Рішення
від 18.05.2011 по справі 5005/4368/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17.05.11р. Справа № 5005/4368/2011

За позовом Відкритого акціонерного товариства "За порізький металургійний ком бінат "Запоріжсталь", м.Запорі жжя

до Відповідача-1: Держав ного підприємства "Придніпро вська залізниця", м.Дніпропет ровськ

Відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "ПТГ "Технопромал"янс", м.Торез Донецької області

про стягнення суми нест ачі в розмірі 1 840,48 грн.

Суддя Боділовська М .М.

Представники:

Від Позивача: ОСОБА_1, до віреність № 20-548 від 21.12.2010 року

Від Відповідача-1: ОСОБА_2 , довіреність № 489 від 01.01.2011 року

Відповідача-2: не з"явився

СУТЬ СПОРУ:

Розглядається позов Від критого акціонерного товари ства "Запорізький металургій ний комбінат "Запоріжсталь", м . Запоріжжя до Відповідача-1: Д ержавного підприємства "Прид ніпровська залізниця", м. Дніп ропетровськ, Відповідача-2: То вариства з обмеженою відпові дальністю "ПТГ "Технопромал"я нс", м. Торез Донецької області про стягнення суми нестачі в розмірі 1 840, 48 грн.

Позивач підтримує позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач-1 позов не визнає з підстав, викладених у відзи ві на позов.

Відповідач-2 одержав ухвалу суду про час та місце розгляд у справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, але відзив на позов не надав, пред ставника для участі в судово му засіданні не направив.

За вказаних обставин, суд вв ажає за можливе розглянути с праву за наявними в ній матер іалами, відповідно до ст. 75 Гос подарського процесуального кодексу України.

Відповідно до ст. 85 Господар ського процесуального кодек су України в судовому засіда нні оголошено вступну та рез олютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника Позивача та Відпов ідача-1, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

21.01.2011 року на адресу ВАТ "З апоріжсталь" надійшла продук ція (антрацит) у напіввагоні № 66376203 за залізничною накладною № 48361084. Вагон було загружено ант рацитом нижче бортів в тверд ому стані, спосіб маркування зроблено вапном.

Напіввагон № 66376203 прийнятий В АТ "Запоріжсталь" із заявкою д о залізниці на видачу вантаж у з наступним складанням ком ерційного акту.

При комісійній видачі вант ажу на станції Запоріжжя-Лів е виявлено невідповідність ф актичної маси вантажу д аним, зазначеним у залізничн ій накладній. Нестача, що скла ла 2790 кг маси антрациту, засвід чена комерційним актом АА № 019 044/43 від 21.01.2011р., про що, відповідно до п. 31 "Правил видаічі вантажі в", у залізничній накладній зр облена відмітка.

В комерційному акті в Розді лі Д, що засвідчує опис виявле ного із зазначенням кількост і недостачі або надлишку, заз начено, що "вагон технічно спр авний, поміж 3, 4 люками посеред ині нещільне прилягання арми ровочних листів до хребтової балки, зазори довжиною 40 см ши риною 2 см закладені ззовні па клею, течі вантажу немає. На хр ебтовій балці є сліди просип ання вантажу, що перевозився . Щодо технічного стану вагон у складено акт форми ГУ 106 від 20 .01.2011 р. № 4. В комерційному віднош енні: навантаження у вагоні ш апковидне, вище бортів на 25 см , вантаж марковано вапняним р озчином, між 3, 4 люками посеред ині вагону порушено маркуван ня, є поглиблення довжиною 100 с м шириною 100 см глибиною 50 см. Ва нтажовідправником не дотрим ано вимог ст. 31 Статуту залізн иць України».

Згідно з ч 1 ст. 31 Статуту зал ізниць України, залізниця зо бов'язана подавати під заван таження справні, придатні дл я перевезення відповідного в антажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту ва гони. В той же час придатність рухомого складу для перевез ення вантажу в комерційному відношенні визначається від правником, якщо навантаження здійснюється його засобами. Якщо під завантаження подан о несправний за своїм техніч ним станом вагон, відправник повинен відмовитись від їх в икористання. Якщо цього зроб лено не було, відповідальніс ть за втрату, недостачу, псува ння або пошкодження вантажу, що сталися внаслідок техніч ної несправності рухомого ск ладу (якщо ці несправності не є прихованими) має бути покла дена на відправника.

Стяттями 110, 113 Статуту заліз ниць України передбачено, що залізниця несе відповідальн ість за збереження вантажу з моменту його прийняття до пе ревезення і до моменту видач і одержувачеві у розмірі фак тично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що втрата чи нестач а виникли з незалежних від не ї причин. Тому, якщо нестача ан трациту утворилась під час п еревезення вантажу - відпові дальність покладається на Ві дповідача-1.

Згідно зі ст. 114 Статуту заліз ниць, нестача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюєтьс я з урахуванням граничного р озходження визначення маси в антажу і природної втрати ва нтажу під час перевезення. Ві дповідно до ч. 2 п. 27 Правил вида чі вантажів, привиідачі вант ажів, маса яких унаслідок їх в ластивостей зменшується при перевезенні, норма недостач і (сума норми природної втрат и та граничного розходження визначення маси нетто) стано вить 1% маси, зазначеної в пере візних документах, щодо міне рального палива (відповідно до ЄТСНВ антрацит марки АС (гр упа 61016). Як вбачається з наклад ної № 48361084, антрацит було здано д о перевезення у твердому ста ні. Відповідно до ст. 115 Статуту залізниць України, вартість вантажу визначається на під ставі загальної суми рахунку , який підтверджує кількість і вартість відправленого ва нтажу. До того ж, як передбачен о у Листі Вищого господарськ ого суду від 29.11.2007 р. № 01-8/917 розмір з битків повинен визначатись в тратами одержувача, а саме - су мою грошових коштів, сплачен их за отриману пошкоджену аб о недоотриману продукцію за цінами, за якими її оплатив од ержувач (в тому числі і за ціна ми посередника). Виходячи із в становлених вимог діючого за конодавства, розраховано роз мір збитків від нестачі з ура хуванням норм природної втра ти, який становить 1840, 48 грн. з ПД В.

Згідно зі ст. 129 Статуту заліз ниць України обставини, що мо жуть бути підставою для мате ріальної відповідальності з алізниці при перевезенні ван тажів, засвідчуються комерці йними акти або акти загально ї форми.

Статтею 31 Статуту залізниць України та пунктів 5 і 6 Правил перевезення вантажів у ваго нах відкритого типу вантажов ідправник перед навантаженн ям вантажу у вагон повинен ви значити його придатність для перевезення вантажу у комер ційному відношенні, при зава нтаженні вантажів, які містя ть дрібні фракції, - усунути щ ілини та конструктивні зазор и вагонів, а також вжити заход ів щодо запобігання видуванн ю або висипанню вантажу.

Незбереження вантажу може бути наслідком як технічної несправності вагона або кон тейнера, так і їх непридатнос ті для перевезення певного в антажу. Придатність вагона ч и контейнера для перевезення відповідного вантажу у коме рційному відношенні визнача ється відправником або заліз ницею, якщо вона здійснює зав антаження.

Якщо псування вантажу є нас лідком комерційної несправн ості вагона (контейнера), відп овідальність несе той, хто за вантажив продукцію у вагон.

Відповідач-1 вважає, що відп овідальність за нестачу вант ажу необхідно покласти на Ві дповідача-2.

Відповідач-2 від участі у ро згляді справи ухилився, запе речення до позову не надав.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що є вина обох В ідповідачів у нестачі грузу: Відповідач-1 надав до перевез ення вагон, який мав щілини, у які просипався антрацит, а Ві дповідач-2 не належним чином п еревірив готовність вагону с аме до превезення вантажу, як ий має дрібні фракції. За вказ аних обставин вартість неста чі антрациту і судові витрат и покладаються на Відповідач а-1 і Відповідача-2 порівну.

Керуючись викладеним, ст. ст. 49, 82-85 Господарського процес уального кодексу України, го сподарський суд, -

ВИРІШИВ:

Стягнути з Державного пі дприємства "Придніпровська з алізниця" (49600, м. Дніпропетровс ьк, пр. Карла Маркса, 108; код ЄДРП ОУ 1073828; р/р 2600830130306 у центральному в ідділенні Промінвестбанку м . Дніпропетровська, МФО 305437) на к ористь Відкритого акціонерн ого товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запо ріжсталь" (69008, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, 72; код ЄДРПОУ 0019123 0; р/р 26003032840001 в АКБ "Індустріалбанк ", МФО 313849):

- 920, 24 грн.(дев'ятсот двадцять г рн. 24 коп.) суму нестачі;

- 51, 00 грн. (п'ятдесят одна грн. 00 к оп.) державного мита;

- 118, 00 грн. (сто вісімнадцять гр н. 00 коп.) витрат на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "ПТГ "Технопромал'янс" (86600, Донецька обл., м. Торез, бул. Ілліча, 7/2; код ЄДРПОУ 34372508; р/р 26004051801005 у відділенн і Донецького РУ "Приватбанк", М ФО 335496) на користь Відкритого а кціонерного товариства "Запо різький металургійний комбі нат "Запоріжсталь" (69008, м. Запорі жжя, вул. Південне шосе, 72; код Є ДРПОУ 00191230; р/р 26003032840001 в АКБ "Індустр іалбанк", МФО 313849):

- 920, 24 грн.(дев'ятсот двадцять г рн. 24 коп.) суму нестачі;

- 51, 00 грн. (п'ятдесят одна грн. 00 к оп.) державного мита;

- 118, 00 грн. (сто вісімнадцять гр н. 00 коп.) витрат на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу.

Видати накази.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його підп исання.

Рішення суду може бути оска ржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шлях ом подання апеляційної скарг и до Дніпропетровського апел яційного господарського суд у.

Суддя М.М. Боділовська

Повне рішення підписано 19.05.1 1р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення18.05.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16103648
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5005/4368/2011

Рішення від 18.05.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

Ухвала від 05.04.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні