Постанова
від 27.04.2011 по справі 2а-3124/11/0170/7
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

27 квітня 2011 р. (16:46) Справа №2а-3124/11/0170/7

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді Маргарі това М.В., при секретарі Силант ьєвої О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Кр имнафтозбуд"

до Кримського Республіка нського підприємства "Бюро р еєстрації та технічної інвен таризації м. Євпаторія"

про визнання протиправним и дій, рішення, скасування ріш ення та спонукання до викона ння певних дій

за участю:

від позивача - представника за довіреністю ОСОБА_1,

відповідач - не з' явилас я

Обставини справи: позивач з вернувся до суду з адміністр ативним позовом до Кримсько го республіканського підпри ємства "Бюро реєстрації та те хнічної інвентаризації м. Єв паторія " та, з урахуванням ут очнень позовних вимог (а.с.95), пр осить визнати протиправними дії відповідача по внесенню до схематичного плану ділян ки по АДРЕСА_1 інвентарної справи штампу „побудовано с амовільно” з зазначенням у н ьому самовільно побудованих лит. Г 1, Ш, Щ, Э, Ю, ТП, 57, П; визнати п ротиправними дії відповідач а по внесенню до схематичног о плану ділянки по АДРЕСА_1 інвентарної справи до штамп у „побудовано самовільно”, я кій був проставлений раніше, а саме 20.05.2008р. с літ. А' , Б', Б'1, В', В'1, В '2, Г' додатково літ. Ц, Ч, а також просить спонукати відповіда ча зареєструвати право власн ості позивача в реєстрі прав власності на нерухоме майно на комплекс, загальною площе ю 706,3 кв.м., якій розташований за адресою: АДРЕСА_1, якій скл адається з: житлового будинк у літ «А», загальною площею 42,8 к в.м., житлова площа 36,2 кв.м.; конто ри літ. «О-О1»; червоного куточ ку, літ. «Б», загальна площа 46,8 к в.м., з ганком площею 2,2 кв.м.; гара жу літ. «Г1»; тарного складу, лі т. «Д», загальної площі 69,2 кв.м.; б удівлі насосної, літ. «Ж», зага льної площі 44,8 кв.м.; пробосхов іща літ. «К», загальної площі 3 9,5 кв.м.; прохідної літ. «П»; сара ю літ. «Т»; насосної літ. «У», за гальної площі 34,8 кв.м.; пожежног о депо - магазину, літ. «Ч», за гальної площі 42,5 кв.м.; будиночк у оператора, літ. «Ю», загально ї площі 30 кв. м.; будівлі щитово ї, літ. «Э», загальної площі 15,7 к в.м.; виробничого блоку літ. «Н », загальної площі 126,2 кв.м.; тран сформаторної підстанції літ . «ТП», загальної площі 60,5 кв.м.; о бмивального пункту, літ. «57», з агальної площі 153,5 кв.м.; баки, 1-21, 24, 37-39, 42, 50-56, 58-60; водойми відкритої, л іт. «40»; артезіанської свердло вини, літ. «48»; автоналівної ес такади «№ 10»; зливної естакади , «№ 11»; технологічних трубопр оводів «№ 12»; мощення літ. «І»; огорожі «№ 1-9».

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач протипр авно відмовляється виконув ати рішення № 721 виконкому Сак ської міської ради від 23.09.2010р. т а № 1049 від 23.12.2010р. про реєстрацію п рава власності позивача на к омплекс, розташований за адр есою АДРЕСА_1 а у реєстрі п рав власності на об' єкти не рухомого майна.

Позивач вказує на те, що ті о бставини, якими обґрунтоване рішення про відмову у держав ної реєстрації прав, винесен ому відповідачем 24.01.2011р. не можу ть бути такими обставинами, я кі перешкоджають підготовці свідоцтва, та реєстрації пра ва власності позивача на нал ежне йому нерухоме майно.

Крім того, позивач вказує, щ о відповідач протиправно вні с до інвентарної справи штам п „побудовано самовільно” ві дносно об' єктів, які існува ли впродовж багатого часу, та не визнавались самовільно п обудованими у ході проведенн я попередніх технічних інвен таризацій.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином, за перечень на позовні вимоги н е надіслав, але направив до су ду лист (а.с.35), у якому просить р озглянути справу згідно до в имог законодавства за наявни ми у справі документами та у відсутність представника в ідповідача.

Суд, враховуючи викладене, в важає за можливе провести ро згляд справи у відсутність п редставника відповідача, на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 19 Конст итуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України, з авданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пор ушень з боку

органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служ бових осіб, інших суб'єктів п ри здійсненні ними владних у правлінських функцій на осн ові законодавства, в тому чи слі на виконання делеговани х повноважень шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

У статті 1 Закону України «П ро державну реєстрацію речов их прав на нерухоме майно та ї х обмежень» вказано, що він ре гулює відносини, пов'язані з д ержавною реєстрацією речови х прав на нерухоме майно всіх форм власності, їх обмежень т а правочинів щодо нерухомост і.

Абзацом 2 частини 1 ст. 2 вказа ного закону встановлено, що д ержавна реєстрація речових п рав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтве рдження державою фактів вин икнення, переходу або припи нення прав на нерухоме майн о, обтяження таких прав шляхо м внесення відповідного запи су до Державного реєстру реч ових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ст. 4. Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію речових прав на нерухоме м айно та їх обмежень» обов'язк овій державній реєстрації пі длягають речові права на нер ухоме майно, що знаходиться н а території України, фізични х та юридичних осіб, держави, т ериторіальних громад, інозем ців та осіб без громадянства , іноземних юридичних осіб, мі жнародних організацій, інозе мних держав.

Відповідно до ст.19 цього Зак ону підставою для державної реєстрації прав, що посвідч ують виникнення, перехід, при пинення речових прав на неру хоме майно, обмежень цих прав , є, зокрема, свідоцтва про пра во власності на нерухоме май но, видані відповідно до вимо г цього закону.

Частиною 4 ст. 15 вказаного Зак ону встановлено, що державні й реєстрації підлягають викл ючно заявлені права за умови їх відповідності законодавс тву і поданим документам.

Частиною 1 ст. 15 Закону Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обмежень» встановлен о, що державна реєстрація пр ав та їх обтяжень проводить ся в такому порядку:

1) прийняття і перевірка до кументів, що подаються для державної реєстрації прав т а їх обтяжень, реєстрація зая ви;

2) встановлення факту відсу тності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення роз гляду заяви про державну реє страцію прав та/або їх обтяже нь;

3) прийняття рішення про де ржавну реєстрацію прав та ї х обтяжень, відмову в ній або з упинення державної реєстрац ії;

4) внесення записів до Держа вного реєстру прав;

5) видача свідоцтва про прав о власності на нерухоме майн о у випадках, встановлених ст аттею 18 цього Закону;

6) надання витягів з Державн ого реєстру прав про зареєст ровані права та/або їх обтяже ння.

П. 3 ч. 1 ст. 18 Закону України «Пр о державну реєстрацію речови х прав на нерухоме майно та їх обмежень» встановлено, що св ідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтвер джує виникнення права власно сті при здійснені державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається юридичним о собам у разі внесення до стат утного фонду (статутного або складеного капіталу) об' єк тів нерухомого майна їх засн овниками (учасниками).

Частиною 7 ст. 16 Закону Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обмежень» встановлен о, що державна реєстрація пра в проводиться на підставі з аяви правонабувача, сторін (с торони) правочину, за яким вин икло право, або уповноважени х ними (нею) осіб.

Частинами 1, 3, 4, 5, 10 ст. 16 Закону У країни «Про державну реєстра цію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» встано влено, що заява про державну р еєстрацію прав та їх обтяже нь подається до органу держа вної реєстрації прав, на тери торії якого розміщений об'єк т нерухомого майна або біл ьша за площею його частина.

Разом із заявою про держа вну реєстрацію прав та їх о бтяжень подаються документ и, що підтверджують виникн ення, перехід, припинення від повідних прав, та документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав т а їх обтяжень.

Заява про державну реєстра цію прав та їх обтяжень не приймається у разі відсутно сті документа, що підтверджу є оплату послуг з державної р еєстрації прав та їх обтяжен ь.

При отриманні заяви та д окументів, необхідних для державної реєстрації прав т а їх обтяжень, проводиться ре єстрація заяви у базі даних п ро реєстрацію заяв та запиті в із зазначенням дати і часу подання.

Під час подання заяви про де ржавну реєстрацію прав та їх обтяжень фізична особа пови нна пред'явити документ, що п освідчує її особу, а у разі по дання заяви представником ф ізичної чи юридичної особи - документ, що підтверджує йог о повноваження діяти від іме ні таких осіб.

Частинами 1,3 ст. 17 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме май но та їх обмежень» встановле но, що документи, що встановлю ють виникнення, перехід, прип инення прав на нерухоме майн о і подаються для державної р еєстрації прав, повинні від повідати вимогам, встановле ним цим Законом та іншими нор мативно-правовими актами.

Статтею 24 Закону України «П ро державну реєстрацію речов их прав на нерухоме майно та ї х обмежень» встановлено, що м оже бути відмовлено у держав ній реєстрації прав, якщо: зая влене право не підлягає держ авній реєстрації відповідно до цього Закону; нерухоме май но або більша за площею його ч астина перебуває в іншому ре єстраційному (кадастровому) окрузі; із заявою про державн у реєстрацію звернулася особ а, яка відповідно до цього Зак ону не може бути суб'єктом пра ва власності на даний об'єкт н ерухомого майна або представ ником такого суб'єкта; подані документи не відповідають в имогам, установленим цим Зак оном та іншими нормативно-пр авовими актами, або не дають з моги установити відповідніс ть заявлених прав документам , що їх посвідчують; заяву про державну реєстрацію права вл асності відповідно до правоч ину про відчуження нерухомог о майна було подано після дер жавної реєстрації обмежень, вчинених щодо цього майна; за явлене право власності або і нше речове право вже зареєст роване. Відмова у державній р еєстрації прав з підстав, не п ередбачених цим Законом, заб оронена.

Наказом Міністерства юсти ції України № 7/5 від 07.02.2002 р. затве рджено Тимчасове положення про порядок державної реєст рації прав власності на неру хоме майно (далі Положення № 7/ 5) , яким визначений порядок р еєстрації прав власності на нерухоме майно.

Пунктом 2.1 вказаного положе ння встановлено, що для реєст рації виникнення, існування, припинення прав власності н а нерухоме майно до БТІ разом із заявою про реєстрацію пра в власності подаються право встановлюючі документи (дода ток 1), їх копії (нотаріально за свідчені), а також інші докуме нти, що визначені цим Положен ням.

Відповідальність за дост овірність та повноту інформ ації у документах несе власн ик (власники) нерухомого майн а.

Пунктом 2.4. Положення встано влено, що для здійснення реє страції права власності на н ерухоме майно власник (влас ники) або належним чином уп овноважена ним (ними) особа по дає заяву встановленої форми (додаток 3).

Таким чином, вказаними норм ативними актами чітко визнач ений порядок звернення про р еєстрацію речових прав на не рухоме майно, визначені доку менти, що мають бути подані та встановлені вимоги до таких документів.

Дотримання норм встановле них Законом України «Про де ржавну реєстрацію речових пр ав на нерухоме майно та їх обм ежень», а також Тимчасовим по ложенням про порядок державн ої реєстрації прав власності на нерухоме майно повинні до тримуватися як уповноважені особи, що здійснюють державн у реєстрацію прав на нерухом е майно так і особи, що звертаю ться про реєстрацію таких пр ав.

27.08.1995р. згідно з приказом № 103 ре гіонального відділення Фонд у майна України АР Крим було с творено відкрите акціонерне товариство „Кримнафтопроду кт”. До статутного фонду Това риства було внесене майно у т ому числі й комплекс, розташо ваний за адресою: АДРЕСА_1 . При цьому, право власності на цей об' єкт у цілому було зар еєстровано у реєстрі прав вл асності на нерухоме майно, що підтверджується витягом № 1282 468 (а.с. 12).

16.07.2002р. позивач був зареєстро ваний як суб' єкт підприємни цької діяльності - юридична особа (а.с.30). Однім з засновник ів позивача було ВАТ „Кримна фтопродукт”, яке у якості вне ску до статутного фонду пози вача надало частину комплек су, а саме житловий будинок лі т А; контору літ. О-О1; червоний к уточек, літ. Б; гараж літ. Г1; тар ний склад, літ. Д; будівлю насо сної, літ. Ж; пробосховіще літ. К; прохідну літ. П; сарай літ. Т; насосну літ. У; пожежне депо - магазин, літ. Ч; будиночок опе ратора, літ. Ю; будівлю щитово ї, літ. Э; виробничий блок літ. Н ; трансформаторну підстанцію літ. ТП; обмивальний пункт, лі т. 57; баки, 1-21, 24, 37-39, 42, 50-56, 58-60; водойму ві дкриту, літ. 40; артезіанську св ердловину, літ. 48; автоналівну естакаду № 10; зливнуї естакад у, № 11; технологічні трубопров оді № 12; мощення літ. І; огорожу № 1-9.

15.03.2005р. між позивачем та Саксь кою міською радою був укладе ний договір оренди земельної ділянки, на якій розташовані вищенаведені об' єкти нерух омості (а.с.53-56).

Об' єкти нерухомого майна , які не вийшли до складу устав ного фонду позивача, залишил ись у власності ВАТ „Кримнаф топродукт” , та є розташовани ми на окремої земельної діля нці, згідно з договором оренд и земельної ділянки, укладен ого 15.03.2005р. між ВАТ „Кримнафтопр одукт” та Сакською міською р адою. Як встановлено судом, на цієї окремої земельної діля нці згодом ВАТ „Кримнафтопро дукт” збудував об' єкти неру хомого майна лит. А' , Б', Б'1, В', В'1, В '2, Г', які не здані в експлуатац ію.

На комплекс, розташований з а адресою: АДРЕСА_1 відпов ідачем було виготовлено 2 екз емпляри копій інвентарної сп рави.

Рішенням виконкому Сакськ ої міської ради № 721 від 23.09.2010р., як е було частково змінено ріше нням № 1049 від 23.12.2010р. (а.с.13,14) було при йняте рішення про виділення із складу майнового комплекс у по АДРЕСА_1 будівель, які належать товариству з обмеж еною відповідальністю „Крим нафтозбут”, а саме: житловий б удинок літ А, загальною площе ю 42,8 кв.м., житлова площа 36,2 кв.м.; к онтора літ. О-О1; червоний куто чок, літ. Б, загальна площа 46,8 кв .м., з ганком площею 2,2 кв.м.; гараж літ. Г1; тарний склад, літ. Д, заг альної площі 69,2 кв.м.; будівля н асосної, літ. Ж, загальною площ ею 44,8 кв.м.; пробосховище літ. К, загальною площею 39,5 кв.м.; прох ідна літ. П; сарай літ. Т; насосн а літ. У, загальною площею 34,8 кв .м.; пожежне депо - магазин , лі т. Ч, загальною площею 42,5 кв.м.; бу диночок оператора, літ. Ю, заг альною площею 30 кв. м.; будівля щитової, літ. Э, загальною пло щею 15,7 кв.м.; виробничий блок ли т. Н, загальною площею 126,2 кв.м.; т рансформаторна підстанція літ. ТП, загальною площею 60,5 кв. м.; обмивальний пункт, літ. 57, за гальною площею 153,5 кв.м.; баки, 1-21, 24, 37-39, 42, 50-56, 58-60; водойма відкрита, лі т. 40; артезіанська свердловина , літ. 48; автоналивна естакада № 10; зливна естакада, № 11; техноло гічні трубопроводи № 12; мощенн я літ. І; огорожа № 1-9.

Також, цим рішенням вказа ним об' єктам була присвоєна нова адреса: АДРЕСА_1, офор млено право власності за поз ивачем та доручено відповіда чу зареєструвати право власн ості у реєстрі прав власност і на нерухоме майно на компле кс в цілому, якій складається з вищенаведених об' єктів.

10.01.2011р. виконкомом Сакської м іської ради було виготовлено свідоцтво САЕ № 270407 на право вл асності позивача на комплек с, розташований за адресою: АДРЕСА_1, якій складається з вищенаведених об' єктів.

З метою реєстрації права вл асності на комплекс, позивач звернувся до відповідача з в ідповідною заявою.

Розглянувши заяву позивач а, відповідач 24.01.2011р. (а.с.18) відмов ив позивачу в реєстрації пра ва власності на належний поз ивачу комплекс, розташований за адресою: АДРЕСА_1.

Як вбачається з відмови від повідача, підставами відмови в реєстрації права власност і, відповідач вказав наступн е: не надані документи, яки під тверджували що об' єкти неру хомого майна передані ВАТ „К римнафтопродукт” у власніст ь позивача у встановленому з аконом порядку; на земельної ділянці розташовані самовіл ьні, не прийняти до експлуата ції будівлі літ. А, Б', Б'1, В', В'1, В'2, Г'',Г1, Ц, Ч, Ш, Щ, Э,Ю,ТП, 57, П, із яких вк лючені до свідоцтва про прав о власності гараж літ Г1, прохо дна літ. П, будиночок оператор а літ. Ю, трансформаторна підс танція літ. ТП, пожежне депо - магазин літ Ч, будівля щитово ї, літ. Э, обмивальний пункт, лі т. 57; згідно акту прийому - пер едачі майна, затвердженого н аказом Фонду майна України в АРК від 27.08.1995р., житловий фонд не включений в склад майна, нада ного засновнику позивача - ВАТ „Кримнафтопродукт” до ст атутного фонду, але ж в свідоц тві на право власності є жит ловий будинок літ А, контора л іт. О-О1, яка була виключена з ж итлового фонду, та пробосхов ище літ. К, яке має житлову пло щу; деякі об' єкти, які є у сві доцтві на право власності, ви даному позивачу, не знаходят ься на земельної ділянці, над аної позивачу в оренду згідн о договору оренди від 15.03.2005р.

Перевіряючи згідно з ст. 161 КА С України обставини, якими об ґрунтовуються позовні вимог и, та фактичні дані, які мають значення для вирішення справ и, суд зазначає, що у відповід но до ст. 3 Закону України "Про д ержавну реєстрацію речових п рав на нерухоме майно та їх об межень" від 19.07.2004 року № 1952 в Украї ні формується і діє єдиний Де ржавний реєстр прав, який баз ується на державному обліку земельних ділянок усіх форм власності і розташованого на них іншого нерухомого майна , реєстрації речових прав на о б'єкти нерухомого майна, їх об межень і правочинів щодо нер ухомого майна. Державна реєс трація прав є публічною, здій снюється місцевим органом де ржавної реєстрації прав, яки й зобов'язаний надавати інфо рмацію про зареєстровані реч ові права і їх обмеження в пор ядку, встановленому законом.

Як було вказано вище, згідно п. 5. Прикінцевих положень Зак ону, до створення єдиної сист еми органів реєстрації прав, а також до формування Держав ного реєстру прав у складі де ржавного земельного кадастр у реєстрація об'єктів нерухо мості проводиться комунальн ими підприємствами бюро техн ічної інвентаризації.

Тимчасове положення про по рядок державної реєстрації п рав власності на нерухоме ма йно, що затверджено наказом М іністерства юстиції України від 07.02.2002 р. N 7/5, зареєстровано в М іністерстві юстиції України 18 лютого 2002 р. за N 157/6445, визначає по рядок реєстрації прав власно сті на нерухоме майно в Украї ні і спрямоване на забезпече ння визнання та захисту цих п рав, створення умов для функц іонування ринку нерухомого м айна, активізації інвестицій ної діяльності.

Пунктом 1.2. Тимчасового поло ження встановлено, що положе ння діє на всій території Укр аїни і є обов'язковим для вико нання громадянами, міністерс твами, іншими центральними і місцевими органами виконавч ої влади та органами місцево го самоврядування, підприємс твами, установами й організа ціями незалежно від форм вла сності.

Згідно до п. 1.3. Тимчасового п оложення Державну реєстраці ю прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємст ва бюро технічної інвентариз ації (далі - БТІ) у межах визнач ених адміністративно-терито ріальних одиниць.

Пунктами 1.4, 1.5 Положення вста новлено, що Державна реєстра ція прав власності на нерух оме майно - це внесення запис у до Реєстру прав власності н а нерухоме майно у зв'язку з в иникненням, існуванням або п рипиненням права власності н а нерухоме майно, що здійснює ться БТІ за місцезнаходження м об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлюю чих документів за кошти особ и, що звернулася до БТІ.

Обов'язковій реєстрації пр ав підлягає право власності на нерухоме майно фізичних т а юридичних осіб, у тому числ і іноземців та осіб без грома дянства, іноземних юридични х осіб, міжнародних організ ацій, іноземних держав, а та кож територіальних громад в особі органів місцевого само врядування та держави в особ і органів, уповноважених упр авляти державним майном.

Додатком 1 до пункту 2.1. Тимча сового положення встановлен ий перелік правовстановлюва льних документів, на підстав і яких проводиться реєстраці я прав власності на об'єкти не рухомого майна.

До таких документів, відпов ідно до п. 6 додатку 1, відносить ся також свідоцтво про право власності на нерухоме майно , видане органом місцевого са моврядування.

Отже, рішення виконкому Сак ської міської ради про оформ лення права власності у сенс і п. 6 Додатка 1 є правовстановл юючим документом, який є підс тавою для оформлення права в ласності на об' єкти нерухом ого майна за позивачем.

Згідно п. 3.5. Тимчасового поло ження про порядок реєстрації прав власності на нерухоме м айно, реєстрації підлягають виключно заявлені права за у мови їх відповідності чинном у законодавству України і пр ед'явленим правовстановлююч им документам. Забороняється тлумачення прав реєстратор ом або самостійне внесення н им змін до відомостей про зая влені права власності.

Як вбачається з наданого су ду акту прийому - передачі м айна у статутний фонд позива ча, об' єкти нерухомого майн а дійсно були надані позивач у у власність його засновник ом ВАТ „Кримнафтопродукт” та цей акт був підставою для при ймання рішення про оформленн я права власності за позивач ем.

Таким чином, думка відповід ача про ненадання належних д окументів, які б підтверджув али факт внесення майна у ста тутний фонд є хибною.

Що стосується самовільно п обудованих об' єктів, то як в ибачається з наданих позивач ем інвентарних справ, техніч на інвентаризація комплексу проводилась 20.05.2008р., 20.02.2009р. та 05.10.2010р . При цьому, у інвентарних спра вах у 1-му примірнику, проставл ені 2 штампа „побудовано само вільно” від 20.05.2008р. з внесенням наступних об' єктів: адм. кор пус літ А', щитова літ. Б', навіс літ. Б'1, наполнітельна літ В', н авіс літ. В'1, навіс літ В'2, навіс літ. Г'', сарай літ С1 (закреслен о), операторна літ Ц, пож.депо л іт Ч.; від 05.10.2010р. два штампа „побу довано самовільно” з внесенн ям наступних об' єктів: гара ж літ Ш, очисні споруди літ. Щ, щ итова літ Э, операторна літ. Ю, трансф. підстанція літ. ТП, о бмів пункт літ 57, проходна літ . П. При проведенні інвент аризації у 2009р. самовільно поб удованих об' єктів виявлено не було.

Між тим, позивачем було нада но копію рішення Сакської мі ської ради від22.10.2004р. № 503/4 (а.с.85), зг ідно якого за позивачем вже о формлювалося право власност і на таки об' єкти нерухомог о майна, по літерам як операто рна літ. Ю, обмивальний пункт, лит. 57, трансформаторна підста нція лит. ТП, будівля щитової, лит. Є, пожежне депо - магазин літ Ч, проходна літ. П. Також є посилання у цьому рішенні на літ. Ш, Щ, Ц.

Крім того, в постанові госпо дарського суду АР Крим від 14.03.2 006р. по справі № 2-8/4214-2006А (а.с.82-84) тако ж міститься посилання на нал ежні у позивача об' єкти нер ухомості з вказаними літерам и, які розташовані за адресою : АДРЕСА_1.

Таким чином, об' єкти з літе рами Ц, Ч, Ш, Щ, Э, Ю, ТП, 57, П на момен т проведення відповідачем у 2010р. вже існували, та не могли б ути не поміченими відповідач ем при здійсненні технічних інвентаризацій у 2008р, та 2009р.

Більш того, у 2-му примірнику інвентарної справи є штамп „ побудовано самовільно” , які й датований 05.10.2010р. та у якому мі стяться об' єкти нерухомост і з літ. А', Б', Б'1, В', В'1, в'2, Г '. Ніяких інших об' єктів, які побудов ані самовільно, у 2-му примірни ку інвентарної справи не вка зано. Тобто, при проведенні те хнічної інвентаризації у 2010р. , відповідачу був наданий ще о дин примірник інвентарної сп рави, в якому були відсутні по значки про проведення інвент аризацій, та куди відповідач вніс дані про наявність само вільно побудованих об' єкті в, щоб між цими інвентарними с правами була відповідність. Але ж, після цього відповідач ем у наданій йому для реєстра ції вже права власності на ко мплекс за позивачем, інвента рній справі неправомірно вні с штампи „побудовано самовіл ьно” вказавши об' єкти, яки в же існували, та є побудованим и у відповідності до законод авства.

Літ Г1 в штампі відповідача „побудовано самовільно” на с хематичному плані не значить ся.

Що стосується літ. А', Б', Б'1, В', В '1, В'2, Г, які вважаються відпові дачем побудованими самовіль но, то як свідчать надані пози вачем документі, по - перше, в они розташовані на земельної ділянці, наданої у користува ння за договором оренди ВАТ „ Кримнафтопродукт”, а тому не мають ніякого відношення до позивача, а по друге, на спору дження цих об' єктів є всі пе редбачені документи (рішення про дозвіл на початок будівн ицтва, проект та інше), а тому, в они не можуть вважатись само вільно побудованими.

Що стосується об' єктів жи тлового фонду, які начебто зн аходяться у позивача, та які н е були передані йому у власні сть, то як свідчать надані суд у документи, засновнику пози вача ВАТ „Кримнафтопродукт” від Фонду майна України в АРК було передано дві будівлі ко нтори, 1939 и 1970 р. спорудження. У од ній з цих будівель існують жи ли приміщення. Як вбачається з інвентарної справи, літ. А т а О-О1 це по суті, одна будівля, я ка розподілена по літерам за їх функціональним призначен ням.

Крім того, у вказаній вище п останові господарського суд у АР Крим від 14.03.2006р. по справі № 2 -8/4214-2006А по спору між ВАТ „Кримна фтопродукт” та Сакською місь кою радою, містяться відомос ті про те, що жилий будинок лі т А є власністю саме позивача .

Тобто, приймаючи рішення пр о оформлення права власності на комплекс, у том у числі й за житловим будинком літ. А., Сак ська міська рада діяла відпо відно до закону. При цьому, як вже було вказано, відповідач у, згідно з п. 3.5. Тимчасового по ложення про порядок реєстрац ії прав власності на нерухом е майно, забороняється тлума чення прав реєстратором або самостійне внесення ним змін до відомостей про заявлені п рава власності.

Що стосується літ К - пробо сховища, то сам по собі факт на явності у складі цієї споруд и житлових приміщень не є пер епоною для оформлення права власності.

Що стосується відмови відп овідача у реєстрації права в ласності за позивачем на ком плекс, розташований за адрес ою: АДРЕСА_1, а саме з підста в наявності будівель та спор уд позивача за межами земель ної ділянки, встановленої до говором оренди від 15.03.2005р., то су д вважає, що, як вбачається з н аданої суду інвентарної спра ви на комплекс, та договору ор енди земельної ділянки, всі о б' єкті нерухомості, належні позивачу знаходяться на зем ельної ділянці, наданої в оре нду. Крім того, на момент винес ення рішення про відмову в ре єстрації права власності на комплекс, договір оренди вже закінчив свою дію, а тому межі земельної ділянці під компл ексом будуть визначені новим договором. До того ж, наявніст ь чи відсутність земельної д ілянки під об' єктом нерухо мості при внесенні його до ст атутного капіталу, не є виріш альним фактором для оформлен ня права власності на об' єк т.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах п ро протиправність рішень, ді й чи бездіяльності суб'єкта в ладних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Відповідач не надав суду на лежних доказів, з посиланням на відповідні норми матеріа льного права, про те, що підста ви в відмові в реєстрації пра ва власності на об' єкт неру хомості позивача є правомірн ими та передбаченими діючим законодавством.

Таким чином, відмова відпов ідача в реєстрації прав влас ності позивача, на підставах , викладених в листі про відмо ву в державній реєстрації пр ав, здійснена з перевищенням наданих відповідачу повнова жень та є протиправним тлума ченням прав.

Внесення відповідачем в да ні інвентарної справи відомо стей начебто про самовільну побудову позивачем літер Ц, Ч , Ш, Щ, Э, Ю, ТП, 57, П є також неправом ірною.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відм ова відповідача в державній реєстрації права власності на комплекс за адресою АДРЕ СА_1, а також внесення в дані інвентарної справи відомост ей начебто про самовільну по будову позивачем літер Ц, Ч, Ш, Щ, Э, Ю, ТП, 57, П не відповідає дію чому законодавству та є пору шенням наданих відповідачу п овноважень.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати, понесені по зивачем, підлягають стягненн ю на його користь у розмірі 3,40 г рн. з Державного бюджету Укра їни на підставі ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова складена в повному обсязі 04.05.2 011р.

Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Кримського республікансько го підприємства "Бюро реєстр ації та технічної інвентариз ації м. Євпаторія " по внесенн ю до схематичного плану діля нки по АДРЕСА_1 інвентарно ї справи штампу „побудовано самовільно” з зазначенням у ньому самовільно побудовани х літ. Ш, Щ, Э, Ю, ТП, 57, П.

3. Визнати протиправними дії Кримського республікансько го підприємства "Бюро реєстр ації та технічної інвентариз ації м. Євпаторія " по внесенн ю до схематичного плану діля нки по АДРЕСА_1 інвентарно ї справи до штампу „побудова но самовільно”, якій був прос тавлений раніше, а саме 20.05.2008р. з літ. А' , Б', Б'1, В'1, В'2, Г' додатково л іт. Ц, Ч.

4. Спонукати Кримське респуб ліканське підприємство "Бюро реєстрації та технічної інв ентаризації м. Євпаторія " зар еєструвати право власності Т ОВ „Кримнафтозбут” в реєстр і прав власності на нерухоме майно на комплекс, загальною площею 706,3 кв.м., якій розташова ний за адресою: АДРЕСА_1, як ій складається з: житлового б удинку літ А, загальною площе ю 42,8 кв.м., житлова площа 36,2 кв.м.; к онтори літ. О-О1; червоного кут очку, літ. Б, загальна площа 46,8 к в.м., з ганком площею 2,2 кв.м.; гара жу літ. Г1; тарного складу, літ. Д , загальної площі 69,2 кв.м.; будів лі насосної, літ. Ж, загальної площі 44,8 кв.м.; пробосховища лі т. К, загальної площі 39,5 кв.м.; про хідної літ. П; сараю літ. Т; насо сної літ. У, загальної площі 34,8 кв.м.; пожежного депо - магази ну, літ. Ч, загальної площі 42,5 кв .м.; будиночку оператора, літ. Ю , загальної площі 30 кв. м.; будів лі щитової, літ. Э, загальної п лощі 15,7 кв.м.; виробничого блоку літ. Н, загальної площі 126,2 кв.м.; трансформаторної підстанці ї літ. ТП, загальної площі 60,5 кв .м.; обмивального пункту, літ. 57, загальної площі 153,5 кв.м.; баки, 1 -21, 24, 37-39, 42, 50-56, 58-60; водойми відкритої, літ. 40; артезіанської свердло вини, літ. 48; автоналивної еста кади № 10; зливної естакади, № 11; т ехнологічних трубопроводів № 12; мощення літ. І; огорожі № 1-9, на підставі свідоцтва про пр аво власності на нерухоме ма йно від 10.01.11р. серії САЕ №270407, вида ного виконавчим комітетом Са кської міської ради.

5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю „Кримнафтозбут” (ЭД РПОУ 32100548, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Ялтинське шосе, 12) 3,40грн. с удового збору.

Зобов' язати відповідача - Кримське Республіканське п ідприємство "Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія", відповідно до п оложень ст. 267 КАС України, нада ти до Окружного адміністрати вного суду АР Крим звіт про ви конання судового рішення про тягом 30 днів з моменту набранн я ним законної сили.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо оголошено вс тупну та резолютивну частину постанови або справу розгля нуто у порядку письмового пр овадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її отримання у разі непода ння апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.

Суддя Ма ргарітов М.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16078139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3124/11/0170/7

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні