Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
31 травня 2011 р. № 2-а- 5498/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волкова Л.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом
Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ»
про
припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ».
В обґрунтування позовних вимог позивачем в позові зазначено наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ» зареєстроване Виконкомом Харківської міської ради як суб’єкт підприємницької діяльності-юридична особа та взято на облік до ДПІ у Київському районі м. Харкова з 28.09.1999 року. В порушення вимог чинного законодавства, відповідач не надає податкову звітність до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова з лютого 2009 року. Неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставами для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, у зв’язку з чим позивач просив суд припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ».
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів була надіслана відповідачеві та ним отримана 18.05.2011р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 11).
Відповідач у десятиденний строк заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав.
Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку задоволення позову, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ» було зареєстроване як юридична особа Виконкомом Харківської міської ради 08.09.1999р., що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію (а.с. 4) та перебуває на обліку у ДПІ у Київському районі м. Харкова з 28.09.1999 року, що підтверджується копією довідки, яка міститься в матеріалах справи (а.с. 4).
Оскільки порушення вимог законодавства було вчинено відповідачем до набуття чинності Податковими кодексом України, суд при розгляді справи керується законодавством, яке діяло на час вчинення правопорушення.
Так, відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування" від 25.06.1991р., платники податків зобов'язані надавати до податкової інспекції податкові декларації, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків.
Починаючи з лютого 2009 року, відповідач до ДПІ у Київському районі м. Харкова, ніякої фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків не подавав, останнім податковим звітом, поданим відповідачем до ДПІ у Київському районі м. Харкова, була декларація з ПДВ за 08.02.2009 року. (а.с. 9).
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, в редакції Закону, що діяла на час звернення позивача до суду з позовом, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають, зокрема, право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної рееєстоації суб'єкта підприємницької діяльності.
Статтею 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” визначено завдання органів державної податкової служби, якими є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; надання податкових консультацій.
З системного аналізу вказаних норм вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.
Згідно з п. 2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Відповідач, не подаючи декларації про доходи, податкову звітність, порушує вимоги п. п. 4. 1. 4 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, якими було встановлено, що для подання декларації про доходи на протязі 40 календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, платник податку подає податковому органу за місцем свого знаходження податкову декларацію незалежно від того, чи виникло в цьому періоді податкове зобов'язання, чи ні.
Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав скасування державної реєстрації такого суб’єкта господарювання.
Станом на дату розгляду справи в суді відповідачем до ДПІ у Київському районі м. Харкова фінансова звітність з 2 кварталу 2009 року не подавалась.
Частиною 1 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців”державна реєстрація припинення юридичної особи проводиться у разі постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” від 15.05.2003 року № 755 підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 59, 238 Господарського кодексу України, ч.ч. 1.2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”, ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, п. п. 4. 1. 4 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, ст.ст. 9, 94, 122, 160, 161, 163, 167, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ» про припинення юридичної особи - задовольнити в повному обсязі.
2. Припинити юридичну особу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ»
(ідентифікаційний код: 30512370, місце знаходження: вул. Артема 4, м. Харків, 61002).
3. Копію постанови направити до Державного департаменту реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців Харківської міської ради.
4. Постанова суду в частині припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «B&B слобожанський фінансовий округ» підлягає негайному виконанню.
5. Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
6. Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Волкова Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16086915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волкова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні