29/289-06-7272А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
10 год.30 хв. м. Одеса
"20" вересня 2006 р.Справа № 29/289-06-7272А
Господарський суд Одеської області у складі:
Судді Аленіна О.Ю.
при секретарі Кирплюк Д.В.
За участю представників сторін:
Від позивача: Одинцова Л.М. за довіреністю
Від відповідача: не з'явився
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Повного товариства „Хлібопекарня Кам'янка” про стягнення 4777,06 грн., суд
ВСТАНОВИВ:
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Повного товариства „Хлібопекарня Кам'янка” про стягнення 4777,06 грн., з яких адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі 4643,33 грн. та пеня за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 133,73 грн.
Відповідач в судове засідання не з'явися, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, оцінивши докази які мають значення для справи, - суд дійшов наступних висновків:
Відповідно до ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі –Закон) для підприємств(об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 18 до 25 чоловік –у кількості 1 робочого місця, якщо інше не передбачено законом.
Згідно ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлена нормативом, передбаченим ч. 1 ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Згідно звіту „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів на 2005 рік”, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2005 рік у Повного товариства „Хлібопекарня Кам'янка” склала 30 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, але не виконав цього зобов'язання. Відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 не зайняте робоче місце склала 4643,33 грн. Зазначену суму коштів штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів відповідач самостійно розрахував та вказав в звіті, поданому до Фонду соціального захисту інвалідів.
Відповідно до п. 3 „Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 за № 314 (Далі –Положення), робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Проте, всупереч п. 3 Положення Повне товариство „Хлібопекарня Кам'янка” не створило спеціальну комісію за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці і не атестувало робочі місця для інвалідів відповідно до чинного законодавства, що підтверджується листом Управління праці та соціального захисту населення Ізраїльської районної державної адміністрації від 22.05.2006р. № 05/901.
Відповідно до п. 5 Положення підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Проте, всупереч п. 5 Положення відповідач не інформував Одеське відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до п. 14 Положення, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів.
Проте, всупереч п. 14 Положення відповідач не створив за власні кошти 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до п. 14 Положення, підприємства інформують державну службу зайнятості, управління праці та соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Проте, всупереч п. 14 Положення відповідач не інформував управління праці та соціального захисту населення, що підтверджується листом Ізмаїльського міськрайонного центру зайнятості від 03.05.2006р. № 661.
Результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (ст. 21 Кодексу законів про працю України). Тому безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.
Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбувалося порушення нормативу встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Проте, всупереч ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2006 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.
Відповідно до п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. за № 1767, суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства.
Таким чином сума штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році складає 4643,33 грн.
Відповідно до п. 2 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Станом на 20 липня 2006 року відповідач крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, у розмірі 4643,33 грн., повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 133,73 грн.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі в сумі 4777,06 грн., з яких адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі 4643,33 грн. та пеня за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 133,73 грн.
Витрати по сплаті судового збору віднести за рахунок відповідача.
Керуючись ст.ст. 158 –163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Повного товариства „Хлібопекарня Кам'янка” (Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Кам'янка, вул. Суворова, 23, код 25035790) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Одеса, вул. Канатна, 83, код 23214695) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі 4643,33 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 133,73 грн.
3. Стягнути з Повного товариства „Хлібопекарня Кам'янка” (Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Кам'янка, вул. Суворова, 23, код 25035790) до державного бюджету України на р/р 31117095600008 отримувач УДК в Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460, банк одержувача УДК в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22090200 через ДПІ Ізмаїльського р-ну м. Одеси судовий збір в розмірі 47,77 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлений 25.09.2006р.
Суддя Аленін О.Ю.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 161732 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Аленін О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні