Справа № 2а/1570/1135/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2011 року м.Одеса
о 12год.30хв. м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Гурченковій Г.М.
За участю представників сторін:
Представника прокуратури: до суду не з’явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно.
Представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю № 02/29/552 від 07.04.2011р.
Представника відповідача: до суду не з’явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Першого Заступника Прокурора Приморського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Сільгоспремтехніка»про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 1 700грн, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Першого Заступника Прокурора Приморського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому позивач просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сільгоспремтехніка»суму штрафних санкцій у розмірі 1 700грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Відкритого акціонерного товариства «Сільгоспремтехніка»заборгованості по сплаті штрафних санкцій, яка виникла внаслідок несплати відповідачем визначеної Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №424-ОД від 12.08.2010р. про накладення санкцій за порушення законодавства на ринку цінних паперів та застосування суми штрафу у розмірі 1700,00грн. за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну у формі річного звіту за 2009р.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 04.02.2011р. було відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу у строк до 16.02.2011р. подати до суду письмові заперечення на позов та докази, які спростовують заявлені позовні вимоги.
Ухвалою суду від 16.02.2011р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в засіданні суду на 16.03.2011р.
Відповідач у судові засідання 16.03.2011р. та 13.04.2011р. не з’явився, про дату, час та місце судових засідань повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, поверталася до суду з відповідними поштовими повідомленнями з відмітками органу зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться», з яких вбачається, що адресат –ВАТ «Сільгоспремтехніка»за вказаною у реєстраційних документах адресою, зокрема, 67801, Одеська обл., смт.Овідіополь, вул.Дальницька,4, не знаходиться. При цьому, як вбачається з наявної у матеріалах справи належним чином засвідченої копії Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ВАТ «Сільгоспремтехніка»є саме - 67801, Одеська обл., смт.Овідіополь, вул.Дальницька,4.
Відповідно до ч.1 ст.40 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою.
Таким чином, з огляду на відсутність у судових засіданнях відповідача та відсутність будь-яких заперечень з його боку на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, та системно проаналізувавши приписи законодавства, чинного на момент здійснення перевірки, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів №439-ОД від 15.07.2010р. встановлено, що ВАТ «Сільгоспремтехніка»не розмістило інформацію у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну у формі річного звіту за 2009р., що є порушенням пункту 1 глави 7 Розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006року (зі змінами та доповненнями), у зв’язку з чим було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у ВАТ «Сільгоспремтехніка». Зазначену Постанову було надіслано на адресу відповідача 19.07.2010р., про що свідчить наявна у справі копія відповідного реєстру листів з повідомленням №2.
Також, 30.07.2010р. на підставі вказаної постанови №439-ОД від 15.07.2010р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів №443-ОД, в якому встановлено факт нерозміщення ВАТ «Сільгоспремтехніка»інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну у формі річного звіту за 2009р., що в порушення пункту 1 глави 7 Розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006року (зі змінами та доповненнями).
На підставі означеного акта №443-ОД від 30.07.2010р. Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято Постанову №420-ОД від 30.07.2010р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд зазначеної справи на 12.08.2010р. Вказана Постанова була надіслана на адресу відповідача 03.08.2010р., про що свідчить наявна у справі копія відповідного реєстру листів з повідомленням №2.
У зв’язку з чим Постановою №424-ОД від 12.08.2010р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до ВАТ «Сільгоспремтехніка»застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700грн. за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну у формі річного звіту за 2009р.
Зазначену постанову №424-ОД від 12.08.2010р. було надіслано Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на адресу ВАТ «Сільгоспремтехніка»17.08.2010р., про що свідчить наявна у справі копія реєстру листів з повідомленням за №2.
Разом з тим, відповідних належних доказів в підтвердження сплати ВАТ «Сільгоспремтехніка»суми штрафних санкцій у розмірі 1 700 грн., чи оскарження постанови Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №424-ОД від 12.08.2010р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, суду не надано.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996р. №448/96-ВР (зі змінами та доповненнями) державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з п.15 ст.7 вказаного Закону основними завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, встановлення вимог та стандартів щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 8 статті 13 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Розділом IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007р. №2272 передбачено, що уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до приписів ч.2 ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11 Закону, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Згідно розділу ХVII зазначених Правил уповноважена особа приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та документів, що стосуються справи. Уповноважена особа приймає рішення про накладення інших санкцій протягом 15 робочих днів після отримання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та документів, що стосуються справи.
Пунктом 6 Статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, згідно з п.1.6 розділу ХVII "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007р. №2272 за правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються такі фінансові та інші санкції нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Відповідно до п.2 Розділу ХVІІІ вказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.
Таким чином, приймаючи до уваги вищевикладене, за ВАТ «Сільгоспремтехніка»рахується заборгованість по сплаті визначеної Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №424-ОД від 12.08.2010р. суми штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700грн.
Згідно з пп.3.1.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак беручи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Першого Заступника Прокурора Приморського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку цілком обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Відкритого акціонерного товариства «Сільгоспремтехніка»суми штрафних санкцій у розмірі 1 700грн.
Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Першого Заступника Прокурора Приморського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Сільгоспремтехніка»про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 1700грн., задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сільгоспремтехніка»(67801, Одеська обл., смт.Овідіополь, вул.Дальницька,4, код ЄДРПОУ 22510405) на користь Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (65045, м.Одеса, вул.Жуковського,33, р/р 31111106700008, МФВ 828011, код ЄДРПОУ 23213460 ГУ ДКУ в Одеській області) суму штрафних санкцій у розмірі 1700(одна тисяча сімсот)грн.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 18 квітня 2011 року
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16080550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні