Харківський окружний адм іністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"24" травня 2011 р. № 2а- 4153/11/2070
Харківський окружний а дміністративний суд у склад і головуючого судді - Шляхова О.М.,
за участі секретаря - Бе ззубко А.О.,
за участі представника п озивача - ОСОБА_2 (довірен ість без номеру);
представника відповідач а - ОСОБА_3( довіреність без номеру),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні Харківського окружного адміністративного суду адмі ністративну справу за позово м Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Кронекс-Україна" про стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач Харківське обласне відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звернувся до Харківського о кружного адміністративного суду з зазначеним позовом т а просить суд стягнути з Това риства з обмеженою відповіда льністю "Кронекс-Україна" (юри дична адреса: 63402, Зміївський ра йон, м. Зміїв, вул. Фабрична, 11, ЄД РПОУ 30192967, МФО 350727, р/р 26008070656 у ХФ ВАТ "К редитпромбанк") на користь Ха рківського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (код ЄДРПОУ 14070760, од ержувач: р/р 31219230700003, МФО 85101, код оде ржувача: 24134567, УДК у Дзержинсько му районі м. Харкова) адмініст ративно - господарські санкц ії за незайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів, в сумі 64016,90 грн .
В обґрунтування позову за значивши, що статтею 20 Закону України “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні” встановлено обов'язо к для підприємств, установ, ор ганізацій у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова численність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим частиною першою статт і 19 Закону, щороку сплачувати відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається у розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я кі використовують найману пр ацю за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій тягне за собо ю нарахування пені. Пеня обчи слюється виходячи з 120 відсотк ів річних облікової ставки Н БУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк. Сплат у адміністративно-господарс ьких санкцій і пені підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, проводять відповід но до чинного законодавства за рахунок прибутку, який зал ишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів. Адміністративно-гос подарські санкції розрахову ються та сплачуються підприє мствами, установами організа ціями, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за ро ком, в якому відбулося поруше ння нормативу встановленого ч.1 ст. 19 Закону України „Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні”. Відпов ідачем не виконано норматив робочих місць з працевлаштув ання інвалідів у кількості 5 о сіб, тому до відповідача нара хована сума адміністративно - господарських санкцій у роз мірі 64016,90 грн. Спори, що виникают ь із правовідносин за ст.. 19,20 За кону, вирішуються Фондом соц іального захисту інвалідів а бо в судовому порядку. Фонд со ціального захисту інвалідів , його відділення мають право захищати свої права та закон ні інтереси, у тому числі в суд і.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та просив суд задовольнити позов .
Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти позову у повному об сязі та просив у його задовол енні відмовити. У своєму пись мовому запереченні обґрунто вував необхідність відмовит и в задоволенні позову насту пним. Посилаючись на Закон Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” відповідачем вжито всі передбачені діючим законода вством заходи щодо працевлаш тування інвалідів на підприє мство. А саме : Товариства з об меженою відповідальністю "Кр онекс-Україна"(надалі - ТОВ "Кр онекс-Україна") на протязі 2010 ро ку регулярно подавав звіти д о Зміївського центру зайнято сті по формі № 3-ПН «Звіт про на явність вакансій». Відповідн о до цього Звіту на підприємс тві в 2010 році була створена нео бхідна кількість робочих міс ць для інвалідів, але жодного інваліда на підприємство це нтром зайнятості не направле но та відмов з боку товариств а в працевлаштуванні інвалід ів не було. Також Згідно форм и 10-ПІ «Звіту Про зайнятість т а працевлаштування інваліді в»за 2010 рік, що надавався ТОВ "К ронекс-Україна" до Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів середньооблікова чисел ьність штатних працівників о блікового складу підприємст ва у 2010 році становить 148 особи, з них середньооблікова чисель ність фактично працюючих інв алідів 2 осіб.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріал и справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з на ступних підстав.
Згідно форми № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів" за 2010 рік, що над аний ТОВ "Кронекс-Україна" до Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів, середньооблі кова чисельність штатних пра цівників складу підприємств а у 2010 році становила 148 осіб. При цьому у звіті зазначено, що се редньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівни ків фактично працюючих на пі дприємстві становить 2 осіб, а також кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях, створених відповідно д о вимог ст.19 ЗУ "Про основи соці альної захищенності інвалід ів в Україні" - 6 осіб. Отже, від повідачем виконано норматив робочих місць з працевлашту вання інвалідів у кількості 2 осіб.
Згідно копій Звітів про ная вність вакансій Форми З-ПН ст аном за 18.01.2010р. по 01.12.2010р. вбачаєть ся, що у 2010 році відповідачем до Зміївського центру зайнятос ті кожного місяця надавалась інформація (Звіт про наявніс ть вакансій Форми З-ПН) про на явні вакантні робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів.
Судом встановлено, що центр ом зайнятості інваліди для п рацевлаштування на підприєм ство відповідача не направля лись, так само як і не було без посередньо звернення інвалі дів до відповідача для праце влаштування.
Викладене свідчить про вик онання ТОВ "Кронекс-Україна" щодо створення робочих місц ь відповідно до нормативів в становлених ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»та належне інформування це нтру зайнятості про наявніст ь вільних робочих місць на йо го підприємстві та потребу у направленні йому центром за йнятості інвалідів для праце влаштування.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” встановлено, що для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, установлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків се редньооблікової чисельност і штатних працівників обліко вого складу за рік, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб - у кількості о дного робочого місця.
Після самостійного розрах унку кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою вищевказаної статті, здій снюється та забезпечується п рацевлаштування інвалідів.
В ст. 18 Закону України „Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” встано влено, що підприємства, устан ови, організації, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, зобов' язані виділ яти та створювати робочі міс ця для працевлаштування інва лідів, у тому числі спеціальн і робочі місця, створювати дл я них умови праці з урахуванн ям індивідуальних програм ре абілітації і забезпечувати і нші соціально-економічні гар антії, передбачені чинним за конодавством, надавати держа вній службі зайнятості інфор мацію, необхідну для організ ації працевлаштування інвал ідів, і звітувати Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вста новленому Кабінетом Міністр ів України.
Згідно зі ст. 20 Закону Україн и „Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ” обов'язок підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичні особи, які викор истовують найману працю, де с ередньооблікова чисельніст ь працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю.
Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою ст. 19 цього Закону.
Згідно ч. 3 ст.18-1 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої ро боти відповідно до рекоменда ції МСЕК, наявних у інваліда к валіфікації та знань, з ураху ванням його побажань.
Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інваліді в на створені робочі місця. Та кий обов'язок покладається н а органи працевлаштування, щ о перелічені в частині перші й ст. 18 Закону України "Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні".
Наказом Державного коміте ту статистики № 420 від 19.12.2005 року затверджена форма статистич ної звітності № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій”, яка под ається підприємствами, устан овами та організаціями щоміс ячно на адресу державної слу жби зайнятості.
Таким чином, відповідачем б ули виконані вимогу Закону У країни „Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” щодо створення робочи х місць для працевлаштування інвалідів та прийняття захо дів для працевлаштування інв алідів шляхом інформування о рганів працевлаштування інв алідів про таку кількість ст ворених робочих місць. Доказ ів, які б свідчили про те, що пі дприємство відмовило у прийн ятті на роботу інвалідам, які були направлені центром зай нятості, позивачем не були пр едставлені і у справі відсут ні.
Суд, прийшов до висновку, пр о те, що відсутні підстави для стягнення з відповідача штр афних санкцій за нестворені робочі місця для працевлашту вання інвалідів у 2010 році.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Харківського обласного відд ілення фонду соціального зах исту інвалідів про стягнення з ТОВ "Кронекс-Україна" адмін істративно - господарської санкції за незайняті робочі місця, призначені для працев лаштування інваліда у 2010 році у сумі 64016,90 грн. нормативно та д окументально не обґрунтован і, суперечать діючому законо давству, а тому не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" , ст.ст . 94, 160-163, 186 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініст ративного позову Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Кронекс -Україна" про стягнення кошт ів - відмовити у повному обс язі..
Постанова може бути оскар жена.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
У разі подання апеля ційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного п ровадження.
Повний текст постанови в иготовлено 30 травня 2011 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16086586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні