Постанова
від 18.05.2011 по справі 2-а-7358/09/1470
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

——————————————————————

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

18 травня 2011 р.

Справа № 2-а-7358/09/1470

Категорія:10.3.4

Головуючий в 1 інстанції: Єнтіна А.П.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого   судді Зуєвої Л.Є.,

                        суддів Коваля М. П. та Семенюка Г.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі апеляційну скаргу Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 15.02.2010 р. по справі за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до відкритого акціонерного товариства "Підгорнянський елеватор" про стягнення  пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій,-

В С Т А Н О В И Л А:

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду із позовною заявою про стягнення з ВАТ "Підгорнянський елеватор" пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі  2707,73 грн.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 15.02.2010 р. у задоволенні позовних вимог Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  відмовлено у повному обсязі.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням  Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів  в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв’язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із задоволенням  позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для її задоволення.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що постановою Господарського суду Миколаївської області від 23.07.2008 року за невиконання у 2007 році нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів з відповідача було стягнуто 36164,07 грн. адміністративно-господарських санкцій та 390,69 грн. пені.

На виконання постанови  господарського суду Миколаївської області від 23.07.2008 року , згідно виписок ГУДКУ по Миколаївській області від 14.08.08р., 23.10.08р., 26.01.09р., відповідач повністю сплатив відділенню Фонду адміністративно-господарські санкції в сумі 36164,07 грн. та пеню в сумі 390,69 грн. лише 26.01.09 , проводячи погашення заборгованості частками, а саме: 14.08.08р. - на суму 10000 грн., 23.10.08р. - на суму 10000 грн., 26.01.09р. -16164,07 грн. та 26.01.09р. - пені на суму 390,69 грн. Приведена кінцева дата повного погашення заборгованості вказує на пропуск ВАТ „Підгороднянський елеватор" граничних строків сплати адміністративно-господарські санкції, встановлених частиною 4 ст.20 Закону №875-ХП. На підставі викладеного відповідачу  була донарахована пеня в сумі 2707,73 грн., яка є предметом спору по цій справі.

Відмовляючи  позивачу у задоволенні позовних вимог , Миколаївський окружний  адміністративний суд дійшов висновку ,щодо  необхідності  нарахування пені лише на дату подання позову про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів  на підставі ч.6 ст.232 Господарського Кодексу України, якою передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не передбачено законом чи договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано. З такою позицією судова колегія не погоджується, оскільки  нарахування пеня за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів здійснюється на підставі спеціальних нормативно-правових актів, в даному випадку  ст.20 ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»та Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.07р. №223.   зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.05.07р. за №552/13819.

Твердження Миколаївського окружного адміністративного суду про необхідність нарахування пені лише на дату подання позову про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів судова колегія  Одеського апеляційного адміністративного суду вважає помилковим виходячи з того, що відповідно  до ч. 6 ст. 232 Господарського Кодексу України нарахування  штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом  або договором, припиняється через шість місяців від дня. коли зобов'язання мало бути виконано.

Спеціальним Законом, який регулює спірні правовідносини є Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Так в силу частини 2 ст.20 Закону ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», порушення термінів сплати адміністративно  - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Виходячи з вимог пунктів 3.4.- 3.6. Порядку нарахування пені та її сплати (Порядку), затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.07р. №223, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.05.07р. за №552/13819, нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу) по день фактичної сплати суми боргу (частини боргу) включно за кожний календарний день прострочення платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу.

Застосування положення п.3.7 Порядку без системного зв’язку з п.3.6. суперечить ч.2 ст.20 Закону №875-ХИ, що є неможливим, оскільки підзаконні нормативно-правові акти повинні відповідати законодавчим нормативно-правовим актам, на виконання яких вони прийняті. Не врахувавши наведене, суд порушив положення п.4 ст.9 КАСУ, відповідно до якого у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Як вбачається з розрахунку суми  пені з 24.10.2008р. по 26.01.2009 р. - кількість днів прострочення з 23.10.2008 по 26.01.2009 включно  становить 95 днів, відповідно сума пені, що необхідно сплатити (16164,07грн. х 0,04%) х 95дн = 614,65 грн.

Відповідачем  26.01.2009р. сплачено 16164,07 грн. ,загальна сума пені станом на 26.01.2009р. становила - 1750,87 грн. + 732,9 грн. + 614,65 = 3098,42 грн.

Відкритим акціонерним товариством "Підгорнянський елеватор" 26.01.2009р. сплачено пені 390,69 грн., відповідно залишок заборгованості пені складає    2707,73 грн. (3098,42 грн. - 390,69 грн.)., яка підлягає стягненню.

На підставі викладеного колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення вимог апелянта.

Таким чином, враховуючи, що судом першої інстанції при вирішенні справи порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також те, що висновки суду не відповідають обставинам справи, колегія суддів, керуючись п.п.3,4 ч.1 ст. 202 КАС України вважає необхідним скасовуючи постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою позовні вимоги апелянта задовольнити.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, судова колегія, –

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу  Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Постанову  Миколаївського окружного адміністративного суду від 15.02.2010 р. скасувати.

Прийняти нову постанову, якою позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства "Підгорнянський елеватор" про стягнення  пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Підгороднянський елеватор"                 ( 55222, Миколаївська область, смт. Підгородна, вул. Комсомольська,  Банківські реквізити МФО 326018, розрахунковий рахунок 26009650875150, МОФ АКБ Укрсоцбанк, код ЄДРПОУ 00955058)  на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (54001, м. Миколаїв, вул. Нікольська, 46, отримувач Держбюджет      Центрального  району  50070000 м. Миколаїва  банк отримувача  ГУДКУ у Миколаївській області, рахунок  31218230700006, МФО 826013 ЕДРПОУ 23626096)  пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2707,73 грн.(дві тисячі сімсот сім грн.73 коп.)

Постанова апеляційного суду набирає законної сили в порядку, встановленому частиною 5 статті 254 КАС України, і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.      

          Головуючий:     суддя                                                Зуєва Л.Є.

                           суддя                                                Коваль М.П.

                           суддя                                                Семенюк Г.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16138087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7358/09/1470

Постанова від 18.05.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Постанова від 18.05.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні