Постанова
від 07.06.2011 по справі 2а-12100/10/0470
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Букіна Л.Є.

Суддя-доповідач - Ястреб ова Л.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2011 року справ а №2а-12100/10/0470

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Ястребо вої Л.В.

суддів Сіваченка І.В. , Дяч енко С.П.

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скар гу Державної судової адмініс трації України, Міністерства фінансів України на постано ву Дніпропетровського окру жного адміністративного суд у від 23 листопада 2010 року у спра ві № 2а-12100/10/0470 за позовом ОСОБА _2 до Державної судової адм іністрації України, Міністе рства фінансів України, Держ авного казначейства України , третя особа - Дніпропетров ський апеляційний адміністр ативний суд про стягнення за боргованості по заробітної п латі, -

В С Т А Н О В И Л А:

29 вересня 2010 року до Дніпропе тровського окружного адміні стративного суду надійшов ад міністративний позов ОСОБ А_2 до Державної судової адм іністрації України, Міністер ства фінансів України, Держа вного казначейства України, третя особа - Дніпропетровс кьий апеляційний адміністра тивний суд про визнання неп равомірною бездіяльність, зо бов' язання вчинити певні ді ї.

Постановою Дніпропетровсь кого окружного адміністрат ивного суду позовні вимоги з адоволені повністю.

Визнана протиправною бездіяльність Державної суд ової адміністрації в Україні щодо неприйняття заходів дл я повного фінансування зароб ітної плати судді ОСОБА_2 з 12.01.2010 року з розрахунку посадо вого окладу в розмірі 9,8 мінім альних заробітних плат, вста новлених Законом на момент п роведення виплат та інших ви дів заробітної плати, передб ачених діючим законодавство м.

Визнана протиправною безд іяльність Міністерства фіна нсів України щодо неприйнятт я заходів для повного фінанс ування заробітної плати пози вача з 12 січня 2010 року з розра хунку посадового окладу в ро змірі 9,8 мінімальних заробітн их плат станом на момент пров едення виплат відповідно до п. 4 постанови Кабінету мініст рів України № 865 від 03.09.2005 року «П ро оплату праці суддів».

Зобов' язано Державне каз начейство України провести в идатки з Державного бюджету України, передбачені Держав ній судовій адміністрації за бюджетною програмою «Викона ння рішень судів» на погашен ня заборгованості по заробіт ній платі судді ОСОБА_2 за період з 12.01.2010 року по 01.08.2010 року у розмірі 21199 грн. 11 коп. без ураху вання утримання податку з до ходів фізичних осіб тта інши х обов' язкових платежів.

Сятгнуто з Державної судов ої адміністрації України з є диного рахунку Державного бю джету України № 35213015004024, відкрито го у Державному казначействі України заборгованість по з аробітній платі за період з 12. 01.2010 року по 01.08.2010 року на користь судді ОСОБА_2 у розмірі 21199 г рн.11 коп., з якої необхідно здій снити відповідні утримання п одатку з доходів фізичних ос іб та інших обов' язкових пл атежів.

З постановою суду першої ін станції не погодилися Держа вна судова адміністрація Укр аїни та Міністерство фінансі в України, звернулися з апеля ційними скаргами, в яких поси лаючись на порушення норм ма теріального та процесуально го права, просили скасувати п останову суду першої інстанц ії та постановити нову, якою в ідмовити у задоволенні позов них вимог.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання н е прибули, хоча вони були нале жним чином повідомлені про д ату, час і місце судового засі дання, тому відповідно до п.2 ч .1 ст.197 КАС України суд апеляцій ної інстанції розглянув спра ву в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

ОСОБА_2 , згідно з Указом Пр езидента України № 1091/2009 від 22.12.2009 року, призначено в межах п' я тирічного строку суддею Дні пропетровського апеляційно го адміністративного суду, з араховано до складу суду з 12.01.2 010 року.

Рішенням кваліфікаційної комісії суддів адміністрати вних судів від 26.02.2009 року позива чу присвоєно четвертий квал іфікаційний клас.

У статті 6 Конституції Украї ни міститься правова норма, з гідно з якою державна влада в Україні здійснюється на зас адах її поділу на законодавч у, виконавчу та судову.

Статус суддів, відповідно д о пункту 14 частини першої стат ті 92 Конституції України, визн ачається виключно законами У країни.

Відповідно до частини перш ої статті 126 Конституції Украї ни, Конституція і закони Укра їни повинні гарантувати неза лежність і недоторканість су ддів.

Збереження існуючого стат усу суддів, недопущення його скасування або звуження йог о змісту та обсягу є однією з о сновоположних гарантій неза лежності суддів.

Незалежність та недоторка ність суддів гарантується на данням їм відповідно до Зако ну України "Про статус суддів " спеціальних умов матеріаль ного та соціально-побутового забезпечення. Згідно зі стат тею 44 вказаного Закону заробі тна плата судді, як складова й ого матеріального і соціальн о-побутового забезпечення, є елементом статусу судді. Зон а складається з посадового о кладу, премій, доплат за квалі фікаційні класи, надбавок за вислугу років та інших надба вок. Розміри посадових оклад ів суддів встановлюються у в ідсотковому відношенні до по садового окладу Голови Верхо вного Суду України і не можут ь бути меншими від 50 відсотків його окладу. У свою чергу поса довий оклад судді не може бут и меншим від 80 відсотків посад ового окладу голови суду, в як ому працює суддя.

У такий спосіб законодавец ь диференційовано вирішив пи тання про оплату праці судді в, які здійснюють правосуддя , та суддів, які виконують ще й обов'язки на адміністративн их посадах, з тим, що б досягти справедливого співвідношен ня в оплаті праці в залежност і від обсягу виконуваної роб оти.

Іншого законодавчого акту з питань оплати праці суддів немає.

Згідно з частиною другою ст атті 8 Закону України "Про опла ту праці" умови та розміри опл ати праці працівників устано в та організацій, що фінансую ться з державного бюджету, ви значаються Кабінетом Мініст рів України.

На виконання вказаного Зак ону 30 червня 2005 року та 03 вересня 2005 року Кабінет Міністрів Укр аїни прийняв постанови № 514 "Пр о оплату праці Голови, першог о заступника Голови та засту пника Голови Верховного Суду України", згідно з абзацом дру гим пункту 1 якої посадовий ок лад Голови Верховного Суду У країни з 01 червня 2005 року стано вив 15 розмірів мінімальної за робітної плати, та № 865 "Про опла ту праці суддів", якою затверд жена Схема посадових окладів голови та заступника голови судової палати, голови Війсь кової судової колегії, секре таря Пленуму та суддів Верхо вного Суду України, керівник ів та суддів вищих спеціаліз ованих судів, Апеляційного с уду України, апеляційних та м ісцевих судів (додатки № № 2 - 6).

Постанова Кабінету Мініст рів України від 03 вересня 2005 ро ку № 865 провинна була набрати ч инності з 01 січня 2006 року. Однак , до набрання чинності вказан ою постановою Кабінету Мініс трів України від 21 грудня 2005 ро ку № 1243 "Питання оплати праці ви щих посадових осіб України, о кремих керівних працівників органів державної влади і ор ганів місцевого самоврядува ння та суддів" було зафіксова но розрахункову величину для обчислення посадових окладі в працівників певних установ , що фінансуються з бюджету, у тому числі й суддів, у розмірі встановленої мінімальної за робітної плати - 332 грн.

Іншою постановою від 31 груд ня 2005 року № 1310 "Про внесення змі н до постанови Кабінету Міні стрів України від 03 вересня 2005 року № 865" внесені ;х -л по постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 03 вересня 2005 року № 865. зокр ема, постанову доповнено пун ктом 41, згідно з яким також вст ановлено, що розміри посадов их окладів, передбачені пост ановою від 03 вересня 2005 року № 865 , встановлюються виходячи з р озміру мінімальної заробітн ої плати 332 грн. і у подальшому п ри підвищенні мінімальної за робітної плати їх перерахуно к не провадиться. Такі зміни б ули внесені до постанови від 03 вересня 2005 року № 865 до набранн я нею чинності.

При обчисленні посадового окладу з якості сталої (розра хункової) величини Кабінет М іністрів України використав встановлений з 01 вересня 2005 ро ку Законом України "Про держа вний бюджет України на 2005 рік" р озмір мінімальної заробітно ї плати 332 гри., що виключало мож ливість її збільшення у випа дку підвищення розміру мінім альної заробітної плати.

Як видно зі Схем посадових о кладів голови та заступника голови судової палати, голов и Військової судової колегії , секретаря Пленуму та суддів Верховного Суду України, кер івників та суддів вищих спец іалізованих судів, Апеляційн ого суду України, апеляційни х та місцевих судів кількіст ь розмірів мінімальної зароб ітної плати при обчисленні п осадового окладу суддів скла дає від 8,5 до 12,5, що значно переви щує розміри мінімальної заро бітної плати та прожиткового мінімуму, а також розмір поса дових окладів багатьох праці вників установ, які фінансую ться з державного бюджету. Та кож оклад голови загального апеляційного суду області ст ановить і 1 розмірів мінімаль ної заробітної плати, або 3652 гр н., а посадовий оклад судді цьо го ж суду - 9 розмірів мінімаль ної заробітної плати, або 2988 гр н. Різниця у розмірах вказани х посадових окладів складає менше ніж 20 відсотків, а тому, о клад судді є більшим ніж 80 від сотків від посадового окладу голови суду.

Крім того, у зв'язку з прийня ттям Кабінетом Міністрів Укр аїни зазначених постанов збі льшено оклади суддям та голо вам судів більш як у шість раз ів.

Отже, вказані Схеми посадов их окладів є такими, що відпов ідають встановленому статте ю 44 Закону України "Про статус суддів" співвідношенню розм ірів посадових окладів Голов и Верховного Суду України, го лів судів та суддів, а встанов лення сталої (розрахункової) величини для обчислення роз мірів посадових окладів судд ів та внесення відповідних д оповнень до постанови Кабіне ту Міністрів України від 03 вер есня 2005 року № 865 відбулося до мо менту набрання нею чинності. Вказана постанова у редакці ї до внесення доповнень згід но з постановою Кабінету Мін істрів України від 31 грудня 2005 року № 1310 не була зведена в дію, а тому існуючі гарантії неза лежності суддів не звужуютьс я.

Відповідно до частини друг ої статті 40 Закону України "Пр о статус суддів" суддям, які ма ють кваліфікаційні класи, що встановлюються залежно від посади, стажу, досвіду роботи і рівня професійних знань, на раховуються доплати до посад ових окладів. Наявність у зак онодавстві таких гарантій ві дповідає Європейської харті ї про закон "Про статус суддів " стосовно права суддів на вин агороду в залежності від ста жу, обсягу і характеру посадо вих обов'язків судді.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 03 вересня 2005 р оку № 865 не скасовуються і не зм інюються, а навпаки встановл юються надбавки та доплати з а виконання особливо важливо ї роботи, за науковий ступінь , для вирішення соціально-поб утових питань, а також визнач ено порядок преміювання тощо .

Таким чином, Кабінет Мініст рів України при прийнятті ос каржуваних постанов не зменш ив розрахунок посадових окла дів суддів, а отже, й не обмежи в матеріальний і соціальний захист суддів.

При таких обставинах колег ія вважає помилковим висново к суду про задоволення позов них вимог про виплату грошов их сум виходячи з розміру мін імальної заробітної плати.

Пунктом 4 частини 1 статті 202 К АС України встановлено, що пі дставами для скасування пост анови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення ново го рішення є порушення норм м атеріального або процесуаль ного права, що призвело до неп равильного вирішення справи або питання,

При таких обставинах поста нова суду першої інстанції п ідлягає скасуванню.

Керуючись статтями 195, 196, 197, 198, 20 2, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційні скарги Державн ої судової адміністрації Укр аїни , Міністерства фінансів України на постанову Дніпро петровського окружного адмі ністративного суду від 23 лис топада 2010 року у справі № 2а-12100/10/047 0 - задовольнити.

Постанову Дніпропетровськ ого окружного адміністрати вного суду від 23 листопада 2011 р оку у справі № 2а-12100/10/0470 - скасув ати.

У задоволенні адміністрат ивного позову ОСОБА_2 до Д ержавної судової адміністра ції, Міністерства фінансів У країни, Державного казначейс тва України, третя особа - Дн іпропетровський апеляційни й адміністративний суд про с тягнення заборгованості по з аробітній платі - відмовити .

Постанова набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копій особам, я кі беруть участь у справі та м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом д вадцяти днів з дня набрання р ішенням законної сили.

Головуючий Л.В.Яс требова

Судді І.В.Сіваченко

С.П.Дяченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16117487
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12100/10/0470

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Постанова від 07.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Постанова від 07.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Постанова від 20.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні