Постанова
від 24.05.2011 по справі 2а-3029/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

24 травня 2011 р.                                                                                    № 2а-3029/11/1370  

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Андрушакевич Т.В.,

представника позивача не з’явився;

відповідач не з’явився,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПРОМЕНЕРГО»до державного реєстратора Радехівської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_1 про визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПРОМЕНЕРГО»(далі - ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО») звернулося до суду з адміністративним позовом до державного реєстратора Радехівської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_1, в якому просить суд визнати незаконними дії відповідача щодо відмови проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»та зобов’язати відповідача провести державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»шляхом виключення зі його складу учасників.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій державного реєстратора щодо відмови проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО», оскільки державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Позивачем подано до суду заяву про зміну позовних вимог від 18.04.2011 року, в якій просить суд: визнати незаконними дії Державного реєстратора щодо відмови проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи позивача; зобов’язати державного реєстратора прийняти повторно до розгляду документи позивача, подані 09.03.2011 року відповідно до ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а також зобов’язати державного реєстратора провести державну змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО».

Представник позивача в судове засідання не з’явився, проте подав заяву від 23.05.2011р. про розгляд справи без його участі. В судових засіданнях, в яких брав участь представник позивача, позовні вимоги підтримав з підстав, наведених в позовній заяві. Додатково пояснив, що на зборах учасників Товариства прийнято рішення про виключення з його складу учасників, що припинили свою діяльність, з подальшим переходом їх часток у статутному капіталі до позивача та, згодом, про продаж часток статутного капіталу виключених з його складу учасників. Вказані збори є правомочними. У зв’язку з цим, на відповідно до ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»позивач подав до державного реєстратора необхідні документи для державної реєстрації змін до установчих документів, проте відповідачем протиправно відмовлено в її проведенні. Враховуючи викладене вище, просить суд задовольнити позов в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з’явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце його проведення. Проте, подав до суду заяви від 31.03.2011р. та від 05.05.2011 року про визнання позову, в якій позов визнає в повному обсязі, із врахуванням заяви про зміну позовних вимог. Також, зазначив, що подані позивачем копії установчих документів відповідають оригіналам. З моменту державної реєстрації ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»та до теперішнього часу, державна реєстрація змін до установчих документів не проводилась. Просить суд розглядати справу без його участі.

У відповідності до вимог ч. 4 ст. 122 КАС України у зв’язку з наявністю клопотань сторін про розгляд справи без їх присутності, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, виходячи з наступних підстав.

Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.

Позивач –ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО», що знаходиться за адресою: 80200, Львівська область, м. Радехів, вул. Спортивна, буд. 1, код ЄДРПОУ –05444799, зареєстроване як юридична особа державним реєстратором Радехівської районної державної адміністрації Львівської області, що підтверджується свідоцтвом про держану реєстрацію юридичної особи та спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

До складу засновників ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»входило 24 юридичних особи (56% статутного капіталу) та 2 фізичних особи (44% статутного капіталу), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та статутом ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО».

Згідно з довідками з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 17 юридичних осіб –учасників ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»припинили свою діяльність шляхом ліквідації чи банкрутства про що державним реєстратором внесено відповідні записи до Єдиного державного реєстру.

Як вбачається з матеріалів справи, у зв’язку з припиненням діяльності учасників позивача, головою зборів Товариства позивача прийнято рішення про проведення позачергових зборів щодо виключення даних учасників з Товариства, на яких розглянуто питання про виключення зі складу учасників Товариства осіб, які припинили свою діяльність з подальшим переходом їх часток у статутному капіталі до позивача.

Учасникам Товариства позивача надіслано запрошення на участь у зборах, які відбулися 04.02.2011 року, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення поштового відправлення та квитанціями про відправку поштової кореспонденції.

Під час розгляду справи судом встановлено, що на зборах учасників (засновників) ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»від 04.02.2011 року прийнято рішення про виключення з його складу тих учасників, які припинили свою діяльність, з подальшим переходом їх часток у статутному капіталі до Товариства, що підтверджується протоколом № 1 від 04.02.2011 року. Учасникам Товариства позивача, що не брали участі у зборах надіслано копію вказаного протоколу та запрошення на участь у зборах щодо питання продажу часток статутного капіталу Товариства виключених учасників, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення поштового відправлення та квитанціями про відправку поштової кореспонденції.

На зборах учасників (засновників) ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»від 18.02.2011 року прийнято рішення про продаж часток статутного капіталу виключених з його складу учасників, що підтверджується протоколом № 2 від 18.03.2011 року. Учасникам Товариства позивача, що не брали участі у зборах надіслано копію вказаного протоколу та запрошення на участь у зборах щодо питання про примусове виключення зі складу Товариства учасників, які систематично не виконують своїх обов’язків, покладених на них установчими документами, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення поштового відправлення та квитанціями про відправку поштової кореспонденції.

На зборах учасників (засновників) ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»від 18.03.2011 року прийнято рішення про виключення тих учасників, які систематично не виконують своїх обов’язків, що підтверджується протоколом № 3 від 04.03.2011 року. Учасникам Товариства позивача, що не брали участі у зборах надіслано копію вказаного протоколу.

На зборах учасників Товариства, які відбулись 04.03.2011 року були присутні два учасники: ОСОБА_2, який володіє 39,61% частки у статутному капіталі та ОСОБА_3, який володіє 39,60% частки у статутному фонді. Вказані частки сформовані шляхом виключення зі складу учасників Товариства юридичних осіб, які припинили свою діяльність шляхом ліквідації та банкрутства.

Судом встановлено, що 09.03.2011 року позивач звернувся до державного реєстратора Радехівської районної державної адміністрації Львівської області із відповідними документами для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Проте, подані позивачем документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи залишені державним реєстратором без розгляду, у зв’язку з тим, що вказані документи подані не в повному обсязі, а загальні збори учасників є неправомочними, про що винесено повідомлення від 10.03.2011 року № 1 «Про залишення документів без розгляду».

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»під реєстраційною карткою слід розуміти документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до положень ч.1, 3 ст. 29 вказаного Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Крім, цього у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально засвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально засвідчена копія документа про перехід чи передання частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений договір про такий перехід чи передання, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

На виконання ч.1, 3 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»подано відповідачу наступні документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу протоколу про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінал Статуту з усіма змінами, чинними на дату подачі документів; два примірники Статуту у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів та рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновників (учасників) зі складу засновників (учасників) юридичної особи.

Згідно з ч. 7 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Крім того, як вбачається з положення ч. 11 вказаної статті державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п’ятою та сьомою статті 8, частиною п’ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 вказаного Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 вказаного Закону; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Під час розгляду справи судом встановлено, що документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подані позивачем за належним місцем проведення державної реєстрації. Вказані документи подані у повному обсязі, у передбачений законом строк та відповідають вимогам, які встановлені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Крім цього, державним реєстратором не конкретизовано, які саме документи не подані позивачем.

Додатково, суд зазначає, що в ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»не передбачено такої підстави для залишення державним реєстратором документів без розгляду, як неправомочність загальних зборів учасників товариства.

Таким чином, суд дійшов до висновку про відсутність у державного реєстратора підстав для залишення поданих позивачем документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи без розгляду, а тому дії відповідача, в цій частині є протиправними.

Щодо вимог позивача про зобов’язання відповідача провести державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

В ч.1 ст. 6 вказаного Закону передбачена виключна компетенція державного реєстратора на здійснення реєстраційних дій, зокрема, проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичних осіб.

Звідси випливає висновок, що суд не може собою підміняти функції державного реєстратора по вчиненню реєстраційних дій, тому суд надає правову оцінку оскаржуваним діям лише в межах залишення відповідачем поданих документів до реєстрації без розгляду.

З огляду на це, вимога позивача про зобов’язання відповідача провести державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «АГРОПРОМЕНЕРГО»не підлягає задоволенню.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

 Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ч. 1 ст. 94 КАС України, на користь позивача належить присудити документально підтверджені судові витрати у вигляді судового збору з Державного бюджету пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись наведеним вище, та ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

  П О С Т А Н О В И В :

1.          Адміністративний позов задовольнити частково.

2.          Визнати протиправними дії державного реєстратора Радехівської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_1 щодо залишення без розгляду документів, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОПРОМЕНЕРГО»для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

3.          Зобов’язати державного реєстратора Радехівської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_1 повторно прийняти до розгляду документи Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПРОМЕНЕРГО»для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи відповідно до ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

4.          В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

5.          Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПРОМЕНЕРГО»(код ЄДРПОУ - 05444799) судові витрати у розмірі 02 грн. 27 коп. з Державного бюджету.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 30 травня 2011 року.

         Суддя                                                                                          Гулик А.Г.

З оригіналом згідно

         Суддя                                                                                 Гулик А.Г.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16078640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3029/11/1370

Постанова від 24.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні