України від 31.01.2007 року № 70 (на далі - Порядок).

Відповідно до зазначеного Порядку роботодавці сплачую ть суму адміністративно-госп одарських санкцій відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Ф онду) за місцем їх державної р еєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємц ів на балансовий рахунок 3510 в у становах Національного банк у, відкритий в органах Держав ного казначейства, або на бал ансовий рахунок 2510 в установа х комерційних банків до 15 квіт ня року, що настає за роком, в я кому відбулося порушення нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів. Обч ислення суми адміністративн о-господарських санкцій пров одиться роботодавцями самос тійно згідно з порядком запо внення звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в, затвердженим Мінпраці за п огодженням з Держкомстатом. У разі коли роботодавець не о держує прибутку, сума адміні стративно-господарських сан кцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до з аконодавства. Порушення стро ків сплати суми адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і у розмірі 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку за кожний календа рний день прострочення.

В звіті форми № 10-ПІ відповід ач самостійно не визначив су му адміністративно-господар ських санкцій в розмірі, а том у така визначена позивачем в розмірі 6 056,25 грн. Позивачем нар аховано відповідачу пеню за несвоєчасну сплату адмініст ративно-господарських санкц ій в розмірі 18,12 грн. Розрахунок суми заборгованості відпові дає вихідним даним. Отже, зага льна сума заборгованості ста новить 6 074,37 грн.

За таких обставин Суд вважа є, що визнання позову підтвер джується доказами, позов є об грунтованим і підлягає до за доволення.

Щодо розстрочення виконан ня рішення, то підстав для цьо го Суд не вбачає, оскільки від повідач не надав суду жодних доказів, які б свідчили про об ' єктивні перешкоди у викона нні судового рішення. Саме ли ше покликання на відсутність грошових коштів не є підстав ою для встановлення особливо го порядку виконання рішення .

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ч. 4 ст. 94 К АС України судові витрати у ф ормі судового збору з відпов ідача стягувати не належить.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС Ук раїни, Суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити по вністю.

Стягнути з Миколаївської р айонної спілки споживчих тов ариств (місцезнаходження: м. Л ьвів, пл. Маланюка, буд. 6, іденти фікаційний код 01758762) на користь Львівського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів (місцезнаходже ння: м. Львів, пл. Маланюка, буд. 6, ідентифікаційний код 23949066) осн овний борг в сумі 6056,25 гривень т а пеню в розмірі 18,12 гривень, вс ього - 6074 (шість тисяч сімдесят чотири тисячі) 37 (тридцять сім ) копійок.

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії. Апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Повний текст постанови складений 08 червня 2011 року.

Суддя Кравчук В.М.

З оригіналом згідно

Суддя Кравчук В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16075562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5709/11/1370

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 19.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні