ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а/1770/958/2011
"04" травня 2011 р.
14год. 05хв.
м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд під головуванням судді Жуковської Л.А. при секретарі судового засідання Маньковський Д.В. та за участю сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
прокурор: не з'явився,
позивача: не з'явився,
відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Заступник прокурора м.Рівне в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Рівне
до
Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерготехпостач"
про стягнення заборгованості , -
ВСТАНОВИВ :
Заступник прокурора м.Рівне звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, відповідно до якого просить стягнути з відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерготехпостач" заборгованість в сумі 61881, 39грн.
Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений в установленому порядку.
Позивач в судове засідання не з'явився, подав клопотання, в якому позовні вимоги підтримує та просить розглянути справу без участі його представника.
Відповідач позов не заперечив, в судове засідання не з’явився, хоча в установленому порядку був повідомлений про час і місце розгляду справи. Суд не вбачає поважних причин неприбуття відповідача і розглядає справу в даному судовому засіданні на наявними у справі доказами, оскільки останніх достатньо для вирішення справи по суті.
Відповідно до положень ч. ст. 41 КАС України слухання адміністративної справи відбувається без технічних засобів фіксації процесу.
Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з’ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерготехпостач" –зареєстрований як суб’єкт підприємницької діяльності - юридична особа, код 25318462, взятий на облік в органах податкової служби 20.02.1998 .
ДПІ в м. Рівне на підставі ст.1 Закону України «Про державну податкову службу»є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.7,10,11 цього ж Закону здійснює повноваження щодо встановлення порушень податкового законодавства, нарахування стягнення заборгованості з податків та зборів, штрафних санкцій у тому числі й в судовому порядку, а тому справи за позовами щодо стягнення податкової заборгованості на підставі п.5 ч.2 ст.17, п.5 ч.4 ст.50 КАС України підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись за правилами адміністративного судочинства.
Згідно даних обліку позивача, за відповідачем станом на час розгляду адміністративної справи рахується заборгованість до бюджету в сумі 61 881 грн. 39 коп.
Згідно з п.36.1 ст.36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п.36.5 ст.36 цього ж Кодексу відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Як встановлено судом, за відповідачем рахується податкова заборгованість з податку на додану вартість в сумі 61718, 14 грн, яка виникла в результаті несплати самостійно задекларованого податкового зобов'язання з ПДВ (декларації №125960 від 22.11.2010 р., №126706 від 01.10.2010 р., №1248 від 01.11.2010 р.) та на підставіподаткового повідомлення-рішення №0003372342 від 04.10.2010 р.
Згідно з п.20.1.28 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до положення п.6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, який діяв на час виникнення спірних правовідносин, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги надсилаються у слідуючому порядку: перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки.
25 жовтня 2010 року року позивачем виписана та направлена перша податкова вимога №1/807 та 29 листопада 2010 року –друга податкова вимога №2/909, які були вручені податковим органом.
Відповідно до пп. 4 п. 1 ст. 16 ПКУ платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори у строки та у розмірах, встановлених законодавством.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 9 Закону України "Про податкову службу в Україні" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 р. N509-XII встановлено право державних податкових інспекцій подавати до суду позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Позовні вимоги підтверджуються дослідженими в судовому засіданні належними та допустимими доказами.
Судом не було встановлено жодної обставини або факту, які б спростовували наявність заборгованості відповідача щодо сплати податку або звільняли б його від їхньої сплати, як то передбачено ст.67 Конституції України.
З огляду на все вищевикладене, зважаючи, що на час звернення позивача з даним позовом до суду відповідач доказів сплати заборгованості до бюджету суду не надав, позов обґрунтований і підлягає до задоволення.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України судовий збір з відповідача не стягується.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Енерготехпостач" до бюджету заборгованість в сумі 61 881 (шістдесят одна тисяча вісімсот вісімдесят одна) грн. 39 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Жуковська Л.А.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16085241 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Жуковська Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні