Постанова
від 08.06.2011 по справі 2-а-6285/10/1570
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2011 р. Справа № 2-а-6285/10/1570

Категорія:10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Юх тенко Л.Р.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Димерл ія О.О. та Єщенка О.В.

при секретарі Ступак Ю.О.

за участю представникі в сторін:

від позивача ОСОБА_1 на підставі довіреності №01-1/151 ві д 06.06.2011р.

від відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на підставі довір еностей б/н

від 08.06.2011р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів на постанову Одеського ок ружного адміністративного с уду від 15 вересня 2010 року за поз овом Одеського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до сільськог осподарського виробничого к ооперативу «Петропавлівськ ий»про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій , -

В С Т А Н О В И Л А:

В червні 2010 року Одеське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів зве рнулась до суду з позовом до п ро стягнення суми адміністра тивно-господарських санкцій за невиконання нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у 2009 році у розм ірі 24 487 грн. 64 коп. та пені за пору шення встановлених законода вством термінів сплати адмін істративно-господарських с анкцій у розмірі 411 грн. 39 коп., вс ього 24 899 грн. 03 коп .

В обґрунтування позовних в имог зазначалося, що відпові дачем у 2009 році не був дотриман ий норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, а саме: відповідач повинен б ув створити чотири робочих м ісця для працевлаштування ін валіда, проте не створив жодн ого. Сума адміністративно-го сподарських санкцій за 4 нест ворених робочих місць станов ить 24 487 грн. 64 коп. Відповідач у д обровільному порядку не спла тив зазначену суму у встанов лені законодавством строки, у зв' язку з чим Одеським обл асним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів бу ла нарахована пеня, виходячи з 120 % річних облікової ставки Н аціонального банку України у сумі 411 грн.39 коп.

Постановою Одеського окру жного адміністративного суд у від 15 вересня 2010 року в задово ленні позову Одеського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів відм овлено.

Не погоджуючись з постано вленим по справі судовим ріш енням, Одеське обласне відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів в апеляційній скарзі зазначає про невідпов ідність висновків суду обста винам справи. При цьому апеля нт вважає, що судом допущено п орушення матеріального та пр оцесуального права, що призв ело до неправильного вирішен ня справи по суті. У зв' язку з чим в апеляційній скарзі ста виться питання про скасуванн я постанови суду першої інст анції і винесення нової пост анови із задоволенням позовн их вимог.

Заслухавши суддю-доповід ача, розглянувши матеріали с прави та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для її задоволення.

Судом вірно встановлено, щ о 06 лютого 2010 року відповідачем до Одеського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів було надано звіт про зайнятість і працев лаштування інвалідів за 2009 рі к за формою № 10-ПІ (аркуш справи 7), в якому було зазначено, що се редньооблікова чисельність штатних працівників Сільськ огосподарського виробничог о кооперативу «Петропавлівс ький»у 2009 році склала 105 осіб. Кі лькість інвалідів - штатних працівників, які повинні пра цювати на робочих місцях пов инна бути чотири особи, не пра цює жодного.

Згідно з вимогами статті 19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні»для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного р обочого місця.

Суд встановив, що на підстав і вказаного звіту Одеським о бласним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів було складено розрахунок за боргованості по сплаті адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів за 2009 рік (аркуш справи 8) відносно відп овідача, у якому встановлено , що відповідно до фактичної к ількості робочих місць у 2009 ро ці норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в становить 4 особи. З цих підс тав у пункті 3 розрахунку пози вач прийшов до висновку, що кі лькість робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інва лідами становить - 4 місця. Су ма адміністративно-господар ських санкцій складає 24 487, 64 грн .

Відповідно до вимог ч. ч. 2, 3 ст . 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї статті, і забезпечують пр ацевлаштування інвалідів. Пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, самостійно з дійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормати вів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону, я ка передбачає, що підприємст ва, установи, організації, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, зобов' яза ні виділяти та створювати ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі сп еціальні робочі місця, створ ювати для них умови праці з ур ахуванням індивідуальних пр ограм реабілітації і забезпе чувати інші соціально-економ ічні гарантії, передбачені ч инним законодавством, надава ти державній службі зайнятос ті інформацію, необхідну для організації працевлаштуван ня інвалідів, і звітувати Фон ду соціального захисту інвал ідів про зайнятість та праце влаштування інвалідів у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 Порядку сплати п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, суми адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 рок у № 70, роботодавці сплачують с уму адміністративно-господа рських санкцій відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів за місцем їх державно ї реєстрації як юридичних ос іб або фізичних осіб-підприє мців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного б анку, відкритий в органах Дер жавного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в устан овах комерційних банків до 15 к вітня року, що настає за роком , в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування.

Таким чином, на підприєм ства покладається обов'язок щодо створення за власні к ошти, у межах доведеного норм ативу, робочих місць та вакан тних посад, на яких може вико ристовуватися праця інвалід ів, надання щорічно до відділ ень Фонду соціального захист у інвалідів відомостей про с ередньорічну заробітну плат у на підприємстві, середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду та про кількість працюючи х інвалідів та інформування державної служби зайнятості та місцевих органів соціаль ного захисту населення про в ільні робочі місця та вакант ні посади, на яких може викори стовуватися праця інвалідів .

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення»від 01.03.1991р. підприємства , установи і організації неза лежно від форми власності ре єструються у місцевих центра х зайнятості за їх місцезнах одженням як платники збору д о Фонду загальнообов' язков ого державного соціального с трахування України на випадо к безробіття, щомісяця подаю ть цим центрам адміністратив ні дані у повному обсязі про н аявність вільних робочих міс ць (вакансій), у тому числі при значених для працевлаштуван ня інвалідів.

Отже, виконанню відповідни ми органами обов'язку працев лаштовувати інвалідів повин но передувати вжиття підприє мством необхідних заходів дл я забезпечення такого працев лаштування, до яких належать , зокрема, створення в установ леному порядку робочих місць , на яких в силу своїх фізичних вад можуть працювати інвалі ди у межах нормативу та інфор мування названих органів про наявність таких вакантних п осад для інвалідів.

Судом встановлено, що відпо відачем у 2009 році були створен і чотири робочих місця для пр ацевлаштування інвалідів на посади охоронців, які протяг ом року були вакантними.

Відповідач у 2009 році дійсно інформував державну службу зайнятості про створ ення 4-х робочих місць для пра цевлаштування інвалідів та п ро вільні робочі місця та вак антні посади, однак на цих пос адах не може використовувати ся праця інвалідів за характ ером роботи та вимогами до фі зичного здоров' я працівник а, який може виконувати таку р оботу, тому працевлаштування інваліда на ці посади було не можливим.

Тому не зважаючи на те , що органам державної служби зайнятості було відомо про н аявність у відповідача у 2009 ро ці вакантних посад для праце влаштування інвалідів, однак у зв' язку з характером робо ти на вакантних посадах охор онців відповідач не мав можл ивості направлення відповід ними органами до підприємств а інвалідів для працевлаштув ання у звітному періоді.

Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, самостійно здійснюють п рацевлаштування інвалідів у рахунок нормативі робочих м ісць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Як вбачається зі звітів фор ми №З-ПН, наданих відповідаче м у 2009 р. УСЗН Саратської РДА та звіту про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2009 р., на підприємстві всього пра цювало 105 штатних працівників , при цьому відповідачем ство рені місця для працевлаштува ння інвалідів виключно по пр офесії охоронець, працевлашт ування на які осіб з фізичним и вадами ускладнюється з вра хуванням специфіки цієї проф есії.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 ГК Укра їни, учасники господарських відносин несуть господарськ о-правову відповідальність з а правопорушення у сфері гос подарювання шляхом застосув ання до правопорушників госп одарських санкцій на підстав ах і в порядку, передбачених ц им Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, я кщо не доведе, що ним вжито усі х залежних від нього заходів для недопущення господарськ ого правопорушення.

Оскільки відповідач не д овів суду, що ним вжито усіх за лежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення, судова коле гія з огляду на викладене дій шла до висновку, що у 2009 році ві дповідачем не було вжито усі х залежних від нього заходів , виходячи з вимог статті 18 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»для недопущення правопорушення у вигляді нед отримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, відповідачем не в иконані обов' язки, покладен і на нього ст. 18 вказаного зако ну і відповідно позовні вимо ги щодо нарахування адмініст ративно-господарської санкц ії є обґрунтованими та підля гають задоволенню.

На підставі вищевикладено го, колегія суддів апеляційн ого суду приходить до виснов ку про наявність правових пі дстав для задоволення вимог апелянта.

Таким чином, враховуючи, що судом першої інстанції при в ирішенні справи порушені нор ми матеріального права, що пр извело до неправильного вирі шення справи, а також те, що ви сновки суду не відповідають обставинам справи, колегія с уддів, керуючись п.п.3,4 ч.1 ст. 202 КА С України вважає необхідним скасовуючи постанову суду пе ршої інстанції, прийняти нов у постанову, якою задовольни ти вимоги позивача.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 К АС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Оде ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів задовольнити.

Постанову Одеського окруж ного адміністративного суду від 15 вересня 2010 року скасуват и, прийняти нову постанову, як ою позов задовольнити.

Стягнути з Сільсько господарського виробничог о кооперативу «Петропавлівс ький»

(с. Петропавлівка Саратсько го району Одеської області; к од ЄДРПОУ - 03768173; р /р - 260012438 в ВАТ «Райффайзен Бан к Аваль», МФО-328351) на корис ть Одеського обласного відді лення Фонду соціального інва лідів (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83 Банк -ГУДКУ в Одеській об ласті Одержувач - УДК у Саратс ькому районі МФО 828011, р/р 31219230700423 Ко д ЄДРПОУ - 23214784, Код 50070000) на рахуно к Державного казначейства с уму адміністративно-господа рських санкцій за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у 2009 році у сумі 24487,64 грн. (д вадцять чотири тисячі чотири ста вісімдесят сім грн. 64 коп.) т а пеню за порушення встановл ених законодавством термін ів сплати адміністративно-г осподарських санкцій у розмі рі 411,39 грн.(чотириста одинадцят ь грн.39 коп.), всього 24899,03 грн. (двад цять чотири тисячі вісімсот дев' яносто дев' ять грн. 03ко п).

Постанова апеляційного с уду набирає законної сили не гайно після її проголошення, але може бути оскаржена в кас аційному порядку до Вищого А дміністративного Суду Украї ни протягом двадцяти днів пі сля набрання законної сили с удовим рішенням суду апеляці йної інстанції.

Повний текст постанови ск ладено та підписано 10.06.2011р.

Головуючий: су ддя Зуєва Л.Є.

суддя Димерл ій О.О.

суддя Єщенко О.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16140432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6285/10/1570

Постанова від 08.06.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні