Постанова
від 09.06.2011 по справі 2а-5698/11/0170/4
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 червня 2011 р. о 10:56 Справа №2а-5698/11/0170/4

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участі представникі в сторін:

від позивача - Балбек Ф.У. , Мемеджанова Н.О., Сотні ченко Н.Б.;

від відповідача - не з'явивс я;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Привітненсько ї сільської ради

до Начальника Управління Пенсійного фонду України в К іровському районі АР Крим Д одо Сейрана Усеіновича, Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Кіровському районі А Р Крим

про визнання протиправним и та скасування рішень

Суть спору: Привітненська сільська рада (далі - позивач) звернулась до Кіровського ра йонного суду АР Крим із позов ом до начальника Управління Пенсійного фонду України в К іровському районі АР Крим (да лі - відповідач) Додо Сейран а Усеіновича про визнання п ротиправними і скасування рі шень від 16.03.2011 року №13 і №14.

Позов мотивовано тим, що поз ивач не є платником внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування у ро зумінні Закону України від 09.0 7.2003 року №1058-ІV "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" (далі - Закон №1058), с анкції, застосовані у спірни х рішеннях на підставі ч. 9 ст. 10 6 вказаного Закону, яка на день прийняття цих рішень втрати ла чинність.

Ухвалою Кіровського район ного суду АР Крим від 27.04.2011 року справу передано до Окружног о адміністративного суду АР Крим.

Матеріали справи надійшли до Окружного адміністративн ого суду АР Крим 18.05.2011 року, спра ві надано номер 2а-5698/11/0170/4, за резу льтатами автоматичного розп оділу передані на розгляд су дді Цигановій Г.Ю.

Ухвалою суду від 20.05.2011 року сп раву прийнято до провадження , залучено до участі у справі у якості співвідповідача Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Кіровському районі АР К рим.

В судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали, надали пояснення по су ті спору.

Відповідач повідомлений н алежним чином про дату, час і м ісце судового розгляду справ и, явку представника в судове засідання не забезпечив, при чин неявки не повідомив.

Представником відповідача направлені до суду письмові заперечення на позов, в яких в ін просить відмовити у його з адоволенні, посилаючись на т е, що позивач є юридичною особ ою і зареєстрований у якості платника страхових внесків, за наслідками проведеної ві дповідачем перевірки встано влено приховування (заниженн я) страхувальником суми заро бітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхов і внески та донараховані сум и своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внес ків, у зв'язку із чим, на підста ві пунктів 3, 4 ч. 9 ст. 106 Закону №1058, пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві і перехідні положення" Закон у України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування" відповідачем прийняті спірн і рішення.

Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись статтею 122 КАС України, вважає можливи м розглянути справу за відсу тності представника відпові дача.

Заслухавши представників позивача, дослідивши матеріа ли справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупнос ті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 З акону №1058 страхувальниками ві дповідно до цього Закону є ро ботодавці: підприємства, уст анови і організації, створен і відповідно до законодавств а України, незалежно від форм и власності, виду діяльності та господарювання, об'єднанн я громадян, профспілки, політ ичні партії (у тому числі філі ї, представництва, відділенн я та інші відокремлені підро зділи зазначених підприємст в, установ, організацій, об'єдн ань громадян, профспілок, пол ітичних партій, які мають окр емий баланс і самостійно вед уть розрахунки із застрахова ними особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької дія льності та інші особи (включа ючи юридичних та фізичних ос іб - суб'єктів підприємницько ї діяльності, які обрали особ ливий спосіб оподаткування ( фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру, - для осіб, зазначени х у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього З акону.

Позивач є юридичною особою , ідентифікаційний код 04367938, зар еєстрований у якості платник а внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування в Управлінні Пенсійно го фонду України в Кіровсько му районі АР Крим, таким чином на нього поширюється дія Зак ону №1058.

Посадовими особами відпов ідача проведено планову пере вірку відповідача з питань с воєчасності, достовірності і повноти нарахування страхов их внесків за період з 31.01.2009 рок у по 01.02.2011 року, за наслідками як ої складено акт від 25.02.2011 року № 14-Ю.

Перевіркою встановлено пр иховування (заниження) страх увальником суми заробітної п лати (виплат, доходу), на які на раховуються страхові внески (заниження на суми винагород по оплачуваним громадським роботам) та донараховані сум и своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внес ків.

Відповідно до пунктів 3, 4 ч. 9 с т. 106 Закону №1058 (у редакції, що ді яла до 01.01.2011 року) виконавчі орг ани Пенсійного фонду застосо вують до страхувальників так і фінансові санкції:

3) за приховування (заниженн я) страхувальником суми заро бітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхов і внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихова ної (заниженої) заробітної пл ати (виплат, доходу), а в разі по вторного протягом року таког о порушення - штраф у триразов ому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу);

4) за донарахування територі альним органом Пенсійного фо нду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та н е сплачених страхових внескі в накладається штраф у розмі рі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповни й місяць, за який донарахован о ці суми.

На підставі вказаних норм п рийняті спірні рішення про з астосування до Привітненськ ої сільської ради штрафних с анкцій на суму 11143,15 грн. та 196,12 грн . відповідно.

Пунктом 10 розділу VIII "Прикінц еві і перехідні положення" За кону України від 08.07.2010 року №2464-VI " Про збір та облік єдиного вне ску на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня" (якій набрав чинності з 01.01.201 1 року) ч. 9 ст. 106 Закону №1058 визнан о такою, що втратила чинність .

Водночас пунктом 7 Прикінце вих та перехідних положень З акону України «Про збір та об лік єдиного внеску на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування» передбаче но, що на період до повного стя гнення заборгованості із спл ати страхових внесків за дію чими видами загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування та сум штрафни х санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січ ня 2011 року, в тому числі нарахов аних внесків, строк сплати як их на 1 січня 2011 року не настав, т а відповідних штрафних санкц ій за фондами загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування зберігаютьс я повноваження щодо контролю за правильністю нарахування , своєчасністю сплати страхо вих внесків, застосування фі нансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чи нності цим Законом.

Водночас, при застосуванні пункту 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування» в частині регулювання відповідальнос ті за вчинення порушень щодо сплати страхових внесків, до пущених до 01.01.2011 року, суд врахо вує норми статті 58 Конституці ї України та дію нормативних актів у часі.

Відповідно до частини перш ої статті 58 Конституції Украї ни закони та інші нормативно -правові акти не мають зворот ної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або с касовують відповідальність особи.

Як слідує з Рішення Констит уційного Суду України від 9 лю того 1999 року № 1/99-рп, частину пер шу статті 58 Конституції Украї ни щодо дії нормативно-право вого акта в часі треба розумі ти так, що вона починається з м оменту набрання цим актом чи нності і припиняється з втра тою ним чинності, тобто до под ії, факту застосовується той закон або інший нормативно-п равовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дот римання нею норм законодавст ва про сплату обов'язкових страхових внесків, слід визн ачати із застосуванням закон одавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій аб о бездіяльності такої особи.

В свою чергу, заходи відпові дальності, які можуть бути за стосовані до особи-порушника слід визначати на підставі з аконодавства, яке є чинним на момент виявлення та застосу вання відповідних санкцій.

Виходячи з викладеного, якщ о певне діяння було правопор ушенням на момент його вчине ння і за таке діяння до особи б уло застосовано заходи відпо відальності, передбачені чин ним на той час нормативним ак том, відповідні санкції підл ягають стягненню з особи і пі сля втрати чинності норматив ним актом, що визначав зміст в ідповідальності.

В той же час, якщо діяння пер естало бути порушенням в зв' язку зі втратою чинності нор мативним актом, що регулював відповідальність за таке по рушення, то і санкції, передба чені нечинним нормативним ак том, не можуть бути застосова ні.

Таким чином, органи пенсійн ого фонду з 01.01.2011 року не вправі за порушення, вчинені до 01.01.2011 р оку, нараховувати штрафи та п ені, визначені статтею 106 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне с трахування», оскільки передб ачені відповідними нормами с клади правопорушень та санкц ії втратили чинність, і їх зас тосування з 01.01.2011 року суперечи ть статті 58 Конституції Украї ни незважаючи на зміст пункт у 7 Перехідних положень Закон у України «Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування».

Слід зазначити, що санкції, аналогічні за розміром і під ставами нарахування тим, які визначалися статтею 106 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування», передбачені статт ею 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування». Напри клад, обома нормативними акт ами передбачено пеню за несв оєчасну сплату своїх зобов' язань у розмірі 0,1 % за кожен ден ь прострочення. Водночас, сан кції, передбачені статтею 25 За кону України «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування» застосовую ться виключно до платників є диного внеску і стосуються п орушень правил сплати саме ц ього обов'язкового платежу . Тому ці санкції, хоча і співп адають за змістом із заходам и відповідальності до порушн иків правил сплати страхових внесків з пенсійного страху вання, не можуть бути застосо вані після 01.01.2011 року. Адже не мо жна застосувати до порушникі в правил сплати страхових вн есків (які з 01.01.2011 року скасован і) відповідальність за поруш ення правил сплати іншого пл атежу, який запроваджений ли ше з 01.01.2011 року.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про те, що спір ні рішення не відповідають п оложенням ст. 58 Конституції Ук раїни, а тому їх слід визнати п ротиправними і скасувати.

Оскільки вказані рішення п рийняті саме Управлінням Пен сійного фонду України в Кіро вському районі АР Крим, як пер едбачено пп. 5 п. 2.3 Положення пр о управління Пенсійного фонд у України в районах, містах і р айонах у містах, затверджено го постановою правління Пенс ійного фонду України від 30 кві тня 2002 року №8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції Укра їни 13 березня 2008 року за №209/14900, суд , керуючись ч. 2 ст. 11 КАС України , вважає необхідним вийти за м ежі позовних вимог, ухваливш и рішення про визнання проти правними і скасування рішень Управління Пенсійного фонду України в Кіровському район і АР Крим від 16.03.2011 року №13 і №14 та відмовивши у задоволенні реш ти позовних вимог.

Враховуючи висновок про за доволення позову суд вважає можливим стягнути на користь позивача судові витрати в по рядку, встановленому ст. 94 КАС України.

В судовому засіданні 09.06.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 14.06.2011 року.

Керуючись статтями 11, 94, 158-163, 167 К АС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним і ск асувати рішення Управління П енсійного фонду України в Кі ровському районі АР Крим від 16.03.2011 року №13 про застосування д о Привітненської сільської р ади штрафних санкцій на суму 11143,15 грн.

3. Визнати протиправним і ск асувати рішення Управління П енсійного фонду України в Кі ровському районі АР Крим від 16.03.2011 року №14 про застосування д о Привітненської сільської р ади штрафних санкцій на суму 196,12 грн.

4. В задоволенні решти позов у відмовити.

5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Прив ітненської сільської ради 3,40 грн. судових витрат.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляц ійного адміністративного су ду через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим протягом 10 днів з дн я проголошення постанови. У р азі оголошення в судовому за сіданні вступної і резолютив ної частини постанови, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у.

Суддя Ци ганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.06.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16125083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5698/11/0170/4

Ухвала від 09.11.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 09.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні