Постанова
від 31.05.2011 по справі 2а/1570/2363/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/2363/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2011 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді:                                        Юхтенко Л.Р.,

при секретарі судового засідання:                     Мануліковій О.О.,

за участю сторін:  

від позивача                  - ОСОБА_1, (за довіреністю)

        від відповідача               - не з’явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Селянського (фермерського) господарства «Винбурнас»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 6758грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських  санкцій у розмірі 1252 грн. 32 коп., всього 8010 грн. 32 коп., -

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністративним позовом звернулося Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Селянського (фермерського) господарства «Винбурнас»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 6758грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських  санкцій у розмірі 1252 грн. 32 коп., всього 8010 грн. 32 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у 2008 році не був дотриманий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме: відповідач повинен був створити одне робоче місце для працевлаштування інваліда, але його не створив. Сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце становить 6758,00 грн. Відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену суму у встановлені законодавством строки, у зв’язку з чим Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів була нарахована пеня, виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України у сумі  1252 грн. 32 коп.

Представник позивача у відкритому судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення судової повістки (а.с.21).

Заперечення на позов та докази в їх обґрунтування суду не надані.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991р. №875-XI підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Судом встановлено, що 21 грудня 2010 року Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було проведено перевірку відповідача щодо дотримання вимог статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», за результатами якої було встановлено, що у 2008 року відповідачем не був дотриманий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме: відповідач повинен був створити одне робоче місце для працевлаштування інваліда, проте його не створив. Зазначене порушення було викладено в акті перевірки №342 від 21.12.2010 року (а.с. 8-9), на підставі якого, згідно розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій (а.с.10), на відповідача накладені адміністративно-господарських санкції у  розмірі 6758,00 грн.

Згідно з вимогами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, —у кількості одного робочого місця.

Кількість інвалідів-штатних працівників, які відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»мали бути працевлаштовані на підприємстві відповідача у 2008 році  складає одна  особа.

Проте з вищевказаного акту перевірки вбачається, що у 2008 році на підприємстві відповідача  інваліди не працювали.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно з положеннями Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції є одним з видів господарських санкцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 ГК України, учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Відповідно до вимог ч. ч. 2, 3 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Таким чином, на підприємства покладається обов'язок щодо створення за власні кошти, у межах доведеного нормативу, робочих місць для працевлаштування інвалідів, щодо надання щорічно до 1 лютого року, що настає за звітним, до відділень Фонду соціального захисту інвалідів відомостей про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу та про кількість працюючих інвалідів та щодо інформування державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991р. підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів.

Як вбачається з ч. 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991р. №875-XI (зі змінами та доповненнями) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність таких вакантних посад для інвалідів.

У суду відсутні відомості про інформування відповідачем державну службу зайнятості про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів та про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Таким чином суд приходить до висновку, що у 2008 році відповідачем не було вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення правопорушення у вигляді недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та у зв’язку з цим відповідач має нести відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій, передбачених ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Згідно з ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Сума адміністартивно-господарських санкцій за недотримання відпоідачем у 2008 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» дорівнює 6758,00грн. (розмір середньомісячної заробітної плати штатного працівника).  

Судом встановлено, що відповідач станом на 13.04.2011року сплатив вищезазначену суму адміністративно-господарських санкцій у добровільному порядку (а.с.24).

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів нарахувало відповідачу пеню у розмірі 1252 грн. 32 коп. у відповідності до Порядку нарахування пені та її сплати», затвердженого наказом Мінпраці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223.

Судом встановлено, що станом на 26 травня 2011 року заборгованість по пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1252 грн. 32 коп. залишилася не погашеною.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази,  які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому,  всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд дослідивши наявні в матеріалах справи докази, приходить до висновку, що оскільки відповідач не виконав своїх обов’язків по дотриманню нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та не вжив всіх необхідних заходів для недопущення вказаного правопорушення та своєчасно не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій, позивач цілком законно застосував до відповідача адміністративно-господарські санкції та нарахував пеню за несвоєчасну сплату штрафу.

На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково в частині стягнення з відповідача пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1252 грн. 32 коп., оскільки сума адміністративно-господарських санкцій в розмірі 6758грн., відповідачем сплачено самостійно.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст. 94 КАС України.

Відповідно до ст.ст. 216,218 ГК України ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ч.4 ст.20 Закону України “Про зайнятість населення”, та керуючись ст.ст. 2,4,71, 86,94, 158-163, 254 КАС України суд, -

          

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Селянського (фермерського) господарства «Винбурнас»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 6758грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських  санкцій у розмірі 1252 грн. 32 коп., всього 8010 грн. 32 коп. – задовольнити частково.

Стягнути з Селянського (фермерського) господарства «Винбурнас»(місцезнаходження: Одеська область, Татарбунарський район, с. Базар’янка,  вул. Молодіжна, 3, код ЄДРПОУ 22513987, р/р 26004117997, МФО 380805) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (місцезнаходження: 65107, м. Одеса,  вул. Канатна, 83, Банк –ГУДКУ в Одеській області, Одержувач –ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, р/р 31214230700008, код 23213460, код 50070000) пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1252 грн. 32 коп. (одну тисячу двісті п’ятдесят дві гривні  32 копійки).

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

 Повний текст постанови складений 31 травня 2011 року .

          

Суддя: /підпис/

З оригіналом згідно:

Суддя                                                                                                                              Л.Р. Юхтенко                                                                                                    

 

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16080684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/2363/2011

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні