ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 311
РІШЕННЯ
Іменем України
18.04.2011 Справа №5002-18/2495.1-2010
За позовом Кримськог о республіканського підприє мства "Протизсувне управлінн я" (вул. Горького, 30, місто Ялта, 98 600)
до відповідачів: 1) Гурзуфсь кої селищної ради (вул. Подвой ського, 9, смт. Гурзуф, місто Ялт а, 98640)
2) Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Санвіре" (вул . Санаторна, 13-3, смт. Гурзуф, міст о Ялта, 98640)
З участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Ялта-тревел" (вул. Садова, 6, мі сто Ялта, 98600; вул. Леніна, 41, місто Ялта, 98600)
про визнання недійсними пу нктів рішень та договору.
Суддя І.К. Осоченко
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача - ОСОБА_1 - начальник юрид. відділу, до в. від 24.11.2010 року № 2892.
Від відповідача-1 - ОСОБА _2 - представник, дов. від 07.02.20 11 року № 463/02-24.
Від відповідача-2 - ОСОБА _3 - представник, дов. від 06.07.20 10 року.
Від третьої особи - ОСОБ А_4 - представник, дов. від 14.0 4.2011 року.
З участю експерта ОСОБА_5 ., посвідчення НОМЕР_1.
Суть спору: Кримське респуб ліканське підприємство “Про тизсувне управління” зверну лось до Господарського суду АР Крим із позовною заявою до Гурзуфської селищної ради, у якій просить визнати недійс ним пункт 1 рішення Гурзуфськ ої селищної ради № 11 від 04.03.2004 р. 25 сесії 24 скликання, а також виз нати недійсним пункт 3 рішенн я Гурзуфської селищної ради № 31 від 15.07.2004 р. 33 сесій 24 скликання .
Позовні вимоги мотивовані тим, що зважаючи на місце розт ашування земельної ділянки, розташованої за адресою: смт . Гурзуф, вул. Набережна ім. О.С. Пушкіна, район кафе “Сафарі” , яку надано в оренду Товарист ву з обмеженою відповідальні стю “Санвіре” рішенням Гурз уфської селищної ради № 11 від 04.03.2004 р. 25 сесії 24 скликання, а тако ж рішенням Гурзуфської селищ ної ради № 31 від 15.07.2004 р. 33 сесій 24 ск ликання, і зважаючи на відсут ність відповідних рішень що до віднесення спірної земель ної ділянки до категорії зем ель, визначених статтею 19 Земе льного кодексу України, під ч ас вирішення питання про пер едачу її в оренду, мала застос овуватись стаття 58 Земельног о кодексу України, згідно з як ою землі, зайняті гідротехні чними та водогосподарськими спорудами, відносяться до зе мель водного фонду. Відповід но до статті 85 Водного кодексу України землі, зайняті гідро технічними, іншими водогоспо дарськими спорудами, можуть надаватись у користування дл я догляду за ними тільки держ авним водогосподарським орг анізаціям, якою є Кримське ре спубліканське підприємство “Протизсувне управління” (п озивач).
У судовому засіданні, яке ві дбулось 27.05.2008 р. позивач змінив та доповнив позовні вимоги, п росив визнати незаконним пу нкт 1 рішення Гурзуфської сел ищної Ради № 11 від 04.03.2004 р. 25 сесії 24 скликання, визнати незакон ним п.3 рішення Гурзуфської се лищної ради № 31 від 15.07.2004 р. 33 сесії 24 скликання, а також визнати н едійсним договір оренди зем ельної ділянки від 28.07.2004 р., укла дений між Гурзуфською селищн ою радою та Товариством з обм еженою відповідальністю “Са нвіре”.
Ухвалою Господарського су ду АР Крим від 12.06.2008 р. до участі у справі другим відповідаче м залучено Товариство з обме женою відповідальністю “Сан віре”.
Рішенням господарського с уду АР Крим від 03.11.2008 року у спра ві № 2-22/4802-2008 у позові відмовлено.
Не погодившись з рішенням с уду, Кримське республіканськ е підприємство "Протизсувне управління" звернулось до Се вастопольського апеляційно го господарського суду з апе ляційною скаргою, в якій прос ить рішення суду першої інст анції скасувати, позов задов ольнити.
До Севастопольського апел яційного господарського суд у надійшло клопотання Кримсь кого республіканського підп риємства "Протизсувне управл іння" про призначення землев порядної експертизи.
Ухвалою Севастопольського апеляційного господарськог о суду від 23 лютого 2009 року пров адження у справі № 2-22/4802-2008 було з упинено, призначено землевпо рядну експертизу.
05.10.2009 року на адресу Севастоп ольського апеляційного госп одарського суду надійшов вис новок експерта № 546 від 14.09.2009 року , у зв' язку із чим ухвалою від 16.10.2009 року провадження у справі було поновлено.
Постановою Севастопольськ ого апеляційного господарсь кого суду від 26.10.2009 року рішення господарського суду АР Крим від 03.11.2008 року у справі № 2-22/4802-2008 за лишено без змін.
Постановою Вищого господа рського суду України від 10.03.2010 р оку у справі № 2-22/4802-2008 касаційна скарга задоволена. Рішення г осподарського суду АР Крим в ід 03.11.2008 року та Постанова Севас топольського апеляційного г осподарського суду від 26.10.2009 ро ку у справі № 2-22/4802-2008 скасовані.
Справа направлена на розгл яд до господарського суду АР Крим.
Справі привласнений № 2-18/2495.1-201 0 і її розгляд доручений судді господарського суду АР Крим Осоченко І.К.
Ухвалою Господарського су ду АР Крим від 14 травня 2010 року б ез виклику представників сто рін та третьої особи суд прий няв справу до розгляду та пр изначив її до слухання у судо вому засіданні на 06 липня 2010 ро ку на 14 год. 40 хв.
Судове засідання 06 липня 2010 р . відбувалось за відсутністю представників сторін та тре тьої особи. Так, учасники судо вого процесу явку представни ків до судового засідання не забезпечили.
25.06.2010р. від першого відповіда ча по справі - Гурзуфської сел ищної ради надійшла заява пр о відкладення розгляду справ и на підставі неможливості з абезпечення явки представн ика до судового засідання та на підставі перебування юри ста Гурзуфської селищної рад и у відпустці.
Клопотання аналогічного з місту надійшло до суду від др угого відповідача - Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Санвіре" від 06 липня 2010 рок у. Так, відповідно до клопотан ня від 06 липня 2010 року другий ві дповідач просить відкласти розгляд справи на більш пізн ій строк на підставі перебув ання у відпустці юриста підп риємства.
06.07.2010р. від позивача надійшла телеграма, відповідно до змі сту якої Кримське республіка нське підприємство “Протизс увне управління” просить роз гляд справи відкласти у зв' язку з неможливістю забезпеч ити явку повноважного предс тавника. Суд задовольнив дан е клопотання.
21.07.2010р. до господарського суд у від відповідача 1 надійшла з аява, в якій він просить відкл асти розгляд справи на інший день у зв' язку з тим, що пред ставник Гурзуфської селищно ї ради перебуває у чергової щ орічної відпустці. Суд задов ольнив дану заяву.
03.08.2010р. до господарського суд у від відповідача-1 надійшла з аява, в якої він просить розгл яд справи відкласти у зв' яз ку з участю представника у ін шому судовому засіданні. Суд долучає дане клопотання до м атеріалів справи.
04.08.2010р. до господарського суд у від представника відповіда ча-2 надійшло клопотання про в ідкладення розгляду справи у зв' язку з хворобою. Суд долу чає дане клопотання до матер іалів справи.
04.08.2010р. у судовому засіданні п редставник позивача надав пи сьмові пояснення у справі, у я ких просить суд задовольнити позовні вимоги. Суд долучає д ані пояснення до матеріалів справи.
04.08.2010р. у судовому засіданні п редставник позивача заявив к лопотання про продовження ст року розгляду справи на 15 днів . Суд задовольнив дане клопот ання.
Ухвалою від 04.08.2010р. господарс ький суд за своєю ініціативо ю призначив по справі по спра ві судову будівельно-технічн у експертизу, провадження як ої доручив Науково-дослідном у експертно-криміналістично му центру при ГУ МВС України в АР Крим (вул. Балаклавська, 68, м . Сімферополь, 95000), у зв' язку з ч им провадження у справі зупи нив.
17.08.2010р. до господарського суд у від Науково-дослідного екс пертно-криміналістичного це нтру при ГУ МВС України в АР К рим надійшов лист, в якому заз начено, що у штаті НДЕКЦ при ГУ МВС України в АР Крим відсутн ій спеціаліст в області земл евпорядної, будівельно-техні чної експертизи, у зв' язку з чим матеріали контрольної с прави повернуті без проведен ня експертизи.
Ухвалою господарського су ду від 20.08.2010 р. провадження по сп раві було поновлено. Цією же у хвалою провадження у справі було зупинено для призначенн я по справі судової будівель но-технічної експертизи.
31.03.2011 р. на адресу суду надійш ов висновок експерта від 28.01.2011 р . за № 2725 по судової будівельно -технічної експертизі у дані й справі.
Ухвалою господарського су ду від 04.04.2011 р. провадження у спр аві було поновлено.
08.04.2011 р. на адресу господарськ ого суду від відповідача-1 над ійшло клопотання про відклад ення розгляду справи на біль ш пізніший строк, у зв' язку з неможливістю явки представн ика. Суд залучив надіслане кл опотання до матеріалів справ и.
У судовому засіданні 08.04.2011 р. п редставник позивача надав кл опотання про відкладення роз гляду справи на більш пізніш ий строк, у зв' язку з необхід ністю ознайомлення з висновк ом експерта. Суд задовольнив таке клопотання.
Також, у судовому засіданн і 08.04.2011 р. представник позивача надав клопотання про виклик у судове засідання експерта ОСОБА_5. для надання поясне нь.
Розглянувши у судовому зас іданні 08.04.2011 року клопотання по зивача про виклик у судове за сідання для надання пояснень експерта ОСОБА_5., суд дійш ов до висновку, що таке клопот ання позивача підлягає задов оленню, у зв' язку із чим суд, у порядку статті 31 Господарсь кого процесуального кодексу України, вважав за необхідне викликати у судове засіданн я судового експерта ОСОБА_5 . для дачі мотивованого висн овку щодо поставлених йому п итань.
18.04.2011 року у судове засідання з' явився експерт ОСОБА_5
У судовому засіданні 18.04.2011 ро ку представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Санвіре" надав суду письмові клопотання про витребування у БТІ м. Ялта інформації щодо того чи здійснювалася держав на реєстрація права власност і на гідротехнічні споруди, я кі розташовані у смт. Гурзуф, в ул. Набережна О.С. Пушкіна, рай он кафе «Сафарі» та про зупин ення провадження у справі до моменту здійснення позиваче м реєстрації права власності на гідротехнічні споруди.
Представник позивача нада в суду письмові пояснення, з я ких вбачається, що берегоукр іплювальні споруди в смт. Гур зуф знаходяться на балансі п озивача і є власністю АР Крим на підставі постанови ВР АР К рим № 982 від 15.03.2000 року та у дійсни й час документи на право влас ності Кримського республіка нського підприємства "Протиз сувне управління" на берегоу кріплювальні споруди знаход иться у стані оформлення.
Приймаючи до уваги вищевик ладене, суд відмовляє у клопо таннях відповідача 2 про витр ебування документів та зупин ення провадження у дійсній с праві.
Слухання справи відкладал ося у порядку, передбаченому статтею 77 Господарського про цесуального кодексу України .
Строк розгляду справи прод овжено у порядку, передбачен ому статтею 69 Господарського процесуального кодексу Укра їни.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників учасників судов ого процесу, суд -
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 1 рішення № 11 25 сесії Г урзуфської селищної ради 24 ск ликання від 04.03.2004р. було вирішен о укласти з Товариством з обм еженою відповідальністю "Сан віре" договір оренди земельн ої ділянки площею 0,3 га строко м на 10 років для обслуговуванн я захисної берегової смуги п ляжної зони за адресою: смт. Гу рзуф, вул. Набережна ім. О.С. Пуш кіна, район кафе "Сафарі".
Рішенням № 31 33-ої сесії Гурзу фської селищної ради 24 склика ння від 15.07.2004р. "Про внесення змі н до раніше прийнятих рішень " були внесені зміни до п. 1 ріше ння № 11 від 04.03.2004р. 25-ої сесії Гурз уфської селищної ради 24 склик ання та відповідно до підпун кту 3.1 якого, пункт 1 рішення № 11 викладено у наступній редак ції: "Укласти договір оренди з Товариством з обмеженою від повідальністю "Санвіре" на зе мельну ділянку площею 0,13 га ст роком на 10 років для обслугову вання захисної берегової с муги пляжної зони за адресою : смт. Гурзуф, вул. Набережна ім . О.С.Пушкіна, у районі кафе "Саф арі".
28.07.2004 р. між Гурзуфською селищ ною радою і Товариством з обм еженою відповідальністю "Сан віре" був укладений договір о ренди земельної ділянки када стровий номер 0111946800:01:006:0078 площею 0, 1300 га для обслуговування захи сної берегової смуги пляжної зони, і розташованої у м. Ялта , смт. Гурзуф, вул. Набережна і м. О.С. Пушкіна, район кафе "Саф арі".
Позивач (з урахуванням заяв и про зміну та доповнення поз овних вимог від 22.05.2008 року № 1206) пр осить визнати незаконними п. 1 рішення Гурзуфської селищн ої Ради № 11 від 04.03.2004р. 25 сесії 24 ск ликання, п. 3 рішення Гурзуфськ ої селищної ради № 31 від 15.07.2004р. 33 сесії 24 скликання, а також виз нати недійсним договір оренд и земельної ділянки від 28.07.2004р., укладений між Гурзуфською с елищною радою та Товариством з обмеженою відповідальніст ю "Санвіре", з тих підстав, що о скаржувані рішення та догові р порушують майнові права та інтереси Кримського республ іканського підприємства "Про тизсувне управління", оскіль ки на земельній ділянці, яку н адано ТОВ "Санвіре", знаходять ся гідротехнічні споруди, як і належать позивачу на праві господарського відання і зн аходяться у державній власно сті.
Дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позовні вимоги Кримськог о республіканського підприє мства “Протизсувне управлін ня” підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно із Постановою Ради М іністрів Української РСР №569 в ід 09.05.1963 р. і рішення Виконкому К римської обласної промислов ої Ради депутатів трудящих Д П "Кримське протизсувне упра вління", правонаступником як ого є Кримське республікансь ке підприємство "Протизсувне управління", виступило замов ником будівництва берегоукр іплюючих і протизсувних спор уд в м. Ялті на ділянках морськ ого побережжя, де розташован і пляжі м. Ялта. Після введення в експлуатацію, ці споруди бу ли передані на баланс ДП "Крим ське протизсувне управління ".
Відповідно постанови Верх овної Ради АР Крим № 1101-1 від 29.06.1992 р. "Про розмежування майна дер жавної (Республіки Крим) влас ності і власності адміністра тивно-територіальних одиниц ь (комунальній власності)" май новий комплекс Кримського пр отизсувного управління відн есений до загальнореспублік анської (державної) власност і Автономної Республіки Крим .
ДП "Кримське республікансь ке протизсувне управління" в ідповідно його Статуту, який зареєстрований розпоряджен ням Ялтинського міськвиконк ому N 34 від 26.01.1995 р., здійснює право господарського ведення майн ом АР Крим. До прав і повноваже нь цього підприємства, відно сяться експлуатація берегоу кріплювальних і протизсувни х споруд, визначаються і регу люються нормативно-правовим и актами і рішеннями, зокрема , Міністерства будівельної п олітики, архітектури і житло во-комунального господарств а АР Крим.
Постановою Ради міністрів АР Крим від 11.03.1997 р. № 68 "Про заходи щодо інженерного захисту бе регів Чорного і Азовського м орів і територій, які піддают ься впливу природних негатив них процесів" з метою підвище ння ефективності робіт по ін женерному захисту територій на ДП "Кримське республіканс ьке протизсувне управління", окрім функцій генерального замовника, також покладаютьс я функції головної координую чої організації з вирішення питань проектування, будівни цтва всіх видів споруд інжен ерного захисту територій, на гляду за їх технічним станом на всій території Криму, а так ож покладені обов'язки по укл аденню довгострокових догов орів з іншими підприємствами і організаціями з експлуата ції берегоукріплюючих спору д, які знаходяться на його бал ансі, і фінансування робіт по їх капітальному ремонту і ві дновленню з визначенням розм іру коштів на поточне утрима ння, відновлення і капітальн ий ремонт берегозахисних спо руд, виходячи з норм амортиза ційних відрахувань відповід но ухвалі Кабінету Міністрів України від 28.12.1996 р. №1568.
Згідно з п.6 постанови Ради М іністрів Української РСР від 26.06.1986р. №238 “Про підвищення ефект ивності робіт по захисту бер егів Чорного і Азовського мо рів від руйнувань” та провед еної у 1986-1987 роках інвентаризац ії усі наявні берегоукріплюв альні і протизсувні споруди, включаючи штучно створені х вильогасящі пляжі, незалежно від їх відомчої належності, п оставлені на баланс Кримсько го протизсувного управління і враховані у складі основни х фондів з визначенням аморт изаційних відрахувань по нор мам, встановленим для основн их гідротехнічних споруд.
Згідно додатку №1 до п.2 Поста нови Верховної Ради АР Крим № 110-1 від 29.06.1992 р. “Про роз межування майна державної /Р еспубліки Крим/ власності і в ласності адміністративно-те риторіальних одиниць /комуна льної/”, прийнятої у відповід ності до Постанови Верховної Ради Української РСР “Про вв едення в дію Закону Українсь кої РСР “Про власність” №885-Х1І від 26.03.1991 р., весь майновий компл екс Кримського протизсувног о управління було віднесено до загальнореспублікансько ї власності Криму, як такий, що входить до підприємств респ убліканського (АСРС) підпоря дкування.
Відповідно до п. 30 Додатку 3 д о постанови Верховної Ради А втономної Республіки Крим №9 82-2/2000 від 15 березня 2000 р. “Про склад майна, яке належить Автономн ій Республіці Крим” із зміна ми, внесеними постановою Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим від 19.02.2003р. №444-3/03, від 20.12. 2006 року № 306-5/06, від 19.03.2008 року № 814-5/08 та від 16.04.2008 року № 851-5/08 визначено у с кладі берегоукріплювальних і протизсувних споруд, що нал ежать АР Крим і знаходяться н а балансі Кримського республ іканського протизсувного уп равління є берегоукріплювал ьні споруди смт Гурзуф (м. Ялта ) перший і другий комплекс заг альною довжиною 0,6 км. Тобто ор ганом який має право розпоря джатися спірними спорудами є Фонд майна АР Крим.
З урахуванням обставин спр ави та для повного, всебічног о і об' єктивного розгляду о бставин справи суд за своєю і ніціативою, керуючись ст. 41 ГП К України та Роз' ясненнями Вищого господарського суду У країни від 11.11.1998р. за №02-5/424 «Про де які питання практики признач ення судових експертиз», у ці лях правильного та усесторон нього розгляду справи, суд вв ажає необхідним з власної ін іціативи призначити по справ і судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручив Кримському науково- дослідному інституту судови х експертиз.
На розгляд експерта постав лене наступне питання:
Чи є наявність або відсутні сть на земельної ділянці, роз ташованої за адресою: смт. Гур зуф, вул. Набережна ім. О.С. Пушк іна в районі кафе «Сафарі» бе регової смуги від буни №1 до бу ни т/л «Спутник» протизсувни х та берегоукріплювальних сп оруд? При позитивної відпові ді надати повну технічну хар актеристику таких споруд.
Згідно з висновком судової будівельно-технічної експер тизи № 2725 від 28.01.2010 року, який суд п риймає як належний та допуст имий доказ у дійсній справі, н а території земельної ділянк и загальною площею 0,1300 га, пере даного в оренду Гурзуфською селищною радою ТОВ «Санвіре» , розташована полоса пляжу.
Відповідно до БНіП 2.06.01-86 “Гід ротехнічні споруди. Основні положення проектування”, ДБН в.1.1-3-97 «Захист від небезпечних геологічних процесів. Інжен ерний захист територій, буді вель і споруд від оповзнів і о бвалів. Основні положення», І нструкції щодо заповнення фо рми звітності № 1-изт (річна), штучний пляж є берегоукріплю вальною спорудою.
Відповідно до ч. 1 ст. 181 Цивіль ного кодексу України до неру хомих речей (нерухоме майно, н ерухомість) належать земельн і ділянки, а також об'єкти, роз ташовані на земельній ділянц і, переміщення яких є неможли вим без їх знецінення та змін и їх призначення.
Відповідно до ч. 3 ст. 73 Господ арського кодексу України май но державного унітарного під приємства перебуває у держав ній власності і закріплюєтьс я за таким підприємством на п раві господарського відання чи праві оперативного управ ління.
Згідно з ч.2 ст. ст. 74 Господарс ького Кодексу України, майно державного комерційного пі дприємства закріплюється за ним на праві господарського відання.
Отже, Гурзуфська селищна ра да, приймаючи оспорювані ріш ення, розпорядилася хвилягас ящими пляжами - гідротехнічн ими спорудами, які закріплен і за позивачем на праві госпо дарського відання, за відсут ністю наданих їй повноважень .
Статтею 10 Закону України «П ро місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сіл ьські, селищні, міські ради є о рганами місцевого самовряду вання, які представляють від повідні територіальні грома ди та здійснюють від їх імені та у їхніх інтересах функції та повноваження місцевого с амоврядування, визначені Кон ституцією України, іншими за конами.
Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України “Про місцеве самовр ядування в Україні” органи м ісцевого самоврядування та ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, пер едбачених Конституцією і зак онами України, та керуватися у своїй діяльності Конститу цією і законами України, акта ми Президента України, Кабін ету Міністрів України, а в Авт ономній Республіці Крим - так ож нормативно-правовими акта ми Верховної Ради і Ради міні стрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхнь ої компетенції.
Згідно з приписами статті 21 Цивільного кодексу України, суд визнає незаконними та ск асовує правовий акт індивіду альної дії, виданий органом м ісцевого самоврядування, якщ о він суперечить актам цивіл ьного законодавства і порушу є цивільні права і інтереси.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Додержання принципу закон ності направлене на недопуще ння свавілля в органах держа вної влади та місцевого само врядування та передбачає, пе рш за все, прийняття суб' єкт ами владних повноважень зако нних актів, тобто певної форм и актів, виданих у визначеном у порядку компетентними орга нами в межах їх повноважень.
Стаття 4 Закону України “Про місцеве самоврядування в Ук раїні” серед основних принци пів здійснення місцевого сам оврядування передбачає, зокр ема, принцип законності. Прин цип законності відповідає ст аттям 1 і 8 Конституції України , які визначають Україну як пр авову державу та закріплюють державний принцип верховенс тва права.
Ст. 59 Закону України «Про міс цеве самоврядування в Україн і» передбачено, що акти орган ів місцевого самоврядування за мотивів їх невідповіднос ті Конституції України або з аконам України визнаються не законними у судовому порядку .
Відповідно до пункту 2 роз' яснення Президії Вищого арбі тражного Суду України від 26.01.20 00 року № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, п ов' язаних з визнанням недій сними актів державних чи інш их органів» підставами для в изнання акта недійсним є нев ідповідність його вимогам чи нного законодавства та / або в изначений законом компетенц ії органу, який видав цей акт.
Згідно п. 2 Роз' яснення Пре зидії Арбітражного суду Укра їни № 02-5/35 від 26.01.2000 р. «Про деякі пи тання практики вирішення спо рів, пов' язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів» обов' язко вою умовою визнання акта нед ійсним є також порушення у зв ' язку з прийняттям відповід ного акта прав та охоронюван их законом інтересів підприє мства чи організації - пози вача у справі.
Підсумовуючи вищевикладен е, суд, дослідивши матеріали с прави та оцінивши докази за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтується на всебічно му, повному і об'єктивному роз гляді в судовому процесі всі х обставин справи в їх сукупн ості, керуючись законом, вваж ає, що позовні вимоги щодо виз нання незаконним пункт 1 ріше ння Гурзуфської селищної Рад и № 11 від 04.03.2004 р. 25 сесії 24 скликан ня та визнання незаконним пу нкту 3 рішення Гурзуфської се лищної ради № 31 від 15.07.2004 р. 33 сесії 24 скликання підлягають задов оленню у повному обсязі.
Позивач у своїй заяві про з міну та доповнення позовних вимог від 22.05.2008 року № 1206 (а.с. 129 т. 1) т акож просить визнати недійсн им договір оренди земельної ділянки від 28.07.2004 року, укладени й між Гурзуфською селищною р адою і Товариством з обмежен ою відповідальністю “Санвір е”.
Судом встановлено, що дійсн о, 28.07.2004 р. між Гурзуфською селищ ною радою і Товариством з обм еженою відповідальністю “Са нвіре” був укладений договір оренди земельної ділянки ка дастровий номер 0111946800:01:006:0078 площе ю 0,1300 га для обслуговування зах исної берегової смуги пляжно ї зони, і розташованої у м. Ялт а, смт. Гурзуф, вул. Набережна ім. О.С. Пушкіна, район кафе “С афарі”.
Договір зареєстрований в Книзі записів договорів ор енди земельних ділянок 06.09.2004 р . за №123.
Підставою для укладення вк азаного договору оренди земе льної ділянки послужили лист ТОВ “Санвіре” від 09.02.2004 р., рішен ня 25-ої сесії 24 скликання Гурзу фської селищної ради за №11 від 04.03.2004 р. “Про укладення договор ів оренди з підприємствами, о рганізаціями, установами, пр иватними підприємцями на зем ельні ділянки Гурзуфської се лищної ради”, із змінами, внес еними рішенням 33-ої сесії 24 скл икання Гурзуфської селищної ради за №31 від 15.07.2004р.
Стаття 203 Цивільного кодекс у України передбачає загальн і вимоги, додержання яких є не обхідним для чинності правоч ину, а саме: зміст правочину не може суперечити цьому Кодек су, іншим актам цивільного за конодавства, а також мораль ним засадам суспільства. Осо ба, яка вчиняє правочин, повин на мати необхідний обсяг цив ільної дієздатності. Волевия влення учасника правочину м ає бути вільним і відповіда ти його внутрішній волі. Прав очин має вчинятися у формі, вс тановленій законом. Правочин має бути спрямований на реал ьне настання правових наслід ків, що обумовлені ним.
Відповідно до статті 215 Циві льного кодексу України, підс тавою недійсності правочину є недодержання сторонами (ст ороною) на момент вчинення пр авочину вимог, встановлених статтею 203 Цивільного кодексу України.
Оскільки судом вище встано влено, що Гурзуфська селищна рада на моменту укладення сп ірного договору не була ані в ласником, ані особою, якій нал ежать майнові права на гідро технічні споруди, та врахову ючи те, що вище судом визнані н езаконними пункт 1 рішення Гу рзуфської селищної Ради № 11 в ід 04.03.2004 р. 25 сесії 24 скликання та п ункт 3 рішення Гурзуфської се лищної ради № 31 від 15.07.2004 р. 33 сесії 24 скликання, то, як наслідок, пі длягає визнанню недійсним і договір оренди земельної діл янки від 28.07.2004 року, укладений м іж Гурзуфською селищною радо ю і Товариством з обмеженою в ідповідальністю “Санвіре”.
Судові витрати, у тому числ і і витрати за проведення суд ової експертизи, відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК України віднос яться на відповідачів.
18.04.2011 року у судовому засідан ні судом було оголошено всту пну та резолютивну частини р ішення.
Повний текст рішення склад ено та підписано суддею 20.04.2011 ро ку.
На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 22, 49, 79, 82 - 85 Господарського процесуальн ого кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні клопот ання Товариства з обмеженою відповідальністю “Санвіре” про витребування документів та про зупинення провадженн я у справі відмовити.
2. Позов задовольнити.
3. Визнати незаконним п ункт 1 рішення Гурзуфської се лищної ради № 11 від 04.03.2004 р. 25 сесі ї 24 скликання.
4. Визнати незаконним п ункт 3 рішення Гурзуфської се лищної ради № 31 від 15.07.2004 р. 33 сесії 24 скликання.
5. Визнати недійсним до говір оренди земельної ділян ки від 28.07.2004 року, укладений між Гурзуфською селищною радою і Товариством з обмеженою ві дповідальністю “Санвіре”.
6. Стягнути з Гурзуфськ ої селищної ради (вул. Подвойс ького, 9, смт. Гурзуф, місто Ялта , 98640; код ЄДРПОУ 35236364) на користь Кр имського республіканського підприємства "Протизсувне у правління" (вул. Горького, 30, міс то Ялта, 98600; код ЄДРПОУ 03348324) 42,50 грн . державного мита, 59,00 грн. витра т на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у та 1288,80 грн. витрат за проведен ня судової експертизи.
Наказ видати після набранн я рішенням законної сили.
7. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Санвіре" (вул. Санаторна, 13-3, с мт. Гурзуф, місто Ялта, 98640; код Є ДРПОУ 23658392) на користь Кримсько го республіканського підпри ємства "Протизсувне управлін ня" (вул. Горького, 30, місто Ялта , 98600; код ЄДРПОУ 03348324) 42,50 грн. держав ного мита, 59,00 грн. витрат на інф ормаційно-технічне забезпеч ення судового процесу та 1288,80 г рн. витрат за проведення судо вої експертизи.
Наказ видати після набранн я рішенням законної сили.
8. Стягнути з Гурзуфськ ої селищної ради (вул. Подвойс ького, 9, смт. Гурзуф, місто Ялта , 98640; код ЄДРПОУ 35236364) в дохід держа вного бюджету України (р/р 3111509570 0002 в банку одержувача ГУ ДКУ в А РК м. Сімферополь, МФО 824026, одерж увач: Держбюджет м. Сімферопо ля, ЗКПО 34740405, код платежу 22090200) 85,00 гр н. державного мита.
Наказ видати після набранн я рішенням законної сили.
9. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Санвіре" (вул. Санаторна, 13-3, с мт. Гурзуф, місто Ялта, 98640; код Є ДРПОУ 23658392) в дохід державного б юджету України (р/р 31115095700002 в банк у одержувача ГУ ДКУ в АРК м. Сі мферополь, МФО 824026, одержувач: Д ержбюджет м. Сімферополя, ЗКП О 34740405, код платежу 22090200) 85,00 грн. держ авного мита.
Наказ видати після набранн я рішенням законної сили.
Суддя Господарсько го суду
Автономної Республіки Кр им Осо ченко І.К.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16096142 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Осоченко І.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні