Постанова
від 30.05.2011 по справі 2а-1670/3905/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/3905/11

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевя кова І.С.,

при секретарі - Пехота М.О .,

за участю:

представника позивача - Р удецька О.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Га дяцького районного центру за йнятості до ОСОБА_2 про ст ягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

11 травня 2011 року позивач , Гадяцький районний центр за йнятості, звернувся до Полта вського окружного адміністр ативного суду з адміністрати вним позовом до ОСОБА_2 пр о стягнення незаконно отрима ної допомоги по безробіттю в сумі 5197,87 грн.

В обґрунтування своїх вим ог позивач посилався на те, що у період перебування на облі ку у Гадяцькому районному це нтрі зайнятості ОСОБА_2 бу в зареєстрований фізичною ос обою - підприємцем, чим поруш ив вимоги Закону України "Про зайнятість населення" та Зак ону України "Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття". За час перебування на о бліку в Гадяцькому районному центрі зайнятості ОСОБА_2 незаконно отримав матеріал ьну допомогу по безробіттю в сумі 5197,87 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, до суду надав заперечення, в якому проти за доволення позовних вимог зап еречував, посилаючись на те, щ о на час отримання статусу бе зробітної та у період отрима ння допомоги по безробіттю, х оча і був зареєстрований при ватним підприємцем, однак пі дприємницької діяльності не здійснював та доходів від не ї не отримував.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуют ься позовні вимоги, об'єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Відповідно до частини 1 стат ті 8 Закону України "Про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття" Фонд загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття створ юється для управління страху ванням на випадок безробіття , провадження збору та акумул яції страхових внесків, конт ролю за використанням коштів , виплати забезпечення та над ання соціальних послуг, здій снення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фон ду.

Згідно з частиною 2 статті 12 З акону України "Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття" функції робочих о рганів виконавчої дирекції Ф онду покладаються на центр з айнятості Автономної Респуб ліки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, р айонні, міськрайонні, міські та районні у містах центри за йнятості.

Судом встановлено, що 23 січн я 2002 року ОСОБА_2 звернувся до Гадяцького районного цен тру зайнятості із заявою про надання статусу безробітног о з виплатою допомоги по безр обіттю. В поданій заяві відпо відач зазначив, що не зареєст рований як суб' єкт підприєм ницької діяльності, трудовою діяльністю не займається та пенсії не отримує.

Наказом Гадяцького районн ого центру зайнятості відпо відачу було надано статус бе зробітного та призначено до помогу по безробіттю.

Після закінчення те рміну виплати допомоги по бе зробіттю на підставі поданої ОСОБА_2 заяви та необхідн их документів йому призначен о та виплачено матеріальну д опомогу по безробіттю відпов ідно до ст. 28 п.1 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття" за пер іод з 08.10.2003 року по 04.04.2004 року.

На підставі чергової заяв и ОСОБА_2 та довідок про до ходи членів його сім'ї йому бу ло призначено одноразову мат еріальну допомогу по безробі ттю відповідно до ст. 28 п.2 Закон у України "Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя" 19.07.2004 року.

13.10.2004 року на підставі подан ої заяви ОСОБА_2 до центру зайнятості він був знятий з о бліку.

Після звільнення з роботи 08 .12.2004 року по ст.36 п.1 КЗпП України ОСОБА_2 повторно звернувс я до Гадяцького районного це нтру зайнятості 09.12.2004 року. 16.12.2004 р оку йому було надано статус б езробітного та призначена ви плата допомоги по безробіттю відповідно до ст. 23 п.2, ст. 22 п. 2 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття" з 16.12.2004 року по 06.11.2005 року.

07.11.2005 р. ОСОБА_2 знятий з обліку в зв'язку з працевлашт уванням.

Наступна реєстрація ОСОБА_2 в Гадяцькому районн ому центрі зайнятості 26.01.2006 рок у статус безробітного надано 02.02.2006 року без призначення випл ати допомоги по безробіттю. З нятий з обліку 01.04.2006 року за нев ідвідування центру зайнятос ті більше 30 календарних днів б ез поважних причин .

Наступна реєстрація ОСО БА_2 в Гадяцькому районному центрі зайнятості 25.09.2006 року, с татус безробітного надано 02.10 .2006 року без призначення випла ти допомоги по безробіттю. Зн ятий з обліку 22.03.2007 року у зв'язк у з працевлаштуванням на під приємство ТОВ НВП "Нафтогазс ервіс".

Після звільнення з роботи 19 .04.2007 року по ст. 36 п.1 КЗпП України ОСОБА_2 звернувся до Гадя цького районного центру зайн ятості 03.05.2007 року. 10.05.2007 року йому б уло надано статус безробітно го та призначена виплата доп омоги по безробіттю відповід но до ст. 23 п.2, ст. 22 п. 2 Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття" те рміном 360 календарних днів. 06.08.20 07р. знятий з обліку в зв'язку з п рацевлаштуванням.

Після звільнення з роботи 29.04.2008 року по ст.36 п.1 КЗпП України ОСОБА_2 звернувся до Гадя цького районного центру зайн ятості 04.03.2008 року. 11.03.2008 року йому б уло надано статус безробітно го та призначена виплата доп омоги по безробіттю відповід но до ст. 23 п.2, ст. 22 п.2 Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття" з у рахуванням попередніх випла т терміном 272 календарних дні. 24.01.2009 року знятий з обліку у зв'я зку з невідвідуванням центру зайнятості більше 30 календар них днів без поважних причин .

Після звільнення з роботи 09.02.2010 року по ст. 36 п.1 КЗпП України ОСОБА_2 звернувся до Гадя цького районного центру зайн ятості 17.02.2010 року. 24.02.2010 року йому б уло надано статус безробітно го та призначена виплата доп омоги по безробіттю відповід но до ст. 23 п.1, ст. 22 п.2 ЗУ "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття" терміном 360 кален дарних днів.

Таким чином, відповідачем б уло отримано допомогу по без робіттю в загальному розмірі 5197,87 грн., а саме за періоди: з 30.04.2002 року по 24.01.2003 року - в розмірі 623,75 г рн.; з 08.10.2003 року по 04.04.2004 року - в роз мірі 581,37 грн.; з 16.12.2004 року по 06.11.2005 ро ку - в розмірі 1036,61 грн.; з 10.05.2007 року по 05.08.2007 року - в розмірі 402,57 грн.; з 11.03.2008 року по 07 12.2008 року - в розмірі 2553,57 грн., що підтверджується ко піями наказів Гадяцького рай онного центру зайнятості про повернення допомоги по безр обіттю від 20.05.2010 року № 52 та від 08.0 4.2011.

Відповідно до статті 2 Закон у України "Про зайнятість нас елення" безробітними визнают ься працездатні громадяни пр ацездатного віку, які через в ідсутність роботи не мають з аробітку або інших передбаче них законодавством доходів і зареєстровані у державній с лужбі зайнятості як такі, що ш укають роботу.

Згідно Порядку розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплат матері ального забезпечення, затвер дженого Постановою Кабінету Міністрів України № 357 від 20.03.2006, було встановлено, що на момен т реєстрації та в періоди пер ебування на обліку в Гадяцьк ому районному центрі зайнято сті ОСОБА_2, як безробітно го, він був зареєстрований як фізична особа - підприємець, добровільно останнім це заз начено не було.

Як вбачається з копії витяг у з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців, ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер Н ОМЕР_1) зареєстрований, як фі зична особа-підприємець 18.12.1998 р оку Державним реєстратором Г адяцької районної державної адміністрації, номер запису про державну реєстрацію 2 560 017 00 00 002583.

Відповідно до довідки з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців до Державного р еєстру запис про рішення фіз ичної особи про припинення п ідприємницької діяльності в несено 05.02.2010 року.

Отже, під час звернення до ц ентру зайнятості та в період и перебування ОСОБА_2 зали шався приватним підприємцем , незалежно від того, отримува в він прибутки чи ні. Згідно із Законом України "Про зайняті сть населення", підприємці на лежать до зайнятого населенн я, таким чином, для набуття ста тусу безробітного ОСОБА_2 необхідно було скасувати св ою реєстрацію, як підприємця .

Відповідно до п. 2 ст . 36 Закону України "Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття", застраховані осо би, зареєстровані в установл еному порядку як безробітні, зобов' язані своєчасно пода вати відомості про обставини , що впливають на умови виплат и їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно п.6 Згідно Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 357 від 20.03.2006 у разі встановлення центрами зайнятості належно сті безробітної особи до кат егорії зайнятих, така особа з німається з обліку як безроб ітна в установленому законом порядку та повертає суму нез аконно отриманого матеріаль ного забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин , що впливають на умови виплат и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг.

Згідно з пунктом 3 статті 36 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття" сума виплаченого заб езпечення та вартості надани х соціальних послуг застрахо ваній особі внаслідок умисно го невиконання нею своїх обо в'язків та зловживання ними с тягується з цієї особи відпо відно до законодавства Украї ни з моменту виникнення обст авин, що впливають на умови ви плати їй забезпечення та над ання соціальних послуг.

Відповідно до п.7. 6 Порядку р озслідування страхових випа дків та обґрунтованості випл ат матеріального забезпечен ня, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №357 від 20.03.2006р у разі відмови осо би повернути кошти або відмо ви роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповерн ення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здій снюється у судовому порядку відповідно до законодавства .

На момент розгляду справи с удом, кошти на розрахунковий рахунок позивача від ОСОБА _2 не надходили.

Відповідно до частин и першої статті 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх п ереконливості.

Згідно із частиною пе ршою статті 71 КАС України, кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення .

Відповідач належних запер ечень на позовну заяву та док азів сплати коштів у сумі 5197,87 г рн., суду не надав.

З огляду на викладене, позов ні вимоги є законними, обґрун тованими, та підлягають задо воленню.

Відповідно до пункту 4 ста тті 94 КАС України, у справах, в я ких позивачем є суб'єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задово льнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДР ЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Гадяць кого районного центру зайнят ості незаконно отриману доп омогу по безробіттю в розмір і 5 197,87 грн. (п'ять тисяч сто дев'ян осто сім гривень вісімдесят шість копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 06 червня 2011 рок у.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16081152
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/3905/11

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Постанова від 30.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні