Спр ава № 2а/2570/2823/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2011 р. Чернігів ський окружний адміністрати вний суд в складі:
головуючого судді Непочати х В.О.,
при секретарі Галенко Р.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Чернігові справу з а адміністративним позовом Ч ернігівського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Піаст Агро - Ніжин» п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені, -
В С Т А Н О В И В :
24.05.2011 року Чернігівське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів (да лі по тексту - позивач) зверн улось до суду з адміністрати вним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Піаст Агро - Ніжин» (да лі по тексту - відповідач), в якому просить стягнути 7325,00 грн . адміністративно-господарсь ких санкцій та 85,80 грн. пені.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що відповідач не виконав н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів в 2 010 році, тим самим порушив вимо ги Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні».
В судовому засіданні предс тавник позивача Пригара А.В . позов підтримав та просив його задовольнити.
Відповідач надіслав на адр есу суду заперечення в яких п росить відмовити Чернігівсь кому обласному відділенню Фо нду соціального захисту інва лідів у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що в провадженні Господарського суду Чернігівської області знаходиться справа про банкр утство ТОВ «Піаст Агро-Ні жин» і ухвалою Господарськог о суду Чернігівської області від 29.07.2010 року по справі № 9/137б вве дено мораторій на задоволенн я вимог кредиторів.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд вважає, щ о позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено, що товар иством з обмеженою відповіда льністю «Піаст Агро - Ні жин» подано звіт про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за 2010 рік (а.с. 4) до Чернігі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській об ласті за формою №10-ПІ, згідно я кого середньооблікова чисел ьність штатних працівників о блікового складу - 12 осіб, з них : середньооблікова кількість працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлена інвалідність - 1 ос іб; кількість інвалідів - штат них працівників, які повинні працювати на робочих місцях , створених відповідно до вим ог статті 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» - 1 ос оба.
Відповідно до статті 17 Зако н України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» з метою реалізації творчих і виробничих здібно стей інвалідів та з урахуван ням індивідуальних програм р еабілітації їм забезпечуєть ся право працювати на підпри ємствах, в установах, організ аціях, а також займатися підп риємницькою та іншою трудово ю діяльністю, яка не забороне на законом.
Підприємства, установи і ор ганізації за рахунок коштів Фонду соціального захисту ін валідів або за рішенням місц евої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, с творюють спеціальні робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, здійснюючи для цьог о адаптацію основного і дода ткового обладнання, технічно го оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежени х можливостей інваліда.
Стаття 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» вст ановлює, що для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
У межах зазначених нормати вів здійснюється також праце влаштування інвалідів унасл ідок психічного розладу відп овідно до Закону України «Пр о психіатричну допомогу».
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 1 стат ті 18 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» забезпечен ня прав інвалідів на працевл аштування та оплачувану робо ту, в тому числі з умовою про в иконання роботи вдома, здійс нюється шляхом їх безпосеред нього звернення до підприємс тв, установ, організацій чи до державної служби зайнятості .
Частиною четвертою статті 20 Закону України «Про зайняті сть населення» визначено, що підприємства, установи і орг анізації незалежно від форми власності реєструються у мі сцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як пла тники збору до Фонду загальн ообов'язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття, щом ісяця подають цим центрам ад міністративні дані у повному обсязі про наявність вільни х робочих місць (вакансій), у т ому числі призначених для пр ацевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюют ь неповний робочий день (тижд ень), якщо це не передбачено тр удовим договором, або не прац юють у зв'язку з простоєм виро бництва з не залежних від них причин, і в десятиденний стро к - про всіх прийнятих працівн иків у порядку, встановленом у законодавством. Несвоєчасн а реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подан ня адміністративних даних тя гне за собою відповідальніст ь, передбачену законом.
Як вбачається зі списку пра цюючих інвалідів-штатних пра цівників, які були зайняті на підприємстві (а.с. 5), у відповід ача протягом часу 12.05.20110 року по 05.10.2010 року на підприємстві прац ював інвалід ОСОБА_3
Проте відповідачем у періо д наявності вакансії, а саме: з 01.01.2010 року по 11.05.2010 року та з 06.10.2010 рок у по 31.12.2010 року не подавалися до центру зайнятості звіти за ф ормою 3-ПН, зазначене на думку суду свідчить про неналежне виконання відповідачем свої х обов'язків щодо працевлашт ування інвалідів, передбачен их чинним законодавством Укр аїни.
Таким чином, відповідач пов инен був сплатити суму кошті в адміністративно-господарс ьких санкцій за нестворені р обочі місця для інвалідів в р озмірі 7325,00 грн.
Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Розмір пені обчислюється , виходячи з 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, що діяла н а момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за вес ь її строк.
В зв' язку з не сплатою відп овідачем адміністративно-го сподарських санкцій в розмір і 7325,00 грн. позивачем правомірн о нарахована пеня в розмірі 85, 80 грн.
Посилання позивача на те, що 29.07.2010 року Господарським судом Чернігівської області було порушено провадження у справ і про банкрутство ТОВ «Піас т Агро-Ніжин» та введено мо раторій на задоволення вимог кредиторів, а тому забороняє ться стягнення заборгованос ті на користь позивача, судом не приймаються до уваги з огл яду на наступне.
Відповідно до статті 1 Закон у України «Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом» мораторій на задоволення вим ог кредиторів - це зупинення в иконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щод о сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припин ення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань що до сплати податків і зборів (о бов'язкових платежів), застос ованих до прийняття рішення про введення мораторію.
Частиною четвертою статті 12 Закону України «Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом» визначено, що протягом дії мораторію на задоволенн я вимог кредиторів забороняє ться стягнення на підставі в иконавчих документів та інши х документів, за якими здійсн юється стягнення відповідно до законодавства; не нарахов уються неустойка (штраф, пеня ), не застосовуються інші санк ції за невиконання чи ненале жне виконання грошових зобов 'язань і зобов'язань щодо спла ти податків і зборів (обов'язк ових платежів).
З аналізу вищенаведених по ложень вбачається, що морато рій не зупиняє виконання бор жником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати адм іністративно-господарських санкцій за невиконання норм ативну робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, які виникли після дня введення м ораторію, а пеня за несвоєчас ну сплату цих платежів засто совується на загальних підст авах.
Крім того, з порушенням пров адження у справі про банкрут ство не пов'язується заверше ння підприємницької діяльно сті боржника, він має право ук ладати угоди, у нього можуть в иникати нові зобов'язання то що.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості п о сплаті адміністративно-гос подарських санкцій в розмірі 7325,00 грн. та пені у розмірі 85,80 грн . відповідачем не сплачено, до казів сплати відповідачем за значених адміністративно-го сподарських санкцій та пені станом на день розгляду цьог о спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги Чернігівсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів є обґрунтованими та та кими, що підлягають задоволе нню
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Чернігівського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів у Чернігівській області - за довольнити.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю « Піаст Агро - Ніжин» (вул. Ов діївська, 198, м. Ніжин, Чернігівс ька область, р/р 26002092298001 Ф №3 ВАТ АК Б Капітал м. Київ, МФО 380407, код ЄД РПОУ 35195229) в дохід Державного бю джету України (одержувач Дер жавний бюджет Ніжинського ра йону, банк одержувача: ГУДКУ у Чернігівській області, раху нок 31211230700303, МФО 853592, код ЄДРПОУ 22820749) 73 25 (сім тисяч триста двадцять п ' ять) грн. 00 коп. - адміністра тивно-господарських санкцій та 85 (вісімдесят п' ять) грн. 80 к оп. - пені.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя Непочатих В.О.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16091449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Непочатих В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні