Рішення
від 09.03.2011 по справі 6154-2010
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люк сембург/Речна, 29/11, к. 317

РІШЕННЯ

Іменем України

09.03.2011 Справа №5002-28/6154-2010

За позовом - Фонду майна А втономної Республіки Крим (9501 5, м. Сімферополь, вул. Севастоп ольська, 17).

До відповідача - Міжводне нської сільської ради (96420, Чорн оморський район, с. Міжводне, в ул. Ювілейна, б. 1).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Верховна Рада Автономної Ре спубліки Крим (95000, м. Сімферопо ль, вул. Карла Маркса, 18).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а - Товариство з обмеженою від повідальністю «Рапід-ЛТД» (9642 0, АР Крим, Чорноморський район , с. Міжводне, вул. Комсомольсь ка, 15а).

Про визнання недійсним ріш ення та визнання права власн ості.

Суддя С.О. Лукачов

представники:

Від позивача - ОСОБА_1 - гол. спец. юр. відділу, довірен ість № 17Д від 21.01.2011р.

Від відповідача - ОСОБА _2 представник, довіреність від 20.01.2011 р.

Від третіх осіб - не з' яви лися, повідомлені належним ч ином.

Суть спору: Фонд майна Автон омної Республіки Крим зверну вся до господарського суду А Р Крим з позовною заявою до Мі жводненської сільської ради про визнання недійсним ріше ння Міжводненської сільсько ї ради 48 сесії 5 скликання № 3336 ві д березня 2010р. та визнання прав а власності за АР Крим в особі Верховної ради АР Крим на буд івлю, розташовану за адресою : Чорноморський район, с. Міжво дне, вул. Комсомольська, 15а.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням № 3336 Міжводнен ська сільська рада безпідста вно відмовила Фонду майна АР Крим в оформленні права влас ності на будівлю, розташован у за адресою: Чорноморський р айон, с. Міжводне, вул. Комсомо льська, 15а.

24.12.2010р. ухвалою господарськог о суду до участі у справі в яко сті третьої особи, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору на стороні позива ча залучено Верховну Раду Ав тономної Республіки Крим.

25.01.2011р. представник позивача надав суду клопотання, в яком у, посилаючись на допущення т ехнічної помилки, просить чи тати п. 2 прохальної частини по зовної заяви в наступній ред акції: «Визнати недійсним рі шення Міжводненської сільсь кої ради 48 сесії 5 скликання № 33 36 від 03 березня 2010р.».

Представник відповідача з аперечував проти задоволенн я позовних вимог, усно поясню ючи, що позивач не звертався д о виконавчого комітету Міжво дненської сільської ради щод о оформлення права власності , у зв' язку з чим, спірним ріш енням позивачу відмовлено пр авомірно, однак, письмовий ві дзив не надав.

Строк розгляду справи прод овжувався відповідно до ст. 69 ГПК України.

Розгляд справи відкладавс я відповідно до ст. 77 ГПК Украї ни.

Після вияснення всіх обста вин справи та перевірення до казів, суд видалявся для прий няття рішення по даній справ і до нарадчої кімнати.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників позивача та відп овідача, суд -

ВСТАНОВИВ:

10 жовтня 1995 року Фондом держа вного майна Криму видано нак аз № 24 «Про прийняття рішення по приватизації об' єктів де ржавної (Автономної Республі ки Крим) власності» (а. с. 56-57), від повідно до якого дозволено п риватизацію шляхом безоплат ної передачі та викупу товар иствами покупців, які створе ні членами трудових колектив ів, зокрема, племрадгосп «Між водне».

08 лютого 1996 року Фондом майна АР Крим видано Наказ № 143 «Про з атвердження оцінки вартості цілісного майнового комплек су племрадгоспу «Міжводне» Ч орноморського району» (а. с. 10), відповідно до якого затвердж ено протокол за результатами інвентаризації та акт оцінк и вартості цілісного майново го комплексу племрадгоспу «М іжводне». Також, встановлено , що вартість цілісного майно вого комплексу складає 193190 млн . крб., а вартість майна, яке під лягає приватизації Товарист вом покупців племрадгоспу «М іжводне» складає 144973 млн. крб.

08 лютого 1996 року Фондом майна АР Крим видано Наказ № 145 «Про з атвердження плану приватиза ції цілісного майнового комп лексу племрадгоспу «Міжводн е» Чорноморського району» (а . с. 61).

Таким чином, з наведених нак азів та плану приватизації (а . с. 18-24) вбачається, що до статутн ого фонду КСП «Міжводне» не у війшло ряд об' єктів, серед я ких значиться дитячий садок.

Відповідно до додатку № 7 до Постанови Верховної Ради Ав тономної Республіки Крим від 15.03.2000р. № 982-2/2000 «Про склад майна, що належить Автономній Республ іці Крим», встановлено що до м айна, яке належить АР Крим нал ежить, зокрема, дитячий садок у с. Міжводне (а. с. 28).

Постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 23.10.2008р. № 1015-5/08 «Про питання упр авління майном, яке належить Автономній Республіці Крим» затверджено Перелік майна, щ о належить Автономній Респуб ліці Крим та підлягає приват изації, в п. 1 якого значиться б удівля колишнього дитячого с адка, що не увійшла до статутн ого фонду КСП «Міжводне» у пр оцесі приватизації, передана у користування за договором оренди ТОВ «Рапід - ЛТД», розт ашована за адресою: Чорномор ський район, с. Міжводне, вул. К омсомольська, 15а.

Згідно абзацу 2 пункту 1 Поло ження про порядок управління майном, що належить Автономн ій Республіці Крим або перед ане в її управління, затвердж еного постановою Верховної Р ади Автономної Республіки Кр им від 21.04.99 року №459-2/99, суб'єктом п рава власності Автономної Ре спубліки Крим є Верховна Рад а Автономної Республіки Крим .

Частиною 1 статті 317, частиною 1 статті 319 Цивільного кодексу України власника наділено п равом володіння, користуванн я і розпорядження своїм майн ом на власний розсуд.

Пунктом 4 частини 2 статті 26 К онституції Автономної Респу бліки Крим, пунктом 4 частини 2 статті 9 Закону України від 10 л ютого 1998 року №90/98 «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим» і підпунктом 5.2 пункту 5 П оложення про порядок управлі ння майном, що належить Автон омній Республіці Крим або пе редане в її управління, до ком петенції Верховної Ради Авто номної Республіки Крим відне сене визначення порядку упра вління майном, що належить Ав тономній Республіці Крим.

Відповідно до Постанови Ур яду Криму від 02.11.1995р. № 325 «Питанн я Фонду майна Автономної Рес публіки Крим» затверджено «П оложення про Фонд майна Авто номної Республіки Крим», від повідно до п. 2 якого останній, в межах повноважень, визначе них Фондом державного майна України і делегованих Верхов ною Радою АР Крим, реалізує де ржавну політику у сфері прив атизації державного майна, м айна, що належить АР Крим, і ко мунальній власності, здійсню є повноваження органу управл іння державним майном і майн ом, що належить АР Крим, та не у війшло до статутних фондів с творених в процесі приватиза ції господарських товариств і колективних сільськогоспо дарських підприємств.

Враховуючи вищенаведене, 30 квітня 2009р. Фондом майна АР Кри м винесено наказ № 287 «Про прий няття рішення з приватизації майна, що належить Автономні й Республіці Крим - будівлі колишнього дитячого садка, п ередане у користування за до говором оренди ТОВ «Рапід-ЛТ Д», розташоване за адресою: Чо рноморський район, с. Міжводн е, вул. Комсомольська, 15а» (а. с. 31 ), відповідно до якого вирішен о здійснити приватизацію шля хом продажу за конкурсом заз наченого майна.

З метою оформлення права вл асності на об'єкт приватизац ії за Автономною Республікою Крим в особі Верховної Ради А Р Крим, позивач звернувся до М іжводненської сільської рад и, про що свідчать листи від 22.06 .2009р. № 03/1618, від 10.09.2009р. № 03/2406, від 27.10.2009р. № 03/2778, від 19.02.2010р. № 03/332 (а. с. 54, 53, 50, 49 відпов ідно).

03 березня 2010р. на 48 сесії 5 склик ання Міжводненською сільськ ою радою винесено рішення № 333 6 «Про розгляд листа Фонду май на АР Крим», відповідно до яко го, з посиланням на ст. 16 Закону України «Про дошкільну осві ту», позивачу відмовлено в оф ормлені права власності на б удівлю колишнього дитячого с адочку.

Позивач вважає, що зазначен е рішення винесено Міжводнен ською сільською радою безпід ставно.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши та оцінивши в сукупності фактичні обстави ни справи, заслухавши поясне ння представників сторін, су д дійшов висновку що позовні вимоги підлягають задоволен ню з огляду на наступне.

Відповідно до статті 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Статтею 4 Закону України «Пр о місцеве самоврядування в У країні» від 21.05.1997р. визначено, щ о місцеве самоврядування в У країні здійснюється, зокрема , на принципах законності та п оєднання місцевих і державни х інтересів.

Згідно ч. 3 ст. 24 зазначеного З акону України «Про місцеве с амоврядування в Україні», ор гани місцевого самоврядуван ня та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, передбач ені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і з аконами України, актами През идента України, Кабінету Мін істрів України, а в Автономні й Республіці Крим - також норм ативно-правовими актами Верх овної Ради і Ради міністрів А втономної Республіки Крим, п рийнятими у межах їхньої ком петенції.

Відповідно до Наказу Мініс терства юстиції України від 07.02.2002р. № 7/5 затверджено Тимчасов е положення про порядок держ авної реєстрації права власн ості та інших речових прав на нерухоме майно (далі Положен ня), пунктом 1.4 якого визначено , що обов'язковій державній ре єстрації підлягають право вл асності та інші речові права на нерухоме майно, розміщене на території України, що нале жить фізичним та юридичним о собам, державі в особі органі в, уповноважених управляти д ержавним майном, іноземцям т а особам без громадянства, ін оземним юридичним особам, мі жнародним організаціям, іноз емним державам, а також терит оріальним громадам в особі о рганів місцевого самоврядув ання.

Розділом 2 Положення визнач ено, що для проведення держав ної реєстрації виникнення, п ереходу або припинення права власності та інших речових п рав на нерухоме майно власни к (власники), інший правонабув ач (правонабувачі) або уповно важена ним (ними) особа подає р еєстратору БТІ заяву про дер жавну реєстрацію прав.

До заяви про державну реєст рацію прав додаються правовс тановлювальні документи, виз начені додатком 2 до Положенн я, зокрема, свідоцтво про прав о власності на нерухоме майн о, видане органом місцевого с амоврядування (п. 6).

З аналізу вищезазначених н орм вбачається, що позивач, як орган управління майном що н алежить АР Крим, обґрунтован о звернувся до Міжводненсько ї сільської ради щодо оформл ення права власності на буді влю дитячого садка.

Проте, відповідачем відмов лено в оформлені права власн ості з посиланням на ст. 16 Зако ну України «Про дошкільну ос віту» від 11.07.2001р., якою регламен тується порядок створення, р еорганізації та ліквідації д ошкільного навчального закл аду.

Відповідно до статті 15 Циві льного кодексу України, кожн а особа має право на захист св ого цивільного права у разі й ого порушення, невизнання аб о оспорювання.

Згідно зі статтею 16 Цивільн ого кодексу України, кожна ос оба має право звернутися до с уду за захистом свого особис того немайнового або майново го права та інтересу. Способи захисту цивільних прав та ін тересів визначені частиною д ругою цієї статті та статтею 20 Господарського кодексу Укр аїни. Зокрема, способом захис ту цивільних прав та інтерес ів може бути визнання незако нними рішення, дій чи бездіял ьності органу державної влад и, органу влади Автономної Ре спубліки Крим або органу міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Відповідно до ч. 1 статті 21 Ци вільного кодексу України, су д визнає незаконним та скасо вує правовий акт індивідуаль ної дії, виданий органом держ авної влади, органом влади Ав тономної Республіки Крим або органом місцевого самовряду вання, якщо він суперечить ак там цивільного законодавств а і порушує цивільні права аб о інтереси.

Згідно Роз' яснень Вищого арбітражного суду України в ід 26.01.2000, № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, п ов'язаних з визнанням недійс ними актів державних чи інши х органів» підставами для ви знання акта недійсним є неві дповідність його вимогам чин ного законодавства та/або ви значеній законом компетенці ї органу, який видав цей акт. О бов'язковою умовою визнання акта недійсним є також поруш ення у зв'язку з прийняттям ві дповідного акта прав та охор онюваних законом інтересів п ідприємства чи організації - позивача у справі, який, у дан ому випадку, представляє інт ереси держави.

Статтею 55 Конституції Украї ни встановлено, що держава за безпечує рівний захист прав всіх суб'єктів права власнос ті.

Згідно ст. 124 Конституції Укр аїни, юрисдикція судів розпо всюджується на всі правовідн осини, що виникають в державі .

Стаття 20 Господарського код ексу України (що встановлює ш ляхи захисту прав суб'єктів г осподарювання) - кожен суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів у тому числі шляхо м визнання наявності прав.

Частина 2 ст. 328 ЦК України, пер едбачає, що право власності в важається набутим правомірн о, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність н абуття права власності не вс тановлена судом.

Нормами ст. 392 ЦК України вста новлено, що власник майна мож е пред'явити позов про визнан ня його права власності, якщо це право оспорюється або не в изнається іншою особою, а так ож у разі втрати ним документ а, який засвідчує його право в ласності, а отже, суд вважає, щ о позивач правомірно звернув ся до суду з позовом про визна ння права власності на спірн ий об'єкт нерухомості в зв' я зку з тим що орган місцевого с амоврядування не визнав це п раво у т.ч. шляхом можливості р еалізації своїх повноважень .

Згідно ст. 32 ГПК України дока зами у справі є будь-які факти чні дані, на підставі яких гос подарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обс тавин, на яких ґрунтуються ви моги і заперечення сторін, а т акож інші обставини, які мают ь значення для правильного в ирішення господарського спо ру.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідач не використав с вого права та не надав суду до казів, які б свідчили про обґр унтованість та правомірніст ь спірного рішення.

За викладених обставин, суд приходить до висновку, що спі рне рішення підлягає визнанн ю недійсним, оскільки відпов ідач безпідставно відмовив п озивачу в оформленні права в ласності на будівлю дитячого садка, наслідком чого є поруш ення права позивача як орган у управління майном, що належ ить АР Крим.

Суд також вважає обґрунтов аною вимогу про визнання пра ва власності на спірне майно , оскільки спірне рішення, що є предметом спору у цій справі , є прямим доказом наявності п ідстав, передбачених ст. 392 ЦК У країни.

Витрати по сплаті державно го мита та витрат на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу, судом покла даються на відповідача в пор ядку ст. 49 ГПК України.

Вступна та резолютивна час тини рішення оголошені - 09.03.20 11р.

Рішення оформлено відпові дно до ст. 84 ГПК України - 14.03.2011р .

На підставі викладеного, ке руючись статтями 49, 82-85 Господа рського процесуального коде ксу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати недійсним рі шення Міжводненської сільсь кої ради 48 сесії 5 скликання № 33 36 від 03.03.2010р.

3. Визнати право власно сті на будівлю, розташовану з а адресою: Чорноморський рай он, с. Міжводне, вул. Комсомоль ська, 15а за Автономною Республ ікою Крим в особі Верховної р ади АР Крим.

4. Стягнути з Міжводнен ської сільської ради (96420, Чорно морський район, с. Міжводне, ву л. Ювілейна, 1, код ЄДРПОУ 04368547) в д охід державного бюджету Укра їни (рахунок 31115095700002, банк одержу вача ГУ Державного казначейс тва України в АРК, м. Сімферопо ль, МФО 824026, одержувач: Держбюдж ет м. Сімферополь, код платежу 22090200, код в ЄДРПО України 34740405) дер жавне мито в сумі 187,00 грн.

5. Стягнути з Міжводнен ської сільської ради (96420, Чорно морський район, с. Міжводне, ву л. Ювілейна, 1, код ЄДРПОУ 04368547) в д охід державного бюджету м. Сі мферополя (№ рахунку 31214264700002 , бан к одержувача: ГУ ДКУ в АРК м. Сі мферополь, отримувач: Держбю джет м. Сімферополь, код плате жу: 22050003, ЄГРПОУ 34740405) витрати на ін формаційно-технічне забезпе чення розгляду справи у госп одарському суді АР Крим в сум і 236,00 грн.

6. Накази видати після н абрання рішенням законної си ли.

Суддя Господарськог о суду

Автономної Республіки Кр им Лук ачов С.О.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.03.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16093872
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6154-2010

Рішення від 09.03.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Лукачов С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні