Рішення
від 03.03.2011 по справі 6221-2010
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люк сембург/Речна, 29/11, к. 303

РІШЕННЯ

Іменем України

03.03.2011 Справа №5002-17/6221-2010

За позовом Керченського м іжрайонного природоохоронн ого прокурора в інтересах Де ржави в особі Республіканськ ого комітету по земельних ре сурсах АР Крим

До відповідача Глазівськ ої сільської ради

Третя особа без самостійни х вимог на предмет спору ОС ОБА_1

про визнання недійсним ріш ення Глазівської сільської р ади від 15.03.2006 року «Про дозвіл н а складання проекту землеуст рою» наданого гр. ОСОБА_1 н а земельну ділянку площею 0,15 г а для будівництва та обслуго вування житлового будинку, щ о розташована по АДРЕСА_1

Суддя В.І. Гайворонськи й

П Р Е Д С Т А В Н И К И:

Від позивача - не з' явивс я

Від відповідача - не з' яв ився

Від третьої особи без самос тійних вимог на предмет спор у - не з' явився

Прокурор - Шехірєва Н.Ю.

Суть спору: Позивач згідно з позовом та уточненням прос ить визнати недійсним рішен ня Глазівської сільської рад и від 15.03.2006 року «Про дозвіл на с кладання проекту землеустро ю» наданого гр. ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,15 га для будівництва та обслугов ування житлового будинку, що розташована по АДРЕСА_1 у зв' язку з тим, що вказане рі шення прийняте всупереч вимо г статей 38,39 Земельного кодекс у України та статті 10 Закону У країни «Про планування та за будову територій», оскільки містобудівна документація н е передбачає надання земельн их ділянок по АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговуван ня житлового будинку без кор егування у встановленому пор ядку містобудівної документ ації.

Відповідач та третя осо ба без самостійних вимог на п редмет спору відзивів на поз овну заяву не представили, в с удове засідання не з' явився , про дату слухання справи пов ідомлений належним чином - рекомендованою поштою з пові домленням про вручення.

Згідно ст. 6 Закону Укра їни «Про свободу пересування та вільний вибір місця прожи вання в Україні» фізична осо ба повинна проживати за місц ем реєстрації.

Вказане порушення зак онодавства не може бути обст авиною, що перешкоджає розгл яду справи, оскільки порушен ня законодавства поважною пр ичиною не є.

Якщо будь-який учасник процесу не отримував кореспо нденцію суду по вині пошти, ч и з інших підстав до справи не надійшли матеріали, що можут ь вплинути на прийняте рішен ня, він вправі звернутися в су д з завою про перегляд цього рішення за нововиявленими о бставинами, та надати відпов ідні докази.

Суд вважає за необхідне розглянути справу за наявни ми у ній матеріалами, при цьом у виходить із того, що згідно с т.129 Конституції України надан ня доказів є правом стороні, а не обов' язком.

По справі проголошені в ступна та резолютивна частин и рішення.

Розглянувши матеріали справи, суд -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 30-ї сесії 4-го с кликання Глазівської сільс ької ради Ленінського району від 15.03.2006 року «Про дозвіл на ск ладання проекту землеустрою » вирішено надати дозвіл на с кладання проекту землеустро ю ОСОБА_1 земельної ділянк и пл. 0,15 га для будівництва та о бслуговування житлового буд инку, що розташований за адре сою АДРЕСА_1

Суд вважає, що позов пі длягає задоволенню, при цьом у виходить з наступних обста вин:

Предметом доказуванн я у даній справі є встановлен ня наявності чи відсутності правових підстав для скасув ання чи визнання недійсним о скаржуваного рішення 30-ї сес ії 4-го скликання Глазівської сільської ради Ленінського району від 15.03.2006 року «Про дозві л на складання проекту земле устрою».

Статтями 13,14 Конституц ії України визначається прав овий статус землі і природни х ресурсів в Україні, згідно з яким земля, її надра, атмосфер не повітря, водні та інші прир одні ресурси, які знаходятьс я в межах території України, п риродні ресурси її континент ального шельфу, виключної (мо рської та економічної зони є об' єктами права власності Українського народу, від іме ні Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування в меж ах, визначених цієї Конститу цією. Право на землю набуваєт ься і реалізується громадяна ми і суб' єктами господарськ ої діяльності (юридичними і ф ізичними особами) виключно в ідповідно до закону.

Відповідно до роз' я снень, що містяться в пункті 7 Постанови Пленуму Верховног о Суду України від 16 квітня 2004 р оку №7 "Про практику застосува ння судами земельного законо давства при розгляді цивільн их справ" за заявою сторони, я ка не погоджується з рішення м органу місцевого самовряд ування чи органу виконавч ої влади щодо земельного сп ору, суд перевіряє правильн ість цього рішення і вирішу є спір по суті.

Відповідно до пункту 2 Р оз' яснень Президії Вищого а рбітражного суду України «Пр о деякі питання практики вир ішення спорів, пов'язаних з ви знанням недійсними актів дер жавних чи інших органів» від 26 січня 2000 року N 02-5/35 підставами д ля визнання акта недійсним є невідповідність його вимога м чинного законодавства та/а бо визначеній законом компет енції органу, який видав цей а кт. Обов'язковою умовою визна ння акта недійсним є також по рушення у зв'язку з прийняття м відповідного акта прав та о хоронюваних законом інтерес ів підприємства чи організац ії - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справ и факту такого порушення не в становлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.

Так, відповідно до стат ті 38 Земельного кодексу Украї ни до земель житлової та гром адської забудови належать зе мельні ділянки в межах насел ених пунктів, які використов уються для розміщення житлов ої забудови, громадських буд івель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Використання земель житлової та громадської заб удови здійснюється відповід но до генерального плану нас еленого пункту, іншої містоб удівної документації, плану земельно-господарського уст рою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональ них та місцевих правил забуд ови (стаття 39 вказаного вище к одексу).

Статтею 3 Закону Україн и “Про планування та забудов у територій” встановлено, що планування територій здійсн юється на загальнодержавном у, регіональному та місцевом у рівнях. Планування територ ій здійснюється відповідним и органами державної влади т а органами місцевого самовря дування. Планування та забуд ова окремих земельних діляно к, що належать на праві власно сті чи праві користування, зд ійснюється їх власниками чи користувачами у встановлено му законодавством порядку. Рішення органів виконавчої в лади та органів місцевого са моврядування з питань забудо ви та іншого використання те риторій, вибору, вилучення (ви купу) і надання земельних діл янок для містобудівних потре б приймаються в межах, визнач ених законом відповідно до м істобудівної документації з а погодженням з спеціально у повноваженими органами з пит ань містобудування та архіте ктури.

Згідно зі статтею 10 вказ аного вище закону планування територій на місцевому рівн і забезпечується відповідни ми місцевими радами та їх вик онавчими органами, Київською та Севастопольською міським и державними адміністраціям и відповідно до їх повноваже нь, визначених законом, і поля гає у розробленні та затверд женні генеральних планів нас елених пунктів, схем планува ння територій на місцевому р івні та іншої містобудівної документації, регулюванні ви користання їх територій, ухв аленні та реалізації відпові дних рішень про дотримання м істобудівної документації. Р озроблення, погодження та ек спертиза містобудівної доку ментації провадяться згідно з встановленими державними стандартами, нормами та прав илами в порядку, визначен ому законодавством. Містобуд івна документація затверджу ється відповідною місцевою р адою з визначенням строку її дії та переліку раніше прийн ятих рішень, що втрачають чин ність, а також тих рішень, до я ких необхідно внести відпові дні зміни.

У відповідності з статт ею 5 Закону України “Про основ и містобудування”, при здійс ненні містобудівної діяльно сті повинні бути забезпечені : розробка містобудівної док ументації, проектів конкретн их об'єктів згідно з вихідним и даними на проектування, з до триманням державних стандар тів, норм і правил, регіональн их і місцевих правил забудов и; розміщення і будівництво о б'єктів відповідно до затвер джених у встановленому поряд ку містобудівної документац ії та проектів цих об'єктів; ра ціональне використання земе ль та територій для містобуд івних потреб, підвищення ефе ктивності забудови та іншого використання земельних діля нок; охорона культурної спад щини, збереження традиційног о характеру середовища насел ених пунктів; урахування дер жавних та громадських інтере сів при плануванні та забудо ві територій; урахування зак онних інтересів та вимог вла сників або користувачів земе льних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва; інформування через засоби м асової інформації громадян п ро плани перспективного розв итку територій і населених п унктів, розміщення важливих містобудівних об'єктів; учас ть громадян, об'єднань громад ян в обговоренні містобудівн ої документації, проектів ок ремих об'єктів і внесення від повідних пропозицій до держа вних органів, органів місцев ого самоврядування, підприєм ств, установ і організацій; за хист прав громадян та громад ських організацій згідно із законодавством.

Спірним рішенням Глаз івської сільської ради перед бачалось надання дозволу на складання проекту землеустр ою ОСОБА_1 земельної діля нки площею 0, 15 га для будівницт ва та обслуговування житлово го будинку, що розташована за адресою: АДРЕСА_1

При цьому, суд, з враху ванням наведених вище норм з емельного законодавства заз начає, що віднесення певної з емельної ділянки до земель ж итлової забудови можливо лиш е на підставі генерального п лану населеного пункту, іншо ї містобудівної документаці ї.

Згідно статті 33 Господа рського процесуального коде ксу України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги і заперечення.

З листів Відділу місто будування та архітектури Лен інської районної державної адміністрації від 02 жовтня 2008 року № 01-39/640, Сектору містобудув ання та архітектури Ленінськ ої районної державної адмін істрації від 03 червня 2010 року № 09-19/208, Глазівської сільської ра ди від 08 червня 2010 року №197/02-11 вбач ається, що ні на момент прийня ття оскаржуваного рішення ві дповідача, ні на теперішній м омент генеральний план села Юркіно не погоджений та не за тверджений.

В листі Сектору містобуд ування та архітектури Ленінс ької районної державної адм іністрації від 03 червня 2010 рок у № 09-19/208 вказано, що третя особа в сектор містобудування і ар хітектури не зверталась і ви сновку про можливість цільов ого використання земельних д ілянок по АДРЕСА_1 ним не в идавались, виділення ділянок для індивідуального житлово го будівництва по АДРЕСА_1 без корегування і погодженн я у встановленому законом по рядку містобудівної докумен тації не допускається.

Доказів завершення роз робки генерального плану с. Ю ркіно суду не надано, а відтак , суд апеляційної інстанції д ійшов висновку, що станом на м омент винесення Глазівською сільською радою рішення від 15 березня 2006 року, а також стано м на момент розгляду даної сп рави містобудівна документа ція с. Юркіно не існувала та не існує.

За таких обставин, суд д ійшов висновку про наявніст ь достатніх правових підстав задоволення позову.

Аналогічна позиція вик ладена у постанові Вищого го сподарського суду України ві д 23 червня 2009 року у справі №2-25/8863-2 008.

Державний контроль за ви користанням та охороною земе ль у системі центрального ор гану виконавчої влади з пита нь земельних ресурсів здійсн ює Державна інспекція з конт ролю за використанням та охо роною земель і її територіал ьні органи (частина 1 статті 9 З акону України «Про державний контроль за використанням т а охороною земель»).

Статтею 2 Закону України «Про державний контроль за в икористанням та охороною зем ель»визначені основні завда ння державного контролю за в икористанням та охороною зем ель, серед яких, зокрема, є заб езпечення додержання органа ми державної влади, органами місцевого самоврядування, ф ізичними та юридичними особа ми земельного законодавства України.

Враховуючи приписи дани х норм, суд дійшов висновку що до правомірності пред' явле ння прокурором позову в інте ресах Держави в особі Респуб ліканського комітету по земе льних ресурсах Автономної Ре спубліки Крим.

Вищезазначеної позиці ї дотримується також Севасто польський апеляційний госпо дарський суд (постанова Сева стопольського апеляційного господарського суду від 08 лис топада 2010 року у справі № 5002-7/3271-2010).

При викладених обстав инах суд вважає, що позовні ви моги законні, обґрунтовані т а підлягають задоволенню.

Судові витрати згідно ч. 3 ст. 49 ГПК України підлягают ь відшкодуванню відповідач ем до бюджету, та складають з д ержавного мита 85,00 грн., та витр ати на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су в розмірі 236,00 грн.

Відповідно до п. «б» ч. 2 статті 3 Декрету Кабінету Мін істрів України «Про державне мито» із позовних заяв немай нового характеру, в тому числ і із заяв про визнання недійс ними повністю або частково а ктів ненормативного характе ру ставка державного мита вс тановлюється в розмірі 5 неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян. (17Х5=85 грн.).

Відповідно до п. 5 Підр озділу 1 Розділу ХХ Податково го кодексу України неоподатк овуваний мінімум встановле ний у розмірі 17 грн.

Згідно постанови Кабі нету міністрів України від 05 серпня 2009 року № 825 з 05.08.2009 року ро змір судових витрат на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу складає 236,00 грн.

На підставі вищевикла деного, а також керуючись ст. ст. 44, 49, 75, 82, 84, 85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним рі шення Глазівської сільської ради від 15.03.2006 року «Про дозвіл на складання проекту землеу строю» наданого гр. ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,15 га для будівництва та обслу говування житлового будинк у, що розташована по АДРЕСА _1.

Стягнути з Глазівськ ої сільської ради (98220, АР Крим, в ул. Караханяна, 1, с. Глазівка, Ле нінський р-н, ідентифікаційн ий код: 04369038) в дохід бюджету (р/р 31115095700002; одержувач: Держбюджет м . Сімферополь, код платежу 22090200, ЗКПО 34740405, Банк - ГУ ДКУ в АРК м. С імферополь, МФО 824026) 85,00 грн. судов их витрат з державного мита.

Стягнути з Глазівської с ільської ради (98220, АР Крим, вул. К араханяна, 1, с. Глазівка, Ленін ський р-н, ідентифікаційний к од: 04369038) в дохід бюджету (р/р 311150957000 02; одержувач: Держбюджет м. Сім ферополь, код платежу 22090200, ЗКПО 34740405, Банк - ГУ ДКУ в АРК м. Сімфе рополь, МФО 824026) 236,00 грн. судових в итрат на інформаційно-техніч не забезпечення судового про цесу.

Видати накази.

Суддя Господарсько го суду

Автономної Республіки Кр им Гай воронський В.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16093414
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6221-2010

Рішення від 03.03.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Гайворонський В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні