ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/3873/11
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Серг и С.М.,
при секретарі - Лайко О.В.,
за участю:
представника позивача - Ф іщука В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Глобинськог о споживчого товариства про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
11 травня 2011 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (далі- позивач) звернулось до Полтавського окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом до Глоб инського споживчого товарис тва (далі- відповідач) про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій у розмірі 7273,09 грн та пені в сумі 56,42 грн
В обґрунтування позовни х вимог представник Полтавсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів зазначив, що відповіда ч порушив вимоги Закону Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” щодо виконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів, в результаті чого утворил ась заборгованість по неспла ті адміністративно-господар ських санкцій та пені до Фонд у соціального захисту інвалі дів.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в позовні й заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , хоча у матеріалах справи на явні докази, що він належним ч ином повідомлявся про час та місце розгляду справи.
Розглянувши подані сторон ами документи, заслухавши по яснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає задоволенню з на ступних підстав.
Відповідно до частини 1 ста тті 19 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” від 21.03.1991 № 87 5 (далі - Закон № 875) в редакції, щ о діяла на час виникнення пра вовідносин, для підприємств, установ, організацій, в тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, установлюється норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у розмірі 4 % сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 вищезазн аченого Закону регламентова но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, установи, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї ж статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що 12.01.2011 ві дповідачем подано до Полтавс ького обласного відділення ф онду соціального захисту інв алідів звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2010 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу на підприємстві в цей період становила 9 осіб.
На виконання приписів стат ті 19 Закону № 875 відповідачем са мостійно обраховано нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів в кількос ті 1 робоче місце. Разом з тим, п ротягом 2010 року на підприємст ві протягом 3 місяців працюва ла 1 особа, якій встановлено ін валідність, а тому середньоо блікова кількість інвалідів , які працювали на підприємст ві, дорівнює 0 (3 / 12 (кількість мі сяців у році).
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов'язані в иділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
Відповідач до Полтавськог о обласного центру зайнятост і звітів про наявність вільн их робочих місць, призначени х для працевлаштування інвал ідів, за формою №3-ПН із заповн енням графи 15 у 2010 році не подав ав, що підтверджується листо м Полтавського обласного цен тру зайнятості № 043-02-2090/0-11 від 07.06.2011.
Доказів самостійного пошу ку інвалідів для працевлашту вання на виконання нормативу , встановленого Законом, відп овідачем не надано.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України № 875 підприє мства, установи, організації , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж встановлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього закону щороку сплач ують відповідним відділення м Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі , організації за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, відповідач до 15. 04.2011 (термін сплати встановлен о частиною 4 статті 20 вищевказ аного Закону - до 15 квітня рок у, наступним за роком, у якому відбулося порушення нормати ву), повинен був самостійно сп латити адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 7216 ,67 грн.
В добровільному порядку ад міністративно-господарські санкції відповідачем не спл ачені.
Згідно з частиною 2 статті 20 З акону України № 875 порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється, виходяч и із 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої за повн у суму недоїмки за весь її стр ок.
У зв'язку з несплатою відпов ідачем адміністративно-госп одарських санкцій до встанов леної законом дати, позиваче м правомірно нараховано пеню у розмірі 56,42 грн.
Відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” дані суми м ожуть бути стягнуті в примус овому порядку за рішенням су ду.
Таким чином, позовні вимог и щодо стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 7216,67 грн та пені за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 56,42 грн суд вваж ає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Глобинсь кого споживчого товариства п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій задо вольнити.
Стягнути з Глобинського сп оживчого товариства (ідентиф ікаційний код 01762663) на користь П олтавського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 7216 (сім тисяч двісті шіс тнадцять) гривень 67 (шістдесят сім) копійок та пеню за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій у розмірі 56 (п'ятдесят шість ) гривень 42 (сорок дві) копійки н а р/р 31215230700061 в ГУДК України в Полт авській області, МФО 831019, отрим увач- УДК у Глобинському райо ні, код ЄДРПОУ 34698338).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня от римання копії постанови з од ночасним направленням копії скарги до суду апеляційної і нстанції.
Повний текст постан ови виготовлено 14 червня 2011 ро ку.
Суддя С.М. Серга
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16126242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.М. Серга
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні