донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
01.06.2011 р. справа №25/26
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
Головуючого:
Запорощенка М.Д.
суддів
Волкова Р.В.
Дучал Н.М
За участю представників сторін:
від позивача:
від відповідача:
ОСОБА_1., за довіреністю
ОСОБА_2., за довіреністю
Розглянув апеляційну скаргу
Управління праці та соціального захисту населення Кіровського району м.Донецька
На рішення господарського суду
Донецької області
Від
15.02.2011р.
у справі
№ 25/26( суддя Бойко І.А.)
за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Донецькміськгаз" м.Донецьк
До
Управління праці та соціального захисту населення Кіровського району м.Донецька
Про
стягнення 98,28грн.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду Донецької області від 15.02.2011р. у справі № 25/26 позовні вимоги відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації „Донецькміськгаз” м. Донецьк до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м. Донецьку ради м. Донецьк про стягнення 98грн.28коп. –понесені витрати в рахунок компенсації вартості послуг з газопостачання, наданих Топчій Валентині Миколаївні у 2006-2009р.р., задоволені.
Стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м. Донецьку ради на користь відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації „Донецькміськгаз” суму 98грн.28коп. –понесені витрати в рахунок компенсації вартості послуг з газопостачання, витрати по сплаті держмита в сумі 102грн.00коп., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236грн.00коп.
Вищевказане рішення суду першої інстанції мотивується тим, що , Правилами надання населенню послуг з газопостачання встановлений спеціальний порядок здійснення перерахунку послуг наданих пільговикам, який не обмежений бюджетним періодом. Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету затверджено постановою КМУ від 04.03.2002 № 256. З огляду на Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету , протягом 2006-2009 років грошові кошти для здійснення розрахунків з ВАТ „Донецькміськгаз” за надані послуги з газопостачання ОСОБА_3. були виділені відповідачу.
Відповідач, Управління праці та соціального захисту населення Кіровського району м.Донецька , не погоджуючись з рішенням господарського суду, звернувся з апеляційною скаргою про скасування рішення, так як вважає, що рішення прийнято з порушенням норм матеріального права.
В обґрунтування своїх доводів посилається на те , що всі розрахунки та відшкодування здійснюються в бюджетному періоді, який згідно ст. 3 Бюджетного кодексу України , починається з 01 січня кожного року та закінчується 31 грудня того ж року. Зауважує на тому , що районне управління є бюджетною організацією та кошторисом доходів на 2009рік за КФК 090201 було затверджено 4830683,15грн., а фактично витрати склали 4896043,58грн., тому , на думку скаржника , відшкодувати витрати з пільг в розмірі 98,28грн. не є можливим. Крім того , вважає , що даний спір виник з вини співробітників ТОВ "Горняк-2005" , які також були працівниками КП ЖЕК-4. В зв’язку з чим , скаржником заявлено клопотання про залучення до участі у справі співробітників ТОВ " Горняк-2005".
Дане клопотання судовою колегією відхилено як необґрунтоване , оскільки скаржником на наведено в якості якого з учасників судового процесу , з урахуванням присів Господарського процесуального кодексу України , слід залучити до справи співробітників ТОВ"Горняк-2005" , а також не надано документів у підтвердження наведеного скаржником факту вини означених осіб.
Позивач , Товариство з обмеженою відповідальністю "Донецькміськгаз" м.Донецьк, у відзиві на апеляційну скаргу проти вимог та доводів скаржника заперечує , вважає їх необґрунтованими . При цьому , зауважує на тому , що Правилами надання населенню послуг з газопостачання встановлений спеціальний порядок здійснення перерахунку послуг наданих пільговикам , який не обмежений бюджетним періодом. Крім того , вважає , що даний спір виник саме з вини працівників відповідача , оскільки саме вони не перевірили інформацію надану ТОВ "Горняк-2005" стосовно смерті ОСОБА_3. та без наявних підстав , не маючи у себе офіційного підтвердження від відділу РАГС Кіровського РУЮ м.Донецька з копіює свідоцтва про смерть ОСОБА_3. витребували від ВАТ "Донецькміськгаз" повернути їм спірну грошову суму.
Згідно зі ст.101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв‘язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, судова колегія встановила наступне.
Топчій Валентина Миколаївна з 12.05.2004 перебуває на персоніфікованому обліку в єдиному реєстрі осіб, які мають право на пільги в Управлінні праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м. Донецьку ради, як пенсіонер за віком.
З 01.01.2006 ОСОБА_3. перебуває на обліку як „дитина війни” у відповідності до Закону України „Про соціальний захист дітей війни”.
У відповідності з вимогами Правил надання населенню послуг з газопостачання та Закону України „Про соціальний захист дітей війни” позивач з 01.01.2006 надає пільги Топчій Валентині Миколаївні.
Згідно розрахунку видатків на відшкодування витрат, пов'язаних з наданням пільг, позивачем у період 2006-2009р.р. надано ОСОБА_3. пільгу в розмірі 98,28грн.
30.11.2009 р. ВАТ "Донецькміськгаз" отримало від відповідача лист за вих. № 05/1-5100 від 27.11.2009р., в якому останній просив зробити перерахунок на відшкодування витрат по пільгам за надані послуги по газопостачанню ОСОБА_3., 1945 року народження, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, яка мешкала за адресою: АДРЕСА_1, знятій з реєстраційного обліку 16.08.2005 року.
На підставі даного листа, позивач відшкодував відповідачу суму 98,28грн., що підтверджується розрахунковим файлом по формі № 2 за листопад 2009р.
Вказана сума отримана відповідачем у грудні 2009 року.
24.02.2010року ОСОБА_3. звернулася до ВАТ „Донецькміськгаз” з заявою про поновлення пільги за послуги газопостачання в зв'язку з тим, що ТОВ „Горняк-2005” помилково була видана довідка про її виписку.
З огляду на заяву ОСОБА_3., довідку ТОВ „Горняк-2005” та домову книгу, позивач поновив ОСОБА_3. надану їй пільгу.
07.05.2010 ВАТ „Донецькміськгаз” звернулося до відповідача з листом (вих. № 536 від 07.05.2010р.), у якому просило в найближчому розрахунковому періоді перерахувати суму, яка підлягає відшкодуванню в розмірі 98,28грн. за ОСОБА_3.
Листом за № 05/1-вх. 01-16-504 від 08.06.2010р. відповідач повідомив позивача про те, що не має можливості у 2010 році провести відшкодування витрат по пільгам в розмірі 98,28 грн. за надані послуги з газопостачання, надані у 2006-2009р.р. ОСОБА_3., у зв'язку з тим, що відшкодування проводиться лише у бюджетному періоді, який згідно ст. 3 Бюджетного кодексу України починається з 1 січня кожного року та закінчується 31 грудня цього ж року.
Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, заслухавши пояснення та доводи повноважних представників сторін , що були присутні в судовому засіданні, колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку про необґрунтованість апеляційної скарги, та відповідність оскарженого судового акта зі справи вимогам чинного законодавства з таких підстав.
Відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” обласні та районні ради можуть затверджувати програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних областей і районів та контролювати їх виконання.
Статтею 70 Бюджетного кодексу України встановлено, що видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, що пов’язані з реалізацією програм, перелік яких визначено статтями 88 - 91 цього Кодексу .
Відповідно до пункту 2 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 року № 256, фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів затверджених, зокрема, у обласних та районних бюджетах на зазначені цілі.
Згідно згаданого Порядку, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення, в даному випадку , як про це зазначено вище і є Управління праці та соціального захисту населення Кіровського району м.Донецька .
Згідно з частиною шостою статті 68 Бюджетного кодексу України виконання місцевих бюджетів за видатками здійснюється за процедурою, визначеною статтею 51 цього Кодексу .
Частиною п’ятою статті 51 Бюджетного кодексу України визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
Кошторис є основним плановим документом бюджетної установи, який надає повноваження щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення цілей, визначених на бюджетний період відповідно до бюджетних призначень.
Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів що місяця готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - надавачами відповідних послуг і надсилають їх фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад.
Фінансові органи районних держадміністрацій на підставі отриманих актів щомісячно готують реєстри нарахованих сум щодо компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян та направляють їх фінансовим органам обласних держадміністрацій, які після отримання коштів субвенцій, надають органам Державного казначейства платіжні доручення щодо перерахування цих коштів на рахунки районних бюджетів. Отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються на рахунки головних розпорядників коштів, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства, для здійснення відповідних видатків. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють розрахунки з постачальниками відповідних послуг.
Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 р. № 117.
Відповідно до пунктів 1,2 Положення (з змінами) Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України (далі - пільговики).
Реєстр складається з баз даних Мінпраці, Міністерства праці та соціального захисту Автономної Республіки Крим, головних управлінь праці та соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінь праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, структурних підрозділів з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських рад.
Відповідно до пункту 3 Положення Управління праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, структурні підрозділи з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських рад (далі - уповноважені органи), зокрема вносять до Реєстру відповідні уточнення у разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупинення дії законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги.
Так, як про це вже було позначено вище , з 01.01.2006 ОСОБА_3. перебуває на обліку як „дитина війни” у відповідності до Закону України „Про соціальний захист дітей війни”.
У відповідності з вимогами Правил надання населенню послуг з газопостачання та Закону України „Про соціальний захист дітей війни” позивач з 01.01.2006 надає пільги Топчій Валентині Миколаївні.
Витрати ВАТ "Донецькміськгаз", понесені внаслідок постачання природного газу пільговій категорії населення (ветеранам та дітям війни, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи), відшкодовуються відповідними районними управліннями праці та соціального захисту населення виконавчих комітетів відповідних районних рад м. Донецька.
Таким чином , судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Правила надання населенню послуг з газопостачання, затверджені постановою Кабінету Міністрів України №2246 від 09.12.1999 року, прямо регламентують порядок відшкодування витрат за надані послуги пільговій категорії громадян при перерахунку вартості використаного природного газу, а Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, лише регламентує загальний порядок поточного нарахування вартості послуг, наданих пільговій категорії громадян, а не порядок здійснення перерахунку та відшкодування вартості таких послуг після здійснення перерахунків.
Як про це вже було позначено вище , Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету затверджено постановою КМУ від 04.03.2002 № 256.
Відповідно до п. 8 Порядку отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються протягом одного операційного дня на рахунки головних розпорядників коштів, відкриті в територіальних управліннях державного казначейства, для здійснення відповідних видатків.
Відповідач, Управління праці та соціального захисту населення Кіровського району м.Донецька , як під час розгляду справи судом першої інстанції, так і під час апеляційного провадження , стверджує про те , що кошторисом доходів на 2009 рік по КФК 090201 „Пільги ветеранам війни та праці, реабілітованим громадянам, які стали інвалідами внаслідок репресій, чи є пенсіонерами, на житлово-комунальні послуг ” було затверджено 4830683,15грн., фактично витрати склали 4896043,58грн.
При цьому , як вбачається з матеріалів справи , позивач відшкодував відповідачу суму 98,28грн., що підтверджується розрахунковим файлом по формі № 2 за листопад 2009р. Вказана сума отримана відповідачем у грудні 2009 року.
Проте . як це вірно було встановлено судом першої інстанції та підтверджено сторонами під час апеляційного провадження , підстав для повернення позивачем відповідачу суми 98,28грн. не було.
Таким чином , судова колегія , з огляду на Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету та на обставини справи, погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що протягом 2006-2009 років грошові кошти для здійснення розрахунків з ВАТ „Донецькміськгаз” за надані послуги з газопостачання ОСОБА_3. були виділені відповідачу.
Таким чином, апеляційний суд дійшов висновку, що рішення господарського суду прийнято з повним з’ясуванням обставин справи , що мають значення , висновки , викладені в рішенні місцевого господарського суду , відповідають обставинам справи, а мотиви , з яких надана заява про перевірку рішення не можуть бути підставами для його скасування , оскільки є необґрунтованими та недоведеними жодним з належних та допустимих доказів.
Керуючись ст.ст. 99 , 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Кіровського району м.Донецька на рішення господарського суду Донецької області від 15.02.2011р. по справі № 25/26–залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Донецької області від 15.02.2011р. по справі № 25/26–без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через апеляційний господарський суд.
Результати розгляду апеляційної скарги оголошені в судовому засіданні.
Повний текст постанови підписаний 01.06.11р.
Головуючий М.Д. Запорощенко
Судді: Р.В.Волков
Н.М. Дучал
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16112700 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Запорощенко М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні