Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 травня 2011 р. справа № 2а/0570/6081/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Ушенка С. В.
при секретарі Кутафіній К.Ю.
за участю
прокурора - не з’явився,
представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),
представника відповідача - не з’явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Орджонікідзевського району м. Маріуполя Донецької області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області до Приватного підприємства «МІРАЖ-плюс» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 4511,48 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Орджонікідзевського району м. Маріуполя Донецької області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства «МІРАЖ-плюс» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач в порушення вимог ст. 20 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» своєчасно не сплатив страхові внески до Пенсійного фонду, у зв’язку з чим має заборгованість в розмірі 4511,48 грн, яка підтверджується розрахунками. Просить стягнути з відповідача зазначену суму зі сплати страхових внесків.
Прокурор Орджонікідзевського району м. Маріуполя Донецької області в судове засідання не з’явився з невідомих суду причин. Про час і місце судового засідання повідомлявся належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи не надходило.
Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги, надала пояснення аналогічні викладеним в позові, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином за зареєстрованою у встановленому законом порядку юридичною адресою, причин неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надавав. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними в ній доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.
Згідно п. 2 ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладений обов’язок представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Відповідно до вимог ст. 361 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. На підставі ст. 60 КАС України прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області є суб’єктом владних повноважень – органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього Законами України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов”язкове державне соціальне страхування”, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року №121/2001, з наступними змінами та доповненнями, зокрема, щодо здійснення контролю за правильністю нарахування та своєчасністю сплати страхових внесків на загальнообов”язкове державне пенсійне страхування та єдиного внеску на загальнообов”язкове державне соціальне страхування.
Згідно Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.
Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському райому м. Маріуполя Донецької області діє на підставі Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.
Абзацом 5 п. 7 розділу VIII „Прикінцеві та Перехідні положення” Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Правовідносини, що склалися між сторонами, з урахуванням повноважень, наданих позивачу вищезазначеною нормою Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов”язкове державне соціальне страхування” регулюються Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», в редакції, яка діяла до 01.01.2011р. (надалі – Закон).
Згідно ст. 1 Закону, страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.
Страхувальниками, відповідно до ст. 14 даного Закону, зокрема, є роботодавці, а саме: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об’єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами).
У відповідності до ч. 1, 2 ст. 15 Закону, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в ч. 1 ст. 12 цього Закону; платниками страхових внесків до Накопичувального фонду є застраховані особи, зазначені в пунктах 1 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 та частині першій статті 12 цього Закону.
Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені ч. 1 ст. 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь (ч.3 ст. 15 Закону).
Приватне підприємство «МІРАЖ-плюс» (ідентифікаційний код 13520617, 87541, Донецька область, м.Маріуполь, бул. Комсомольський, буд. 18), 16.07.2001р. зареєстроване Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради Донецької області, є юридичною особою, включено до ЄДРПОУ, перебуває на обліку в УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області та до 01.01.2011р. було платником страхових внесків на загальнообов”язкове державне пенсійне страхування.
Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, в редакції, яка діяла до 01.01.2011р.
У відповідності з п.п. 4 п. 2 ст. 17 Закону, страхувальник зобов’язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України. Підпунктом 11.11 п. 11 Інструкції передбачено, що платники щомісяця складають у 2-х примірниках розрахунок суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків. Розрахунки подаються до органу Пенсійного фонду для реєстрації за базовий звітний період, що дорівнює календарному місяцю - не пізніше ніж через 20 календарних дні із дня закінчення цього періоду.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону, страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цього обов’язку платниками страхових внесків приводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і, як наслідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України.
Приписами ст. 19 Закону визначено, що страхові внески до солідарної системи для роботодавця нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону, сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.
Частиною 6 ст. 20 Закону передбачено, що страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Згідно ч. 2 ст. 106 Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Частиною 13 статті 106 Закону України № 1058 встановлено, що протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення Пенсійного фонду про нарахування пені та накладення штрафів, страхувальник має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку.
Відповідно до п. 15 ст. 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Рішенням УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області № 312 від 30.04.2009р. про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків до ПП «МІРАЖ-плюс» застосовано фінансові санкції в сумі 4873,85 грн. Зазначене рішення відповідачем оскаржено не було, тобто є узгодженим.
У зв”язку із наявністю заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій позивачем було сформовано вимогу про сплату боргу від 01.06.2009р. № 486-у на загальну суму боргу в розмірі 5163,85 грн., яку, після узгодження з відповідачем, було направлено для примусового виконання до Орджонікідзевського відділу державної виконавчої служби Маріупольського міського управління юстиції, яким за зазначеною вимогою 24.06.2009р. відкрито виконавче провадження ВП № 13466926.
В подальшому, за результатами виконавчого провадження, 23.12.2010р. виконавчий документ повернуто стягувачеві на підставі ст. 38 та п. 2 ч. 1 ст. 40 Закону України „Про виконавче провадження” у зв”язку з відсутністю у боржника коштів і майна, на яке може бути звернено стягнення. Але, в ході примусового виконання вимоги про сплату боргу, з відповідача було стягнуто 652, 37 грн. Залишок боргу склав 4511, 48 грн.
Таким чином, відповідач станом на 14.02.2011р. має заборгованість зі сплати страхових внесків до УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області в сумі 4511,48 грн., яка підтверджується розрахунком суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, рішенням про застосування фінансових санкцій та пені від 30.04.2009р. № 312, роздруківкою особової картки боржника.
Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону Пенсійний фонд, у разі несплати страхувальником заборгованості по внескам на загальнообов’язкове страхування (недоїмки), має право звернутись до суду з позовом про сплату недоїмки.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.
Таким чином суд, вважає, що позовні вимоги щодо стягнення з ПП «МІРАЖ-плюс» суми боргу по сплаті страхових внесків (фінансових санкцій) в розмірі 4511, 48 грн. є обґрунтованими і законними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 9, 11, 14, 17, 18, 71, 86, 91, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Орджонікідзевського району м. Маріуполя Донецької області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області до Приватного підприємства «МІРАЖ-плюс» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 4511, 48 грн – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства «МІРАЖ-плюс» (ідентифікаційний код 13520617, 87541, Донецька область, м. Маріуполь, бул. Комсомольський, буд. 18) на користь Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя Донецької області заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 4511 (чотири тисячі п’ятсот одинадцять) грн. 48 коп.
Повний текст постанови складено і підписано 27.05.2011р., її вступну і резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 23.05.2011р. в присутності представника позивача та приєднано до матеріалів справи.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Ушенко С. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16125206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні