Справа № 2а-2581/07
Справа № 2а-2581/07
Україна
Харківський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.11. 2007 року 11:50
м.Харків
Харківський окружний
адміністративний суд у складі:
Головуючого
судді - Перцової Т.С.
за участю
секретаря судового засідання Бондар І.І.
представників
сторін:
позивача -
Бєлоусова С.М. ( дор. №2575/9/10-025 від 02.08.2007 р.)
відповідача -
не з'явився
Розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Харкові
адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у
Орджонікідзевському районі м.Харкова до ТОВ „Еліксир” про зобов'язання
сплатити суму та стягнення заборгованості, -
встановив :
10 вересня 2007 року позивач Державна податкова інспекція
у Орджонікідзевському районі м.Харкова звернулася до суду з позовом, в якому
просить суд стягнути з ТОВ „Еліксир” заборгованість перед бюджетом у сумі 132
967,31 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав
змінені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд зобов'язати сплатити ТОВ
„Еліксир” до бюджету суму в розмірі 126665,70 грн. та стягнути з ТОВ „Еліксир”
заборгованість перед бюджетом у сумі 5910,61 грн.
Свої вимоги обґрунтовує з посиланням на ст.ст.3, 15-25
Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій”, ст.6
Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” від 28.12.1994 року №
334/94-ВР із змінами та доповненнями, ст.22 Закону України
„Про державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.2006р. № 489-V, ст. ст. 3,
4, 5, 6, 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Представник відповідача, ТОВ „Еліксир” у судове засідання
не з'явився, причину неявки суду не повідомив. Про дату, час та місце розгляду
справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями, які направлялись за
офіційним місцем знаходження згідно з довідкою органу реєстрації, однак були
повернуті поштою з відміткою про те, що за вказаною адресою відповідач не
знаходиться.
Згідно з ст.35 КАС України відповідач є належно
повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Відповідач заперечення
на позовну заяву не надав, правом участі у судовому розгляді справи не
скористався.
Суд вважає, що неприбуття відповідача у судове засідання
не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали
справи, вислухавши пояснення позивача, суд дійшов висновку, що позов
підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно копії довідки з
єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та
витягу з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ТОВ „Еліксир” зареєстровано виконавчим комітетом Харківської міської ради 09.02.1998
року, рішення № 277/1.16, номер запису про включення відомостей про юридичну
особу до ЄДР 1 480 120 0000 007104. Відповідача взято на облік в Державній
податковій інспекції у Орджонікідзевському районі м.Харкова, код платника
податків за ЄДРПОУ 25455612 (а.с.3-6).
Надані суду документи свідчать про
те, що 26 березня 2007 року фахівцями Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському
районі м.Харкова проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових
операцій в сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької
діяльності. За результатами перевірки Державною податковою інспекцією у
Орджонікідзевському районі м.Харкова складено акт №20401742/2310 від 26.03.2007
року. На підставі вказаного акту, з урахуванням виявлених перевіркою порушень п.п.8, 9 ст.3 Закону України „Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг” із змінами та доповненнями від 06.07.1995 року №288/95-ВР
та п.2.6
Постанови правління НБУ від 15.12.2004 року №637 „Про затвердження Положення
проведення касових операцій в національній валюті України” (не забезпечення щоденного
друкування фіскальних звітних чеків за 27.09.2006 року та 20.10.2006 року, не виставлення 3-х цінників на
товар який реалізується, не оприбуткування готівкових коштів в касі
підприємства на загальну суму 25 333,14 за 19.03.2007р. на суму 8 600,97 грн.,
за 20.03.2007р. на суму 5 635,97 грн., за 21.03.2007р. на суму 4 774,47 грн.,
за 23.03.2007р. на суму 6 321,73 грн.), відносно відповідача винесені рішення
про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001012310 від 25.04.2007 року
на суму 126665,7 грн., №00010023100 від 25.04.2007 р. на суму 391,00 грн.
Вказані рішення про застосування
штрафних (фінансових) санкцій отримано представником ТОВ „Еліксир” Ковальовим
О.М. 24.05.2007 року поштою.
Як встановлено в судовому
засіданні вказана перевірка проведена згідно плану проведення перевірок
щодо контролю за здійсненням СПД розрахункових операцій у сфері готівкового обігу, що
складений ДПА у Харківській області на березень 2007 року. Тобто, є плановою перевіркою з питань
дотримання позивачем порядку проведення
розрахунків за товари (послуги), інших вимог Закону України "Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг".
Перевіряючі фактично
були допущені до проведення перевірки, що підтверджується складеним актом перевірки,
описом наявних купюр та монет, підписами завідуючої аптеки Будьонної С.В. та
фармацевта ОСОБА_1 про отримання вказаного
акту.
За результатами розгляду акту перевірки ДПА в Харківській
області ДПІ у Орджонікідзевському районі м.Харкова від 26.03.2007 року були
прийняті рішення про застосування до ТОВ
„Еліксир” штрафних (фінансових) санкцій №0001012310 від 25.04.2007 року на суму
126665,7 грн., №00010023100 від 25.04.2007 р. на суму 391,00 грн.
Суд зазначає, що відповідач не скористався своїм правом
участі в судовому засіданні, не надав до органів податкової служби документів,
які б спростовували висновки про виявлені перевіркою від 26.03.2007 року
порушення чинного законодавства України.
Суд зауважує, що рішення про застосування до ТОВ „Еліксир” штрафних (фінансових) санкцій
№0001012310 від 25.04.2007 року на суму
126665,7 грн. та №00010023100 від 25.04.2007 р. на суму 391,00 грн. в
установленому законом порядку ним оскаржені не були та на момент розгляду
справи не скасовані.
Приписами ст.ст. 8, 9, 10 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні” визначені функції органів державної податкової
служби, до яких належать, зокрема здійснення контролю за додержанням порядку
проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому порядку.
Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 11 Закону України „Про
державну податкову службу” органи державної податкової служби, у випадках, в
межах компетенції та порядку, встановлених законами України, мають право
здійснювати контроль : за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків
за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про
державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на
провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню
відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення
органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Згідно
ст. 15 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій
у
сфері торгівлі громадського харчування та послуг" контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку
проведення розрахунків за товари (послуги), інших
вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових
перевірок згідно із законодавством України.
Статтею 16 вказаного закону передбачено, що контролюючі
органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або
позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планові або позапланові
перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки
або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому
законодавством України.
Відповідно до пунктів 8, 9 ст. 3 Закону України „Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг”, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника
на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій
одиниці України; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за
виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і
забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;
Згідно з п.4 ст.17 Закону України „Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг” до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові
операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної
податкової служби України застосовують фінансові санкції, зокрема, двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі
невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в
книзі обліку розрахункових операцій.
Беручи до уваги наведене, суд вважає
правомірним застосування позивачем до відповідача штрафної санкції у розмірі
391 грн.
Згідно ст.25 Закону суми
фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають
перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету
України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової
служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Щодо не оприбуткування готівкових
коштів у касі підприємства, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно п.1.2 Постанови правління НБУ від 15.12.2004 року
№637 „Про затвердження Положення проведення касових операцій в національній
валюті України” оприбуткування готівки - проведення підприємствами і
підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у
касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових
операцій. Приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими
ордерами, підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником
підприємства (п.3.3 Положення № 637).
Відповідно до п.4.2, 4.3 Положення №
637 усі надходження і видачу готівки в національній валюті відображають у
касовій книзі, записи в якій проводяться касиром за операціями одержання або
видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день надходження
або видачі.
Виходячи з приписів абз.3 ст.1 Указу Президента "Про застосування штрафних санкцій за порушення
норм з регулювання обігу готівки" від 12.06.1995р., №
436/95 за неоприбуткування
(неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному
розмірі неоприбуткованої суми.
В зв'язку з викладеним, суд вважає
правомірним застосування позивачем до відповідача штрафної санкції у
п'ятикратному розмірі не оприбуткованої суми (25333,14 грн. х 5=126665,70 грн.).
Також матеріалами справи
підтверджено, що 16.07.2007 року фахівцями Державної податкової інспекції у
Орджонікідзевському районі м.Харкова проведено невиїзну документальну
(камеральну) перевірку податкової звітності з податку на прибуток. За
результатами перевірки Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському
районі м.Харкова складено акт від 16.07.2007р. №978/15-25455612.
Акт перевірки ТОВ „Еліксир” отримав 17.07.2007 року (а.с.37).
На підставі вказаного акту, з
урахуванням виявлених перевіркою порушень ст.6 Закону України „Про
оподаткування прибутку підприємств” від 28.12.1994 року №334/94-ВР із змінами
та доповненнями, „Порядку складання декларації про прибуток підприємства” від
29.03.2003 року №143, ст.22 Закону України „Про державний бюджет України на 2007
рік” від 19.12.2006 року №489-V (порушення ТОВ „Еліксир” порядку заповнення рядка 04.9 „Від'ємне значення
об'єкта оподаткування попереднього податкового року” Декларації з податку на
прибуток за 1 квартал 2007 року, неправомірне здійснення збільшення суми
валових витрат на 23700 грн., що призвело до заниження суми податкового
зобов'язання на 5925 грн.), Державною податковою інспекцією у
Орджонікідзевському районі м.Харкова винесено податкове повідомлення - рішення
№0001391510/0 від 25.07.2007 року на загальну суму 6221,00 грн. ( за основним
платежем - 5925 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 296 грн.).
Вказана перевірка проводилася на
підставі п.1 ст.11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від
04.12.1990 року №509-ХІІ, абзацу „в” п. п. 4.2.2 ст.4 Закону України „Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181.
Перевіркою встановлено неправомірне
збільшення валових витрат у 1 квартал 2007 року на суму від'ємного значення
об'єкту оподаткування у розмірі 23700 грн., яке виникло станом на 01.01.2006
року, чим порушено вимоги ст.6 Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств”
та п.22.13 ст.22
Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.2006 року
№489-V. А саме, сума від'ємного значення об'єкту оподаткування податку на
прибуток, що виникла станом на 01.01.2006 року та не погашена протягом 2006
року, не підлягає протягом 2007 року обліку у складі валових витрат платника
податків.
У відповідності до пп.6.2.1 ст.6 Закону України №2181-ІІІ
від 21.12.2000 року „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами” позивачем до відповідача були
надіслані перша податкова вимога
№1/224 від 13.06.2007 року на загальну суму 168,36 грн. та друга податкова вимога №2/269 від 24.07.2007 року
на загальну суму 1106,21 грн. Вказані податкові вимоги ТОВ „Еліксир” були
вручені відповідно 18.06.2007р. та 01.08.2007р.
Позивачем 31 серпня 2007
року прийнято рішення №13 про стягнення коштів та інших активів платника
податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Станом на день звернення
до суду ТОВ „Еліксир” має узгоджені податкові зобов'язання з податку на
прибуток, не сплачені у встановлений законом строк у сумі 5910,61 грн.
Приписами статей 2, 4, 9 Закону України „Про
систему оподаткування" встановлений обов'язок платників податків сплачувати податки і
збори до бюджетів та до державних цільових фондів у порядку
та на умовах, що визначаються законами
України про оподаткування.
У відповідності до п.1, 2 ч.1 ст.10 Закону України „Про
державну податкову службу в Україні” від 04.12.1998 року №509-XII (зі змінами
та доповненнями) ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Харкова здійснює контроль за
своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів
(обов'язкових платежів) забезпечує облік
платників податків, інших платежів, правильність обчислення та своєчасність надходження цих
податків, платежів.
Згідно п.3 ч.1, ч.4 ст.9 Закону України „Про систему
оподаткування” від 25.06.1991 року №1251-XII (зі змінами
та доповненнями) платники податків, зборів зобов'язані сплачувати належні суми
податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни і це
зобов'язання припиняється їх сплатою. Платники податків і зборів (обов'язкових
платежів) за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів
(обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть
відповідальність відповідно до законів України (ч.1 ст.11 Закону).
Якщо податкові контролюючі органи внаслідок проведення камеральної перевірки виявляють арифметичні або
методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які
призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання вони зобов'язані визначити податкове зобов'язання (пп.”в” пп..4.2.2 ст.4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами”).
Крім того, виходячи з приписів пп.17.1.4.
ст.17 Закону України „Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами”, у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму
податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у
підпункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий
платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не
приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти
відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного
неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати,
незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем дотримані
вимоги ст.ст. 4,17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” і відповідачу
податковим повідомлення-рішенням № 0001391510.0 від 25.07.2007р. було визначено суму податкового
зобов'язання у розмірі 6 221 грн. Вказане податкове
повідомлення-рішення отримано директором ТОВ „Еліксир” Будьонною С.В.
27.07.2007р. поштою. За рахунок переплати на особовому рахунку борг зменшився
на 310,39 грн. та склав 5 910,61 грн.
Податкове
зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до
пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день
отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків,
визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. (пп.5.2.1 ст.5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами”).
Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником
податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу
платника податків
(п.п.5.4.1. п.5.1 ст.5 Закону).
У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму
податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган у відповідності
до вимог п.п.6.2.1 ст.6 Закону України №2181-ІІІ від 21.12.2000 року „Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що ТОВ „Еліксир” є платником податків,
має на час розгляду справи непогашений у добровільному порядку узгоджений
податковий борг, за порушення податкового законодавства до нього застосовані
штрафні (фінансові) санкції.
Відповідач не скористався своїм правом
апеляційного або судового оскарження, тому сума заборгованості перед бюджетом є
узгодженою та підлягає сплаті.
Відповідно до п.17.3 ст.17 Закону України „Про
порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” сплата штрафних
санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюються до сплати податку та
оскарження їх сум.
Згідно пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України „Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” активи платника податків можуть бути примусово стягнуті у
рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги про
зобов'язання сплатити ТОВ „Еліксир” до бюджету суму в розмірі 126665,70 грн. та
про стягнення з ТОВ „Еліксир” заборгованість перед бюджетом у сумі 5910,61 грн.
за рахунок активів платника податків, документально та нормативно
обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судовий збір з
відповідачів не стягується.
Керуючись ст.ст.9, 11 Закону України „Про систему
оподаткування” від 25.06.1991 року №1251-XII (зі змінами
та доповненнями), ст.ст.3,15-25 Закону
України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського
харчування та послуг" №
265/95-ВР від 06.07.1995р., ст.ст. 3, 4, 5, 6, 17 Закону України „Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” від 21.12.2000 року №1281-III, ст. ст. 160,
161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд, -
постановив :
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у
Орджонікідзевському районі м.Харкова до ТОВ „Еліксир” про зобов'язання
сплатити суму та стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.
Зобов'язати
сплатити ТОВ «Еліксир»
(м.Харків, пр.Орджонікідзе, буд.
15, код ЄДРПОУ 25455612) до Державного бюджету України суму штрафних
(фінансових) санкцій в розмірі 126 665,70 грн.
Стягнути з ТОВ „Еліксир” ТОВ „Альт”
(м.Харків, пр.Орджонікідзе, буд. 15, код ЄДРПОУ 25455612) на користь Державного
бюджету податковий борг за рахунок активів ТОВ „Еліксир” у розмірі 5 910,61
грн.
На постанову через суд першої
інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів
з дня складання постанови у повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції
подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у
строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення
строків для подачі заяви про
апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим
Кодексом, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова в повному обсязі
виготовлена 16.11.2007 року.
Суддя Т.С.Перцова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2007 |
Оприлюднено | 21.05.2008 |
Номер документу | 1615381 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Перцова Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні